Учители по география пак оспориха учебния план
Учители по география протестираха за пореден път пред Министерството на образованието заради промяната в учебния план на техния предмет.
Обратно в новинатаКоментари - Учители по география пак оспориха учебния план | Днес.dir.bg
Коментари
Когато става въпрос за изучаване на наука шега не бива, но това не означава , че децата трябва да се превръщат в опитни зайчета на псевдоекспертите от МОН. Абсолютно безообразие е това, което се прави с учениците. Започват да валят двойки , тройки , не се знаят столици, не се знаят хан Аспарух и цар Симеон-и за това се обвиняват само децата. Много жалко.
И пак ще кажа , България нито е имала ,нито ще има някога по - ограничен и бездарен министър на образованието от сегашния пишман професор !
мноого прост народ има в тази държава, 80 процента са само простаци, всъщност ние не сме вече народ, а местното туземнско население.
От години наред се възпитава ненавист към образованието. От '94-'95-та започнаха големите "реформи", които имаха за цел да направят образованието непривлекателно. Като се започне от промяната на учебниците, където материала ставаше все по - увъртян и комплексен и като се стигне до условията на труд при учителити и системното и понякога целенасочено уронване на авторитета им. Има едно много хубаво книжле на Хъксли... Толкова болезнено реалистично изглежда в момента, че чак страх ме хваща...
В днешно време от абстрактно образование никой няма нужда. Какво дава географията на децата? Едно голямо нищо. По-добре децата да изучават някакви практически умения, някакъв занаят, че бизнесът постоянно се оплаква от липсата на умния на кадрите му. Освен това трябва да се променят и предметите история и литература. Историята да наблегне на зловещата роля на империята на злото и да изчисти всички комунистически измишльотини. Литературата да разкара всички комунисти, терористи, хайдуци и всякакви патриотарски изцепки най-вече възрожденските, че мътят на децата главиците и са етнически нетолерантни
Вие, господине, Вие и тези като Вас.... На хора с подобно на Вам мислене не трябва да им се дава уста да отворят. Не мнения да дават. Вие и Вам подобните трябва да хванете кирките и "да изучавате някакви практически умения". Бизнеса се оплаква от липса на умения на кадрите му поради причината, че независимо от печалбата на бизнеса, заплащенето труда на работниците не се променя. Вие не сте "Реформатор". Вие сте Деформатор. И заради хора като Вас сме я закършили такава.
Е дай всичко да е ориентирано към бизнеса и потребностите на бизнеса още от яслите... Глупав човек сте!
географията е там съществува рила пирин стара планина черно море и прочие. A икономиката е мъгла каква икономика при тези хайдуци изедници депутати
А.Б. е гл. ас д-р в една от катедрите на Геолого-географския факултет (ГГФ) на СУ. Дъщеря е на пенсиониралия се преди няколко години небезизвестен проф. дгн Г. Б. от същата катедра. Б. Б. е гл. ас д-р в друга катедра на ГГФ. Бивша съпруга на доц. д-р К. Н., който от своя страна е син на многоуважаваната преподавателка в същата катедра, но от по-далечното минало, доц. Е. Б. Доц. д-р Е. Д. от друга една катедра, също в ГГФ, е дъщеря на многоуважавания от по-далечното минало проф. д-р Д. К. ТАКА НАУКА НЕ СЕ ПРАВИ, НЕ СЕ ОБУЧАВАТ И КАЧЕСТВЕНИ БЪДЕЩИ УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ, УЧИТЕЛИ И УЧЕНИЦИ!!!
За тези, които обиждат учителите: Опитвал ли се е някой от Вас да излезе - не пред 30-40 "хлапаци", а пред, да кажем сериозни, учени хора? Да изнесе лекция, да направи презентация така, че да "плени" и да държи аудиторията? Правил съм го в продължение на години, в около 50 държави, на 5 езика. Повярвайте ми - не е лесно! Ако родителите не уважават учителите, как децата им ще ги уважават? А ако децата не уважават учителите ... Да продължавам ли?! Учителите имат нужда не от оплюване и унижение, а от уважение и помощ. И ако сред тях има случайни хора (във всяка професия ги има) то на тях трябра да се подскаже да си отидат. А за останалите - трябва да се помисли как да им помогнем.
