Община Каварна обяви частично бедствено положение заради заседналия кораб
На междуведомствена среща в МВР пък набелязаха мерки за освобождаването на плавателния съд
Обратно в новинатаКоментари - Община Каварна обяви частично бедствено положение заради заседналия кораб | Днес.dir.bg
Коментари
"Прекратява се достъпът до "Яйлата" с изключение на лицата, свързани с изпълнение на мерките." Това да не би да е за да не може някой да заснеме, кадърната операция по освобождаване на кораба, изхвърляйки половината товар в морето?
Аз виждам тупкане на топката, а не реални действия по предостварятване на катастрофата и последвията. Идеята е кораба да се разтовари и той сам да се дигне от скалите и да се изтегли назад, аз не виждам нищо подобно да се случва, а само кършене на ръце и лелекане.
Освен, че корабът е заседнал, заседнали се и мозъците на някои хора и така вече две седмици.
Щом е намесен Рашков всичко става мъгла и забрани. Нали никой не очаква адекватни действия?
Колко струва една държава се познава по обслужването в болниците, състоянието на гробищата, чистотата на тоалетните и разтоварването на заседнали кораби.
Много мразя планировчици. Защо? 1. Защото планировчиците са теоретици, а не практици. 2. Защото когато разчитат на план, ако нещо дребно се обърка, те вместо да действат, почват да мислят нов план, който да отговаря на новите обстоятелства, а междувременно никой не действа, защото няма удачен план. Дефакто, от много планове на теория полза в практиката няма. Как се докарахме до тук в тази държава на ръководни постове да имаме книжни мишки вместо решителни мъже/жени с топки, които да действат и да могат да носят на плещите си отговорност не мога да разбера.
Нема никаква координацее! Да беха пуснали наште ора, то до сеги и грам тор немаше да има на гемията и вълните щеха да я подфъргат като мамулена кочанка.
Забранява се достъп на хората... Защо? Гражданите нямаме ли право да знаем какво ще се случва на мястото?? Защо не се намеси сега Радев и да поиска прозрачност и законност, както много обича да казва. Или то всичко при него е бла-бла за шаранчетата
Наслушах се и нагледах на глупости от министри, президенти и "компетентни" лица. Първо - не ми стана ясно дали карат урея или амониев нитрат, защото и двете се споменават. Второ - един "компетентен" министър изтърси, че уреята била забранена за превоз насипно в ЕС - абсолютна тъпня, защотот карам урея насипно от ЕС за Ю.Америка, С. Америка и Далечния Изток от 30 г. Трето - Моля прочетете в интернет, дали азотните торове са опасни за околната среда. Да-вредни са на сушата, ако се предозират, защото се натрупват нитрати в растенията и те са вредни за консумация, но когато паднат в морето, те се разтварят и затова се броят - Безопасни за околната среда. Няма никаква опасност от еко-катастрофа, защото ще се разтвори в морето за часове.
Рядко импотентна държава сме. Срещи, изявления, работни групи, координационни съвети и 0 ефективност. За капак, освен мързелът и некомпетентността, има пълна липса и на техника и план за действие. Днес ще изсмучем товара, ама май не; утре ще го изтеглим с хеликоптери, ама не става; междувременно го вадим с машина за едри насипни товари, която не затваря челюстта и половината отива в морето, а за капак и кранът не върши работа. И това е заслуга на всички управляващи, че и опозиции. Просто лъжем себе си и света, че има ред и държава.
Сега като забраниха свижданията с кораба и другите да гледат какво става, Рашков може спокойно да му сложи маркуч за да оцелее в 10% от случаите и да наследи Яйлата и Камен Бряг. И разбира се аутопсия на случая няма да може да се направи. Умрял кораба въпреки георичните усилия да не се прави нищо 10 дни и да се чака лошото време. Виновен ще е разбира се кмета на Каварна задето не е ваксинирал кораба срещу удар в скалите, не МВР, което не е пратило катер да спре кораба, който не отговаря на обажданията. Не случайно обикаляше там с въртолета през юли. Изобщо от фатмаци и юмручета работа.
Като чета за набелязаните мерки, сроковете, хората и начините, ми минава мисълта, че е добър факта, че нямаме нещо като Панамски канал. До сега световната търговия щеше да е умряла.
