Извадиха десетки тела на загинали при корабокрушението на ”Булгария”
Водолази са извадили досега телата на 64 души от потъналия вчера в река Волга кораб "Булгария", като от тях пет са на деца. По първоначални данни при трагедията са загинали над 120 души, сред тях много деца.
Обратно в новинатаКоментари - Извадиха десетки тела на загинали при корабокрушението на ”Булгария” | Днес.dir.bg
Коментари
Кораб България, пътуващ от пристанище с името България....Хора, отворете си очите най-после! И вижте че това съвсем не са съвпадения...ТОВА СА ЗНАЦИ, КОИТО АКО НЕ РАЗЧЕТЕМ...ТЕЖКО НИ И ГОРКО! Сега кораби потъват с имената България, Илинден, утре ако не се събудим като нация и БЪЛГАРСКИЯ НАРОД ЩЕ ПОТЪНЕ!Ако не оставим пътя на ЗАПУСТЕНИЕТО който довежда до мерзост и не поемем по Пътя на ДУХОВНОСТТА, НИКАК НЯМА ДА ИМА ЗАЗОРЯВАНЕ ЗА НАС, БЪЛГАРИ!Вечна им памет на нашите сънародници от Република Татарстан!!!
Тук не е цялата информация. В рус. новини съобщиха, че от началото имало проблем с единия двигател, гориво било налято само в едната половина на кораба, той е тръгнал още от Казан с крен надясно предния ден. Пътувал наклонен, дори пътниците забелязали и искали капитана да прекрати курса в Болгари - преди да поемат обратно към Казан. Вместо да ги послуша, той взел още хора. Някой си му наредил от фирмата да продължи. Много мъгляви неща има, води се разследване и никой не казва дали капитанът е оживял и къде е. Този кораб често закъснявал, отменяни са пътувания заради това ,че не е можел да развива предвидената скорост. Преди пътуването никой не е инструктирал пътниците къде са спасителните жилетки и те не са ги намерили. Някои, които са били на палубите или в едната каюткомпания, са се измъкнали, спасителните лодки се отворили и се издигнали сами, затова хората са могли да се качат. Всеки се спасявал поединично или с роднини, не организирано. Двама души са доплували до брега сами - вероятно от екипажа /3 км/. Пълен хаос.
Именно. Не съм се интересувал, но просто няма как тегловното претоварване да е причината, защото е нищожно. По-възможно е да повлияе на напречната устойчивост, но не и при такива нищожни стойности. Значи има нещо друго. Вие казвате - крен на дясно. А по-долу някой цитира очевидец, че корабът изведнъж се килнал надясно. Възможно е на десния борд, към носа, да е имало оставен отворен илюминатор или товарен шлюз (примерно за бункеровка с храна) близо до водолинията. Не е трудно да го забравиш в суматохата. Пръските са пълнили помещението и са увеличавали крена, докато в един момент отворът е останал под водолинията, рязко е нахлула вода, трюмните води (които са свободни) са се прелели и те на десния борд. Устойчивостта моментално става отрицателна и... мазало. На този етап действително всичко става за секунди. После - Царица Паника. А старите спасителни ризи, ако не ги сложиш по единствения правилен начин, могат да те удавят и на повърхността. Тук вече БРОЙНОТО претоварване си е казало решителната дума. Такива случаи провокират един позатихнал спор за властта на капитана. Щото в последно време тя е ограничена от шефове, меркантилизъм, а дори и от една камара правила, които са много хубави когато всичко е наред, но подхранват една нездравословна либералност по корабите. Особено пък пасажерските. Там е по-важно капитанът да се яви в парадна униформа на банкета и да забавлява бабите, отколкото да си седи на мостика и да внушава респект. Който пък ще му е много нужен в ситуации, като тази. Не се знае дали човекът изобщо е имал избор за това претоварване. Може просто да си е пазел работното място. Но... всичко това са спекулации. Най-смислено за нас май наистина е да ползваме случката като повод да си припомним, а който не знае - да се поинтересува и да научи, за Волжска (Болгска!) България, за Болгар и Казан, за това как са били превзети от руснаците през 16ти век, за това какво клане е паднало, за въоръжената им борба за свобода и за руското робство над едни хора, които са по-истински Българи от нас... и др. подобни. И да помолим рускиня да не се сърди за горното, защото ние помним и Освобождението и историческият реализъм не трябва да пречи на днешните отношения.