Днешните "учители" първо трябва да се научат да преподават, а не да говорят като папагали, гледайки в тавана, и правейки се, че не виждат с какво се занимават учениците им - момичетата се гримират, момчетата си играят игрички, никой не слуша - защото не е интересно, защото се говорят едни фантасмагории с надут псевдонаучен език, с вносни думички, които на децата нищо не им говорят, защото им се диктуват текстове, които трябвало да бъдат наизустени - без разбиране, без мисъл, без чувство - без връзка с живот на тези деца! Защото нито един учител вече не си дава труда да свърже това, което ужким преподава, с това, което интересува самите деца, а просто си изпява текста и си тръгва! На контролни и проверки вече няма оценки - слагат се там едни числа, колкото да се изобрази "успеваемост", защото ако им напишат каквото са заслужили, учителят ще го уволнят, а и той (най-често тя) деца трябва да храни! След което всеки, който иска оценки на матурата, тръгва на частни уроци - пак при същите учители, които вече за други пари почват да преподават както трябва, да обясняват и да говорят по-човешки - за да си изкарат парите! Схемата е ясна - "двойно" образование, накрая - матурата я взимат тези, на които родителите им са готови и способни да плащат, на другите се пишат едни какви да е тройки, за да избутат там задължителното средно, и това е - все по-неграмотни поколения излизат от училище, все по-неспособни да се справят с нещо в тоя живот, почитатели на чалгата и "лесните пари" от "късмети", игри, реалити простотии ... А способните и децата на платежоспособни родители се ориентират към частни уроци, частни училища, западни университети - Терминал 2 ги зове! Каква нация, какво образование?! Територия със затихващи функции - буфер за бежанци и мигранти, които съвсем скоро ще я населят отново!
Защо всеки министър на образованието се пъне да твори дивотии. Аз съм на 57 г. Когато учех в средния вече курс, се говореше, че българската система на образование е от най-добрите в света. От тогава толкова я реформирахме, че не бих се учудил, ако сме вече на последните места. Какви са тези напъни не мога да разбера?
и на шмаизерите вече им стана ясно че всичко е целенасочено от световните лидери на един народ определил се като единствен , свят , свещен разтлал се на една територия дето не е негова....всички промени се правят с цел да им се угоди и да се пресече мисълта
При соца всичко ни беще най-добро. И някой още си мислят , щото друго не са видели. По паметливите си спомнят лафа:"Като знам какъв инженер съм , ме е страх да ида на лекар" Пуцове , вечерни , рабфаци и 50 нови вуза за неграмотници с диплома.Хуманитарни и социално дисциплини -пълна трагедия, логика, философия , класически езици бяха забранени, като подривни и опасни някои да не се освести. По литература 1 на 200 учители можеше да прави анализ и той ставаше професор, а историята беше боза, която утежняваше невежеството. Само за сравнение още пазя учебника на майка ми по латински от обикновенна гимназия преди соца , в който документите от българската история се изучават в оргинал, а 99.99 процента от учителите историци само са чували за тях, не са ги виждали, а пък дори академиците ходят да им ги привиждат.
това, че коментарите са твърде малко за новина от огромно значиние за българския дух на образованието ни. И родители и учители НЕ мълчете!
ХИЧ ДА НЕ СИ И ПОМИСЛЯТ ДА ПИПАТ РОДОЛЮБИВИТЕ НИ КЛАСИЦИ!!!ЩЕ ПАДА ЗАРАДИ ТОВА ВЕДНАГА ТОВА БЕЗУМНО ПРАВИТЕЛСТВО!!!КАК ЩЕ СЕ ОПРАВДАЕ ПАТРИОТИЧНИЯ ФРОНТ ПРИ ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ,ЧЕ ПОДКРЕПЯ ТОЗИ ПРОДАЖЕН КАБИНЕТ???
Ало, журналиста, защо се правиш на ударен с мокър парцал? Основно протеста е за премахане изучаването на клесиците и История славянобълграска на Паисий Хилендарски, а не толкова за география.
