Преди 40 г. 65 души намериха смъртта си на понтона в Белослав
След селския събор стотици бягали по понтонния мост, за да хванат влака за Варна
Обратно в новинатаКоментари - Преди 40 г. 65 души намериха смъртта си на понтона в Белослав | Днес.dir.bg
Коментари
Най-виновни са си бесните селяни, незачитащи табелите и правилата. Просто много хора е трябвало да срещнат смъртта си в този ден и всички да бързали към нея.
Преди около 100 години по време на прекрасната монархия 200 000 българи измряха във безсмислени войни. Последните 30 години чудесна демокрация 1 милион българи измряха и 2 милиона избягаха. Но сега е важно да се набляга колко е било зле по време на социализма, че току виж хората се огледали около себе си.
два милиона българи избягаха от наследството на социализма,избягаха в държавите където има демокрация ...
комунистическата система в НРБ така убиваше българите...
ОХОО Никито Герчев се е изказал, ние знеам той колко утепа по комунистическо ! Че по-късно Морска Администрация се занимаваше 10-15 години да доносничи особено по времето когато Герб дойде !
На този ден ,в този час по моста са били и моят 25-годишен братовчед с бременната си съпруга.Отличен плувец,той е успял да извади жена си и още 3-ма души от водата,но при поредното връщане някаква тежест го удря и той се удавя. Бог да ги прости,мир на душите им!
Всички тръгват по моста. И никой не обръща внимание на табелите "Преминаването само по един"! Ей така е и сега - правилата са, за да ги спазват другите. Какво значение, че пише, примерно: "Не преминавай, иде влак" , или "Внимание, високо напрежение", или "Къпането забранено". Айде де, он че ми каже на мене! И после - помени, бдения, вайкане, тоя виновен, оня виновен....само не и онзи, който не е спазил правилата и за това е заплатил с живота си.
Кой знае колко трагедии още са прикрити от комундетата , да не се нарушава душевния комфорт на стадото , че да го доят и стрижат по-лесно ! Сещам се за наводнението на 1 май 1966 г. във Враца , при което загиват 118 човека , и за което се е спуснало информационно затъмнение . Сега малко са си променили тактиката и използват тролските си агенции , и понеже не могат вече да заглушават "черните радиостанции" , тролове -дебили бълват пропаганда по заказу тавариш Решетников !
Ако се беше случило днес, любителите на прекрасното ни минало, щяха да обвинят демокрацията ...
аз пък съм от свидетелите на инцидента. Такава идиотски написана статия не очаквах да се появи след 40 години. Гр. Белослав се е наричал Гебедже преди повече от 60 години и споменаването му е една нелепост. Наизстина инцидендът се случи заради не спазване на знаците и напразно загинаха много хора. Много бързо обаче беше построен Аспаруховият мост. Връщането и непрекъснатото напомняне на миналото няма с нищо да подобри настоящето > голямото наводнение на Аспарухово напр., заради незаконните строежи на циганите и мнооого други инциденти след 1989. Повечето от тях много по-страшни от обръщането на понтонния мост през 1978 г.
Кмета има също вина. Навремето беше много лесно да поръча от БДЖ извънреден влак. Тогава нямаше да се случи тая трагедия.
Събери селски получовеци на едно място и гледай сеир. Тези същества съвсем са останали без мозък вследствие кръвосмешенията си.... А сега имаме и още един голям сеир - страната е 90% селски дебили и 99.9% курви, които лежат по кръчмите и се чудят защ заплатите били ниски. Предимно в Севера.
А според мен вината е в глупостта. Никой не обърнал внимание на бариерите и табелите - те тия неща са сложени там за красота. Също като червените светофари, знаците СТОП, бариерите на ЖП прелезите и др. От собствената ти глупост никой не може да те предпази, колкото и глупакоустойчиво да е едно съоръжение. Просто трябва да се спазват правилата, което не е сложно, но по някаква причина е голям проблем за нас и сега.
