Фандъкова и МК са за запазване на паветата на ”Дондуков”
Министерството на културата е за запазване на паветата на столичния бул. "Дондуков", обяви министърът на културата Боил Банов. Такова е мнението и на кмета.
Обратно в новинатаКоментари - Фандъкова и МК са за запазване на паветата на ”Дондуков” | Днес.dir.bg
Коментари
Всички ли са олигофрени и идиоти в тази София коментиращи темата?!!?!?!? За автомобилен път най-подходящ е асфалта!!! За пешеходна зона е за предпочитане да е паважна настилка!!!! Ако ще е павета за запазване на културно наследство, булеварда трябва да стане пешеходна зона !!!!!!! Кой нормално мислещ си представя за автомобилен път настилката да е от паваж!!!!! Вие нормални ли сте!!!!!! Само който не се е качвал на автомобил през живота си може да иска павета за настилка на автомобилен път!!!!!! За сега този булевард се използва изцяло за автомобили, а не за пешеходци!!!!!! Аман от боклуци в тая държава, затова и никога, ама никога няма да стигнем нормалните държави(вкл. Чехия и Прага) и да се оправим!!!!!!!! Всичко се прави у нас наобратно на нормалното в другите държави!!!!!! Чвно сега пак ще усвоим едни пари за този ремонт, а догодина състоянието на булеварда ще изисква нов ремонт!!!! В нормалните страни слагат асфалт или паваж, който издържа с десетки години без да мръдне и да се нуждае от ремонт, а при нас не изтрайва и някоко месеца!!!!! Как могат да го правят в другите страни правилно и качествено и защо ние не можем или не искаме?!?!??????!?!?
абе да напраскат гнусен асфалт от оня вълнообразния и който се скапва за половин сезон и да си свирукат - също така е желателно да пренасочат трафика от баничарки, бетоновози и 'розоварни' оттам. Така след половин година пак ще има 'проект' и папкане.
Само пълни профани могат да предпочетът асфалта пред паважа за настилка в градски условия. Защо "уважаемите" ни общински съветници го правят, профани ли са или нещо друго??? В цяла Прага улиците са павирани, както и повечето булеварди. Във Виена също и площадите. На времето виенската община изкупи за стотинки гранитните павета от "асфалтираните" софийски улици и с кервани от шлепове си ги докараха по р. Дунав. Паважът е 100 пъти по екологичен от канцерогенния асфалт. На година, за ремонти на улиците в София, отиват няколко стотин тона битум, който замества стария преминал във въздуха който дишаме и в каналната вода. Добре е улиците в голямата си част да са павирани. Отначало шофирането е доста неприятно, но бързо се свиква и после не се усеща. За сметка на това, пък никога не се образуват дупки и цели ями, както при асфалтобетона /асфалтовата настилка/ И НЕ ДЕБНЕШ НЕПРЕКЪСНАТО да ги заобикаляш. Допълнително пък при ремонтите няма нужда от тежка механизация, а реденето на павета не е някакво особено трудно умение.
Да , браво за акцента върху битума , който дишаме - звучи наистина зверски факт. Но пък съм сигурен , че анкетата е вярна - живеем сред говеда, за които най-важно е как ще си возят задника меко от точка А до точка Б в град, в който разстоянията са пешеходни (дори Люлин-Младост). Прекрасен град за пеша и с колело - ама не - всеки си има извинение - я децата да карал, я жената да...
Псевдонимът и мнението ти говорят за това, че не си излизал от апартамента си от десетилетия. Как изобщо си се добрал до интернет-не се знае. Павета никой не предпочита заради практически свойства, това не е добра настилка за автомобилен път. Бил съм в Прага, но навсякъде павирани улици не видях, има малко в стария център, при това далеч не навсякъде, но където има сериозен автомобилен трафик има асфалт. Покрай Вълтава всичко е асфалт включая пешеходните пътеки. Даже в квартал Стария град няма павета навсякъде(не говоря за дворцовия комплекс). Всеки може да го потвърди, отворете си един гугъл стрийт вю и разгледайте. Паветата са калпава настилка за движение във всякакво отношение и трябва да остане само в пешеходни части, там, където има нужда от трафик е абсурдна глупост по която копнеят само изкуфели идиоти.
