Протестиращи спряха трамваите по "Скобелев": "Няма да търпим, искаме да спим"

Жителите на квартала не искат трамвайното трасе между НДК и Петте кьошета

Обратно в новината

Коментари - Протестиращи спряха трамваите по "Скобелев": "Няма да търпим, искаме да спим" | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ясно. Заради тия безделници не мога да стигна до офиса вече час. Глупаци още едни...

съм родена в София преди много години и може би вече започвам да забравям, но си мисля, чме по бул Ботев минаваше трамвай НОМЕР 6 И НА ПЕТТЕ КЮШЕТА СВИВАШЕ ПО БУЛ.сКОБЕЛЕВ КАКТО И СЕГА И ВЪРВЕШЕ ВСЕ ПО ТОЗИ ПЪТ - НЯМА ПО КОЙ ДРУГ ДА Е ВЪРВЯЛ. и ТЕЗИ ПРОТЕСТИРАЩИ ЗАЩО СА КУПУВАЛИ ТАМ АПАРТАМЕНТИ, ЗАЩО СА ГИ НАЕМАЛИ слепи ли са били. Ама сега вскичко го ударили на протести. Като не ви харсева - продайте си апартаментите все пак мисля, че сте в идеалният център на София и там са скъпи пък си купете в Младост 5 или 6, а най-добре на село - чистота и чист въздух.

Ами колкото и да си иронична за селото, наистина там е най-добре, повярвай ми! Такива като тебе софиянци са нещастни, пак ми повярвай.

И на женския пазар не може да се спи от цигани проститутки бардаци но корумпираната ни полиция нищо не прави

изобщо не беше както сега под балконите на хората, а в средата на булевард Скобелев както си е правилно, после 1981г. трамваите влезаха в тунела и стана още по-добре, но сега Фандъкова ги завря в апартаментите на хората, но какво друго можеш да очакваш от нея?

Рехавичък ми се видя протестът.

Действително вървяха в тунела трамваите но преди тунела (идвайки по бул. Христо Ботев) - самата спирка е пред кооперациите и не е имало проблем толкова години. Действително шума е неприятен но в центъра на големия град е така и на който не му харесва ...

Ами защо търпите? Спете по време на Избори.Ходете на Витоша,за гъби или за риба,защото сте над тези неща,като избирането на Фандъкова,напр.После-не можели да търпят.....ще търпите и още как.И мръсотията по улиците,и шума от трамваите,и разбитите тротоари,и дупките,и вечните некачествени ремонти....всичко ще търпите.

Че тези, които живеят на' Графа' поискат затваряне ... ? Там трамваите от кооперациите ги дели САМО тротоар, улица НЯМА!

Трамваите са неудачен транспорт за София, минаващи край блоковете. Освен, че са шумни, и не може да спи докато са по линиите, минавайки близо до сградите се получават немалки вибрации, когато преминават и от това се получават пукнатини по стените на апартаментите. Това е положението по ул. Христо Силянов и бул. Никола Жеков, където са пуснати най старите съществуващи трамвайни мотриси по линия 6 - на 1 метър до тротоарите са релсите, шум и вибрации от които в апартаментите ни напоследък се появяват все повече пукнатини, а хората не могат да се качват защото стъпалата им от платното на улицата са доста високи. Мотрисите са на повече от 40 години. Новите мотриси по линия 7 са доста по тежки, но и повече вибрации и шум се чувства от тях, все едно че се движи валяк!!!! По добре е този вид транспорт да се замени с тролейбусен, които е по тих, или общината да търси някакво друго решение.

Не ми казвай, че бързаш за да работиш пък ти, че чак и навреме ти се работи :) Работа винаги ще има ;) намиг

Ами да изберем теб, ти да решиш проблемите на София. Както е казал Иречек ".....всеки българин е бивш, настоящ или бъдещ министър..". Аман от разбирачи.

Премахването на трамваите от Св. Неделя до Баба Неделя беше един напън за изкуствено създаване на пешеходна зона. Построяването на НДК и (по същество) премахването на пл. Баба Неделя даде старт на всякакви транспортни езперименти. Построяването на метрото не помогна много на пътуващите на кратки разстояния по Витошка.

