Коментари - Резултатите от Матури 2019: Немската гимназия в София е №1, училище в село влезе в Топ 3 по успех | dnes.dir.bg
назад

Резултатите от Матури 2019: Немската гимназия в София е №1, училище в село влезе в Топ 3 по успех

226 изпитни работи получават максималният брой 100 точки, а 17 ученици имат нула точки

Обратно в новината
| Редактор : Лилия Чалева

Коментари - Резултатите от Матури 2019: Немската гимназия в София е №1, училище в село влезе в Топ 3 по успех | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Матурите тази година бяха безобразно лесни! Това не е добре за по-умните деца, тъй като не ги отличава по никакъв начин. И по-посредствените са изкарали отлични резултати и затова баловете за елитните гимназии са страшно високи.

Колкото и да си блъскам главата не ми се отдава да проумея как се бърка "образование" с "осигуряване". Това освен неграмотност издава и една тотална липса на обща култура, на липса на отношение и вникване в текста. Антижурналистика с една дума.

Министърът на образованието трябва да награди тази даскалица Даниела Куцева както с някаква премия (дори да е символична от порядъка на 200-300лв) и да я изпратят на безплатна почивка за 10 дена на море. Трудно е да си представиш как една женица в забутано селце може да подготви децата си по-добре от коконите в големия град. Очевидно жената има подход и се опитва (явно се и получава) да предаде знанията си на децата. Това е повече от похвално. Нужни са много повече хора като нея и образованието може да започне, макар и с бавни темпове, да се доближава до онова от преди 30 лета.

И учениците трябва да искат да учат, а не по цял час да си бъркат в носа.

2 милиона Българи работят зад граница, техните деца не може да положат НОРМАЛНО МАТУРА по БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, и това означава, че те никога НЯМА ДА СЕ ВЪРНАВ В България!!!! ПРЕДЛОЖЕНИЕ: 1. Оставка на текущия министър на образованието, защото прилага политика на "ИЗКЛЮЧВАНЕ" на тези които са в ЧУЖБИНА! 2. Българския език трябва да е "ОПЦИОНАЛЕН" в матурата а не задължителен и да може да се заменя с ГЛОБАЛНИЯ ЕЗИК "Английски" ако детето е учило известно време в ЧУЖБИНА!!! ДЪЛБОКИ ЗНАНИЯ ЗА Български език трява само в "ПРАВО" и "Журналистика" и това може да се учи на ниво УНИВЕРСИТЕТ!

как е в другите държави, но ми прави впечатление при тестовете в нашата образователна система, че има подвеждащи въпроси, неясни въпроси, отрицателно зададени въпроси, оставям настрана грешните. Според мен, за да оценим знанията на учениците, такива въпроси не бива да се използват. Ако ще оценяваме съсредоточеност, наблюдателност и други качества, тогава да има, и точно тези качества да се отчитат. Вижда ми се неправилно да проверяваме дали децата внимават, а да отчитаме дали децата знаят.

Децата са във възрастта от 3 до 12 години. Над тази възраст са юноши, младежи, но не и деца. Престанете да наричате брадати младежи "деца".

Колкото по-малко са явилите се зрелостници - както по даден предмет, така и по училища, толкова по-трудно можем да си направим адекватни изводи за смисъла на резултатите. Съответно - за училищата и предметите, където са се явили достатъчен брой зрелостници, можем да си направим съответни изводи с много по-голяма достоверност. Време е да предложим на заинтересованата публика много по-адекватен статистически анализ на данните. А не да пробутваме само най-елементарното - средните резултати. Така например едно село с 2-а отличника може да се окаже по-напред от град, произвел хиляди отличници. Освен това е логично да се направи класация по групи, където да се поставят на едно ниво училищата с подбни резултати, които имат незначителни разлики помежду си. Разлики, които правят класирането в съитветната група безсмислено. Все пак не говорим за катар, на който мерим килограм сирене, а за много по-относителен и многопластов ибект на измерване! Апропо, те доста даскаля по статистика преподават години наред само и едиснтвено централнита те4нденция в час (санким другио не знаят) - нещо, което се усвоява за 15 минути от петокласници. Та сигурно за това и статистиката, която достига до публиката, е едното средно ариметично, изчислено на ангро.... ПС. От къде читателите ви да видят всички данни? Редно е да дадете източника, от който сте подбрали оскъдната публикувана информация.

Споко, селското училище сега ще бъде обследвано обстойно от МОН. Така се случи с едно друго училище преди няколко години. То беше се изявило по БЕЛ за всеобща изненада. Изнесоха доста факти след това.

Чета коментарите и виждам как се нападат само учениците.А какво да кажем за учителите? Нима те не са част от образователната система? Има един израз,който забравяме: “Няма лоши ученици,има лоши учители.”.Мисля,че трябва да се гледа комплексно на причините за срива в образованието. Реформи,реформи,реформи... Коя от коя по- безмислени,измислени от явно некомпетентни специалисти.Системното убиване на доброто образование,налагането от медиите на безмисления и лесен начин на живот, демонстрацията на лесното печелене на пари,купуването на дипломите, заливащата ни простотия отвсякъде,безпътните родители на безпътни поколения, учителите безпомощни да предизвикат интереса на учениците,къде от некомпетентност,къде от страх пред богатите им родители... Разрухата на обществото ни продължава с пълна сила. Кой има интерес от едни необразовани поколения? Мързеливи,арогантни,егоисти,необразовани... Лесни за манипулация и подчинение.

