Учениците ни на последните места по грамотност

Почти една четвърт от учениците в 7-ми, 8-ми, 9-ти и 10-ти клас заявяват, че "четенето е празна загуба на време".

Обратно в новината

Коментари - Учениците ни на последните места по грамотност | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Рожби на чалгата.Много жалко.След години някой от наследниците на изтеклите през последните години 1-2 милиона мозъка от България може би ще тръгне да търси следите и причините за изчезването на БЪЛГАРСКАТА НАЦИЯ

Към г.жа Петрова- не се формира вкус, а се формират навици за четене. Те се формират още от бебешка възраст, но най-лесно и удачно е това да става в училище. Няма по-лесно и достъпно място за ученика от училищнета библиотека, която му е , както се казва на една ръка разстояние. Но нашите "умни" министри правят всичко възможно да доунищожат училищните библиотеки. В поредния калпав закон за образованието няма и намек за съществуването на училищните библиотеки. Какво му пука на министъра за тях, че дори и на директорите. Докато не се направи промяна в закона и да се уточни статута на училищните библиотеки ще бъдем и на последно място. Някои не знаят как да направят училището привлекателно място за учене , а може би и не искат.

Когато си научите копелетията на грамотност (като турчетата например), тогава нми говорете за национализъм.

Ами като чета за "пунктовете" на резултатите, ми се леко замайва главата от отвращение. Защото на български се казва "точки". Никой ли не чете статиите преди публикуване??

Може да са на последните места по грамотност, но са на първите по спечелени джобни от дилърство!

Щом учениците се вълнуват от монитори а не от книжки е време за мултимедийно обучение!

Много смешно, ха ха ха. Майка ми направи презентациите на повечето от колежките си, когато караха курс по компютърно ограмотяване. Накрая всички искараха еднакви тапии, че са компютърно грамотни. Добре, че колективът взе да се подмладява малко, иначе още щяха да смятат проектора с лампичката и огледалото за връх в мултимедийното обучение.

супер, просто чудничко, нека още протестират за по-дълги ваканции, да се размотават дечурлигата само

не забравяъте, че децата се учат от вузрастните. тук един самокритичен коментат не прочетох. все някои е виновен... *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Те не че не искат, а не могат или могат, ама сричат. Това не е лаф, това е истината.

Законодателите, предизвикали скапване на образователната ни система - да бъдат осъдени като престъпници! Авторите на учебници, поставили си за цел да унищожат просветата - да бъдат съдени - като престъпници срещу бъдещето на няколко поколения наши сънародници!

Всъщност, за съдене са най-вече т.нар. експерти от МОН, кото позволиха да се пръкнат тези недоносени учебници; управниците, които докараха уважаваната преди години учителска професия до просешка тояга; тези, които направиха образованието задължително; тези, които мачкаха инакомислещите и наложиха уравниловка... Списъкът е прекалено дълъг. Основното е, че учителят трябва да е компетентен, добре платен и авторитет в очите на децата, ако искаме те да научат нещо. Да има право да наказва, да гони от час... Да не се оказва натиск върху него за писане на по-високи оценки. И да се разбере веднъж завинаги, че това не е професия за всеки. Това е призвание.

Явно и авторът на статията не е внимавал много в часовете по математика, тъй като не мога да разбера по каква логика 21% се интерпретира като 1/4, а не 1/5 ...

Все тая! От това не ми става по спокойно.

И аз като бях на тази възраст смятах, че е загуба на време. Хубаво обаче че мнението ми се промени. Сега като гледам на какъв език и на какво ниво се говори по телевизията разбирам КОЛКО Е ВАЖНО ЧОВЕК ДА ЧЕТЕ И ДА РАЗВИВА СВОЯТА ОБЩА КУЛТУРА...

Ужасно е това,което ни се случва. Образованието ни се нужда е не от реформи,а от революция. Скоро разговарях със студенти ,учещи в Благоевград.Едната завършваше начална педагогика от 3 години.Баща и плащал,ама някоя тъпа патка пак я върнала.Другият пък не беше сигурен точно какво учи-май някаква психология,ама защото го били уредили. Прирева ми се. А на вас? Или съм идиот.

