Опасна велоалея в София принуждава колоездачи да карат в насрещното
На места трасето преминава през автобусни спирки - когато рейс спре, велосипедистът, който идва срещу него, трябва да изчака
Обратно в новинатаКоментари - Опасна велоалея в София принуждава колоездачи да карат в насрещното | Днес.dir.bg
Коментари
На ломско шосе не е ли същото, едните са срешу движението, а пропо кой идиот направи двупосочни велоалеи, на Раковски, Дондуков и т н ?????????
главанаци сумати и пари усвоиха за небивалици някой да си чеше дундата или дупката на гъ.....
Най-вйжното е че,средствата са усвоени и комисионните са дадени на правилните хора.Това че велоалеята е опасна е съвсем друга тема.
Абе вие защо очаквате от клатитопковци на държавна служба да измислят смислена велоалея? Забрави...
Като цяло в този участък изпълнението е малоумно. Но точно там ограничението е 50, а не 70 и през деня общо взето се спазва, защото е между светофар и кръгово. Така, че в случая малко преиграха с това "в насрещното със 70". В участъка с висока скорост, велоалеята е изцяло на тротоара. По-скоро проблема за велосипедистите е след кръговото към Витоша, там е почти невъзможно да се кара велосипед на платното или на тротоара.
Ама по принцип в София няма място където да се изгледат велоалеи. Да не говорим че поне 90% от сегашните велосипедисти нямат представа от правилника за движение или не смятат че се отнася за тях. Допреди няколко години лично аз се придвижвах с велосипед, с светлоотразители стопове фарове отпред. Дори на булевард България никой не изяви желание да ме блъска. Защото спазвай правилата за движение. За сметка на това на няколко пъти през нощта за малко да блъсна друг велосипедист с тъмни дрехи без светлоотразители и без светлини.
Няма значение колко калпаво е проектирана и изпълнена велоалета, важното е че нашите хора гушнаха паричките а пък колоездачите ша духат супата
Велосипедното трасе се реализира в следните варианти: 1. самостоятелна велосипедна алея; 2. велосипедна алея; 3. велосипедна лента; 4. споделено с пешеходното движение при определени условия - със или без указано място за движение; 5. част от пътното платно на улица, споделено с автомобилното движение, за което не се изисква маркиране и означаване на велосипедна лента; 6. споделена за всички участници в движението улица при определени условия. Видно от снимката тук е реализирана велосипедна лента. Никъде няма знак, че тя е двупосочна, от което следва, че е еднопосочна. Тогава какви ги чини велосипедист обратно на посоката на движение - това е грубо нарушение на закона. На това място поради естеството на пътя е решено да се изгради велосипедна лента, тя е еднопосочна - само към "Бояна". В обратна посока велосипедното трасе е част от пътното платно на улица, споделено с автомобилното движение, за което не се изисква маркиране и означаване на велосипедна лента; Случаят е много ясен и няма защо да се измислят казуси с нарушение на закона. Като например бул. Витоша от Алабин до Патриарх Евтимий, където решението е споделено с пешеходното движение при определени условия - със или без указано място за движение и са сложени забранителни знаци и в двете посоки, което означава че там велосипедистите бутат велосипедите си а те постоянно нарушават това и карат, дори понякога много екстремно.
по бул. О. Купел е същия фарс.
На бул. Овча купел няма алея в насрещното. Надолу (т.е. посока Овча купел) е на тротоара, като на няколко места се минава през разни автомивки и т.н. и трябва да се слезе на пътя. Нагоре е някакъв майтап, защото се минава по някакви странни маршрути зад линията. Но като изключим самото минаване зад линията, в останалата си част е почти безопасно. А в случая това малоумие те слага с 40-50 км/ч по нанадолнището срещу коли със 70-120 км/ч.
Аман от тия веселопедали! Целия град оср-аха за да им направят велоалеи, а те упорито карат извън тях по тротоарите или по платното!
Идиот! В момента е военна ситуация. Влачат се по света с държавни пари, не им стига акълът да обърнат внимание как са алеите там. Аман от калинки.
Все се чудя колко велосипедисти ще ползват алеята през годината или през седмица или през ноща или в някакъв друг период? Да направим сметка колко ни излиза като пари тези вело-еко и други проекти! Какво е влиянието в/у околната среда на хилядите МПС които всяка вечер си търсят място за паркиране, за да се приберат водачите при семействата си? Парко места няма особенно на повече от едно ниво! Не се строят! Не може на става или кои знае какво! Няма PR ефект в същност! Какво е влиянието на ползващите вело алеите и колко ни струва? Най-хубавото е един да плаща друг да ползва! Ех минало назабравимо!
Дизелджии, като видите колоездач да се напиня, дайте рязко газ та да му ебе путката лелина. То няма място за коли и камиони, те ше се напинят и пърдат по улиците. Нагляри гнусни!