Чета коментарите и виждам как се нападат само учениците.А какво да кажем за учителите? Нима те не са част от образователната система? Има един израз,който забравяме: “Няма лоши ученици,има лоши учители.”.Мисля,че трябва да се гледа комплексно на причините за срива в образованието. Реформи,реформи,реформи... Коя от коя по- безмислени,измислени от явно некомпетентни специалисти.Системното убиване на доброто образование,налагането от медиите на безмисления и лесен начин на живот, демонстрацията на лесното печелене на пари,купуването на дипломите, заливащата ни простотия отвсякъде,безпътните родители на безпътни поколения, учителите безпомощни да предизвикат интереса на учениците,къде от некомпетентност,къде от страх пред богатите им родители... Разрухата на обществото ни продължава с пълна сила. Кой има интерес от едни необразовани поколения? Мързеливи,арогантни,егоисти,необразовани... Лесни за манипулация и подчинение.

Днешните зрелостници са набор 2000 и 2001 -ви ! Хайде да си спомним какво се случи години преди това на родителите им, които пък са били деца, родени от 1973-75 г. до 1980 - 82 година ! Първите - изцяло соц-възпитаници и деца на соц-образованието. Вторите - във 2-ри или 4-ти клас са попаднали в ситуациятана купонна система, гаражна търговия и свободия, но пък възпитаници на същите соц-учители и соц-система на образование, малко подкрепена с модерни предмети в 11-ти и 12-ти клас като маркетинг и реклама. Едните от соц-образованието са попаднали в цивилния живот направо в дискотеките с "Радка-пиратка" в присъствието на мутрите, а вторите - още в тинейджърска възраст са били посетители на Детски дискотеки с "Радка-пиратка" , а вече в гимназиална възраст - щастливи и разпуснати младежи от всякакви правила, тежащи преди това, чрез апогея на чалгата тогава. Днешните зрелостници са деца на най-освободените и опиянените младежи от чалга-културата, възпитаваща арогантност, горда нетактичност, агресивност и незачитане на всякакви норми, уж остарели, възпитаници са на безпардонност и пълна изява на първичното, на оцеляващото , на сексуалното, на алчното придобиване на пари, дори и по престъпен мутренски начин, на просташка показност, на егоизъм и НЕзачитане на АЗ-а до безчовечност в името на успеха с пълно счупване оградите на Закона, с пълен стремеж на подражание до шизофренна малоумност и имитиране, настигане на най-успелите и богати хора в света и в Запада, независимо от статута на образованието, възпитанието и възможностите си. Както и малоумно подражание на филмовите и музикални герои от световното кино и музика - от сценичното им облекло и грим /което е инфантилно малоумие и психо-неадекватност/ до автомобилите, къщите, ваните им и начина им на живот, както ш местата им за почивки, например.Имитация и броят на браковете и разводите им. Та..... днес след 18-20 години на тези някогашни 18- 27-годишни родители, съвременници на Прехода, което означава изплуване на тинята на повърхността на водата при всеки водовъртеж и промяна - преход в обществата в цял свят през вековете..., днес, техните деца бележат все по-ниски резултати на образование, което е ...просто ОТНОШЕНИЕ и тяхна НИСКА ОЦЕНКА НА ОБЩЕСТВОТО И НОРМИТЕ МУ. НЕ ЗАЧИТАТ ОБЩОПРИЕТИТЕ НОРМИ И ЦЕННОСТИ, които ОБЩЕСТВОТО Е СПУСНАЛО ПО ЖИТЕЙСКИ ДОКАЗАТЕЛСТВА КАТО УСЛОВИЕ ЗА УСПЕХ - ФИНАНСОВ, ИКОНОМИЧЕСКИ, ПСИХОЛОГИЧЕСКИ, МОРАЛЕН.. ЕСТЕСТВЕНО Е ТЕЗИ ДЕЦА -ДНЕШНИ РОДИТЕЛИ ДА ПОДЦЕНЯВАТ ОБРАЗОВАНИЕТО И НОРМИТЕ НА ПОВЕДЕНИЕ, както и ОПИТА, ПРИЕМСТВЕНОСТТА от едно ПОКОЛЕНИЕ НА ДРУГО ПРЕДИ ТЯХ, КОЕТО ТЕ ПРЕНЕБРЕГВАТ И НЕ ЗАЧИТАТ.. НАДСИМИВАТ МУ СЕ по това време..... ЗАЩОТО .....така повеляват медиите, политическият живот, културният, както и правосъдните институции по това време. Но така повелява и модата, рекламата тогава, заливаща ги от всички страни. Затова днес, техните деца ще ходят на училище когато си поискат , ще пушат цигари пред вратите на училището, ще се заканват на учителите ....защото, защото те носят една култура на неподчинение и счупване на всички общоприети норми на възпитание, на християнски ценности, на приемственост, на отричане опита на поколенията, което означава - опита на предците си, отричат живота и заветите на баби и дядовци, отричат животоспасяващия опит, наследен от хилядолетия, от БЪЛГАРИТЕ - НАЙ-СИЛНИЯТ НАРОД, ПРИТЕЖАВАЩ КОСМИЧЕСКИ ЗНАНИЯ, НАЛОЖИЛ СЕ В СВЕТА КАТО НАЙ-СИЛНАТА ИМПЕРИЯ ОТ ТРИТЕ НАЙ-СИЛНИ ИМПЕРИИ В СВЕТА. Итъжното днес е, че тези наследници на ВЕЛИКИТЕ БЪЛГАРИ, дали писменост, православие, език на половин Европа чрез старобългарския църковен език на чиито език славянските народи са получили библейското евангелие. А до 1989 г. 1/3 от научната литература и информация в света е била написана на климентинецата, наречена кирилица. На нея са писали от нас до Владивосток - в земите на изток от цяла Източна Европа и цяла Азия, та чак до последната точка на Азия. През Монголия дори, която днес приема вече латиницата. И тези наши отрочета днес не могат, не са мотивирани, не са в състояние да научат българската писменост и нейната граматика. Едва до 4.07 оценка с въпроси от учебния им материал. НО..... ТОВА НЕ Е НАЙ-СТРАШНОТО! НАЙ-СТРАШНОТО е незачитането на образование, авторитети, личности и .....ОБЩЕСТВО! ИДЕАЛИ ! ХРИСТИЯНСТВО! ОПИТА НА ПРЕДЦИТЕ! ОТХВЪРЛЯНЕТО НА ПРИЕМСТВЕНОСТТА, НА ЛОГИКАТА И НА ЗАКОНИТЕ НА ЖИВОТА !!!! Тези наши деца са тръгнали ДНЕС отново да ПРЕоткриват топлата вода, да се бият със Сатаната, с бедността, с болестите, с непросветеността....с безверието и с незачитането на божествените и на природните закони. Което ги застрашава от ...ПОМИТАНЕ! ОТ РАЗРУХА! От губене на историческо време за преоткриване на отдавна наследени исторически и житейски истини! Но подценени, поради агресивно външно влияние! влияние, извън семейството, рода! Дори, извън държавата! Влияние предателско от медии или от продажни антидържавни политики и политици! Да не осъждаме днешните си деца! Те са продукт на нашето предателство, слепота и неукост! Да се борим за душите им! За живота им! За техните деца, които до 10 години ще са родени! Но как ще са възпитани и те -малките невинни български душички ????? КАК ??????