И аз бях там, и аз учих там! Моите впечатления са коренно различни от твоите! Вузът си е много як! В един от кабинетите му правеха даже КИРЛИАНОВА фотография! По отношение на твоите познати, на които си попаднал, явно повредата не е била в "твоя телевизор"! Прво помисли: пазарат се ЗАСИТИ с Нупчета, пЪпчета и е в реда на нещата да се въведе някакъв филътър. При втората, учаща психология сигурно става дублиране на професиите - нали си спомняш поговорката"С какъвто се събереш - такъв ставаш" - сигурно твоята позната учи ПСИХОПАТИя, а там нещата със ИГУРНОСТ стават БЕЗ уреждане!

ПазарЪТ. Пълният член не отменен. Иначе познавам много добри специалисти от този ВУЗ. Някои завършват Харвард. Всичко е до човека и ценностната му система, само самочувствие и перчене не стига.

Ти не си идиот, но факт е, че има много такива наоколо, особено сред студентската младеж. Аз преди няколко години водех един студентски стаж /завършващи МО в първия частен университет/ и им показах в архива договор между Б-я и САЩ, подписан от двамата президенти - от тяхна страна Уилям Клинтон. Една от тях попита - кой е тоя? Аз не знам такъв президент /той си беше в този момент именно президент/, другите почнаха да обясняват кой и защо е ... и тя спори с тях, вика, че името му е Бил, какъв Уилям ... Наскоро готвих една за държавен изпит, същата специалност в СУ - не знаеше какво е референдум, разправяше ми за град Македония в Гърция ... да се чуди човек да се смее ли, да плаче ли ... Тия със сигурност ще вземат доста добри дипломи, ама какво имат в главичките си - не ми се мисли. И съвсем не са единствените, името им е милион ...

Ами откъде бе, американско мекеренце, да снае какво е референдум, след като в България никога не е провеждан такъв? Комунистите поне един са направили.

Махнете наредбата / члена / норматвния / законовия акт, обвързващ броя на учащите се с бюджета на учебното заведение, и нещата ще си дойдат на мястото! Гаранция 100 %!!!

За каква НЕГРАМОТНОСТ ми говорите, след като "госпожата" по блгарски език на сина ми го пита: "Какво ми казва компютъра?" Кой в случая е неграмотен - би ли могла да се справи същата в една ИТ среда - примерно от сорта на КАД или КОРЕЛ системите? Ще и помогнат ли "Чичовците" или ще го отнесе на "Чичовото"? Хайде, стига измишльтини, с които си заработвате от дребни сензацийки заплатите! Вижте КАК един учебник по ЛИТЕРАТУРА или ИСТОРИЯ с вид на списание, но с дебелината на тълковен речник се се харчи на цена от двадесетина лева!

Не обиждай зулусите, дори и те имат ценностна система и може би по добра от нашата. Ако можеш да ме разбереш, в което дълбоко се съмнявам "Чичовци" и 4i4ovci не е едно и също. Не всички се справят добре в ИТ среда и не е задължително. Всеки с посредствени възможности може да се справи с Корел и малко по-трудно с други сортове освен ако не се съветва с агроном, но не и с литература. Ти просто си загубил собственото си аз, чичовото. И гледай някой гневни обиден зулус да не те хакне в необичайна сортова среда, че не си го разбрал по компа, като не си му възприел инфото правилно и сте се разминали на един байт и от това е загубил нещо важно.

