Коментари - Около 100 са частните самолети в страната | dnes.dir.bg
назад

Около 100 са частните самолети в страната

В България има пет международни големи летища и над 10-15 сертифицирани летателни площадки. Частните самолети са около сто, като се очаква увеличение на тази тенденция, каквато е практиката в ЕС.

Обратно в новината

Коментари - Около 100 са частните самолети в страната | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Опасно летище или летателна площадка от години застрашава хората край Ихтиман. Неотдавна самолет се заби в нивите край Ихтиман. От там приключи земния си път и пилота Люцканов. А площадката е залепена до къщите на с. Черньово и е въпрос на време да загинат повече хора

Кой контролира тези летища и площадки? 100 частника ли ще ни тормозят и тровят за да си правят кефа? На опасното летище в Ихтиман се лети постоянно в почивните дни. Един от най-чистите райони се превърна в сметище на самозабравили се хора. Г-жо Караджова крайно време е да разберем защо е създадено вашето министерство и съвместно с транспортното да вземете мерки за опазване здравето на хората и чистотата на природата.

КАКВОТО ПОВИКАЛО ТАКОВА СЕ ОБАДИЛО.ЗАТОВА НЕ СЕ КАЧВАЙТЕ НА ДЪРВО БЕЗ КОРЕН.

10 -15 площадки? Колко са? 10 или 15? Никой не знае. Бахти държавата?

Това, че не е пуснат Полетен план не може да бъде причина за летателния инцидент.Това е само едно административно нарушение, което няма отношение към истинските причини за инцидента. Далеч по-важно е каква е квалификацията на пилота? Имал ли е право да вози пътници? Какъв лиценз/бревет/ има, на какво основание е издаден и има ли следващ контрол? Правени ли са му проверки по техника на пилотиране? Кой ги е правил и какви оценки му е поставил? Какъв е общия нальот на пилота? Има ли прекъсвания в летателната практика? Каква е летателната годност на самолета и какво е било техническото му състояние ? Какъв лиценз има летище Шумен? Отговора на тези и още много други въпроси, трябва да даде Министерството на транспорта, респективно Главна дирекция Гражданска въздухоплавателна администрация, които издават всички лицензий и упражняват цялостен контрол върху Гражданската авиация в България.

Летателен план се изисква САМО когато самолетът напуска пределите на страната или лети над вода, пустиня, планина.

Един самолет от тези там гори максимум 3 литра на час полет, за което време минава около 260 километра. Самолетите там по спомени бяха всичко на всичко 15, от които редовно летят 2. За сметка на това една кола гори средно 5 литра на 100 километра и Ихтиман се намира на 2 километра по пряка линия от магистрала, по която по статистика средногодишно минават по 2500 автомобила на денонощие. Та кое казахте, че замърсява природата там?

100 частни самолета, които никой не контролира в какво състояние са, къде домуват и къде летят, ами може да очакваме още жертви и чак тогава да се разтичат съответните органи да упражнят контрол.

Не знаех, че Ихтиман и Приморско били едно и също ... Люцканов загина на Приморско, само за сведение ... Отделно - колкото и да не ви се иска - въздушния транспорт остава далеч по сигурен от наземния, броя инциденти и смъртни случаи го доказва, да вземем тогава да забраним и движението по пътищата около вас, за да сте в безопасност?

......А колко са честните!?!?!

Няма нищо страшно, че летището е до къщите на селото. Има много, далеч по-конфликтни летища в целия Свят, където големи транспортни самолети прелитат на метри над големи жилищни сгради. При нас в България лошото и опасното това, че няма контрол, няма наказания и глоби, издават се свидетелства за правоспособност без да са за защитени всички критерий, или със завишени и не реални оценки. Лицензират се летища без изпълнени задължителни изисквания и много други. И всичко това гарнирано със сериозни корупционни практики, наистина е голяма опасност за Родната България. И още една аномалия: Отговорността за качеството, безопасността и спазване на наредбите и законите в Гражданската авиация носи Министерството на транспорта с неговата структура ГД ГВА. В същото време тези две структури извършват проверка на собствената си дейност. На всеки предварително е ясно какви ще бъдат резултатите.