родени в края на 20-ти и в началотона 21-ви век, ние, българите, родителите и наставниците им не си изпълнихме дълга към тях, защото не ги възпитахме в нравственост и идеали, завещани не от СОЦ-а , а от дядовците и бабите ни, зживяли в друго време, атова и не ги предпазихме от дрогата, яко убиваща децата ни в най-елитните гимназии в края на 20-ти век. А днес, тия наши деца от края на 20-ти век, потребваха отрови като дрога, а днес вече са родители на деца , коита пък са потребители , поне 60 % от тях на дрога, синтетична основно, и още 35% поне са опитали амфетамини и трева....с НАШЕТО ПРЕДАТЕЛСКО МЪЛЧАЛИВО СЪГЛАСИЕ..... АМФЕТИ, УБИВАЩИ МОЗЪКА, СЕТИВАТА, ЧУВСТВАТА И ОТГОВОРНОСТТА ИМ....НО С НАШЕТО МЪЛЧАНИЕ ПО ВЪПРОСА. И С ТОВА НА ПОЛИТИЦИТЕ, КОИТО ИЗБИРАМЕ "С" ИЛИ "БЕЗ" ГЛАСА СИ при избори. Затова НИЕ, НИЕ, РОДИТЕЛИТЕ ИМ днес, както и бабите и дядовците им, родени в 60-те и 70-те години СМЕ ИМ ДЛЪЖНИЦИ днес НА ТЕЗИ ПОЛУГРАМОТНИ ДЕЦА-УЧЕНИЦИ ! Ученици, изживяващи се като супер егоисти, като герои от филми и клипове и ако не са - като комплексари, но всички те - изпълнени с обвинения и агресия към обществото /т.е - към нас/ или към връстниците си, готови да мачкат, газят по пътищата, дори да убиват - с юмруци, с джобно нощче, с бокс, или с агресия, с агресивна реч като подигравки, но унищожителни и т.н. Та техните АВТОРИ сме ние - техните баби и дядовци по на 50-60 г. и техните родители - по на 38- 45-7 години днес. НИЕ ГИ ВЪЗПИТАХМЕ ТАКА. Ниене възроптахме и несе борихме срещу неправдите, спуснати като мутри или като ТВ-реклами и ТВ-герой. Ние носим отговорността.Оставихме учителите им в бедност да се явяват пред тях- нашето бъдеще, - окъсани, овехтели, мустакясали, с развалени зъби, изпростели от дертове и деформирани от професионалния си, но утежнен живот от арогантни и неконтролирани създания. ТАКА, ЧЕ - за днешните резултати от матури сме виновни ние - целокупният бг-народ, имащ деца и внуци! Ние ! И бг-политиките за норма на модата в човечеството, внушавана по ТВ и по рекламите, към които ние - родителите останахме пасивни и бездушни. Позволихме отровата да влезе в крехките души на децата и внуците ни.

Няма ли вече матури по математика?!? Или нещо пропускам?

има и на първите две места са софийски математически гимназии, логично

Има , но те са по време на втората матура, т.е по желание! Ако е задължителна като тази по БЕЛ познайте колко от зрелостниците ще получат двойки!

А още повече - матура по литература и това да е оценка за общата образованост на един ученик - това е меко казано безумие. И защо точно по литература , а? Тя е просто едно от изкуствата. Защо не е по кино, или пък по рисуване ,или може би по телевизия ? Крайният резултат е производство на льольовци , които много приказват , не могат да съберат 2 и 2 , а ръцете им са завряни ...по-добре да не казвам къде..... Докато литературата има такава огромна тежест за сметка на естествените науки - ще е така, а и по-лошо ще става. Матура по изкуства може да има в художествената академия, матура по физкултура - в спортните училища. В едно нормално училище трябва да има матури по математика, физика, химия и биология !

