Проверяват всички пешеходни пътеки и правят карта

Взехме решение да се проведе общонационална проверка на всички пешеходни пътеки, обяви главният прокурор Сотир Цацаров.

Обратно в новината

Коментари - Проверяват всички пешеходни пътеки и правят карта | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Само не разбрах КОЙ точно ще проверява пешеходните пътеки.Това МВР и МРРБ звучи много общо.На кого мога да подам сигнал за незаконни пътеки или пускаме новина за да отбием номера.

Цацаров избяга от Булгартабак и снайпера чак в Кърджали Страх, граничещ с паника, подгони главния прокурор Сотир Цацаров. За да избегне все по-често задавания му въпрос за контрабандата на Булгартабак и покушението срещу данъчен в центъра на столицата, той избяга чак в Кърджали. Нарече бягството оказване на методична помощ при разкриване на убийството на 7-годишната Дамла в Момчилград. Циркът с действията на лидера на държавното обвинение е абсурден по много причини. Битово убийство в малък град не е работа на главния прокурор. Има процедура по разкриване на подобни престъпления (не коментираме въобще ужаса от смъртта на малко невинно дете) и тя не включва негово участие. Има местни органи МВР, полиция и следствие, които трябва да си свършат работата. Абсурдно е и присъствието там на новоизлюпения (наложения е по-точното определение) шеф на Следствието Борислав Сарафов.

Абсрудно е и задържането за 72 часа на майката на убитото дете. Били й повдигнали обвинение за това, че е оставила дъщеря си сама. Сигурно има такава запетайка в закона, но давате ли си сметка какво се причинява на един родител, загубил детето си? Арест, внушения към самата майка и брутален опит да се изтръгне от нея някакво признание за съпричастност към деянието. Ами ако се окаже, че жената няма нищо общо? Кръгът от заподозрени се стеснява всеки час, наду се пред камерите и микрофоните Цацаров в Кърджали. На място пристигали елитни криминолози, шефове на отдели в Цационалната полиция, експерти и пр. Това издава пълна безпомощност и заиграване със смъртта на едно дете. По международните стандарти престъпление от този род се разкрива за около 4 до 12 часа. Разкриваемостта варира между 92-94%. Опитът на Цацаров да влезе в ролята на силно загрижен за битово убийство е обречен на провал. Мнозина са наясно, че това е бягство и циничен ПР. Просто Цацаров се крие от въпросите за доклада на турските служби, визиращ контрабандата на цигари на Булгартабак холдинг. Прокуратурата и МВР си прехвърлят горещия картоф вече няколко седмици. Цацаров знае, че отвори ли дума за Булгартабак, ще трябва да намеси и Пеевски, затова се чуди къде да избяга. Самата мисъл да говори за депутата от ДПС го облива в ледена пот.

И прокуратурата, и МВР все повтарят, че нямало достатъчно данни от турските служби. Има, разбира се. Има такива данни и тук. Кoнтрабандирането на цигари започва от Булгартабак в България. Фирмата продава цигари на Булгартабак Трейд ФЗЕ, компания регистрирана в Свободната Зона Джабел Али в Дубай (Bulgartabac Trade FZE). Директор на фирмата е Уалид Абделсеид Мохамед Ахмед, който е и член на съвета на директорите на "Булгартабак холдинг". На тази фирма Пеевски продава цигари на цена от 130 щатски долара бака. Става дума за контейнери в един контейнер са 1000 бака, а е един бак е с продажна цена около 130 долара. Цената, която Булгартабак обявява и спазва от години е 162-165 долара. Губят се едни 32-35 долара на бак. Това прави по над 3 млн на месец, които остават в дубайската фирма или отиват някъде другаде. Защото внимание от Дубай цигарите по документи заминават във фирма на Салам Кадер Фарадж. Същият, когото турските служби държат под око от години, арестуваха и обвиниха за контрабанда с български цигари. Салам е клиент и на Интерпол по същите причини. Има съответни документи, които доказват това и ако Цацаров се поинтересува, което е негово задължение, ще бъдат установени и приложени към разследването, което той така упорито избягва да започне. Турските доклади визират през последните години печалби от тази контрабанда в размер на 400 600 милиона долара. Част от които отиват в терористични организации.

Как може на магистрала с шест платна, държавата да нанася пешеходна пътека "зебра"? На кого му пука за прегазените? Взима държавата две баки бяла боя и маже върху асфалта. Това й излиза най-евтино и то, забележете, никой не ебава да подновява маркировката с години и затова шофьорите трябва да имат много развинтена фантазия за да разберат, че има пешеходна пътека. Друго нещо, в градовете няма секционни светофари за завой наляво и трябва да завиваш на собствен риск? Или пък защо едновременно с включването на зелен светофар за завой надясно, пускат и пешеходците да пресичат и хората тичат между движещите се коли? За всичко е виновна държавата. Не хората.

Ако щете и в светещи да направите тези пътеки,не се ли подобри културата на движение от двете страни,скоро няма да се оправим.Истинските убийци на хората са там горе.Тези,които издадоха този закон.Защото да се пресече на пеш, птътека,не означава да стъпиш и да очакваш всеки един автомобил да спре.Ами ако е мокро времето и при отблясъците отсреща на фаровете шофьорът за части от секундата не успее да види камикадзето,което победоносно минава по пътеката,сякаш е недосегаем?В тази ситуация може да се озове всеки един от вас,които пишете за смърт ,за бой и прочее.Ако до него има друг автомобил,от който шофьорът няма видимост?Тогава задължително да се въведат и светлоотразителни ленти и на пешеходците,ако ще е така!Нямат ниаккво право да бъдат с тъмни дрехи,особено в зимния сезон и тогава съм убедена,че много бързо ще започнат и да се оглеждат,и да се пазят,и децата си бързо да научат на каквото трябва.Няма начин,уважението трябва да бъде и от двете страни,защото пешеходната пътека не пази никой и е хубаво да се знае.