Най-лесно им е да нашарят велоалеи върху готов път, вместо да се разшири участъка откъм резиденцията.И какво става с тези колчета при първия сняг?
50% от тротоарната площ в най-натоварените с пешеходци градски зони е заета от велоалеи, а в случая са свалили алеята в/у пътното платно макар че в тази част пешеходци на практика не се движат - ама нали е покрай оградата на резиденцията, сакън да не ги шпионира някой и не попада пречейки в полезрението на камерите им .. Няма по-кошмарен за пешеходеца град от София - където той е принуден да се придвижва по пътното платно лавирайки между колите, а те са удобно разположени върху тротоарните пространства отнемайки му възможността да се движи по тях ..
сигурно сме единствената столица в белия свят, където няма изградени многоетажни паркинги на ключови места. Не броим 2-3те мръсни дупки, наречени подземни паркинги с по 20 места ..
И къде по-точно видяхте места за построяване на многоетажни паркинги? Когато е проектирана София, не имало автомобили за които да се изграждат широки улици и паркинги. Когато другарите бяха на власт, имаше софийско жителство и автомобили имаха много малко хора а още по-малко хора ги караха в София. Сега се изсипа половин България в София и вие очаквате че някой по някакъв начин ще успее да намери място за кажи-речи един милион автомобили??? Кой това? Господ ли?
Точно там непрекъснато карат луксозните си бентлита, мерцедеси, бмв и какво ли не с по 140-180 км/ч разни дошли от къде ли не мутри и техните дрогирани синчета, заменили къщата на село с луксозен апартамент в мутренския софийски кв.Бояна. Опасно е не само за колоездачите, но и за останалите шофьори!
Но в правилата за движения по пътищата не е ли разписано, че трябва да се движат велосипедите обратно на посоката на движение, когато няма велоалея?
в София е пълно с малоумници, които са решили да се правят на модерни и да карат колелета по улиците. Абе вие наред ли сте с акъла не знам. Това да не са ви холаднските или австрийските села дето ходите да бачкате на гурбет бе? Това е голям индустриален град с интензивен трафик и ужасно мръсен въздух и много тесни тротоари. Къде сте тръгнали с тия трошки не знам. София даже и за градски транспорт не е подходяща. само коли. И моторите трябва да се забранят щото постоянно създават рискови ситуации.
И аз все се чудя. Да знаеш колко пияни, друсани и неправоспособни карат около теб, и то без да ги интересува здвп, и то без да ги интересува ти ще живееш ли или не, и въпреки това да се качиш на две колела между тях с нагласата, че ако те утрепят евентуално може и да те лежат, ако изобщо ги хванат... Както се казва "ем щом ги влече..."
няма по голям ташак от това да правиш велоалеи в град с ужасен трафик като София. Тия малоумници от Спаси София са пос скоро Погуби Софианци. Така да си сменят името. Решили че София е Берлин или Амстердам ти да видиш. Малоумник до малоумник в тоя град. Тая даскаличка не може с нищо да се орпави като хората, не знам още що седи на тоя пост.
Ами то това е начинът ужасният трафик да се намали за да не е толкова ужасен, но не всеки има мозъчния капацитет да го разбере.
начинът да се облекчи трафика, приятелю мили, не е да накараш работещите да се качат на колелета, обричайки ги на гибел, а да спреш да конентрираш институции, университети, съдилища и болници в центъра на София, а да ги локализираш в периферията на тихи и приятни места с достатъчно място за паркиране. Така се прави навсякъде. Тогава трафикът ще спадне. Също така трябва да се намерят по-гъвкави решения за градския транспорт - не може да се влачат по кварталите и улиците на града стари отвратителни автобуси на нафта, в които да има по 5-6 човека. Извън час пик по трамваите и автобусите почти няма никой. В Княжево, където живея, върви авт.107 почти на 99% празен, широк е колкото улицата и висок до втория етаж на къщите. Що за идиотия е това??? И така е на много места. Един такъв бус като върви по тесните улици и след него 2 км задръстване. Това не е нормално. Да се пускат по начесто по маломерни автобусчета на ток и графика им да се съобразява с трафика на хора. В част пик да са големи автобуси и трамваи, в останалото време маломерни електрички да обикалят. ама то се иска малко мисъл и грижа за хората. със сковано чиновническо мислене не става. Фандъкова превърна София в свръхнаселено село от градски тип. Да си ходи да управлявал Самоков тука няма място. Не плащаме по 1500 евро на квадрат и по 500 данък имот на година за да ни управлява посредствена селянка като тая мърла. Искаме да живеем в столица, а не в село от градски тип. Ако искаме мизерия и посредственост ще отидем във Враца, Лом, Плевен и много други населени места. Ама тука сме се родили, тука са ни децата и искаме качество на живот. Вън Фандъкова, вън Спаси София.