Две причини: - поне половината от матурата е граматика, правопис и умение да се пише и чете. А това е много важно за всеки, без значение в каква област ще се развива - ако не можеш да предадеш ясно и разбираемо гениалните си мисли, все едно ги няма. - всички трябва да могат да пишат грамотно (виж горното тире), но не всички имат афинитет към една и съща специалност - някои искат химия, други физика, трети математика... Затова не може да има обща матура по конкретен предмет, а да има матура по всички дисциплини е прекалено.

Да се чете и пише правилно, да изразява мислите си човек - това е основна задача на всяко училище и тя трябва да бъде постигната много по-рано от завършването, на практика - преди започване на същинското образование. Втората причина и зву

звучи леко неадекватно - не може да има матура по конкретен предмет - добре. А литературата какво е, не е ли и тя просто един предмет ?

Аго ти дайдът ганиълни мисли гтабатиката ще ти е нъй мадкия прудлем. На бъс че рогбра кекво кизох въбраки че нима егна вирна дъма.

ДрОгарьо недоучен, един елементарен ФапроЗ, дрогаьо. А как ше разбереш химята и физиката, ако не говориш езика в напреднал стадий, демек не си в състояние да схванеш както ти се приказва, дрОгаьо. Защото химята и физиката и биологията, си имът техни си соПствени езици, дрОгарьо. Учи се тека наречената специализирана терминология, която сама по себе си е един отделен език, дрОгарьо. На какво ше стъпиш, дрОгаьо, ако не си научил поне родния си език, со се сичките му диалекти и жаргони, дрОгарьо куманяго. Ас научих 5 езика, и учим сега намдарин, офецялния китайски, щото саму китайския има над пейсе разновидности. Но преди това ,научих сичките диалекти на родния си език, и 3 други европейски, и сега пребивавъм у чужбината, говорейки езици, дрОгарьо. А ти, дрОгарьо, дето не знаеш дори соПствения си език, закъде си се запатил, куманиЗино? Quo Vadis commie, дека ти е езиковия сертификат, да казвъш на другите кое кЪк?

Собствени езици, казваш. Доста си учил , и доста си научил явно. То с литература - толкова. Имам лоша новина за теб - скоро всичките ти велики знания по езици ще бъдат заменени от всеки обикновен мобилен телефон. Направен от онези, които са учили въпросните естествени науки , на собствения им физичен , химичен и незнам какъв още език, току -що измислен от теб. Стой си в чужбина и не ни занимавай със себе си, небългарино.

Пиепил ти на йезика, че съм и индженер и то два пати. Точно затфа си стоим в чужбина, щото от недоучени цигани кът'теби, циганите зеха да ни учът нази. Айде циганино, сега ходи на матури да доказвъш че знаиш повеки от мени. Ас мйте матури съм ги зела, а ти?

Направо ме досмеша с училището от село в топ 3. Преди 27 г. бях девети класв Механотехикум -елитно училище в Горна Оряховица по онова време. В класа имаше ученик опт съседно село с диплома пълно 6. Познайте дали не отпадна още първият срок.

Горките младежи с какво ги занимават, с какви откачени глупости им пълнят главите, каква парвенющина и глупотевина цари в бизнеса наречен образование! Какви са тези интерпретативни и аргументативни текстове бе, ей, откачалки от МОН? До един сте за уволнение! Ще бягат младежите от училище и ще ви мразят, напълно разбираемо и заслужено. Защото вместо да ги научите да разбират текст, да мислят аналитично и да правят изводи, им пълните главите с трудно произносими непотребни термини от висшето образование. Защо съсипвате образованието бе, идиоти! ДЕМ, алчни дегенерати!

+++

В София децата , дори и да са грамотни са доста неодухотворени и нервни. По уж престижните училища 90% е снобизъм и модерни интерпретации на многообразната информацуя. Нулево абстрактно въображение съчетано със задълбоченост. Децата по градовете стават все роботизирани. 2,3 области що годе понаучени и нула за всичко останало. По селата масово цигания. Тук таме в някои по-малки населени места , но незасегнати от чалга има прекрасни и широко и всеобхватно развити деца.

Ако сме сигурни в квесторите, резултатите на г-жа Куцева са на първо място. По простичката причина, че тя работи с обикновени деца, а другите гимназия, които са на първите места, работят с подбрани деца.

гимназии :)

Резултатите от матурата по БЕЛ са катастрофални - исторически антирекорд. А на сайта на МОН сложили помпозно заглавие и се хвалят се с резултатите: УВЕЛИЧАВА СЕ БРОЯТ НА УЧЕНИЦИТЕ С МАКСИМАЛЕН РЕЗУЛТАТ НА МАТУРИТЕ "Броят на зрелостниците, които са изкарали максимален резултат на държавните зрелостни изпити през май, се е увеличил спрямо миналата година. По 100 т. са получили 226 ученици, а през 2018 г. са били 215. Почти наполовина са намалели абитуриентите, които са изкарали по две слаби оценки – от 1778 през миналата година на 973. Това сочи анализът на резултатите от матурите по български език и литература и по предмет по избор." :((( ... Поне половината от отличниците ще избягат с еднопосочен билет. Дано от останалите не се пръкне някое горановче, което да класифицира некадърността като техническа грешка!

