Причина за взрива в Хитрино е повторно пускане на тока
Причината за взрива в Хитрино е повторното пускане на тока по контактната мрежа при положение, че има изтичане на газ.
Обратно в новинатаКоментари - Причина за взрива в Хитрино е повторно пускане на тока | Днес.dir.bg
Коментари
Вероятно вина имат най-различни отговорни лица, но защо на този все някой друг му е виновен?
Човека правилно каза...една затънала в проблеми уж-държавна компания с инфраструктура по зле и от третостепенните ни пътища в страната....ще се само-проверява или пък още по зле само-съзира за подобна катастрофа (при все, че е всекидневие случките с самозапалили се стари локомотиви и тем подобни) не зашитавам и шефа на "БУЛМАРКЕТ" тъй като той е от другата страна на схемата в частния сектор....с наличието на рушветните схеми.....но именно всичко тръгва от държавността и нейните закони (ЛИПСВАЩИТЕ) от там правителства и измиване на ръце и прехвърляне на топките.....отчайваща ситуация за мизерния български народ....
И аз си мисля, че причината е в стрелката, защото не може първите 5 вагона да са в една, а останалите в друга посока! И това да стане в мястото на стрелката! Ама това май не съвпада с интересите на НЯКОЙ! А за отключването и може да има вина и високата скорост! Та вярвам на международните експерти, които за такава мижава сума няма да си компрометират името!
Кислородът в атмосферата също е виновен. Сал фирмата и ЖП с калпавите линии и дъртата сигнализация и архаичните машини са невинни. Впрочем като си заговорихме за ток дори и да беше спрян, докато спре машината тя работи в режим на генератор така, че искра пак би била възможна.
,,СОВИТЕ НЕ СА ТОВА,КОЕТО СА''-цитат от един филм-та и тук е същото-ИСТИНАТА ще бъде заметена под килима.Виновни ще са пак НАЙ-МАЛКО виновните.
Ясно се вижда на камерите, че влака влиза в гарата с близо 80км/ч при ограничение 40км/ч. Всичко друго може да е допринесло за трагедията, но неспазването на скоростта е основното. АКО машинистите не бяха 'проспали' знака, това нямаше да се случи...
Всички носят вина, включително и "мизерния български народ"... Всеки народ си кове съдбата (или не я кове). А сега работата на нашия в този случай е да разчепка до дъно всички оплетени в корупция лица и институции... или просто да ги премахне и да направи нови - ако се окаже по-лесно (и имайте предвид, че не предлагам да се уволняват стрелочници, а шефове - не се крийте зад служителите си, господа началници! Вие сте ги назначили, вие сте ги контролирали, вие сте им нареждали какво и как да правят!)
в една прогнила занемарена, изоставена държава се е случил инцидент. Върху старите ръждиви релси, вървели стари ръждиви цистерни. Старата ръждива стрелка трябвало да се ремонтира, ама никой не дал пари. А и план за текущо поддържане явно няма (иначе релсите и стрелките не биха били старт и ръждиви) НА онзи ръждив тунел преди време, като падна ръждивата лампа върху колата (също ръждива) на някакъв човек, кой беше виновен? Територията е виновна, критичната маса е преминала и следва разруха. ЩЕ падат панелни блокове, фасади, тераси, ще катастрофират ръждиви коли по надупчените занемарени кални улици. Това предстои,
Не са го проспали а са го неглижирали. И така са си карали всички... разбира се това е основна причина, но другите причини също са допринесли и виновните и за тях трябва да понесат отговорност.
Още като стана катастрофата , мъжът ми каза: В ЖП ЛИНИЯТА Е ПРОБЛЕМА. ЖП Инфраструктурата е виновна. Като искаха да е проверката компетентна държавата трябваше да извика НЕЗАВИСИМА ЕКСПЕРТИЗА , а не техните хора да я проверяват. УПРАВИТЕЛЯТ НА БУЛМАРКЕТ Е МНОГО ПРАВ . ПРОКУРАТУРАТА НЕ Е ПРАВА. ТЯ ЗАЩИТАВА ВИНОВНИЦИТЕ ЗА ИНЦИДЕННТА. НЯМАМЕ ДЪРЖАВА
Без съмнение непосредствената вина е на машинистите, които са навлезли с висока скорост. Но е редно съдът да уточни до каква степен фирмата е виновна, че не е издала указание за машинистите да внимават, а също и на НКЖИ за неизправният релсов път.