Защо се правите на Ванга, не знам? Написал съм УЛИЦИ, не за артерии с усилен автомобилен трафик, но и много от тях са с паваж,купете си по-силни очила. Може да сте бил в Прага, но аз съм живял там. Това за асфалтираните троитоари е смешка, характерното за пражките тротоари е , че са от цветни малки павенца, подредени в геометрични фигури. Да се прекарва трафик през историческия център на София, може да иска само вмирисан провинциалист...нищо лично.
Българските бригади редят в Прага,а в София редят цигански...защо ли?
КЪДЕ В ЕВРОПА ПО ПАВЕТА МИНАВАТ КАМИОНИ, ЧЕ НЕ СЕ СЕЩАМ???
хохохо - и някой сложил минус . Сигурно е шофер на баничарка зареждаща сексшопа до министерски съвет..
Абсолютна спекулация - Фандъкова като е против, защо е внесла проект за асфалт??? Поднасят я.
Паветата са добри САМО ако се мие и чисти редовно. Иначе е адска прах и смрад, в добавка към по-големия шум. При условие, че София се мие веднъж !!! в годината, при това не навсякъде, за какво въобще говорим. Централна Африка...
Паважът е 100 пъти по-екологичен от канцерогенния асфалт. На година, за ремонти на улиците в София, отиват няколко стотин тона битум, който замества стария преминал във въздуха който дишаме и в каналната вода.
Все пак най-културното наследство на "столицата ви" е - Панелните гета! Те трябва да се запазят, санират и поддържат поне 600 до 1000 години!
Не само от асфалта и стиропора и от паветата може да се краде. Фандъкова да ми се обади и няма да загуби.
Селяни от София, това че живеете в столицата или че работите в министерския съвет не ви прави умни, възпитани или още по малко културни.Ако не бяхте и толкова нагли щяхте може би да забележите, че този булевард не е правен за автомобили, а за пешеходци и вместо да го асфалрирате щяхте да забраните движението ма всякакви автомобили включетелно скапаните ви министерски и милиционерски автомобили.Но кой съм аз да ви давам акъл, та нали вие самите сте еталон за интелигентност и успех начело с най-големия тиквеник в БГ.
В цяла Европа паветата са запазени и това дава автентичност на градовете. Пътувам много , а и съм живяла в Швейцария. Там навсякъде е с павета. Асфалтът е по пътищата.
Е най-мръсният и мизерен булевард трябва да се запази мръсен и мизерен. Важен е за културата.
Намерили какво да запазват. И хайде жълтите павета са красиви и емблематични за Царя но на тия по Дондуков, какво да им се пази!
Да докладвам, че Шефа Шиши е силно раздвоен по въпроса за паветата. От една стана паветата са много по-изгодна поръчка за краден. От друга страна като знае колко некъдърно ще ги нареди, ще бъдат много лесни за вадене и могат да послужат за чупене на глави на някой и друг политик през очакваните бунтове следващата гладна зима...
Павета? Кат в средновековието :))))) Да дрънкат каруците и катафалките... тъй де каретите! Трябва да пуснат и само конски, волски магарешки талиги, че да е "екологията" пълна!
"историческо наследство..." дрън-дрън...не им се дават пари да направят булеварда както трябва! Ще хвърлят пак същите павета и след отрицателно време, булеварда пак ще е разбит отвсякъде...
Сивите гранитни павета, ако са добре поддържани, са за предпочитане. Но жълтите павета на "Цар Освободител" би ткрябвало да бъдат махнати (а не обявени за защитено културно наследство, както предлагат някои общински съветници). Те са опасни за живота и здравето на минувачите през зимата. При сняг върху тях стават адски хлъзгави, защото не отговарят на никакви съвременни строителни стандарти за коефициенти на сцепление и грапавина. Може да бъдат заменени с други жълти павета от подходящи строителни материали.
Идиоти, паветата били културно наследство, по голяма глупост не съществува, ами запазете и нужниците-клекала в дворовете на къщите и те са културено наследство. Когато са павирали не е имало асфалт бе идиоти, паважа е шумен и сцеплението на гумите е по малко, а катастрофите са повече. Какво разбират селската даскалица и тъпанара артист- минисгър на КОЛтурянето?
Може и да е добре да се запазят паветата, както е в много градове в Зап. Европа. Но не можем да ги подредим и да ги поддържаме. Преди няколко месеца се ремонтира участък с павета от ул. Симеон ( от бул. Хр. Ботев посока Женски пазар). Нека кмета да отиде и да види как са пропаднали, разместили и не прилича на нищо. А този калпав ремонт е разплатен с данъците ни.