Пътник от лайнера Viking Sky: Хранехме се, когато прозорците се счупиха и вода нахлу в салона
Успешно приключи спасителната операция на круизния кораб, 11 души са ранени
Обратно в новинатаКоментари - Пътник от лайнера Viking Sky: Хранехме се, когато прозорците се счупиха и вода нахлу в салона | Днес.dir.bg
Коментари
Човек да се запита на какво "пътешествие" са тръгнали британци и американци в неблагоприятни условия в северния Атлантик?
Аз само да подчертая, че тези круизни кораби са огрооомни замърсители. Тази тежка нафта, не знам на бълг. как се казва, но горивото е огромнен замърсител на околната среда - морската вода и изгорените частици във въздуха, които вятърът докарва към сушата и ние ги вдишваме и после се разболяваме от рак и си мислим, че имаме контрол над въздуха.... Но почти никой не засяга темата, защото става дума за много пари! А тези огромни кораби с басейни, пързалки и увеселителни паркове и стени за катерене, дискотеки, казина и прочие, колко гориво е нужно, за да подкараш такова чудо.
били са спасени на сутринта към 400 души, после са успели да задействат мисля 3 от 4 двигатели и корабът е започнал да се придвижва. оставяте лъжливото впечатление, че са били спасени чрез извозване с хеликоптери и т.н., което не е вярно. спасителите твърдяха още в началото, че ще им трябва много време да приберат всички.
Тръгнали пасажери да се правят на моряци! Сега си поизплакнали малко кокълчетъта под колената с морска вода и ривът! Няма романтика без трудности! Следващият път ви пожелавам морска вода до кръста,че да ви питам къде се качвате на теа гемии ,да се плющите и праете бебета насред океана! После да ви мислят екипаж и спасители какво да ви правят за да останете живи!
се изказвате неподготвени? От всички тук, дали мнение, надали някой е бил на круизен кораб, а дори не е и виждал наяве такъв, освен само на снимка... Тези огромни кораби са като един средно голям град, по нашите стандарти. Пътници около 6 хил., екипаж около 3 хил. Говоря за средни стойности и най-вече за Карибските круизи, защото има и по-големи, а и по-малки. Та, при 9 хил хора на едно място, може да си представите каква страхотна организация трябва да има за осигуряване на пълен комфорт и безопасност по време на самото пътуване. Става сума за хиляди каюти от различна категория, десетки ресторанти, барове, барбекюта, за няколко басейна, водни пързалки, спортни терени, казина, голям театър с над хиляда места, по-малък салон за скечове и мини-спектакли с двеста-триста места, магазини, изложби, дори и организирани търгове на културни ценности, да не говорим за всякакви концерти, балетни, театрални и музикални представления на различни гастролиращи артисти всяка вечер. Банка, библиотека, невероятни зони за развлечение на деца, с всякакво оборудване и отлични възпитатели за тяхната грижа. Болница с хирургична зала, няколко болнични стаи, лаборатория, рентген, 3 лекари и 8 мед.сестри. Специален взвод охранители, корабна администрация... Ежедневно чистене и поддържане в идеален вид на каютата, която е с размери на стандартна хотелска стая, с всичко необходимо. Организиране на екскурзии на всяко пристанище. И този огромен кораб с дължина близо 400 м и 24 етажа над водата, плюс 8 под нея, е като супер компютър във всички посоки на действие. Казвам всичко това, за да освестя нашите родни "юнаци", вечно плюещи и критикуващи всеки и всичко, без обаче да имат и елементарна идея за какво иде реч... Но, тука е така...
да де...да не дава господ да спасяващ всички тези хиляди човека за отрицателно време! Че да видиш тогава организация и чудо!
Тръгнал Ганьо акъл да дава... отвори си устата, и всички разбраха, колко ти е акъла...
В задачата се пита защо са спрели всички двигатели.А при 10 метра вълни ,само и само да спазиш графика на портовете,за мен е безумие.
Посмали манго. Тез цифри за нищо ги нямаш. В морето има вода и тя не обича лигльовците
Поне излезе някаква информация засега за аварията. От Финкантиери твърдят,че механизмът предизвикал аварията не е бил част от проекта на кораба ,а е бил поставен по заповед на корабособственика ! Да не забравяме,че тези видове кораби са за круизи по реки и езера ,крайбрежно плаване и не са предназначени за океански преходи. До 2027 година Финкантиери ще построи за същият корабособственик още десет такива круизни кораба! Във Италия се строи 42% от круизният флот на света,което вклюва също така и частните суперяхти за милионери,така че италианците имат технологичен опит за строене ,имат десетилетия пред нас технологии,желание и подготвен персонал за троеж на круизни кораби. Българи могат да работят на тези кораби разбира се като смесен екипаж ,ако норвежката компания ги иска. Капацитети ,които само на снимка са виждали круизни кораби ,или други които пък дори и са плавали ,но си нямат хабер от сроеж на кораби от такъв тип,да не плюят храчки из форума и да се правят на велики,защото едно е да плаваш на построено от някой нещо,.друго е да строиш и да познаваш детайлите. Мир вам...и продължавайте със плюенето!