Аз да питам; копаят за канализацията, пред входа ти 4 метрова дълбочина и отгоре сложена дъска към входа. Ти какъв си ако искаш да отидеш на работа или да се прибереш; вероятно си глупав даа преминеш независимо че няма нито въже нито парапет да те осигури. Четете и остроумничите: този понтонен мост съществува от момента в който събориха старият мост ш жп линията. През пролива няма друг начин за преминаване. Години норед там се трудиха дълачки (драги) на Строителен флот., а самоходните шалани извозваха пясъка и тинята пред Галата. Живущите на южният бряг на канала НЯМАХА И ДНЕС НЯМАТ ДРУГ АЧИН ЗА ПРЕМИНАВАНЕ КЪМ ЦЕНТЪРА, ГАРАТА, АВТОБУСИТЕ ОТ И ЗА вАРНА. зА ТЕЗИ 150 МЕТРА КАНАЛ СЕ ПЪТУВАТОКОЛО 60 КИЛОМЕТРА ПРЕЗ ЗВЕЗДИЦА, ,КОНСТАНТИНОВО, АСПАРУХОВИЯТ МОСТ. КАКВО ПРАВИ ДЕТЕТО ТИ ЗА ДА ОТИДЕ НА УЧИЛИЩЕ! МНОГО ЛЕСНО СЕ СЛАГАТ ЕПИТЕТИ И МАРКЕРИ!; особено ако не знаеш и къде се намира това място!
Този случай като онзи с претовареният асансьор в Майчин дом..жал ми е само за децата и за загиналите и за тези, които ще продължат да живеят с подобни родители.
....Гадна герберска лъжа, такова нещо при другаря живков не може да се случи и не се е случвало...гадни гербери те не махнаха временният мост, за това остаФка на правителството, под слънцето на българо-съветската дружба и милиционеросоциализЪма тогава си живеехме щастливи, като свободни кокошки!
Липсва ли ви СОЦААААА! Липсва ли ви тодар живковвввв! м!
"""Никой не обръща внимание и на табелите на понтона, че конструкцията е предназначена за единично преминаване и в двете посоки."""Трябва да се отбележи ,че забранителните и предупредителни значи действуват стимулиращо и като магнит на българина.Нима знаци от вида "опасно за живота","високо напрежение","вход забранен" са спирали българина,напротив действат му стимулиращо в съзвучие с така любимата му максима "Я,па он ,че ми каже".И сега се наблюдава това,масово катерене по стълбове на далекопроводи,покриви на влакове ,мостове и др.Важното е да се изфука със селфито ,така ,че групата себеподобни да почне да вие от възторг
Вафелка, не сте прав! Когато нямаш алтернатива, съзнателно пренебрегваш предупреждението. Заради едни 150 метра трябва да въртиш 90 за да отидеш за един подпис в община Белослав. Същото да платиш, да отидеш до пощата. -това няма нищо общо с другите предупреждения и забрани, част от които си вписал. Просто хората, жителите на Белослав... И ако сте запознат с фактите, това е нямало как да се случи без намесата на ОК на БКП -Варна и споменатият Стойчев (да е здрав още 100 години и да го "благославят" варналии) Две неща с разменени позиционирания. НХК -Бургас е трябвало да стане във Варненско (Девня) а пристанището в Девня или Варна Запад да стане на територията на Бургаският залив. Разликата по онова време е огромна Варна -Тодор Стойчев -ЦК на БКП и Бургас със Айтоски и Малкотърновски (местни) Величия
A каменната сол от Провадия и варовикът от северна България къде трябваше да монтират, г-н експерт? Нямаше да е лошо да ги бяха направили край Бургас, за да съответстват на мястото на несбъдналите се заводи.
Стояли са на селския събор, пили и пукали като за последно и после вкупом се юрнали към влака, който е стоял на гарата. Келепир не се изтърва. На партийните дебили много им е дремело за народа, та ме са махнали понтнона. Както се видя и като всеки път са излезли сухи от водата, гръмнали са 2 бушончета, които няма как да спрат тълпата и... Ура, другари, към светлото комунистическо бъдеще. Е, имат го техните деца и внуци. Останалите ДГД /извинявам се/.