Фандъкова ли докара половин България да се наблъска в София? Преди няколко години имаше едно младо момче заместник-кмет което го каза много хубаво. Колкото и широка да е горната част на фунията отдолу изтича колкото може да поеме най-тясната част. Няма как да наблъскате 2 милиона жители в град за 600 хиляди жители и да очаквате нещо.
не можеш да спреш никой да се засели в кой да е град ако иска. Но като видиш, че градът расте като население взимаш адекватни мерки за да намалиш концентрацията на хора в центъра. Хората са най голямото богатство на един град. Ходи в Враца, Плевен да видиш пустите улици и липсата на работа. По ли е добре така? Не, не е. Градовете растат по целия свят, но се взимат адекватни мерки и не всичко е концентрирано на 1 квадратен километър като в София. По отношение на миграцията причината е тоталното разминаване в регионалното развитие на страната и огромните дисбаланси, което води до естествена миграция, а причината за тези процеси е изключително некадърното управление на ППГЕРБ, свръхконцентрацията на средства по различни програми в София за сметка на останалата част от страната и да Фандъкова като част от ГЕБ и до скорошен зам председател на партията е отчасти виновна за това положение. Някога Симеон Дянков се опита да децентрализира държавата, но удари на камък и отново всички възможни агенции и институции са със седалище във София. Само ИАРА си остана в Бургас. ама то щеше да е срамно ИАРА да е със седалище в София. И не е проблем в идващите в София хора. Като съотношение хора на квадратен метър София е на едно от последните места т.е. в София концентрацията на хора на квадратен метър е значително по малка от столици като Лондон и Берлин, примерно. Проблемът е че сегашната кметица просто не може да си управлява потока от хора и самия град и и е време да си заминава....
При няколкостотин хиляди автомобила като качиш няколко хиляди души на колело трафикът колко мислиш ще се облекчи?
Ако свалиш половината от шофьорите на тия неколкостотин хиляди автомобила и ги качиш на велосипед, разликата ще е внушителна. Именно защото в градовете няма достатъчно място всеки да се движи с автомобил, автомобилте ще бъдат все повече ограничавани. По света това го разбраха преди няколко десетилетия, постепенно и при нас ще се случи.
ами на ШИШИ фирмите така строят ТОВА Е и метрото и трамвая до княжево АБЕ всичко е на ЖДРЕП в БУЛГАРИСТАН ЗА НАШЕ ГОЛЯМО СЪЖАЛЕНИЕ
те винаги и с а длъжни да карат в Насрещното!!! дебилски дирлайнари
Идеята е че като се движат в насрещното имат минимална възможност да свият в ляво и да избегнат катастрофа 99 % не носят ни жилетки нито имат светлини и шанса да ги блъснат отзад е 99% аз съм з атотална забрана да се движат помежду колите само по паркове и алеи толкоз. след моторджиите тея са най гнусни винаги се радвам на размазан моторджия и размазан с колело!
А зимата си завираме велоалеите някъде .
Зимата също се карат велосипеди.
Мноооооого ми е интересно как зимата точно там ще карат велосипеди! То около резиденцията няма нормален път за пешеходци, коли и автобуси, те искат велоалея! А зимата е невъзможно да се ходи, камо ли да се кара велосипед! Апропо, всички тези велоалеи са направени с пари на редовите шофьори данъкоплатци! Да сте видели велосипедист да плаща данък за пътя, който използва?!?!
абе що ням аконтрол на тези с коолетата тротинетки? минават на пеш пътека бързо и рязко без да слязат?ако те почупи не носят отговорнос що бе ?
Гениалти решения на герберските калинки !!!
взеха сума милиони от ЕС за тези велоалеи, а в крайна сметка минаха с жълта боя по една ивица през дървета, спирки, кофи, мантинели и т.н... Толкова от ГЕРБ, те и дървета асфалтираха, ние за една велоалея...
Не бе, тука по важния въпрос е на кой и за какъв чеп му трябват велоалеи ?! КОЛКО велосипедиста на денонощие сте виждали да минават по инвестицията за МИЛИОНИ ?!!!!! Ами зимата ??!?!!? Как сме живяли години без тъпите велоалеи ?! А те от друга страна велосипедистите като гледам си карат къде и как си искат - наблюдение от скромния ми 28-годишен стаж... София НЕ е подходяща за вело алеи по ред причини: града има огромна денивелация, не е равно като Берли и Копенхаген (бил съм там), климатичния ни пояс има доста сериозни за велосипед зими, въздуха е МРЪСЕН (пробвал съм се преди години - ужас е с колело по големите булеварди да дишаш!), и не на последно място - трафика ни е ОПАСЕН! Бай Ганьо кара като талибан и винаги някой може да те качи на предния капак и да не доживееш пенсията! Не сме готови за велоалеи, сега служат само за КРАДЕНЕ ! Помнете ми думите: 4-5 години след падане на герберското управление всички велоалеи ще бъдат история...