Има мини-трамвай с една релса и гумени колела... А, и с това презастрояване в София, сградите се качиха върху трамвайте

Естествено, че неможе трамвай да минава толкова близо до жилищни кооперации. Не случайно до преди 7 години тези релси бяха неизползваеми поради вибрации от тежките мотриси, независимо с колко карат ватманите. Но ето поредното доказателство, че Българите търпят прекалено дълго, прекалено много, дали от страх, дали от обща малумщина и тъпота. Защо? Защо толкова дълго се търпи и не само за това.

Искам само да доложа, или по-скоро да уточня, че този проблем касае живущите в точно 3 (словом: ТРИ ) входа - тези на Скобелев, в участъка между две преки - Цар Асен и Княз Борис - сумарно около 70 души.

искате да живеете в центъра , сега ще търпите.

Няма значение дали обхваща 7 или 70 човека, те също имат право да се чувстват комфортно в собствените си домове, те също плащат данъци и също имат нужда от спокойствие и сън. Това са елементарни, но основни неща. Не трябва да гледаме егоистично, а да си помагаме и подкрепяме като народ.

Трасето беше изградено през 2010 година като временно заради изграждането на метрото. И вече 7 години общината отлага преместването му. .......... Кметът на район "Триадица" Иван Шишков посочи, че до месец и половина ще бъде избрана концепцията откъде да минават трамваите и ще се направи проект. Не разбирам, хем временно, хем до ден днешен няма идея къде ще е постоянният маршрут на трамвая. Какво става? Когато се прави нещо временно, постоянното е нещо което е водещо , нали?

Заради лобистки интереси бате Бойко като кмет затвори бул.Витоша и направи движението и по цар Асен и княз Борис Първи невъзможно.Спря и трамвайте.Лакардиите на Фандъкова , че като построят метрото в София колите ще намалеят с 200 000 си е пълен кьорфишек.Задръстванията са грандиозни.Правят се сгради бз гаражи и места за паркиране.Вчера се опитах дори да си намеря място за спиране на пазара в Младост но се оказа мисия невъзможна.София стана най-голямата клоака за живеене.Това не е град а казарма за хора с място за преспиване.Крайно време е да се въведе жителството както беше преди но идиотите управляващи го махнаха.Накрая ще станем град държава и ще садим домати пред НДК.

Здравейте, Трасето е временно, защото за него е строеж изграден във връзка с втори метродиаметър. След вкарването в експлоатация на основния строеж, всички временни трасета свързани с него трябваше да се премахнат по закон. Така от 2012 това трасе е незаконно защото държавата не спазва собствените си закони. В допълнение, различни лобистки НПО-та имат голяма заслуга това трасе да остане така. Поздрави, Михаил

Ама да, как няма да търпим, утре ще излеза на улицата, някой ще ме застреля и мислители като теб ще кажат : Искаше в центъра, ето ти. Това, че живея в центъра явно значи, че аз нямам права и в центъра законите на Република България не важът. Много умно

Гонзо, Поредна лъжа. Жищушите сме от Скобелев 9, 11,13,15,17,19,21 и Княз Борис 40. Абсурден си. А и да се засягат правата и да се нарушава закона срещу 1 човек, това е достатъчно. Напълниха се с лъжци тези форуми. Всеки е на принципа, "на чужд гръб и 100 тояги са малко" Михаил

"В допълнение, различни лобистки НПО-та имат голяма заслуга това трасе да остане така." Може ли да уточните кои НПО-та имат лобистки интерес от маршрута на някакъв трамвай? Ходят с него на работа ли?

Здравей, Димчо, Замяната с тролейбус, за нещастие, ще е нещо много трудно и не мисля, че ще е ефикасно. От друга страна, единственото, което трябва да се направи, за да се намали драстично шумът от трамваите е да се поставят сериозни ограничения, които да се спазват и да се сменят съществуващите релси с модерни, шумо и виброизолиращи такива. Това е напълно постижимо и бих подкрепил всеки протест, който цели това да се случи. Поздрави, Михаил

Пипи, беззаконието трябва да се посрещне с активни действия, а не всеки да подвива опашка и да се спасява по единично. Докато има хора с вашето мислене, ще има и нерешени проблеми!