Когато си проЗд се логваш с три въпросителни. Което пък е мноооого удооообно за да не могат да ти го набухат. Малко подробности. По едно и същовреме стои въпроса за Кремиковци, за НХК (просто като завод) и ново пристанище. Вижданията на братята руснаци: 1. Кремиковци не трябва да се строи -липсват ресурси -Построен с настояване за работни места (справка колко днес са Софиенци станали такива покрай комбината) 2. Самите казаци казват НХК не трябва да се строи на богатият чернозем, Липсва транспорт, липсва подходяща структура за разтоварване на танкерите! Предложенията са за Варненското езеро (където днес е Лъджата, Делфин и още... 3. Пристанище Варна запад; първо дзаради ЖП линията, заради самият Белослав, заради Провадийската река и необходимостта за постоянно драгиране за наносите от нея. Искането е за пристанеще в Бургаският залив и обособяване на пристанищна зона от Форос (Крайморие до входа на днешното пристанище Бургас. Посочвам ти и име на Член на ЦК на БКП който е много активен по черноморските въпроси. Можеш да се срещнеш с него, казват че на близо 100 годишна възраст помни много добре какво е сторил за Варна! И още нещо минусите са за вашите познания, за знанието какво точно се случваше по онези години Защо го има Химко Враца, АТЗ Нова Загора, цементовите заводи Златна Панега, завода за целулоза и хартия, Свилоза .... Завода за гуми Видин
P.S. И като така заради НХК се строи пристанище дружба в резервата Отманли. През плодородните полета се копае и прекарват тръби до и от завода, после се павят едни утайници в близост да Вая и Мандра (днес от тях още има и по пътя Братово и по пътя Меден Рудник -Твърдица. че и от време на време се пишат подробноости за пробит продуктов тръбопровод. Днес братятя казаци искат строеж на Нефтопровод от Бургас (Дружба) до Александрополус.
Тогава комунистите подадоха ли оставка ?
Първо за неточността- Гебедже като понятие е останало покрай несъществуващото днес Гебеджанско езеро. Иначе от 1880 до 1940 година селото се е казвало Белово. И много по късно е станало град. Второ; до много по късно 73 година там имаше старият мост , пак от там минаваше и влака София -Варна. Създаването на пристанище Варна Запад и по точно този понтон се появи мисля през 74 година. когато "ОБОРИЩЕ" се сметна за първият официално кораб в новото пристанище. Понтона дори с много фантария се наричаше мост. Широчината му малка, а в пикови моменти хора много отиващи към порт Девня,, отиващи към Варна работници, учащи приходящи. Когато се обърна моста времето беше почти като днешното, мъгливо, влажно, ветровито, и хората бързаха за да не изтърват пристигащият влак по разписание. Това че не бил ала -бала, че го отворили (едва ли не самоволно за да премине танкерчето) е измислица на тези дето трябвае тогава да понесат присъди. И както случаите Калояновец, Хитрино, опожареният влак за Кардам виновни има -машинистите и служителя в спалният вагон. Ама никога по -нагоре! Става ясно от дописката че само двама; двама ама не са там освен онези дето са на брега има и екипаж на катера. И какво се разбира под "стабилизиран" -това са два балона над които има площадка. тези понтонни балони дори не са разположени надлъжно, а незнайно защо напречно (това е дълга тема за обсъждане за устойчивостта)Самата конструкция от балоните до площадката е доста висока, което води до нестаабилност при повече хора, хайде сега да сложим и североизточният "умерен" вятър и да се разбере какво точно е станало! По това време във Варна всичко се решаваше на ниво ОК на БКП (хората казваха на Аксаково Тодор Стойчево) Тодор Стойчев казваше кой ще стане моряк в БМФ (помполит, партиен секретар, инспектор) Пак той казваше кой ще е Дириктор на БМФ. И пак чрез него стана ясно кой трябва да влезе в затвора. Това е една от причините, която днес след 40 годиини трябва да се каже КОЙ!? точно е виновен за жертвите на този мост! Така наречените "старшинки" са деветаата дупка на кавала! Докато го имаше този мост винаги съм се чудил на смелостта на хората да минават по него, той и след това продължи да работи. После натовариха "ферито"
Абе, ама ти си бил много неграмотен бе!
Пой и Драган е бил полуграмотен, но е оставил история в своето житие! Фактите, глупако, фактите; а запетайката, лапсуса -те се осмислят -пак от неграмотните!