един начин колелата на влака удрят по "свръзките" на стрелката при 40 км/ч и по съвсем друг начин - при 80 км/ч...
Станко, за затвора си, убиецо. Ти пускаш необезопасени цистерни, значи ти зи убиеца. ЖПто може да са виновни за дерайлирането на влака, но за взрива си виновен ТИ. За липсата на застраховка "Гражданска отговорност" също си виновен ТИ и държавните служители, които трябва да контролират.
Най-лесно е да обвиним държавата, защото държава няма. Този зад Геогргиус и Машинистите са невинни агънца. Какво значение има някакви си 40 километра над допустимото?
Станко, ти ли си бе? Не те ли е срам, че уби толкова хора. За взрива си виновен ти, защото ползваш необезопасена цистерна.
За катастрофата може да са виновни машинистите, но за взрива е виновен Станко. Той е убиеца.
съм запознат, "заключване" на стрелките има амо при тези с електрическо задвижване, които се управляват от централен пулт! На Хитрино стрелките са от допотопния вид, с ръчно задвижване!При тях няма заключване, ролята на "ключ" играе самата тежест на рамото за превключване-тя тежи някъде около 50 кг. и е практически невъзможно колоосите да я преместят обратно...Друг е въпроса ако има скъсано рамо, шина или нещо такова, но пък то е ясно видимо за да го открият една година по-късно!Нещо експертите се опитват да шикалкавят ми се струва!
Още като стана катастрофата , се разбра ,че В ЖП ЛИНИЯТА Е ПРОБЛЕМА. ЖП Инфраструктурата е виновна. Като искаха да е проверката компетентна държавата трябваше да извика НЕЗАВИСИМА ЕКСПЕРТИЗА , а не техните хора да я проверяват. УПРАВИТЕЛЯТ НА БУЛМАРКЕТ Е МНОГО ПРАВ . ПРОКУРАТУРАТА НЕ Е ПРАВА. ТЯ ЗАЩИТАВА ВИНОВНИЦИТЕ ЗА ИНЦИДЕННТА. НЯМАМЕ ДЪРЖАВА
Никой не се съмнява в професипнализма и почтенността на българската прокуратура. Доказали са го с дейността си до сега. А за катастрофата, взрива и невинните жертви ще се доверим на безпристрастния съд. Живеем в правова държава, в която всички са равни пред закона и божия съд.
Щом независимият Български съд ще решава, присъдата е ясна!!! Оживелите да пият студена вода, друго няма да получат... А машинистите ще ги нарочат за виновни, май е почти доказано, че са карали с превишена скорост?! Сега доколко превишаването на скоростта е по тяхна вина или са ги карали да бързат?!
Хайде да не ме намесваш, моля. Движението в завоя по релсите е чиста геометрия. И да си научиш треакториите за влизане в завой с колата. Заради тях ще изпуснеш завоя.
След изключване на напрежението от защитата следва автоматично повторно пускане. В ЖП-то не мога да кажа след колко секунди е, но не е повече от 10. В енергетиката за големите далекопроводи е 5-7 секунди. След такава страшна катастрофа много работи могат да хвърлят искра и да запалят пропилена. В район ае имало работеща фурна за хляб, къщи с горящи печки. Ако запалването беше по-късно щеше да изтече повече пропилен и взривът по къщите щеше да е по-широк и разрушителен.
Станков като е обявил ф-мата собственик на цистерната напишете я и вие бе ДИР.Нямам такава ф-ия да връщам предаване.Лягаме късно,ставаме късно-Коя е тая ф-ма????