Забранява се достъпа - демек не щат да ги гледат как изфърлят тор в морето Явно УШАТИЯ ги е натиснал да изфърлят торта щото ако тва се строши баш преди изборите ще е много неудобно и хорта ще се питат ко прай наш УШКО та се шматка 10 деня кат мокра кошка
Като се замисля.... 85 набор съм и най-ярките примери, които са ме карали да се срамувам (със сигурност не са единствените) от ИНЖЕНЕРНАТА НИ и РОДНА мисъл са: 1) 1999 година - едноседмичното клизматично и мъчно събаряне/взривяване/къртене на мавзолея на Георги Димитров, което ни изложи пред цял свят; 2) 2021 година, м. спетември - Засядането на този обикновен товарен кораб, опитът за разтоварване с тарга за дънни камънЕ и едри отломки, разсипването в морето на торовете, 2-те седмици липса на реакция и безпомощност на държавата...; 3) 2021 година, м. септември - Кандидатирането на ЛУНА за президент на РБ; ДЪНОТО - не е най-ниската точка на потъване, сондите кОпат и по-надолу!!! СРАМ, СРАМ, СРАМ.... Колко още? Рая сме верно, турска, некадърна и провинциална рая...
Сега турския собственик на кораба-да плаща всичко в троен размер на България! Да си плати и замърсяването с тор на Българското Черно Море! Да плати и източването на горивото и т.н. Също и яки глоби за престоя-така се прави от Европейска държава!
Не се бойте, нали министрите се захвана ха сериозно с проблема, работата ще се свърши. Първо да си запазят дуп....., а кораба? Е и на него ще дойде ред, ако е рекъл годпод
Тука става въпрос за екологичен въпрос а не полетически проблеми,няма ме техника за заседнали Кораби на нашето крайбрежие,кои е виновен за това.Всики граждани в нашата държава.Нашите полиците искат магистрали и самолети,а аз ги питам защо нямаме такава техника за такива екстремни бедствия да опазим морето и природата от тяхното безхаберие,само мислят за себе си.Да си получат заплатите и нищо,Асвалт и Самолети.
Един от методите, предложен за отстраняване на въглеродния диоксид (CO2) от атмосферата, е „оплождането“ на океана за насърчаване на цъфтежа на фитопланктона (водорасли). Неотдавнашно проучване очерта екологичните, правните и социалните последици от широкомащабното торене на морето с карбамид в морето Сулу край бреговете на Филипините. Увеличаването на растежа на фитопланктона е предложено като метод за секвестиране на CO2; въглеродът може да бъде заключен, когато водораслите умрат и потънат на дъното на океана. Обикновено хранителни вещества под формата на желязо или карбамид (осигуряващи азот) се добавят към морето за насърчаване на растежа. Въпреки че е имало океански опити с желязо, малко се знае за ефектите от торенето с океанска урея в голям мащаб. Има опасения, че океанското торене може да навреди на морските екосистеми: например „мъртви зони“ в океана може да са създадени чрез мащабно разлагане на мъртъв фитопланктон или торенето може да промени състава на видовете, открити в цъфтежа на водорасли, което вероятно би насърчило по-леките видове, като цианобактерии и динофлагелати, които не са потънали и така не биха потънали водят до дългосрочно улавяне на CO2. В допълнение, торенето с карбамид може да навреди на промишлеността от водорасли, която разчита на среда без замърсяване. Съгласно търговска схема за торене с карбамид, карбамидът ще бъде произведен, смесен с други хранителни вещества и доставен в океана по тръби или под формата на пелети. Производството на карбамид е енергийно интензивно, което трябва да се има предвид при оценката на ефективността на техниката на торене за компенсиране на емисиите на CO2 в атмосферата. В сравнение с торенето с желязо, подходящо за открито море в международни води, торенето с карбамид в океана обикновено се извършва в крайбрежни води. Всички засегнати съседни държави ще трябва да се съгласят с управлението на всякакви предложения за торене, включително споделяне на разходите и ползите от такъв проект. Не е известно колко ефективно би било торенето при отстраняване на атмосферния въглерод. Въпреки инструментите, като например сателитни изображения, за проследяване на цъфтежа на фитопланктона, е трудно да се определи съставът на цъфтежа и колко въглерод действително се изнася в океанските дълбини и следователно да се провери колко въглерод всъщност е изолиран. Търговска компания твърди, че са провеждали опити за оплождане с карбамид в морето Сулу през 2007 г., въпреки че към днешна дата никакви резултати от експериментите не са публикувани в рецензирана литература. Тази компания предлага, че, в допълнение към отстраняването на CO2 от атмосферата, торенето на океана може да увеличи добивите на риба, като осигури подобрен източник на храна за рибите - и потенциално може да представлява част от начинание за аквакултури. Съществуват обаче опасения, свързани с риболова в оплодената зона, например местните рибари ще трябва да получат разрешителни за риболов от оператора на торовия завод, за да извършват риболов в части от оплоденото море. Появиха се опасения, че местните общности, където са се провеждали тестовете, не са били консултирани преди изпитанията. Местните рибари и общности биха били най -засегнати от такава схема, затова е важно да има ефективен процес на консултации, който да позволи на всички заинтересовани страни да изразят своите опасения.