бивш квестор и бивш оценител - резултати... ХАХАХА

Какви са тия простотии бе, оценки, класации, глупости! До 25 години ми учат още и накрая едно няма нищо.

Що сте му сложили минуси? Да не би да не е вярно? Образованието се е превърнало в бизнес, гледат да държат децата колкото могат по-дълго, че да получават пари, а накрая като излязат в живота, не знаят какво е данъчна декларация, как да се оправят с банки, как да си купят жилище и как да си вършат работата! Тривиални работи, дето хич не ти се налага да ги знаеш, нали! Ама иначе добре, че знаят (евентуално!) питагоровата теорема, окислително-редукционни процеси, диференциални уравнения и как бялата лястовица е символ на каквото им е казала даскалицата, а не на каквото те са си мислели, ако изобщо са го мислели, че то мисленето не се поощрява!

Точно, мързи ме да пиша и да обяснявам, ама ти добре си го казал. Допълвам, че за огромен процент от професиите ти трябват 5-6 месеца стаж и това е.

а на последните места са учениците от Разград, Ямбол, Силистра и Кърджали Де да беше изпита по турски език и литература

Без Ямбол !

Авторът на статията определено не се справя с писането на аргументативен текст. Повторения, повторения и пак повторения в статията, които не носят никакъв смисъл.

Може би повторенията се дължат на тукашния редактор по-скоро.

Е, че в България децата масово не обичат да учат. Те не са научени, че образованието е важно и е най-сигурният път към това да постигнеш нещо и да си доволен от себе си. Дори да говорим за пари (понеже това сигурно стимулира доста младежи), най-възможният начин да си купиш сам нов телефон, или кола, или мотор...е да станеш добър в нещо, да си намериш хубава работа, и да започнеш да си изкарваш пари. Всяка година сигурно 80% от хората изкарали над 5 на двете си матури си тръгват от България. От тези изкарали двойки, тройки, четворки, огромната част остават тук. Това са хората които в близкото бъдеще ще са ни учители, лекари, наследствени бизнесмени, депутати, и т.н. Евала правя на тази учителка от Чепинци, тя навремето сигурно си е издържала матурите...такъв порочен кръг не се чупи лесно.

от образование полза няма

Тъй де. То все децата са виновни за нещо. Никога ония, от които зависи да ги възпитат, или ония, от които зависи да ги ангажират да обичат да учат, вместо да ходят на училище с отвращение и презрение. Даже без да споменавам на какво ги учат и доколко наученото им е полезно в живота. Евала обаче на такива като теб, дето не виждате по-далеч от носа си и вината вечно е непосредствена - явно сте успеваема порода, щото цялата държава се ръководи от същите първосигналници.

Само да спомена, че поне 80% от децата в 91 НЕГ, а навярно и другите езикови и СМГ, ще кандидатстав и учат висше образование в чужбина. Вчера някой ме питаша, сега България какво изнася . Ами това е...

Много точно казано. Само да допълня, че ги изнасяме за без пари. Даже обратното - ние си плащаме за да отидат децата ни да учат там. Ама това е привилегията на цивилизованите държави - много умни хора искат да устроят бъдещето си там, и така тези държави дърпат още по-напред. А тези като нас, които тъпчат на едно място - затъват. И после чакат големите да инвестират в нас.

Зависи. Защо младите избират да отиват в чужбина? В България също могат да се изкарват достатъчно пари с честен труд - лекари, зъболекари, IT специалисти ... При това могат да си правят каквото си искат ... Много от младите вече си дават сметка, че ако имат достатъчно пари, всъщност България си е едно много хубаво място за живеене. Кеф ти да си ходиш на палатка, кеф ти да си излизаш с приятели вечерно време. В България си има много предимства.

От толкоз много цифри,разбрах едно, децата,с всяка изминала година, стават все по-тъпи и неграмонти. Лооошооо

При този ,,подем'' на образУванието в България , реално след 3 до 5 години на т.н. ЗРЕЛОСТНИЦИ като приложение към дипломата ще трябва да дават БУКВАР и ТАБЛИЦА за умножение, тоест идва времето на ТОТАЛНО НЕГРАМОТНИТЕ ,,зрелостници"..... Така ще бъде докато се плаща за ВРАТА , а не за това над него.

Слаби резултати....че за кого е изненада? Отиват в пети клас полуграмотни, и си завършват такива. И да не посещава училище пак минава, щото с дилигирания училищен бюджет всеки ученик носи пари за училището. И да не знае, пак минава, че се подсказва на матури, подсказва се, виждала съм го. Образованието е подарено, затова е и некачествено. Н

Ужасна статия с неколкократно повторени изречения. Сравнителната информация можеше да е представена в табличен или графичен вид за да може да се възприеме по-добре. И можеше да добавите инфо какво значи 100 точки и какво значи 6.00 за да можем някак да се ориентираме в изсипаната купчина числа.

Госпожо "редактор" Лилия Чилева, моля прочетете текста, който сте сътворили тук - той е илюстрация за придобиващата все по-големи измерения неграмотност и неспособност да се напише смислен текст. Явно не само от зрелостниците!

Това не ме ИНТЕРЕСУВА!!!!УБОЧЕНИЕТО В БГ Е 0 А ПРЕТЕНЗИИТЕ КЪМ УЧЕНИЦИТЕ КАТО ЗА СИЛИКОНОВАТА ДОЛИНА И СКОЛКОВО!!!!!