Още едно сравнение на круши с ябълки. Трамваите по Графа са строени през 13-та година и НЕ СА временно трамвайно трасе. Нямат нищо общо със случая, въпреки, че мисля, че хората там има право по ЗУТ и съответната наредба да си търсят правата. Михаил

За съжаление сме такива хора, търпеливи до безумие. Какво ли не стана в тази държава, а ние мълчим. И не само това, ако някой си търси правата, другите го стъпкват, вместо да го подкрепят. В това отношение сме уникален народ.

Ами бяхме над 40 човека, като имате пред вид, че повечето собственици не искат да живеят там и си отдават апартаментите под наем на хора, на които не им пука какво ще става с апартамента и няма да протестират. Това всичко бяха собственици на апартаментите по протежението.

Да, https://en.wikipedia.org/wiki/Induced_demand препоръчвам го на умните хора от Столична община. Някак си е силно обезпокояващо в София да се финансират инфраструктурни проекти, отдавна установени като неефективни по белия свят.

Ами хора, излезте и ги накрайте да направят, ще видите как ще минава патрул там редовно. Не мога да разбера защо нищо не правите по въпроса, има поне 3 наредби и закони, които ви защитават от това. Михаил

А трябва ли ни трамвай въобще!!!Да се махне и да не се допускат никакви превозни средства в центъра ето това трябва да е европейска столица иначе сме подобрен БУЛГАРИСТАН както ни знаят съседите!

За съжаление паметта сериозни ви изневерява. Този трамвай се движи по това трасе от 2010 г. като временно трасе до пускането в експлоатация на втори метродиаметър. Трамваите движещи се по Скобелев преди са минави по средата на булеварда (явно не си спомняте, че преди тунел дори е нямало?). Хората, които са "Слепи" според вас живеят в тези блокове много от преди Вие явно да си спомняте София и много добре знаят защо излизат да протестират. Аз не съм от тези родени в тези блокове, но на протеста имаше много възрастни хора, които са такива. Михаил

Да разбирам, че законите нямат никакво значение и някой може да направи трасе през хола ми, ама нали живея в центъра на София, като не ми изнася да заминавам :) Комични и смешни аргументи, не знам какви хора дори казват такива неща.

Аз лично смея да кажа, че на протеста нямаше нито един човек без работа, който не е пенсионер. Ако 10 минути спиране са ви се видели много, за да се извърши един протест, съжалявам, но ще има още. Михаил

Твоето неудобство е за час, а тук говорим за дългогодишен проблем. Опитай се да не спиш повече от 4 часа в продължение на 7 години и тогава наречи хората глупаци.

Трамваят е много добър транспорт, бърз, качествен, екологичен. Просто трябва да се мисли как да не пречи на живущите. Поздрави, Михаил

Попитайте НПО-то, например, което организира протеста за опашката на трамвай 6 по Арсеналски. Там има 3 спирки, от които 2 са/ще са покрити с метрото. Те не искат трамвай да бъде сменен с тролей, което забавя Столична Община да премести трасето на Скобелев вече 2 години. Това не Ви ли се струва странно, или 1 спирка на травай (който по ПУП трябваше да бъде махнат преди години), която ще бъде заменена с тролей е такъв голям проблем, че да се нарушава закона срещу стотици хора? Това в друга страна би довело до затвор на отговорниците от общината за това беззаконие.