Той и Драган е бил полуграмотен, но е оставил история в своето житие! Фактите, глупако, фактите; а запетайката, лапсуса -те се осмислят -пак от неграмотните! 1981 година в съда във Варна се води дело за присвояване на пари от профкомитета -начело с председателяя на синдиката, секретарката -Парите за подаръци, за банкети, за преенощууване в Шведския .... В еди момент фактор от параходството почва да обяснява как Делегация на Германската Комунистическа партия са дошли на гости на тодор Стойчев и ОК и как една голяма сума от профсъюзните пари е покрила посрещането, ка Съветски другари дошли на обмяна на опит във Варна и Параходството и профкомитета поели разноските. А Пепа ссекретарката е водила и второто счетоводство, в което е описвала колко пари са усвоило за рожденни, именни дни, празници. И как са попълвани разходни ордери за пари отпуснати като еднократна помощ на пострадали или болни моряци! Само дето не само ослепелият на кораба в Южна Азия не ги е видял, но трябваше да потвърди или каже чий е подписа на ордера! Делото се гледа на 10.01. 1984 година . След обяд бях последната кола, която премина Обзор Сънито (после три денонощия пъътя за Варна беше затворен... Това за неграмотността ми
Лудия ли си, Макс ли си ... не стана много ясно! Но някак си много те влече миналото, а и май си останал там. Накъса го този Стойчев човека, а и целия комунизъм да му се не види ... Но сега за фактите, че държите на тях: Селото не се е казвало Белово, а Белево - преименувано в името на руския Белевски полк, който е бил позициониран в селището през август 1878 г., преди настъплението към Варна. Войниците от същия полк, преди заминаването си поставят руски дървен кръст в местността Чуката /тогава Бели баир/, който днес е заменен с метален и стои на същото място, за да напомня на поколенията!
"едно време не ставаха такива неща" "Едно време хората бяха умни, не говеда като сега"
Мрачна държава - основата на новините са актуалните нещастия , а ако няма актуални в архивите има достатъчно.
На българина все някой друг му е виновен, той сам никога не си е виновен и не му е по силите да мисли с главата си...
Как да разтълкувам написаното!? По това време много малко бяха колите които преминаваха канала. Ферито пътуваше с разписание. Хората вече бяха свикнаали да "прибягат набързо" по "моста" на работа, на училище, на гости.... Не ми се пресмята как се пътуваше от Белослав (южната част) през Константиново, Аспаруховият мост Варана; как се отиваше в Девня през Синдел или до пристанището Варна Запад. Хайде представи си, ако можеш, как от отсрещната част на Белослев да отидеш на северната -на гарата за да хванеш влака за Софето или за Русе. Какво общо има процеса мислене -това е фактология, това е постулат (за времето си), това е дереджето или минаваш или гориш. Тва сега че станало на 7 ноември (ами няма нищо общо със старият Димитров ден) по -скоро е свързано с Великата Октоврийска Революция -Национален празник за България! Хайде, моля Ви, да ми разтълкувате написаното от Вас!
написано, но това Варана ... е село в близост до град Левски, Плевенско ! Приемаме, че е плод на грешка при бързописа !
Вярно е ,че беше голяма трагедия! Но ,трагедията след комунистическия преврат срещу тодор е още по голяма! Милиони ги няма,аБългария е тотално унищожена!
милионите ги има - там където са отишли, теб те няма
Поне 400 000 са в Америчко! А колко са в ЕU, а в Канада!? Важното е да напише великата си мисъл за милионите дето ги няма! Ама той не напразно е Дебил; тук останахме ние дъртите и дебилите! А и маргиналите които са кърлежите на България -да видим след нас какво ще е (жалко ако няма друг живот, паралелен за да наблюдаваме)
За първи път чувам за тази трагедия с толкова много жертви. Мир на праха им . Информационно затъмнение имаше по онова време. По телевизията, вестниците се говореше само хубави неща. На Великден ни следяха от Комсомола кой отива на църква и ни заплашваха с изключване. Всички тези слуги на властта винаги съм се питала - спят ли спокойно?
Глупости! Имаше информация достатъчно за тази трагедия. Разликата беше, че не се раздухваше истерия и медиите не "живееха" чрез скръбта на близките и кръвта на пострадалите.
а сега няма никакво затъмнение -всички крадци и мафиоти се показват по телевизитите и ги канят като диванни ексеперти с огромни хвалби и фойерверки.А след т.н.комунизъм само за 20 години над 2 млн.българи или измряха или завинаги си отидоха за да остане прозрачната мафия .
нямаше как да го "скрият" ! Тогава на тази дата имаше ежегодно "панаир" , т.е. имаше гости от различни други градове и села.... Що въртене на телефони / с тогавашните "връзки" / падна , за да се разбере дали всички от родата са се прибрали у дома си, предвид пътуването с влак, което трябваше да осъществят за да стигнат до "новата" ж.п.гара / в кв.Акации / , НО след преминаване през този "мост" !