Доволен съм, когато някой ЧЕТЕ нещо! Смешно ми е, когато този някой налита да се репчи по теми, които не разбира! И още по -смешно ми става, когато "грамотникЪт" е завършил РАБФАК или някой скромен КАРУЦАРСКИ ВУЗ! Добрите филолози стават поръчкови журналисти, а останалите се чекнат над ученически /преписани/ глупости и папагалски частни уроци с предвещан резултат. Литературата не ме е направила нито по-мъдър, нито по-умен - съдейки по произведенията от учебниците по литература, автори като Йовков и Радичков ми оставят съмнението, че живея не в България, а в някоя друга съседна нам страна. Смирненски ми внушава,че съм един от многото трошляци и само МОЛ-овете ми дават САМОЧУВСТВИЕТО, че ще се изпикая ГОРД - при това БЕЗПЛАТНО сред отрупаните витрини! Лилиев и Дебелянов ме манипулират с техните суицидни уклони. "Крадецът на праскови" /не си спомням от кой автор беше, но се противопоставам на неговите антиморални и антисоциални прояви, водещи до промискуитет и вандализъм. Знаем, че кражбата е чиста форма на престъпление и сега си давам сметка, че след като има КРАДЦИ и КРАЖБИ, е редно да има ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ дружества и училищни комисии за БОРБА с противообществените прояви:)За други автори не ми се пише поради редица съображения, които не бих искал да споделя. С темпото, с което сме тръгнали, ЩЕ ДОЙДЕ време авторите, които са издавали томчета /учебници/ с НЕЧЕТИМО съдържание САМИ да си ГИ ИЗДАВАТ и девизът на същите да стане: "От САМИЗДАТ към САМОЧЕТ"! С настоящото не искам да обидя никого. Правя само една семпла констатация и предположение. До агрономи не виждам смисъл да се допитвам - всичко се ВНАСЯ от братски КИТАЙ. Литературата няма да ми спре "ручането" на ГМО и всички други литературоемки съждения са излишни и вредни.

Бе кой има време да чете, имам да правя още 15 ачиийвманта на старкрафт 2!

Няма да четеш само ако влезеш в конзолата и пишеш код да ги направиш тия 14 ачийвмънта! Иначе ще четеш, глупако, и още как, докато не се научиш да пишеш код! Така е в живота - ако искаш да имаш ачийвмънти - или знаеш как да ги постигнеш, или четеш и учиш за начините да ги постигнеш.

Член1

"Няма да четеш само ако влезеш в конзолата и пишеш код да ги направиш тия 14 ачийвмънта" С пускане на код в конзолата,"ачийвмънтите" са изключени по подразбиране.

Ами загуба на време е, след като 12 класници сричат като първокласници. Защото ако си 11-12 клас и кажеш, че четеш книги ти се подиграват, че си зубър и книжен плъх.

голяма част от училищната е неадекватна на съвременния контекст и децата са в правото си да не четат глупости!

Знаеш ли какво, до преди 50 години в нашите гимназии се е учел латинският език, който се смята за мъртъв от около 16 века, но знанието на този език и неговата граматика дава на хората основата за всички романски, повечето германски и славянските езици. Изваждането му от програмата на гимназията породи цели генерации слабо грамотни дори на родния си език - български, - специалисти. Те все пак нещо учеха по специалностите си в университетите допреди 20 години. Оттогава, от навлизането на американското отношение към културата и образованието, като към някаква купчина от произволно натрупани факти, впечатления, шарени картинки с прости обяснения и много, ама много чалга, поп, дивашки ритми и пъстри парцалки, ни докара до пълна профанация. Сега я гледаме и слушаме по всички медии, а истински специалисти вече просто не се създават - няма приемственост в нито една област. По света не е така - просто там образованието е разделено - за бъдещите елити е в елитни училища, където и сега се изучава и латински, и гръцки, и френска граматика, и какви ли не други науки, които са се появили много преди днешния "контекст" на шарените парцалки, и също така има масови училища - където се гледа горе-долу да могат да четат и да познават цифрите, а също и да усвоят някаква професия, и да не мислят никак. У нас вече всичките са от втория вид. Това е голяма трагедия.

