Рекорд на Гинес - пловдивски полицай изтегли 84-тонен локомотив
Мариян Димитров е единственият българин, които се състезава с най-силните мъже на планетата - "Strong man"
Обратно в новинатаКоментари - Рекорд на Гинес - пловдивски полицай изтегли 84-тонен локомотив | Днес.dir.bg
Коментари
Ша го изтегли ама на кукво лято това.са 100тона срешу 100кг.човек айде не ни занимавайте с глупости физиката си има закони
Говориш за физика, ама не знаеш, че за да се тегли по релси един тон са нужни 8 килограма сила. Значи за този локомотив са 640 кила, не е невъзможно. Не знам обаче с инерцията за първоначалното задвижва от нула как се е справил.
А така - бай Ганя е силен в краката, но слаб в главата!
Айде стига сте писали глупости. Като сте толкова убедени че е лесно вървете да докажете че е така. Ще бъде страхотно шоу да гледаме линейките как хвърчат една след друга да ви събират разпилените чаркове по релсите. Ще има и много лайна за чистене след това.
Оправете си подзаглавието "....единственият българин, коЙто....". Аман от неграмотност повсеместна и в телевизия, и във вестници, пък да не говорим онлайн изданията... Ще почне и на вас аутокоректа да ви коригира, като на малоумните плужеци от Фейсбука....!
Да гледа разни като Пол Андерсън от 50-те години нататък. С клякания с над 500кг. Сумарен силов трибой много над 1000кг. И се твърди за отлепване на тежест от 2844кг. в град Toccoa.
та тръгнал да дърпа локомотива! Между другото същия участва в протестите миналата година .......
Не омаловажавам постижението, но гледах клипа няколко пъти.......нещо тия въжета много отпуснати ми се виждаха........
А локомотивът с натиснати до край спирачки. ;)
Тия е слаба ракияПреди много време един американец теглеше самолет само с плитките на косата си.
Браво на българина ! До 1990 г бяхме на ПЪРВИТЕ места в спорта- и на Световни първенства и на Олимпиади.. После нмякакви Корумпирани Съдии регистрирхааха турксата партия ДПС и тия почнаха да КАРАДТ, да лъжат че не е имало Мюсюлманско РОбство и да ЛЪЖАТ разни идиоти- Митьо-вци, Мутри, да стават техни помагачи, Предатели , Анархисти, Анти- христи( против християните), да крадат от други българи и да нападат жени и мъже и да ги правят просяци и проститутки в Харема на араби- Ислямисти.. Както чух че преди 2 дин някакъв арабин- Ариф Маджид дал ПОДКУП за да стане шеф на Българската федерация по вдигане на тежести.. Някакъв арабин- бизнесмен- Ариф Маджид, който КРАДЕ Бизнеса на българсктие фитнес- зали и иска да ОТКРАДНЕ и работата на българските щангисти... Ей такива араби трябва да ги трепем в ТЪМНОТО, за да я има БЪлгария и да имаме спорт.
Все локомотиви теглят... Да вземе да изтегли един 22 тонен камион да видим. Релсовият транспорт затова е толкова ефективен, защото коефициентът на триене метал в метал няма нищо общо с този на гума в асфалт. Като вкараме в сметките и че гумите се деформират и имат хистерезис - хептен. На релсовите зорът е само при ускорението, но е ясно, че го е задвижил бавно. За градиента на линията също не пише нищо, а лек наклон по посока на тегленето и става песен, а в обратната вече става...
Така е. Метал- метал триене, колело- линия опиращи почти теоретично точно в точка, 4- осен локомотив и профил на релсовия път. Да го дръпне по профил нагоре само 1/ 1000 и ще фръкнат лайна през ауспуха...
Проблемът не е само в коефициента на триене при търкаляне, а и в деформацията на гумите. Една гума за камион е корава и дебелостенна, а при търкалянето й отпред се деформира по-бързо, отколкото отзад се възстановява и отнякъде този хистерезис трябва да се компенсира. Четириосен самосвал или т.нар. ТИР имат по 12 гуми. А да видим това как се дърпа...
Така е, написал съм го. Колелото на локомотива опира в линията практически в точка, както е допирателната на права към окръжност. При гумата не е така, тя опира в пътя по повърхност.
Виждам, че си го написал, но аз говоря за още нещо. Деформацията й прави по-голяма контактна площ и това е очевидно. Това, което не е толкова очевидно е, че да се мачка гумата също си иска енергия на деформацията. Затова налягането на камионджийските гуми се следи много стриктно, щото ако е под оптималното, енергията на деформация става по-голяма, а също и контактното петно, а разходът заминава.
Минусджиите, локомотивът условно е 10 пъти по-мощен от седлови влекач, а влачи над 50 пъти повече товар. Това според вас на какво се дължи?
Прав си. Гумата е под налягане, което натиска навън, за да я търколиш, требва да я смачкаш, т.е. да приложиш сила навътре, обратна на налягането.
Именно затова релсовият транспорт е такова велико нещо, щото както колелото, така и релсата не се деформират и няма загуби от енергия на деформацията. Когато има деформация, реакцията не е по нормалата, ами е насочена под ъгъл назад, т.е. като се разложи, реакцията има компонента обратно на теглителната сила. Ако релсата е примерно дървена или гумена, стоманеното колело на локомотива ще потъва в нея. Малкият проблем е, че това увеличава контактната площ, а големият е, че като се образува "бабуна" пред колелото, тя насочва реакцията не по нормалата, а под ъгъл назад и трябва да се преодолее и тя, което яде от въртящия момент, а следователно и от мощността. Отделно споменах за хистерезиса - отзад гумата не си възвръща кръглата форма със същия темп както отпред дъгата се деформира и това също са загуби, които трябва да бъдат преодолени я от двигателя, я от този, който се опитва да дърпа камиона. При гумите картинката е доста по-сложна, докато при релсите нещата мязат на търкалящ лагер с безкраен радиус.
Ами айде тегли и ти и да те пишат в Гинес...
Това наивниците кълвете безкритично на всяка измислена новина. Още преди години руснак беше дърпал почти 300 тонен влак. Обаче сума фактори влияят на такова нещо, а като гледам тези нашите също са го подкарали аджамийската, а не при лабораторни условия. Това, че аз не се занимавам с глупости не значи че не мога да отбележа как тая история изглежда бомбастично в очите на профани като теб, а реално е цирк. И аз мога да си намеря отсечка с градиент в моя полза, щом на това не се набляга. Ще го избутам с един пръст, даже може да се наложи и да го догонвам, като му пуснат спирачките.
Толкова много локомотиви ли има БДЖ че ги спира за да ги дърпат за шоуто??? А оня ден в Левски два влака чакахме локомотив.
Тук вече има коментари в същия смисъл, и аз ще потвърдя - тегленето на локомотив или вагони по жп линия не е Бог знае какво. От опит го зная, 3-4 човека с лекота сме избутвали товарен вагон, колкото ни беше необходимо. Не казвам, че човекът не е силен и, че му е било лесно, нищо подобно, но за Гинес вероятно трябва да изтеглиш влакова композиция.
Следващият път да опита, да го вдигне с една ръка над главата.
Stong man или strong man!?!?!
Глупости! Как ще го изтегли? 83 тона??? Аз съм гледал надписите на дизеловите и ел.локомотиви на гарата. По 120 и 150 тона са в бедежето. Откъде ще се вземе толкова лек локомотив, само 80 тона?
Въпросът е колко добре се върти на релсите или какво е съпротивлението. Влак маглев на магнити сигурно с духане с уста може да го преместиш. ;) А тук на тежест на тялото и издържане на краката.