и вместо да се вземе поука и да се почетата мъртвите, тук гнуснатата гробарска пропаганда започва да ръси гнусотии по адрес на тогавашния строй! ЕХООО НЕ ВИ ЛИ Е СРАМ ДА ЦАПАТЕ ПАМЕТТА НА ЗАГИНАЛИТЕ ХОРА С ГНУСНАТА ВИ ПРОПАГАНДА ??? СЪЩНОСТ КАКВО ЛИ ДА ВИ КАЗВАТ КАКЪВТО Е ВАШИЯ РЪКОВОДИТЕЛ ТАКАВИ СТЕ И ВИЕ!
А вие защо цапате паматта на загиналите при сегашните трагедии? И дори градите политическата си пропаганда върху тях.
Мръсните комундели са крили инофрмация с дни!! А че българинът си е про3то същество в по-голямата част и обикновено се движи като стадо за да не отърве нещо си е всеизвестен факт!!
каква информация са крили,злобен трол? факта ,че си глупак нее държавна тайна..
хахаха, а ти си много "умен", нещастен комундел с промит мозък-айде да бягаш при идола ти бай Тодор по-бързо!!
Това не може да бъде! При бай ТошУ не ставаха такива неща! Бойко е виновен! И Валери Симеонов - тоже!
... голяма трагедия си беше ! А Белослав си беше Белослав, но село ! А град стана точно след 3 години ... на същата дата , 1981г. ! Иначе исторически до 1882 година името на селото е Гебедже, а до 1940 – Белово / на името на някакъв руски полк или генерал , квартируван там през периода на войната 1877/78 год./ . А по понтонния мост минах пет минути преди да се обърне .... имал съм късмет .... бях втори курс ученик, значи на 15 навършени години . Има едно книжле - "Трагедията в Белослав под друг ъгъл" , от кап.Никола Стоянов , свидетел и участник в събитията преди , по време на , и след трагедията, вкл. и за разследването и съдебния процес след това . Имам я , подарена ми е от автора !
"...все още не е бил стабилизиран, когато е бил атакуван от тълпата. Нито охраната, нито спуснатата бариера спряли напиращите да преминат..." Инстинктът на стадото. Когато една овца премине пътя, всичките след нея без значение какво се задава на пътя. Както казват - в тълпата разум няма. И нека да не се подценяваме чак толкова като нация. Тези жертви са вследствие на техническо съоръжение. А в Щатите през Черния Петък десетките сгазени от тълпата са вследствие на алчността. И защо Т. Живков на бил подал оставка след този случай? А вие забелязахте ли разликата между тогава и сега? Плават родни танкери и фериботи в прокопания канал, строят се заводи, че даже и временни понтонни мостове, семейства с малки деца, България 9 милиона. Хората ползват влакове, а не както сега всеки се качил на бълваща пушеци кола и се забива на прав път или в първото крайпътно дърво или в насрещната кола. Че защо да подава оставка? Такива времена сега са просто недостижима мечта.
До автора и редакторите: Името Гебедже е премахнато още на 07.06.1882 година и е заменено с Белево. Името Белево е променено на Белослав през 1940 г. От 1981 г. с.Белослав става град. Четете и се образовайте. И ползвайте достоверни източници.
Дядо поп не се учудва. За първи път разбирам за тая трагедия, както и за ония хорица у Враца де ги отнесе калта се чу след падането на тодора. То да е само това, кат изкопаеха дупка тъй си седеше с петилетки. Га копаха за канал на село три години седяха ями докато баба Гена не се преби в ямата, писаха я умряла от старост. Бързичко заринаха, и до днес селото е на септични ями. Помня как я вадихме от дупката безжизнена, как безродниците комуняги не даваха да я погребем как си Господ повелява, с опело. Женицата беше самичка, мъжо и умре три годин преди тва, сина и загина, катастрофира с краза дето го караше. На всичките им правих опелото аз и то тайно от комунягите! Колко още таквиз има прикрити...
не се пиши за поп, ти си поредния партиец който сега за пари ще утрепе всеки! Аййй недей да обесняваш колко зле е било тогава, а сега цъфтим и връзваме например с таргедията край Своге!!! Млъквай мръсно........
И партийните секретари плюеха пяна от устата като тебе, злобен безроднико комунист! Анатема!!!