МОН е обсеено от ислямисти: Държавната агенция за национална сигурност е отнела достъпа до класифицирана информация на шефа на политическия кабинет на министъра на образованието Тодор Танев - Мойессер Солак. Официалното писмо на Агенцията е пристигнало преди два дни в министерството, но скандалната новина продължава да се пази в пълна тайна по нареждане на проф. Танев. Това научи link от свои информирани източници. Решението на ДАНС реално означава, че Солак не може да изпълнява служебните си задължения и да заема важния пост. От образователния сектор твърдят, че мерките срещу Солак са предприети в интерес на националната сигурност. Напористата дама оказвал пряк натиск на регионалните инспекторати за назначаване на директорски места на лица, които се занимават с радикален ислям и са проводници на крайни религиозни течения. Шефът на политическия кабинет на просветния министър е представител на НП Свобода и достойнство на Касим Дал и Корман Исмаилов. Тя беше кандидат от Реформаторския блок за депутат от Разград, а след като Радан Кънев обяви преди месец, че става опозиция на правителството, Солак също хвърли оставка, но по-късно се отказа от намеренията си. В министерството на образованието не крият, че Солак се опитва да прокарва политика в сектора, неприемлива за националните ни интереси. Министър Танев се опитва да прикрие скандала, но реално това е поредният шамар за неадекватната му политика в образованието.
всичко в МОН и да прави всичко възможно да се заличи от учебните програми всико свързано с българската история, след като самият министър Танев е един от тези които възхваляват неоосманизма на Давутоглу и възхвалявайки автора и идеологията му при презентациятана книгата му в БАН правят антибългарски изказвания ?! Да, жална й майчица на родното ни образование след като този професор в СУ и министър на МОН октрито заявява че Менделеев и Ломоносов с нищо не са допринесли за развитието на науката! От такъв продажник какво друго, освен протурския му слугинаж за пари, може да се очаква?!
че от учебниците се изхвълят ИСТОРИЯ СЛАВЯНОБЪЛГАРСКА "Хубава си моя горо","Вятър ечи , Балкан стене "и т.н., това , което пази българското самосъзнание на нашите деца. ЗАЩО ли? Тези в министерството българи ли са или соросоидни лакеи?
Ако прочетете плановете на Масоните за Нов Световен Ред ще си изясните защо всичко се прави наопьки..В БГ дори за управител на районен клон на банка задьлжително условие е членство в масонска ложа.Пазете си децата.
си създава свой екип с който да работи. В това няма нищо порочно, ако под формата на реформи този нов екип не прави недомислици, вредните последици от които не рефлектират върху настоящето и бъдещето състояние на обществото ни. От началото на "демокретичните промени" до ден днешен просветното министерство е арена на реализации на личните амбиции на определени не получили до този момент обществено признание псевдо учени и псевдо преподаватели по различните направления на образователната ни система. Не само че всеки минсерски екип, но и всяка учебна години се правят такива промени в образованието и учебните дисциплини, че в крайна сметка не само децата, а и преподавателите силно се затрудняват да се ориентират в учебните програми и изучавания материал по всяка дисциплина. В не редки случаи тези промени в учебните програми и съдържанията на учебниците са свързани и с нечии финасови интереси, които се реализират през правените и внедряваните от министерството промени в учебните програми, който неизбежно пременават и през отпечатването и разпространението на съответните за целта учебници. Като резултат от всичко това всички ученици от началния курс, особено първокласниците, носят пълни с учебници, тетрадки и учебни пособия раници които срав ними със собствуеното им тегло са равни по тежест на раниците на войниците от морскат пехота. Последица от всичко това е послезващата липса на действителна заинтересованост и ползването в нередки случаи в горните класове по една тетрадка "по всичкология".
След 25г реформи има ли нещо което да е свястно и по-добро??? Това са реформи -убиец на държавата и населението/опростачването е първа грижа/. Гарантирано от ГЕРБ/сега/. Видими резултати/сега/. Смотана българия/сега/.