Еми има един от икономист от отворено общ., който като го погледне някое дете и си вика ама защо да чета, само английски да науча и да си намеря работа в Гърция и съм ОК. Като гледаш кви хора показват по телевизията и колко са глупави постъките им, си викаш четене на мене ми нетребва

Не е важно да се чете, важното е да се пишат дипломи.

Само с исане на дипломи не бива! И сканиране требе - за да ти е читава она!

То децата са такива каквито ги възпитават първо родителите и после училището т.е. основна вина имат родителите. Какво да чете едно дете в скайп, и във социалните мрежи. Има ли там нещо полезно. Има си обаче и училища, в които се знае че се изкарва без четене - възпроизвеждащата се посредственост е в ход. Калпави ученици вече са станали учители и т.н. Никого не искам да обиждам. Няма ги извънкласните форми по интервси. Няма ориентация на образованието към по-талантливите деца, всичко е изравнено, а то по природа не е. В училище трябва да има повече проекти и др. подобни изискващи четене.

стискам ти двете ръце,приятел. ако нещо куца в развитието на децата, то сме виновни ,ние, родителите. и аз като студент не купувах учебници, но намирах циклостил записки и зубках от там. така научих и децата си--завършиха трудна специалност на общо основание--дизайн , оправиха се и си правят парички тук, в бг, даже не в софия. но от худ.литература не съм се отказал дори и сега, при солените цени. 17г. водих корабомоделизъм в близкото школо и хлапетата се трепеха да идват. имаше добри материални условия,огромен интерес и подкрепа от шефа, щото се дигаше рейтинга на училището. та всичко зависи от големите, да мотивираш детето, докато расте. не да стане 13-14г. неуправлянек и да вдигнеш ръце. затова-умната.

Има полза, но когато го осъзнаят ще е вече късно.

Е не искат книги, но пък искат ваканция.

Децата изобщо не са виновни, че имат такова мнение за четенето и за книгите. Виновни са тия, които са ги възпитавали през първите 7 години от живота им. Докато новоизлюпените родители не разберат, че едно дете започва да се учи още от първия ден след раждането си, а не да чакат на детската градина и на училището, децата им ще растат невежи и зле научени или изобщо ненаучени на нищо. Жалко за децата. Тука никакви политики не играят роля. Ако един родител си е на мястото и ако иска детето му да е добре, той много добре знае на какво да го научи и как да го насочи в живота, независимо от това дали са добри или лоши условията в страната. А който е безотговорен - от детето му не чакай добро. Това се отнася не само за четенето а и за всичко останало. Затова сме толкова зле.

Ал

Много плоско мнеМие. По твоята логика неграмотни родители никога няма да могат да образоват децата си, дори и да искат, нито пък дете което иска да се ограмоти няма да има тази възможност, ако -новоизлюпените- му родители не си мръднат пръста за това. А за какво е тази оброзавателна система все пак? Родителите не са учители, нали?

Ал, не си разбрал! Има неща, които родителите трябва да възпитат у децата си преди да тръгнат на училище. Както е казал народа - пропуснат ли се първите 7 години, после не могат да се компенсират с нищо. Училището обучава, но основна роля във възпитанието имат родителите. Хайде нека всеки си поеме отговорностите, а не да се прехвърля топката на някой друг.

Всекидневно се спирам пред млади майки -Бута количка ,в едната ръка джиесем на ухото, в другата цигара .Люти и невъзпитани като оси.Чакай от такива майки ,читави деца

Е, аз ще ти кажа как беше през споменатите години. В сравнение със сегашния мрак и злоба, си живеехме скромно, но доста добре. Говорим за народа, не за тези пет процента, дето го ограбиха за двадесет години.

А какво правим с рекламите, които би трябвало да се превеждат от филолози, но са пълни с грешки? Вчера прочетох едно изречение в учебника по литература и запецнах. Наложи ми се да го прочета няколко пъти, за да извадя есенцията от празнословието. Аз съм точно от това поколение с празнословните учебници. Как да искаме от децата да четат, когато не им предлагаме информацията в достъпен вид?

