17-11-2017 20-11-2018

Коментари

A koi modeli koli po nastoiashtm izpolzuvat vodorod?Az ne znam za nito enda. Znachi she pravim stanciite predi oshte kolite da sa nalichni.

Тойота Мирай

Един моден за БГ алтернативен начин за източване парите на данъкоплатците.

Интересно ми е защо електромобилите не си заплащат у нас енергията, която служи за зареждането им и която никак не е малко с оглед на цената на тока. Пак ли данъкоплатецът ще плаща масрафите на някои у нас, които са си купили такива коли.

Първо, водорода се получава от вода и електричество, а това електричество може да се добива от соларни панели т.е. добива на водород не означава непременно че има замърсяване. Второ, изгарянето на водорода не се прави в ДВГ, а въешв водородна клетка, като резултата е вода и електричество, така че водородните коли всъщност са електрически. Така, че не гърмят и са тихи като електрическите.

Големият проблем при водорода е съхраняването. Също плътността на станциите трябва да е висока тъй като пробегът е относително малък (доколкото съм чел). И като капак кислородната (въздушната) част на горивната клетка страда при замърсен въздух.

Това може би преди 15 и повече години, ако не предният век, го гледах по немска телевизия. Там тестваха водороден мотор, а не кола. И всъщност си отчетоха, за да се извлече водорода си има замърсяване. Соларните панели също не са екологични. Наричат ги пренос на замърсяване. Правят се примерно в Китай от енергия от въглища, съдържат в себи си май някакви отрови. Наричат го пренасяне на замърсяване. Да не говорим, че покриват територия на която можеше да има разтителност, която да произвежда кислород. Или да има хранително продукция. Под вятърните пък например събирали изтрепани птици, привлечени от перките, като там важи това за територията. Има и водни и други. Да може да е полезно, да се съхрани енергият примерно лятото и да се използва зимата. Че зимата слънчевите панели, не знам доколко са полезни, а точно тогава би трябвало разхода на ток да е най-голям. Водорода май го няма естествено свободен в природата. А как ще гърмят, ще се види от опит. Вероятно ще е по-опасно от газа, където кадето го ползват гърмят редовно къщи. Май имаше и запалил се "екологичен" рейс в Норвегия. Навремето в техникумите тук учеха, където се правеха заварки, че даде ли искра да бягат зад стена да имат шансова и преди колко години било гърмяло. При военните да ги слушат било по-убедително, че на преподавател липсвало половината лице, око и едната ръка. Лошото е, че човек става все по-самоуверен и в даден момент - бум.

Водорода за автомобилите изобщо не се добива с електролиза защото молекулата на Н2О е най здравата молекула на Земята и за разцепването и трябва колосална енергия която никога няма да се върне при следващото изгаряне във водородната клетка. Ако искаш с електролиза ти трябва атомна станция. Водорода за автомобили се получава от земна руска газ, чрез рафиниране. Най-трудния момент е съхранението му. Тойота Приус има резервоар от кевларена вата и епоксидна смола. Нафраскана е с дузина датчици за теч на водород.

Гърмят ви главите щото са празни. По скоро имплодират.

Все им идват стари безмислени идеи. Водорода за да се извлече, се харчи енергия и замърсява средата. Така че реално хич не е екологичен. Само лъжовно. Замърсяването е преди да се зареди колата. Освен това сигурно ще гърми яко. Водородната Цар Бомба ;) е била с 58.5 мегатона тротилов еквивалент, имало температура от около 10 милиона градуса и радиус на огненото кълбо от 4.6 км. Може да станат водородните коли вървящи бомби. При катастрофа, не ми се мисли.

Не бъркай водородния двигател с водородната бомба. Първият е основан на водородна клетка която генерира електрическа енергия, а втората е основана на термоядрения синтез на деутерия и трития до хелий.

Горд_Руснак

Чукча трол - Чукча не е физик !

Как ли ще бъдат наричани такива коли? Водородни бомби? Гледайте кадрите с катастрофата на дирижабъла Хинденбург и не питайте...

Водорода как гърми... че и не мирише...

То и пропан бутана не мирише