КАКВО ИМА ЗА СПОРЯТ.РАБОТЯТ 4 ЧАСА ПО 40 МИНУТИ И ПОЛОВИНАТА ГОДИНА С В ВАКАНЦИЯ И ПОНЕЖЕ МНОГО СЕ ПРЕЗОРВАТ СЕ ПЕНСИОНИРАТ С 10 ПЕНСИИ.ДРУГ ВЪПРОС Е ЧЕ НА УЧЕНИЦИТЕ ИМ Е НУЖНО МАТЕМАТИКА,ЕЗИЦИ И КОМПЮТЪРНИ И СОФТУЕРНИ ПОЗНАНИЯ.ТЕЗИ СА ПРЕДМЕТИТЕ КОЙТО ОТВАРЯТ ВРАТИ И ГРАНИЦИ.С ДРУГИТЕ ПРЕДМЕТИ ПРОСТО ЩЕ ГИ ИЗУЧАТ ДО ПРОДАВАЧ-КОНСУЛТАНТКИ ТОЕСТ МАГАЗИНЕРКИ.
на българските деца много неща изобщо не им трябват по твоите думи и мисли. Например ти знаеш ли че в българия се добиват сериозни количества мед, олово, калай, редкоземни елементи, уран, злато? ЗНАЕШ въшките как изглеждат. Само софтуер не върши работа трябва и матрял, а матрял няма. ПРОСТИЯ НАРОД ПРАВИ ПРОСТА ДЪРЖАВА!
по английски?
Сгрешено образование. Трябва да има само специализирани техникуми,които да подготвят стредни специалисти. След това висше,но без предмети баласта. Изучаването на световните история, география,рисуване,пеене и математика,която 99 % от децата не разбират, е губене на време. За това специализирани техникуми.
И в това министерство Българите са малцинство . Затова и премахват изучаването на класически наши произведения . Клиничните дебили решиха , че" Хубава си моя горо " и " Вятър ечи , Балкан стене " нямат място в учебниците . И не само те ! Учебниците по история са пълни с откровенни лъжи , измишльотини и малоумни манипулации. Граничат с национално предателство . Подкрепям учителите и родителите . Оставка на всички орки, шломовци и редови идиоти на нпо-хранилка .Талантливите и умни Български деца , които ежедневно печелят състезания , олимпиади и конкурси по цял свят не заслужават да ги оставим в ръцете на едноклетъчни еничари. Със здраве !
Стига гавра с образованието! Стига простотии! Стига геноцид на България във всяка сфера!
За миене на улици и кенефи в Англия и Германия, география не трябва!
Тя не трябва и за дървосекачи в Коми или текезесари! Проблема е че там в министерството по партийно-роднинска линия има назначени хиляди "кадри"........... ама така е при управлението на всяка партия у нас......... накрая резултата е че това което не е за крадене у нас просто е оставено на инерцията............... тя винаги е в една посока. Така е на държавните служби от министерства до малки общини.......
На Герб не са им нужни мислещи хора....ГЕРБ на Боко се Боят от мислещи.
Така нареченото Министерство на Образованието от години прави всичко възможно да направи децата ни необразовани под благовидният претекст "подобряване на учебния процес". Това включва: - Сложен и безсмислен материал, който изисква зубрене, но не и разбиране - Откровени простотии и лъжи в учебниците, понякога замаскирани под формата на "неволни грешки" - Не добре построени учебни програми, както е в случая В крайна сметка болшинството от младото поколение (на което родителите нямат достатъчно време да обръщат внимание, защото трябва да работят за мизерно възнаграждение) израства необразовано (не защото са глупави, а защото са обучавани по този начин) и основните му ценности са чалга, наркотици и безразборен секс. Огромна заслуга за това има така нареченото "Министерство на Образованието", което освен, че унищожава учебният процес и осигурява и мизерно заплащане на хората, които изпълняват една не лесна и достойна професия - учителската. За щастие все още има добри учители (както се вижда от многобройни примери) и нивото на учителите все още не е паднало до нивото на лекарите в държавните болници.
Абсолютно съм съгласен с вас. Ще добавя, че повече 50% от абитуриентите са неграмотни и по бълг. език и по матем. и по всички уч. предмети в съвременното училище. За наше голямо съжаление....