Във вид на комикси ли имаш впредвид?

Подходът да се учи чрез игра например отдавна се прилага в онези държави, за които само мечтаем...

За щастие има обаче 3/4, които считат четенето за важно! За щастие все още има родители, които смятат, че доброто образование и възпитание имат смисъл! Зная, че политиката няма да се промени и можещите и знаещи деца ще бъдат издърпани навън! А тези, които останат тук ще работят каквото има и ще генерират некачествен мат'риал! И накрая ще поливат посевите с енергийни напитки ;-)

E как ще четат, то ги мързи да гледат младите хора. Само се чудят къде да се сврат да пият или да се напушат. Това е за тях единственото постижение и голямо геройство. Е, с малки изключения, разбира се. Но всеки може да прецени на какво ниво ще бъде нацията ни след някоя и друга година, то още сега е достатъчно опростачена.

Малко ме дразниш с това, че поставяш всички млади под един общ знаменател. И едва ли не като компромис от тебе да мине, признаваш, че има и свестни млади. Работя с млади хора и добре виждам, че има много умни, амбициозни, четящи и можещи млади. Някои от тях добре се прицелват в бъдещето си и упорито следват посоката си. Друг е въпросът дали ще работят след време за България или за друго правителство. Това е стратегията, но онези горе се интересуват от промоционални телефончета и от хотрелчета по морето, а не от това каква ще е нашата България след години. А кога не е имало "тъпоъгълни многоъгълници"? Според мене въпросът е не дали ги има, а какви са критериите те да попаднат във ВУЗ или на възлови позиции. Ако ще има още тате пожарникар или вуйчо владика, със сигурност ще сме зле...

КАТО УЧИТЕЛ ПО МАТЕМАТИКА НА УЧЕНИЦИ И СТУДЕНТИ, СРЕЩАХ ПОВЕЧЕ ОТ ТЯХ ЧЕТЕЩИ, И ЗАТОВА ЗНАЕЩИ. НАЙ-ГОЛЯМА РАДОСТ ИЗПИТВАХ, КОГАТО МОИТЕ УЧЕНИЦИ СПОДЕЛЯХА ПРОЧЕТЕНИ НЕЩА И ОТ ХУДОЖЕСТВЕНАТА ЛИТЕРАТУРА И МУЗИКА. ТАЗИ 1/4 ОТ УЧЕНИЦИТЕ Е НЕ МАЛКО ЗА СЪВРЕМЕИЕТО. ЧЕТЕТЕ И УЧЕТЕ МИЛИ УЧЕНИЦИ!

Какъв учител си с този правопис?! Кого и как учиш?! Заради такива като теб качеството на обучение е толкова ниско!

Защо ли си мисля, че още в заглавието има правописна грешка? Нещата ще се оправят, когато открием още 50/петдесет/ университета! Сега имаме само 49 университета, което е крайно недостатъчно и резултатите се виждат! Някой БЕШЕ казал. че инвестициите в образованието са НАЙ ВАЖНИТЕ ЗА ЕДНА НАЦИЯ! АМА НИЕ КАКВА НАЦИЯ СМЕ??!!

Искрено се надявам да се шегуваш!

Вярно е, че днешните деца са мързеливи и неграмотни. Но като гледам колко грамотни са в dir.bg, май и те не са чели, когато е трябвало. Пише се "загуба на време", не "загуба навреме". Къде е логиката? Да загубиш интереса си към ученето - това е точно навреме? Късметлии са учениците, щом е така. Улучили са точно подходящото време.

Ами как тогава ще се коментират медалите и първите места на българските ученици на олимпиадите по информатика и математика ВСЯКА ГОДИНА?Не вярвам на тези изследвания.Не зная какво се цели - да се смачкат българите ли?

някак си, напук на образованието! И аз съм вътрешен, вервай ми - така е!