За катастрофирал и запалил се автобус и за един доктор /Черкезов, дано не греша/ пак скоро научихме. Сумалък изгорели хора, докторът е спасил доста и накрая е загинал. По онова време масово превозваха хората с камиони по сборове и на работа и там има много загинали, ама Разбойническото дело мълчеше.
Троловете използват всяка лична трагедия, за да вадят политически ползи, но когато става въпрос за смъртта на 65 човека, не трябвало да се говори! Ако сега се случи нещо такова, ще виете с месеци, против капитализЪма, ЕС и НАТО! Вие сте вредни за настоящето и бъдещето на България! Думите ви са постоянен поток на отрова и лъжи! Периодът на комунизъм не беше по-добър от настоящето!
Остана в тайна като цяло. Във Варна може да са знаели, но в София беше потулено. Времената бяха такива и нивото подобно. Днес какво мислите, че се случва в Хитрино- кой пусна влак, който е претоварен и се носи с висока скорост, без гражданска отговорност? какъв е контролът на КОС и СОТ , че такъв човек да вземе оръжие, с което да убие жена и детето си? Той е гръмнал в детето си два пъти... Държавата мълчи за такива неща, но те се случват, защото текущият контрол е занижен.
Да почиват в мир ! Старшините не са виновни , а този който им е наредил да отворят моста ! Коментарите показват , че не бива на завършени дебили да се дава достъп до интернет и смарт у-ва(рс , лаптоп,таблет или смартфон) !
Те не са старшини, не са милиционери, или военни. Останало е от царско време старшина на шлеп старшина на влекач просто един човек натоварен с някаква отговорност и задължения за почти без пари. Знаете ли какво е още задължението на "старшината" и моряка на катера -да чукат ръжда, да миньосват и боядисват, отвреме на време да събарят "брадата" от водорасли и поне веднъж на няколко години като извадят катера на брега да махнат мидите и охлювите залепнали по корпуса. Понтоните на този мост (това е мое лично мнение) са напречно именно заради обрастването и течението; тези от южната страна по -бързо брадясват и натежават което като цяло крени съоръжението, докато при челното (южно) обрастване и натоварването е пъти по -малко
Наистина трагедия! По това време бях войник в ЖП-войски. Служехме като охрана по изграждане на фериботното пристанище. Същия ден имаше панаир и хората чакаха със стотици да преминат по понтона за да хванат стоящия на гарата влак за Варна. Когато катера опъна моста никой не изчака да закачат и втората кука , а веднага всички се втурнаха напред, като дадоха предимство ва децата и жените. Понтонът не издържа, усука се около единствено закаченото въже и хората останаха отдолу като в клетка между пода и телените му стени. Беше страшно. После няколко дни водолази слизаха на дъното , привързваха трупове, а нощем ги вадеха , на зиловете и в моргата във Варна. Бяха много повече от 65! Едно от нашите момчета, състезател по самбо, го направиха мл.лейтенант-Беше извадил и спасил над 20 човека от водата. Всъщност, работата и по спасяването , а после и по изваждането на удавените я свършихме ние, войниците. После по канала поне седмица плуваха детски колички! Страшно! Бог да ги прости!!!
За разлика от днес тогава има наказани!
наказани са пак, пешките, главните виновници нали са партийни другари от по-високите етажи, които са баш виновниците са минали метър
прочете ли това?Така във фаталната вечер пред понтона в Белослав се струпва тълпа, сред която много млади семейства с малки деца. Точно в този момент двамата морски старшини, обслужващи моста, го отворили, за да премине танкерът "Въча". След затварянето му, понтонният мост все още не е бил стабилизиран, когато е бил атакуван от тълпата. Нито охраната, нито спуснатата бариера спряли напиращите да преминат по плаващата пътека, за да хванат влака, който в този момент влиза в жп гарата. Никой не обръща внимание и на табелите на понтона, че конструкцията е предназначена за единично преминаване и в двете посоки.Къде виждате политика тук?Някои виждат политически елементи и в движението на облаците.Бог да прости загиналите.
Преди време в DW имаше интересна статия във връзка с обърналия се автобус край Своге започваща така "Ужасни инциденти се случват в цял свят. В България обаче част от причините са мизерия и немарливост." Очевидно нещата преди 40 години са били абсолютно същите - имало охрана, имало спуснати бариери, имало табели, обаче простолюдието нали се мисли за много хитро и няма уважение към нищо и никого (или пък изобщо не мисли) , та игнорирало всички сигнали и се самоубило. Колкото тъжно, толкова и тъпо.