Напълно Ви подкрепям. Дъщеря ми е в пети клас и колкото повече расте, толкова по-ясно ми става защо децата губят интерес към училището. Учебниците са сложни, неясни и несъобразени с годините им. Ако няма родител, който да превежда и преразказва, децата вдигат ръце и нататък става все по-зле.
Такива промени не са нищо ново. За сведение - материалът по физика, който изучавах в 7-ми клас, моите родители са го изучавали в 10-ти. Въпросът е защо въпреки всичко това, когато българско дете отиде в чуждестранен технически университет, се оказва неподготвено. За хуманитарните специалности не знам доколко е така, но там материалът е доста общ и лесно се наваксва. С техническите обаче не е така - пропуски по математика/физика/химия често са фатални за продължаване на обучението. Като пример мога да дам съсед (набор 1993) - миналата година се върна след неуспешен опит (заради математиката) да стане инженер в Германия, сега е отличник в ТУ-Пловдив. Нещо в образованието ни уца - или в средното, или във висшето, но най вероятно и в двете.
Мисля, че протестът на учителите е основателен. Те имат опит именно в преподаването на децата в тези класове и знаят кое е сложно за тях. Учебниците се пишат най-вече от университетски преподаватели и научни работници в БАН, които може и да искат да се въведе по-обширен материал, но изобщо си нямат на идея как децата на определена възраст мислят, разбират и осъзнават информацията.
Много хора не разбират къде е проблемът. Не винаги за лошите учебници са виновни авторите (има разбира се и изключения). Авторите са длъжни да се съобразяват с учебните програми. В тях е указано какво трябва да има в учебниците. Не може да се напише добър учебник по лоша програма. Ако авторът реши да коригира някоя недомислица в програмата, учебникът рискува да не бъде одобрен. И още нещо. Сега се пишат учебниците за 1. и 5. клас. По закон за това трябва да има най-малко 12 месеца. Програмите бяха готови в началото на януари, като при това са пълни с недомислици. Учебниците трябва да са готови до септември. Има технологично време за набор, коректури, рецензии, одобрение, отпечатване и разпространение. За да се спази срокът, авторите трябва да напишат текста и да предложат илюстрации за два месеца! В резултат пак ще има лоши учебници и пак ще са виновни авторите. Министърът си измива ръцете, като обвинява издателствата, че искат да провалят реформата. Чиновниците в министерството се правят на ударени и ни лук яли ни мирисали. Тежко им на децата.
Мъдрият български народ го е казал..."Зелен кон и умен даскал НЕМА"!!!....Няма други в България които за толкова малко работа получават толкова добри пари...ЕПА НЕМА!!!
Бас хващам, че си някой тройкаджия, едвам изкласил гимназия по милост.
Аз знам един даскал, който тегли кредит и си купи 4-стаен апартамент, за да върви бизнеса. Човекът живее сам, ползва една стая, а в другите три дава уроци. Слага по един ученик в стая, а той ги обикаля - така за един час взема колкото за три частни урока. И после се чудим защо в училище нещата не вървят и се налага децата да ходят на уроци ...
Ти колко учителя си изпитал, та определяш, че са тъпи? А народа гласува за тиквата, та не знам дали е много мъдър.
Учителите, както и децата, са жертви на малоумни чиновници. Вие от последните ли сте? Или животът Ви писа двойка и сега мразите всички заедно със себе си?
Тази реплика са я въвели по времето на социализма, за да омаловажат и унижат работата и личността на учителя за сметка на краварката или миньора, шофьора
Очевадно сте пълен идиот, ако Ви се струват 500 лв . месечно много за 18 г. стаж и ежедневна грижа за 28 деца.
и 5 лв.са ти много,благодари се,не ти плащат според заработеното,защото тогава ще имаш да даваш,нагли,самозабравили се даскаля
Като се махнат лятната ваканция, зимната ваканция, пролетната ваканция, междусрочната ваканция, още един куп мероприятия (неприсъствени/неучебни), екскурзии и т.н., се оказва, че работите не повече от седем месеца в годината. А през тези седем месеца реално сте на половин работен ден. Никак не са ви лоши заплатите, ама никак!
Направо от детската градина да почват географията! Прави са учителите, но в МО е пълно с илитерати!