Коментират се така - на 1000 ученика има 1 изключение ... Добрите класирания на БГ учениците по математика/информатика и физика се дължи на "лудите" им преподаватели, които наистина от нищо правят нещо - рядко има толкова мераклии хора!!! А в Китай (Шанхай) имат по теста на Пиза средно оценка 600 по математика - в БГ 428 - това показва, че средно сме много по-зле и бъди сигурен/-на, че този дето е със златния медал дълго още в БГ няма да стои ... ето в това е проблемът, а не че имало, видите ли, лоши хора манипулиращи тестовете ...

Просто това са децата на 1% нормални родители, които им набиват в главата, че за да успееш трябва да положиш усилия. И че успехът не се измерва с 15 годишно БМВ и секс с квартална чалгаджийка. Проблемът е, че тези деца порасват и българската реалност ги цапардосва. И отиват някъде, където принципите, на които са ги учили, се уважават.

булгарите са наи-добрите. в сичко. това изследване е гнусна инсинуация

преподавателите не са толкова бедни , не ги оплаквайте...заплатите им са по големи от на много други който не се оплакват постоянно аработят по няколко заса

Истината е, че си бяхме гола вода още през 70-те и 80-те години, но ни бяха промили мозъците, че сме много образовани. Професорите в университетите не четяха нова литература и не знаеха езици. В училищата системата се възпроизвеждаше такава, каквато е била и през 50-те години. През 1989 България започна да се отваря към света, но се оказа че е проста една архаична и изостанала държавица. Вместо да реформира образованието си, както посочените по-горе отличници, Полша и Естония, тази държавица продължи да се вайка по измисленото "добро" образование от едно време и в следващите 20 години не се промени нищо. Това, всъщност, се случи и в здравеопазването, икономиката, администрацията... През това време червенушковците-мафиоти си построиха някакъв си техен псевдо-капитализъм, отлично прилягащ на ниските им селски чела. И повтаряха на раята, че такъв бил каритализмът, че демокрацията и американците са виновни, но няма друг начин и т.н. А народът, нали е страхлив и гледа само чалгичката и пиенето да вървят, кротко се нагаждаше и търсеше някоя далаверка за да излъже системата. И ето че малкото умни и образовани избягаха, а децата отраснаха като нечленоразделни дебили. И който е живял навън е разбрал, че в сравнение с "тъпите" американчета, германчета, англичанчета и т.н., нашите българчета са пълни аутсайдери.

Не използвай "нашите", когато става дума за българи! Целувай си който задник искаш и не коментирай в нашите форуми! Няма по-вредни индивиди от родоотстъпниците и глобалистите.

Абсолютно съгласен съм.Последните години работих с много чужденци.Този нихилист ,не знае какво е да разговаряш с японец ,който на всеки три изречения тича в коридора да се съветва с Токио.Или с немец ,който освен зъбното колело което е изучавал 25 години ,ако го мръднеш в страни вече се затруднява. Пък и много хора не правят разлика между образование,ерудиция и професионална квалификация.

не разбирам какво не ти харесва в мнението на един - правилно е. нацията е зле.

Така си е. Подкрепям те напълно. А най-неприятното е, че не се вижда да се прави нещо да се променят нещата.

Ти моето вчера няма да го бараш-това е цитат от филма,но моето мнение е различно от твоето.Не коментирай в множествено число а само за себе си.

Това е ОК нали бащицата да се свети името му ни каза, че в булгаристан е останал лош материал.........как да са грамотни дечицата като са им тъпи родителите? долу цензурата в дира!

Ами да, бързо се превръщаме в латиноамериканска страна. Нали се сещате какви са характерните черти на тези народи. Твърде често се случва да бъдат управлявани от диктатори. Човешките права са тотално потъпкани. Престъпноста процъфтява и за повечето хора е единствения начин да оцелеят. Но са лесни за управление, такива сме вече и ние.

