Нова експертиза: Високата скорост е причинила катастрофата в Хитрино
Очаква се съдията да се произнесе кога ще бъде последното съдебно заседание
Обратно в новинатаКоментари - Нова експертиза: Високата скорост е причинила катастрофата в Хитрино | Днес.dir.bg
Коментари
"ВИСОКАТА СКОРОСТ Е ПРИЧИНИЛА КАТАСТРОФАТА в Хитрино. Това показва допълнителна специализирана комплексна съдебно-техническа експертиза, изготвена от вещите лица Коста Костов и проф. Мая Йорданова..." Др. гледна точка: Безхаберие на държавата виновно и за Хитрино Според писмената експертиза след подновяването на жп стрелка №5 с нова през 1987 г. до момента на произшествието в Хитрино, не са извършвани ремонти или реконструкция на железния път и стрелките в този район”, сочи становището на "Булмаркет". Според Инструкцията за ремонтите на дълготрайните материални активи в Национална компания Железопътна инфраструктура, след 15 години експлоатационен срок, трябва да се реализира планов ремонт. Още повече, че обемът на превозваните товари в периода 2000 – 2016 г. надвишава пределно допустимата граница от 80 млн. бруто тона с 2,5 до 8,3 пъти. Според вещите лица на гара Хитрино е следвало да се извърши основен или минимум два средни ремонта (има разлика между основен и среден ремонт). А изводът, който се налага, е, че железният път е с просрочени междуремонтни срокове. Предвид тази и още фактологични данни относно техническото състояние на пътя, както и поради сложното съчетание от различни изчисления, на експертите им е трудно да определят вероятната безопасна скорост на влаковите композиции, посочват от Булмаркет. Това налага и промяна в заключението им от преднишната експертиза. Експертите са убедени, че не може еднозначно да се определи конкретно каква скорост ще бъде опасна за преминаване през жп стрелки №1 и №5 при това състояние на железния път. По време на устната защита проф. Майя Иванова-Йорданова изтъкна факти за състоянието на железния път и безопасна скорост, които са в противоречие с експертизата, под която тя се е подписала, отбелязват още от фирмата в становището си до медиите. Припомняме, че на експертизите представени на заседанието в Шумен от миналта седмица се твърди, че взривилата се цистерна не е била годна за експлоатация и е трябвало да се бракува. Дебелината на дъното на цистерната пък е по-малка от минимално допустимата, поясняват от Булмаркет, позовавайки се на експертиза и уточнявайки, че композицията не е била тяхно притежание. Самият взрив не е предизвикан от печка на твърдо гориво, а най-вероятно от скъсан проводник на електрическата контактна мрежа на гарата, която е била замърсена. В съобщението се допълва, че документът е изготвен от вещите лица проф. д-р инж. Валери Стоилов от ТУ-София и проф. д-р инж. Симеон Ананиев от ВТУ Тодор Каблешков. Те са извършили детайлно проучване на техническото състояние на пробитата вагон-цистерна, на нейните стени и дъна. Тяхното заключение е, че цистерната не отговаря на международните изисквания за превоз опасни товари. Експертите посочват, че върху нея няма поставена маркировка, указваща датата и вида на извършеното изпитание, което е част от изискванията по стандарт. В експертизата става ясно, че дебелината на дъната на корпуса са по-малки от минимално допустимите.
Е то и без експертиза беше ясно, че това е била причината за катастрофата. Заради тъпоумната глава на Ганьо, който за кой ли път е решил да открива топлата вода по трудния начин.
"Дори някой вещи лица не искаха да отговорят на някой от въпросите им, " Алоу джирналиститууу, двойка по български, хайде отново шести клас.
ВСИЧКО в България се замита с несъобразена скорост. Не е виновен собственика на железния път, че не е ремонтиран от 60 години, ами е виновен ползвателя.
dir погледнете си заглавието :) В новата експертиза не пише, че високата скорост е причинила катастрофата :) В експертизата пише, че не знаят, каква е била безопасната скорост :)