Ти къде си се УбОчил та си толко ЕнтЕлЕгЕнтен?

Дираджии, оправете си заглавието - 17 учениЦИ! ... По БЕЛ ОТЛИЧНИТЕ оценки са с 1412 ПО-МАЛКО, а СЛАБИТЕ оценки са с 1 377 ПОВЕЧЕ; Оценките с 0 точки са над 7 ПЪТИ ПОВЕЧЕ; Учениците с 2 пълни ШЕСТИЦИ са над 3 ПЪТИ ПО-МАЛКО; ОТЛИЧНИТЕ оценки на втората матура са 2 ПЪТИ ПО-МАЛКО... Единственият лъч светлина е, че оценките със 100 точки са с 11 ПОВЕЧЕ. ... Оценките от матурата по БЕЛ УДАРИХА ИСТОРИЧЕСКИ АНТИРЕКОРД - най-слабите досега. ТРАГЕДИЯ!!!! ... С математиката дали е по-различно?! ... Мин. година зам.-министърът на образованието оправда ниските оценки от матурите с обяснението, че не оценките, а знанията били важни... Сега какъв ли коментар ще направи?!

Ами какъв коментар да направи та да прозвучи тактично?

Все по-висок е процентът на зрелостниците, на които българският език не е майчин.

Да допълня - расте процентът и на двойкаджиите, чийто майчин език е българският. Пиша го с болка...

За поредна година само за протокола питам-НА КОЕ МЯСТО СЕ КЛАСИРА ИТАЛИАНСКИЯ ЛИЦЕЙ ЗА ГЕНИИ И БОГОИЗБРАНИ??? :)

Там не са знаели авторът от 41 въпрос

Какви изводи да направим от непълна информация. Без да знаем колко са българчетата и колко спиртните напитки, няма как да решим вярно задачата. Само създаваме текст и то с нисък процент на постижимост :)

Уважаеми DIR, пропуснали сте да ме отбележите в заглавието - че Първа Немска е на първо място по БЕЛ. Не че не е важна дисциплина, но нали има и други важни предмети? Или останалите училища - отличници по ред дисциплини не са ви чак толкова мили?

Айди да искаме да гласуват закон сички дипутати на изпити по история и български език и литература Леле малеее голем джумбиш ши стани

Такив закон гадовете нема да гласуват щот никой нимой изкара тройка

ще се падне Винету

Както се вижда и при образованието ''просперираме'' след всико което непрестаано прави герб....

И казваш от ГЕРБ трябва да назначат човек лично да налее мозък на НЕумното ти отрече? Глупостта понякога е наследствена, особено ако родителите ти са социалисти!

ГЕРБ да започне с Боко Тиквата. Платете на някой извън ГЕРБ да налее много ум в Тиквата, а после всички вие останалите, наредени на опашка.

А на теб кой ще налее или казваш на червенотиквеничетата акъл им не требе щото иначе как ще са фенове на партЕата !

ТУКА В ДИРА ТРОЛОВЕТТЕ ЯВНО ЕДВАМ СА ВРЪЗВАЛИ ТРОЙКИТЕ, КАТО ГЛЕДАМ. ТО ПО НАСЛЕДСТЕО СЕ ПРЕДАВА НЕГРАМОТНОСТТА... НЕ МОЖЕ ТИ ДА СИ ОЛИГОФРЕН, А СИНА ТИ - ОТЛИЧНИК!

Като ти гледам правописа и стила, не може да не се съглася.

Горкият ти син!

Демонстрираните от теб правопис и пунктуация не ти дават особено основание да се изявяваш като критик по отношение на грамотността.

Сички депутати на изпит по БЕЛ и История Който изкара общо от двата изпита най малко 4.50 остава Другити вън

КАТО ТИ ГЛЕДАМ ОТНОШЕНИЕТО КЪМ ЕЗИКА, И ТИ СИ ЗА ВЪН! БЪДИ СЕРИОЗЕН КЪМ РОДНИЯ СИ ЕЗИК!

Изключително важно, че все по-голям е процентът на зрелостниците, които създават текст на държавния зрелостен изпит по БЕЛ, но има и ученици, които само преписват текста за есето или за интерпретативното съчинение към 41-ва задача, посочи Таня Михайлова. Анализът показва, че повече ученици пишат аргументативен текст, но двойно се е увеличил процентът на учениците, които преписват творбата, вместо да създадат есе или интерпретативно съченение към 41-ва задача. Намалява и броят на зрелостниците, които се справят със задачата да направят резюме на държавния зрелостен изпит по български език и литература. Повече ученици пишат аргументативен текст. Двойно се е увеличил процентът на учениците, които преписват творбата, вместо да създадат аргументативен текст по художественото произведение. Намалява и броят на зрелостниците, които се справят със задачата да направят резюме на държавния зрелостен изпит по български език и литература. Намаляват и зрелостниците, които се справят с написването на резюме и този въпрос ще бъде обсъден на годишните съвещания с експертите, каза Таня Михайлова.

Като гледам и ти си същият - копи/пейст без една твоя мисъл.

Копира, за да покаже оценката, която заслужава тази абсолютно олигофренски написана статия!!! Това нещо е писано от полуидиот.

БГ, и за теб СЛАБ (2). Няма четене с разбиране. И за тримата глупаци, които са ти написали + същата оценка. Гледам само Криста е разбрала СМИСЪЛЪТ на копи/пейста.

17 ученикА...