Ами и малко акъл трябва щом не сте само стар, но и мооряк. На серията японски кораби "РУЕН" охлаждането на дюзите става с леко (дизелово гориво). Всичко добре, температури, налягания в режим, времето доста духовити и клатуркащо -отварят се гардероби, падат чекмеджета.... Пред Керч канал сме, преминаваме от мазут на газьол и ....Агрегатите падат (гаснат) пускаме третият агрегат и той гасне. Аварийния.... Почва продухване на филтри до тях идва "петмез" Тогава затворих работните цистерни и след яко продухване на отстойната запалихме агрегатите.. Оказва се че поради по -тежък мазут започва пропускане на такъв към охлаждане на дюзите и той се смесва в работницистерни с газьола. Независимо от редовното продуухване става една ваничка около отвора за продухване цистерните, нама вода, тече газьол..... 12 варела петмез извадих лично от работна цистерна. И това независимо от СЕПАРАТОРИТЕ които бяха най -доброто като фирма и като работа. Те това е и от практиката да "припасване" на дюзи с пастичка ГОИ и изпитание на стенд в корабни условия -търкаш на стъкло от кръглите илюминатори по цяла вахта ....
Абсолютно сте прав; с едно но в един момент България вече нямаше пасажерски кораби! Останаха Благоев и Димитров освен всичко друга и като кораби за стажанти от техническите училища Варна и Бургас . Малко останаха и тези които бяха работили на Варна и Несебър из карибските морета. Но си остана и приказката БЯЛ КОРАБ, ЧЕРНА СЛУЖБА! И не бих никога се върнал на пасажер, особено с подобна експлоатация каквато имаше в БМФ. Един тарикат ме обвиняваше че само съм приказвал -да му кажа че и клапани съм въртял на струга, и втулки за зъбни помпи, салници, оси, на струг съм правил конзола в муфата на спасителна лодка, лещи за стягане тръбите високо нялагане на дюзите ГД, и тръби с фланци и кондуктори ..... Неща които и след десет години са останали от времето когато съм ги правил. Това всичкото е свързано с икономии на параходството от резервни части и ремонт. Спомням си ос за комбинирана охлаждаща помпа на един сърбин; донесе 6 нови разпръсвача ва ГД , тръбички за агрегатите -не си спомням още какво, и казвам на барото Този да беше донесъл поне каса уиски! Барото тропна на масата и ми казва Абе глупако ти кога си изработил 12 000 долара! тачна талкова има тука на масата ....
Хм...интересни неща чета за двигателите ман 32-40 ,които са монтирани на този тип кораби... Специалистите да си го търсят и да четат. Има една характестика и особеност за луб ойл танка под мотора. Има едни разрешени градуси на инклинация на мотора в ляво и дясно по оста на коляновият вал и напред назад -първото е позволен крен на кораба където е монтиран моторя.-разрешените са при статичен крен от 15 градуса и динамичен крен от 22,5 градуса при голям крен моторя спира! Има също така и разрешени граници за нормална работа на мотора при дифернет на кърмата носа и там идва въпросът-статичен крен за кораб със дължина по голяма от 100 метра е -5 градуса ,при динамичен диферент е едва 7,5 градуса. Та идва реч на разбираем език за това -ако капитана води кораба със носа по посока на вълната и диферента се окаже повече от 7,5 градуса,моторът MAN12V32-40 спира да работи! Корабът има два такива 12 цилиндрови V-образни двигатели на средни обороти от 720 оборота в минута във генераторен режим ,до 750 оборота във минута,като двигател изпозван за задвижване на валолиния със пропелер. На този кораб се използват като генератори на ток за електрическият движител и има мощност от 6000 KW! Другите два генератора са пак MAN ,но от по малките девет цилиндрови среднооборотни редови двигатели от серията МАН 9L 32-40 със мощност от 4500 KW всеки! Движителите на вала са два електродвигателя със мощност от 7250 KW всеки!
Всъщност нищо не е свършило! Сега започва най-веселата част! Ще има сега неустойки обезщетения за бебитата били на борда ! Единият го ударила лампата в тиквата,другия се подхлъзнал и паднал ...душевни терзания,стрес/дай тука едни 20 иляди евра обезщетение,че да си направя с тях пет шест круиза безплатно на други кораби и те така.
Уважаеми журналисти, редактори и т.н., крайно време е да се образовате и да започнете да пишете грамотно. Още в първото изречение имате груба грешка, която ме отказа да чета нататък.