За съжаление, такава е жестоката реалност. Макар, че според мен са могли да вземат още охранителни мерки. Местните власти са знаели, че ще има наплив и, че в края на деня, хората ще тръгнат масово.
това че втълпяваха на народа равенство и постоянно подтискаха и мачкаха интелигенцията и народа се имаше за много умен ама времето показа че не е умен народ без интелигенция
Белослав през 1978 г. все още турсккото име Гебедже ли е носел?
Не, естествено. Така се е наричал до 1940г.
Името Гебедже е премахнато още на 07.06.1882 година и е заменено с Белево. Името Белево е променено на Белослав през 1940 г. От 1981 г. с.Белослав става град.
До 1882 година името на селото е Гебедже, а до 1940 – Белово.
си беше Белослав, но село ! А град стана точно след 3 години ... на същата дата , 1981г. ! Иначе исторически до 1882 година името на селото е Гебедже, а до 1940 – Белово / на името на някакъв руски полк или генерал , квартируван там през периода на войната 1877/78 год./ . А по понтонния мост минах пет минути преди да се обърне .... имал съм късмет .... бях втори курс ученик, значи на 15 навършени години . Има едно книжле - "Трагедията в Белослав под друг ъгъл" , от кап.Никола Стоянов , свидетел и участник в събитията преди , по време на , и след трагедията.
"двамата морски старшини, обслужващи моста, го отворили" в социализма старшините бяха наемани да пазят бае тодар и до днес щастливо си живеят на неговия и на нашия гръб въпреки че съсипаха живота на толкова хора
Дайте през 1978 година колко деца са родени, каква е смъртността,и продължителността на живота,за да сравним с 2018 година. Сигурно за 3 месеца в БГ умират днес толкова колкото при тази стара трагедия-
И тогава защо Бай Тошо не е подал оставка?!? Защо изобщо не е имало оставки,даже случаят е бил покрит и не е пускан в новините?!?!? И народа си е живеел спокойно и си е мислил,че всичко е наред,а то просто всичко се криеше от БКП и в новините нямаше убийства,грабежи и загинали...
Малък си явно. Затова не знаеш.
Вдигнал се бил доста шум! Даже и делото е било секретно. Много съм далеч от Варна, нямам и роднини в региона, та сега научавам, на 62 г. Виж за едни други загинали от наводнение от язовир над 160 човека някъде към Враца имам смътен детски спомен. Скоро излезе инфо и който не вярва, може да го намери.
Аз не съм малък, бил съм на 21 г. тогава, нищо не знам за тази трагедия, освен това като войник в София стана масово убийство в поделението, забраниха ни дори да казваме на родителите ни със заплаха от дисцип (ако знаете какво е това), всичко се покриваше, за да не излагаме "прекрасния" социализъм
Мая Манолова я е нямало да поведе майките! А и Слави да отпусне частно влакче с частно машинистче - като Георги Софкин - на тълпата.... Чудя се до кога Георги Софкин ще търпи идиотщините на Слави? Апропо, няма ли комисия за борба срещу дискриминацията в тази страна, да се самосезира????
Ей, и политика намерихте в тази трагедия! Мир на душите на загиналите. По отношение на официалните данни- те са въз основа на намерените тела.
Бог да прости мъртвите, доброто направено от Динев да се помни и да се върне стократно при потомците му!
Елементарна пропаганда.
Нито е елементарна, нито пропаганда. Това си е трагичен факт, от където и да го погледнеш. Но каменно комунистическо сърце няма как да осъзнае болката на хората!
Защо ни знимавате с трагичен факт? Достатъчно са ни трагедиите днес. Дайте нещо по-весело от 1978 година.
Занимаваме Ви другарю, защото Вие само с това ни занимавате днес. От девет извора вода носите за да я подлеете на Борисов, че да се намърдате пак във властта. Но няма как да стане. Или ако не ме разбирате - НО ПАСАРАН!!!! Това даже на тъпоумните куманоиди им е набито в главите от пеленачета.
Значи по времето на демокрацията умирали много хора казвате, а?
Виж, тъпо е да се правят сравнение, ама я кажи, колко има загинали само тази година. Хора, нва ксоито не им е било времето?