Бих продължил малко по-конкретно. Нещата за които говориш, също не могат да бъдат причина за инцидента. Квалификацията на пилота е условие. Първо би трябвало да изяснят причината за станалото. Например изобщо какво е станало. От вестниците даже прости факти не можеш да разбереш. А твоите административни въпроси - абсолютно не се отнасят до причината на инцидента. Квалификация, но съдържателно - да, отнася се. Техническото състояние на самолета - да има връзка. А останалото - права, лицензии... Нищо общо нямат.

Кои са собствениците? Не фирмите, а летците- да се подадат незабавно на Костадинов дето ще разследва над 10 500 фирми.За това ще са му необходими повече от десет години.Трябва да му се помогне!

Незнам от къде ги измисли тия 100 самолета ама според мен са доста повече тия дето летят от разни летища и летищенца тук.Само на Долна Баня и това до Ихтиман на Ер София са повече от 20 а още колко такива места има тук никой не знае.Контрол няма никакъв и те си летят ли летят над главите на хората и се сещаме за това само когато се случи нещо-като сега или преди това в Приморско!!

Права си това летище до Ихтиман така му е направена пистата че като кацат и излитат самолети минават над пътя на такава височина че нищо чудно да закачат някой рейс или камион когато минава от там.Другото -летят нон-стоп и изобщо не се съобразяват с близките населени места .Имаш чуството на моменти че живееш на летище София в най натоварените му часове.

Да в приморско беше но самолета беше от Ихтиман.Не знам дали си бил там когато излитат или кацат самолети или когато скачат парашутисти?Тогава ще разбереш притесненията на хората на тема сигурност които минават или живеят край него.

Самолет, който гори 3 л/час? Да не би да е безмоторен? :)))

То пък в България къде има планини?

Люцканов е бил служител на фирмата стопанисваща опасната площадка до с. Черньово/Ихтимин.. собственост на космонавта Иванов

Лицензираните летателни площадки са 19. Шумен не е една от тях и не отговаря на изискванията на Наредби 14 и 20. Полетен план се изисква за всички полети освен в случаите когато има ВОЗ публикувана в AUP. Предлагам всеки да говори и коментира само за това, което разбира о познава в детайли.

Права сте за опасното летище край Ихтиман. Буквално е завряно в къщите на с. Челньово. Раздрънкани самолети прелитат на метри над детските площадки и сградите. Чудя се как търпят хората там 2-3 човека да тормозят хиляди и да им заплашват живота

И колко точно ще загинат???Точно наполовина от една нощ по пътищата!

Сега на държавната администрация им светнаха очите. За тези 100 самолета ще се направят поне две агенции по 200 човека и няколко десетки милиона бюджет, които да са ангажирани със: А) Годишни технически прегледи на тези 100 самолета Б) Гражданска отговорност на самолетите

двигатела на самолета изгаснал точно на летището на десет метра височина а аз ще кажа тапунгерска пилотска грешка защо не му кажат името на този умник хората да преценят що за пилот е

Какво означава твърдението "Частните самолети са около сто ..." , когато освен машините на правителсвото и военните, всички останали самолети са частни. По-интересно е какви такси и доколко събират все още държавните летища от собствениците на тези самолети и защо журналистите не се поровят за по-интересни имена сред собствениците им. Да, те са добре прикрити зад офшорки, но афинитет към ползване на ''летящи чинии" има не само г-н Доган.

Ели, за съжаление трудно ще разберем кой е взел рушвета за разрешаване строежа на тази летателна площадка. Предполагам, че бъдещите рушвети ще ги вземат министерствата които цитираш

За сведение Стойко Люцканов загина в Приморско, второ летателната площадка край Ихтиман е бивша ССА площадка от байтошово време, а това че бандитът Тодоров е удължил полосата - виновен е не тоя дето яде зелника ... и трето - не говорете простотии като не разбирате