Добре , че го поправихте и запомнете! Става ли въпрос за хора и професиите им в мн. число винаги завършват на ...ЦИ

ай ся сичкуто дипутат на изпити по литература и по история да пишат тема от тия за кандидат студенти ДА ГИ ПРОВЕРЯВАТ ПРОФЕСОРИ да види целиот народ колко прости хора е пратил в парламента

А допуснатите грешки в текста на ДИР-а ли са или на зам. министъра :"средната оценка от различните предмети е добър 4,67" (това си е много добър) и "интерпретативно съченение" (правилното е съчинение)!

Винаги в живота, за да Оцениш едно нещо.. .. Трябва да го Загубиш !! ... Това важи за Образованието -Близките ни в Чужбина -Социалната държава -Морала и доброто в хората -Здравеопазването -Армия, Култура.. -Самочувствие и Сигурност за Утре.. .... -Нормалноста ... Всичко това го Имахме до 1989 и Липсва Сега.

ТИКВО, ВЪПРОСЪТ ЗА КОМУНИЗМА В БГ НЕ СТОИ! А НЯМАХМЕ СВОБОДА! КАКТО ПРЕЗ ТУРСКОТО ГОСТУВАНЕ! ДВАТА ПЕРИОДА СА СХОДНИ! ПРАВИШ ЛИ ПРИЛИКАТА?

имахте панелки!

Ти знаеш ли че ако беха отворени границите след 1945 година а не да ги вардеха с картечници жива душа немаше да остани тука ве кавал

Сега.. от 12 години сме Член на най- богатия Съюз в Света и Нато... .. Пълно е с Демокрация.. .. И Банани има в изобилие.. Защо БЯГАТ Българите??? А?

Всичката ни Ганьовщина беше описана много точно още през 1895 година (книгата „Бай Ганьо“ е издадена тогава) - 50 години преди комунистите да дойдат на власт.

може да сме, ама само комуняги ни управляват, и то прочели една книга.

Заради такива като теб

Пали към Венецуела или С Корея да те сполети наново социализма та да си припомниш по какво страдаш червена подлого!

Не те знам ти живял ли си по време на "соца", но аз живях 31 години. -Социална държава? За кого беше социална? Това, че работех за 40 долара по черния курс или 200 по държавния? Че който работеше и който не работеше вземаха едни същи пари? Това ли ти беше социалното? Знам къде са бившите ми мързеливи клеги и къде съм аз сега. И съм удоволетворен, че който може в професията си и е работлив успява. Ако не у нас, в чужбина. Където ходеха тогава само онези, които ни ръсеха обещания. А защо не у нас? Защото у нас е пълно с маргинали, които само плачат за прехваления социализъм отпреди 30 години. -Безплатно здравеопазване? Само дето истинските лекарства се купуваха само с връзки или от "Корекомската", или от "Правителствената" болница, или от чужбина. Канули за опериран от рак на гърлото нямаше в България а "Чико" за гледане на бебета се купуваше само от "Кореком". -Заводи произвеждащи загубил; Бургас - един от най-запуснатите градове, градът с най-висок процент рак на белите дробове заради "Нефтохим". Къпане в морето - от с. Черноморец нататък и пак често си с мазут на задника. Мръсна природа. - Колеги "докладващи" какво другите си говорят... Ей това беше социализмът ти, по който ти и още може би поне 20% мързеливци така жално плачете. Слава Богу, вие намалявате по съвсем естествени причини. Разбира се и аз ще си отида с твоите "идеологически" приятели - мои връстници, но по-важното е, че от младото поколение никой няма да рони сълзи по онзи идиотъзъм, в който живях 31 години.

Ние сме от новият модел. Но това не пречи да знаем четем и сравняваме. Факта е че България от 9 остана 6 милиона. Въпреки че сме в ЕС от 12 години. Това дава отговор.

Подкрепям. И моя живот мина тека. Останаха саму куманяги да плачът за лесните грабецни години, когато грабеха масата безнаказано. сега останаха цигани саму, и нема как да ги ограбът. Затова плачът. Иначе, са същите имена, фамилии, партизани, дрОгаре. Никого не могът за заблудът, и ноо ги е яТ, че нема кой да им плаща пенсиите лъжовни, за които не са се трудиле. Че ние трудещите се, избегахме, защо ле. майно льо

Значи вие сте от новия модел марзеливци, наследници на по-старите мързеливци. А защо не сме 9 милиона, аз написах - заради маргинали като теб, които искат да им казват какво да мислят, да им "пускат стоки" по магазините, да крадат работно време, ако няма друго за крадене и т.н. Да, за съжаление сте се поразплодили и нормалноте млади българи не могат да живеят и успяват работейки в предприятия, които родителите ви са купили включително с моите пари. Затова се изнесоха в чужбина.

Сички дипутати на изпит по БЕЛ за кандидат студенти 90 ПРОЦЕНТА НИМОЯТ ВЪРЗА ТРОЙКА

амчи те ако се явят дипутатити ръка нема да фанат на матурата

ми пужарникарити ? те пък ку ся явът...

На българина дай му да се прехласва пред германеца.Гимназията с най-висок успех била ''немска''.И какво и е немското да не е в Бохум, Дрезден или Байройт?Това е гимназия с усилено преподаване на немски език но не е и немска.И като говорим за матури и БЕЛ да си припомним че езикът не е само правилно поставяне на запетайки и точки а и смислово правилно предаване като се ползва за матури термн като ''немска'', ''английска'' това е много неправилно защото тези гимназии са си изцяло български и в тях не учат нито немци нито англичани.И даже МОН-овци използват тези термини говорейки за матури и дори не се усещат.