този протест и изявлението на районния кмет, че няма концепция разкриха лъжата на Фандъкова отпреди 7 години, че това трасе е временно и хората да потърпят докато се построи втората линия на метрото. Сега става ясно, че изобщо не са го считали за временно след като тепърва ще мъдрят концепцията. Не може да се лъже така безочливо

Същото е положението и в западните квартали със строежа на метрото - някакви "временни" решения от четири години правят движението пълен абсурд, общественият транспорт - трамваи и автобуси - намаляват всеки ден, все по-дълго се чакат, маршрутите им се променят всеки месец, не можеш да разчиташ на нищо, нито да си сметнеш времето за пътуване до някъде, за връзки с други квартали - забравете! Или викаш таксита, които също стоят в задръстванията и стават безкрайно скъпи, или трябва да имаш собствена кола, която не можеш да паркираш никъде в центъра! От селски тарикатчета, начело с фаворитка-учителка по руски в средния курс от преди 30 години - не стават общинари! От тях и чеп за зеле не става, но с усвояването на евро-фондовете добре се справят, вдигнаха къщи и хотели на много етажи по морета и по родните си села ... А столицата вече не е град за живеене! Позор и отврат отвсякъде!

Значи искам и аз да протестирам! Пречат ми трамваите, колите и моторите на булеварда под нас (особено онези дето се режат нощем, щото са пичУви), и самолетите, и даже хората дето минават под терасата и си крещят в телефона, щото отсреща някой е глух! Пречат ми и дечурлигата, дето крещят под терасите. Абе изобщо - пречат ми всички и искам да живея В СТОЛИЦАТА, а не да се върна НА СЕЛО, ама всички други да се махнат да не ми пречат! Ако до утре не се случи - излизам и блокирам булеварда пред нас, амаха!

За съжаление, не е само въпроса дали ходим на избори - аз лично не съм пропускал такива от когато имам право на глас, но и какви кандидати участват. Редовно избора е на по-малкото зло, а не на някой който харесваш.

Като искате да спите ходете си на село!

Как си го представяш това с жителството? Това че си свикнал да живееш в социалистически концлагер, в който всеки партиен началник може да си решава каквото си иска за теб и ако си против, можеш да получиш много бързо място в някое китно място с решетки, не означава, че и другите им харесва същото. Жителството е тотално несъвместима с демокрацията мярка, която противоречи на основите на идеите за гражданство. София не си е твоя или моя, защото сме се родили в нея и всеки гражданин на страната има пълното право да си купи или наеме жилище тук, незавимо дали е роден на жълтите павета или в село Горно нанадолнище. И на мен не ми харесва, че София се препълни, но проблема е в това което (не) се прави за да се даде шанс на хората да живеят добре там където са се родили. Да не мислиш, че някой от добро е дошъл тук да дава по 500-1000 лв/месец за наем или повече за изплащане на ипотека, като си има дом някъде другаде?

E, и? На следващите местни избори, същите тези протестиращи, ще изберат отново г-жа Фандъкова и същия районен кмет, освен ако от Партията не посочат друг.

Там точно си е презастроено още от преди социализъма.

Не съм от село, за да ходя там. Нямам си село, имам си дом в София. Вие си ходете там.

Че то в цялата столица е така. Бръмчащи таралясници по улиците, мотори които ръмжат все едно ги кара хипопотам и ще им се пръсне двигателчето. Лаещи кучета, викащи пияндурници, ненормални съседи, които пускат старат си хипертракаща пералня в 2 през нощта. Луди съседи, които викат просто защото могат и носят чехли с копита.

С риск да бъда тутакси наругана, искам да отбележа, че и на много други места в София трамваят се движи в близост до сгради с живущи. Например, по ул. Граф Игнатиев (в момента в ремонт), ул. Алабин (спрян заради ремонта на Гр.Игнатиев, но след това?), както и по много други улици в по-крайни квартали. Град без превозни средства не може да съществува, решението е релси осигуряващи по-безшумно движение. Иначе всеки може да си протестира за всичко, но идеални условия има само далеч от големия град. Там, обаче, се появяват други неудобства - всеки сам решава какво да приеме/отхвърли.

Трамваите в София си имаха трасета измислени преди 50-60 години че и повече. Ама дойде "демокрацията" и го ударихме на крадене и назначаване на калинки. И те омазаха цялата транспортна схема. Още през 2010 беше ясно че това няма как да е временно трасе защото просто друго няма. Ама кметицата купува китайски автобуси вместо да оправи релсите и да спре да получава "дарения от Швейцарски отпадъци"