Поздравления управниците и умната политика успяха да ни доведат и до невежество. Но си го заслужаваме. То с чалга, турски сериали и Стъклен дом само не става. Кадърните хора се гонят от страната защото тука няма работа или пари. Колеги лошото тепърва предстои

наистина не разбирам заглавието? то бива турски шовинизъм от дир.бг ама чак толкова ли бе ???? осъзнайте се ! "Бием Мексико и Бразилия, но Сърбия и Русия ни изпреварват, а Турция е пет позиции пред нас. " защо заглавието не е .. сърбите и руснаците ни бият ???? :) ето така се спекулира и налага етническо напрежение. браво на дир.бг за про-турската шовинистична позиция !

качеството ами идва от заплатат на учителя 1 зпалатат на учителя в турция е 5хминималната работно заплата за страната/ за да не мисли учителя освен как да образова своите ученици и за всеки приет ученик в висше образование взима допълнителна премия като заплата и други ордени ит.н и там се влиза в висше учебно заведение за всяко място има 1000 кандидати и училищата имат рейтинги а рейтинга се оценява от това колко са спечелили за висше училища след изпита място така че хорота са 100години пред нас не 5 пункта

От румънците и сърбите може да сме малко по назад защото те са бели хора като нас, но от турците и гърците едва ли.Най-тъпите хора които лично познавам са гърци и турци.Примерно в Майкрософт е пълно с български програмисти но с гърци и турци доколкото знам не.

Глупости . Сингапур и Хонгконг са си по големи градове - неграмотността в Азия е отчайващо голяма. Сравнението е неудачно.А за България и преди беше така - ама нямаше риалитита та цял народ да им види простотията. Всяко интервю беше с предварително зададени въпроси и предварително подбрани хора

Не, нали точно това целим. Поставените цели са постигнати, но има още какво да се желае, докато достигнем дъното на класацията.

Каква е тая цензура ???Пак си задавам въпросът .При положение ,че учениците от Гърция,Сърбия и др страни са по напред от нас и Турция защо ни правят сравнение точно турчетата????

като в училище (3ти кл) се учат "вокали" и "назали", няма вече предмети четене и писане, а "развитие на речта", "човек и общество", "човек и природа" и подобни... Забравихме простите български думички и почнахме да тъпчем в главите на невръстни деца латински и сложни "засукани" термини, за да се демонстрира образоваността на автора на учебника! Текстовете са трудно разбираеми за родители над средното интелектуално ниво (не всички са филолози) - как да ги разберат децата?! Как да не се отвратят от такива учебници?! И на учителите им е писнало, та и не се напрягат вече... Уморени сме и учители, и родители, и ученици! Само промени и все по-зле става!

Прав си!В днешно време сякаш чистият български език все повече се изгубва в чуждици-уж говорим на български, а все по- трудно се разбираме какво всъщност искаме да кажем

ами децата за последните 20 години, от кого да взимат пример? я се огледаите какво става в булгаря. *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Правилно! Това е според плана "Ран-Ът". Точно изпълнение! Много добре!

Не е планът Ран-Ът , ами е Руският модел на преход : с влизането на ДС - КГБ в икономиката, ченгета на входа и изхода на предприятията , медии също собственост на червени другари...за съда не ми се говори...Те налагат тази ценностна система.

Аз лично не съм !Като гледам какво става в училищата, ме обхваща тих ужас! Там учителите нямат думата. Там командват децата и си правят каквото поискат!

Като наскоро дипломирал се от УНСС гарантирам, че новите кадри (последните 5 години ) ще "оправят" икономиката на страната, доколкото зависи от тях. След 10г. хората ще си спомнят периода 2000-2008г. почти като Татовото време. Като съм наясно с изискванията на преподавателите и качеството на образованието, средностатистическият студент от УНСС излиза със знания, които всяка стопанска гимназия би трябвало да предаде за първата година в нея. Поздрави на всички от УНСС, хубаво изкарване на празника утре и не се сърдете, знаете, че това е истината.

Е, то и преди 15 години си беше така :) Не напразно съществува словосъчетанието "доброто старо време." Щом са минали повечко години всичко става добро. Доказан факт. ;)