това е ужaсна трагедия. не разбирам защо някои хора я политизират, търсят скрити прокоби и символики, или пък водят диспути българите татари ли са, или не. какво значение има? минали са векове, всичко се е променило - нали ние сме се родили тук, на балканите, и говорим славянски език? ок, и потомци на великия чингиз хан да сме (примерно), това не променя факта, че в момента сме го закъсали отвсякъде. искрени съболезнования на опечалените.
Аз не срещнах политизирано мнение по-долу. Да, Казан е древна българска столица. Но, това не е политика, а исторически факт, който официалните медии не споменават никога. В огромната Русия всеки ден стават разни инциденти и катастрофи. Тоld с кораба "България" е един от ужасите, бил е натоварен с много деца. Погледни в руските форуми, за да видиш, какво значи политизиране!
100 души в повече са около 7000 кг. = седем тона. За пасажерски кораб с капацитет над 100 души, претоварване от 7 тона е нищо. Само горивото му сигурно е около 100 тона и повече. Ако е бил около 100 м. дълъг и 15 м. широк, то това претоварване е увеличило газенето му с около половин сантиметър! А корабът гази около 1.5-2.0 метра. Може и повече. Най-вероятно пряката причина не е в претоварването. Но не е имало достатъчен брой спасителни средства, подходите за евакуация са били задръстени, може в гъчканицата да са станали скандали (те верно си попийват), отделно останалите нередности. А такива нередности има навсякъде. Нещо повече - руснаци и украинци с особено уставни в тези неща. Може да се каже дори педантични до абсурдност. Но пък може във вътрешно плаване да го дават на уволнение. При всички случаи дрънкането на глупости е за наша, не за тяхна сметка.
Голяма трагедия. Моите искрени съболезнования към близките на загиналите. Сети ли се нашето правителство да изпрати и официални такива?!
Според един от спасените, който загубил жена си и внука си: корабът потънал много бързо, за 3 мин. - наклонил се на дясно, завъртял се и потънал. И край, нищо повече. Докато оцелелите се намирали във водата, край тях минали два плавателни съда, но не спряли. Один из спасенных пассажиров теплохода рассказал о трагедии. По словам Николая Чернова, потерявшего в катастрофе жену и внука, корабль затонул очень быстро, в течение трех минут. "Накренился на правый борт, перевернулся, затонул и вс. Больше ничего. Мы провели в воде часа полтора-два", - сказал Чернов. По словам очевидца, когда спасшиеся люди находились в воде, мимо них проплыли два судна и не остановились.
Това е на територията на т.нар. Татарстан, който е населен с българи... Дори, кораба си са кръстили "България"... Имало буря, съдът бил стар, капитанът качил повече хора - каквато и да е причината, дечицата няма да се върнат.
Съвременен Татарстан е в границите на Волжска Болгария. Някои от градовете са още с древните си български имена. Но от снимките по повод трагедията се вижда, че някои от хората са с отчетливи монголоидни черти. Не че това намалява степента на ужаса и страданието на майки , бащи и деца. Само за яснота. По повода изчетох доста. Корабът е тръгнал по "нечие" разпореждане, въпреки, че е бил неизправен. Пътници и екипаж са молили капитана да не продължава круиза. Илюминаторите са били отворени , поради липсата на климатици в каютите. Като капак на всичко помещението в което са събрали децата за нещо там организирано са заключени. По ужасяващ набор от грешки , безхаберие и липса на разум на едно място трудно може да се съберат. Но затова пък екипажа почти в цялост се е спасил.
нека не гледаме в паницата на руснаците-руският корабен регистър е най-безкомпромисният в света-щом там се е пропукало замислете се какво става при нас.за сведение на незапознатите,подобни фиктивни прегледи в български корабен регистър се правят от години и то от хора без всякакво образование и техническа грамотност.и докато принципалът морска администрация си затваря удобно очите за безобразниците от БКР БУРГАС и шефовете им във варна и софия,ние да приготвим черните чували.АМИН И БОГ ДА ПРОСТИ ЖЕРТВИТЕ.
Дали капитанът е сред спасените? Ако е жив, на доста неприятни въпроси трябва да отговаря ... Той лично е взел решение да тръгне на този курс с един повреден двигател, а после - и да вземе толкова много допълнителни хора на борда! Вярно е, че е имало много деца, които са били малки и по-леки, но все пак - двойното претоварване е опасно нещо, не може така да се врва, че "и този път ще ни се размине"... Но веднъж става белята!
имам чуството ,че авторите на тия статиики ги мързи да попречетат малко повече. не може да не се обясни причината за даден инцидент ,а директно към пострадалите или загнали .. ..абе няма вече юрналистика , само търсач на евтина слава .... .....невежиииииииииииииииииииииииииииииииииии *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.