СИ НЕГРАМОТЕН, ЗА ДА ДАВАШ МАСТИТО МНЕНИЕ! ЗАПЕТАЙКИТЕ СА ТИ ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ! ОТКРИХ ТИ 5 ЛИПСВАЩИ ЗАПЕТАЙКИ И 1 ТОЧКА, КОЕТО ГОВОРИ ЗА НИВОТО НА ЕЗИКОВАТА ТИ КУЛТУРА! ТИ НЯМА ДА ИЗДЪРЖИШ И НВО -ТО ЗА 4 КЛАС! А АЗ МНОГО МРАЗЯ НЕГРАМОТНИЦИ!

Я кажи умнико колко правипосни грешки прави Премиерът на България Бай Тиква? И защо като е по неграмотен от повечето българи той има милиарди и ти казва какво да правиш, а ти, образованият и граматически извисен "умник" си един никаквец? Както беше казал Урън Бъфет "Ако ставаше само с четене на книжки, библиотекарите щяха да бъдат най богатите и влиятелни хора в света"! Аз мога да се сетя за една камара успели хора и в политиката и в бизнеса които или не са имали образование или са били под средното ниво зна грамотност, но не мога да се сетя и за един дето е бил учител по граматика или писател! Замисли се малко преди да идеш в кауфланда да си купиш евтина бира и да се поздравиш колко си начетен ;-) "Аман от образовани идиоти" - древен мъдрец.

Абе, не знам! Ама съм сигурен, че на българина му дай само да се прави на интересен. В твоето писание намерих поне 4-5 правописни грешки! Явно си от "българската" гимназия!

Чуждопоклоничество и липсата на вярва и увереност че и ТИ МОЖЕШ. Повечето българи не вярват (дори не си и помислят) че ТЕ могът или са могли да бъдат нещо повече и са много доволни в ролята си на прислужници на чужденци и чужди фирми. Нали си чувал "Епа, моя е у Америка и там работи и печели много пари"..."Ко работи бе бабе?" "Епа програмист е там за една голема фирма"....да видиш гордоста в очите й! Жал да ти стане...и малко гнус като знаеш че момчета е някакъв офисен програмист дето му дават едни пари що годе добре за живота там ама много като ги обърнеш в бира и салам от лавката в махалата - мярката на повечето българи за успех. И така живота си тече. От 7г възраст не живея в БГ (сега съм на 40)..така се случи че живях, учех и работех в 6 държави и съм нагледал на нашенци по всички сфери...от прислужници до инвестициони банкери където и аз поработих малко....сам съм се учел да пиша на български между другото :-)

" ТЕ могът "'....!!!!!!! Абе гений на мисълта, ти колко изкара на матурата по БЕЛ с тази грамотност на ниво 2-ри клас????

Браво на училищата от Смолянска област! От много години те са сред най-добре представители се в изпитите!

Колко Български гимназии има в Германия и дали немските ученици треперят как ще се справят там докато медийте отразяват проблемите им? Не отговаряйте. Въпроса е реторичен. Повечето ще имигрират там а другите ще работят за фирми в България които обслужват немската индустрия и икономика. Страхотно бъдеще имаме! Да, ще каже някой ами такъв е пазаря, на което аз ще отговоря че е такъв защото докато Германия е работела да има отрасли и икономика, ние работиме да учиме чужди езици за да ги обслужваме. Дори и през комунизма беше така! Но, едни са направени да създават и да управляват хотели а други са направени да бъдат камериерки....

Българчетата са любопитни и ученолюбиви... Къща в циганската махала. Манго човърка касетофона, а Айше мие чинии. Малкият Асанчо: - Тате, тате, коя е столицата на България? Манго: - Не знам. Асанчо: - Тате, тате, кой е най високият връх на земята? Манго: - Не знам. Асанчо: - Тате, тате, колко са планетите? Манго: - Не знам. В този момент Айше плесва малкия по врата и му казва: - Стига, бе, остави татко ти на спокойствие! Манго: - Хай, остави детето, ма! Нека пита - нека да знае!

И какво говорят резултатите - ЗАТЪПЯВАНЕ, тотално ЗАТЪПЯВАНЕ!

Стига с тая Немскса.Все Немската, Немската какво като е Немска може ли такова нещо ако там учат най-ученолюбивите младежи прекръстете я на Иван Вазов или нещо такова с преподаване на немски език.Каква заслуга имат вонящите на бира червендалести и бозави шваби за това че тези младежи имат най-висок успех че да им правим евала и реклама че гимназията била ''немска''.

Това с "немската" е измислица на Дира. 91-ва гимназия с преподаване на немски език проф. Константин Гълъбов. И всеки, който я е завършил, (поне преди години) се гордее с това. ;)

Абсолютно! Но и не само - всички сходни гимназии в България се наричат ГПЧ и си имат име...така е угодно на медиите, няма го изискването за прецизност и ето го резултата. Училища - много, ученици - различни, резултатите - също. Дано децата ни имат по-добър късмет в живота от нас - ние сме "изгубеното поколение", дано те не са безвъзвратно отпътувалото...

Всъщност името на гимназията е "91 Немска езикова гимназия проф. Константин Гълъбов" и за разлика от другите училища, тя се води специализирана. Затова се нарича "немска" гимназия и така е правилно. Не е "измислица на Дира".