проверете "чиповете" в кухите кратуни на по-голямата част от шофьорите !!!

Чл. 5. (1) Всеки участник в движението по пътищата: 1. с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за движението, не трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората и да причинява имуществени вреди; (2) Водачът на пътно превозно средство е длъжен: 1. да бъде внимателен и предпазлив към уязвимите участници в движението, каквито са пешеходците и водачите на двуколесни пътни превозни средства; Чл. 116. Водачът на пътно превозно средство е длъжен да бъде внимателен и предпазлив към пешеходците, особено към децата, към хората с трайни увреждания, в частност към слепите, които се движат с бял бастун, към слепо-глухите, които се движат с червено-бял бастун и към престарелите хора. Чл. 117. При приближаване към място, където на пътя или в близост до него се намират деца, водачът на пътно превозно средство е длъжен да намали скоростта, а при необходимост - и да спре. Чл. 119. (1) При приближаване към пешеходна пътека водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне стъпилите на пешеходната пътека или преминаващите по нея пешеходци, като намали скоростта или спре. (2) При заобикаляне на спряло пред пешеходна пътека пътно превозно средство водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да се движи с такава скорост, която да му позволи да спре, за да пропусне преминаващите по пешеходната пътека пешеходци. Водачите на завиващите нерелсови пътни превозни средства са длъжни да пропуснат пешеходците. (5) При пътнотранспортно произшествие с пешеходец на обозначена пътна маркировка "пешеходна пътека", когато водачът е превишил разрешената максимална скорост за движение или е нарушил друго правило от Закона за движението по пътищата, имащо отношение към произшествието, пешеходецът не се счита за съпричинител за настъпване на съответното произшествие.

Смешници,както винаги след дъжд качулка.

Тримата глупаци го измислиха - карта на пешеходните пътеки... Гениално ! Г-н премиер да им се дадат бонуси за Коледа !

ще се оправят нещата, како Сийке!

Преди всяка пешеходна пътека сложете купчина камъни. Пешеходеца взема камък, вдига ръка, и като не му спрат, мята камъка в стъклото:))) След 10 такива случи по ТВ ще видите, че ще има ефект! Това на шега разбира се :))))

Нали сте 80% дебили не знаете как се преминава през пешеходна пътека. Не съм видял до сега пешеходец да даде сигнал, че ще преминава. Скачате върху колите щото нали сте с предимство. Точно това втълпяване, че видите ли пешеходеца е с предимство е причина за зачестилите прегазвания на дебили.

Е това са глупости което си писал. Нали циганентата така хвърлят камъни по влакове и автобуси.

Затова и не можа да измислиш нищо полезно.А не може ли да вкарат скапания закон,когато нещо се случи на платното,да бъде оневинен шофьорът,без значение дали на пешеходна пътека или не?Заради такива дебили като вас,които не се оглеждат и не пресичат правилно,ще има още инциденти.И веднага ще се обоснова.В рамките на точно няма и 24 часа,пред очите ми пресякоха на червен светофар.Единия път деца,другия път възрастни.Питам тогава,кой е нужно да взема камъни?Аман от дебили в тая държава!

Напрвете висички занци преди пешеходните пътеки светещи! Другото! Време е да се вземе решение, цялата страна, да бъде опасана с билбордове , на които има снимки от зверски кататсрофи! Нещо подобно на кутиите с цигари и фотосите по тях. Само така дебилния народ има шанс малко да се замисли.

В началото на прехода комунягите и ченгетата разрушиха институцията държава, за да могат безконтролно и безнаказано да грабят. Днес нищо не се е променило и корупцията и зависимостта на полицаи, съд и прокуратура са повсеместни. Оттук следва и безхаберието на тези, които биха искали да направят нещо, но не го правят, защото виждат, че е безсмислено.

Главния прокурор се занимава с пешеходни пътеки. Смят и симулиране на дейности. КАТ е организация само да прибиране на рушвети предполагам.

Аз пък не ща карта. Искам билетче.

Причини за трагедиите са: 1. Ниска култура както зад зад волана, така и при пресичане. Хората не са научени да спазват правила. Дори всекидневно им се натяква, че само идиотите ги спазват. 2. Липса на ограничители на скоростта преди пешеходни пътеки. 3. Липса на контрол от страна на КАТ.

Прав сте. Само по т.2-ра. Законът предвижда знак за пешеходна пътека, не за ограничение на скоростта. А водачът трябва да намали, "да съобрази скоростта". Която може да е и 20 и 12 км/ч. А на знака какво да пише - 40 ? 30 ?

А регистър на тези които пресичат където намерят за добре и не им пука дали има или няма пешеходна пътека ! Пътеки може да има , но като не се ползват каква полза от тях !

Контролния орган е МВР, но кво ще проверяват нз! искам да извадите статистика от дежурствата на прасеатата, колко нарушители са глобени за не спиране на пешаходна пътека? май са 0 а , щото и прасетата даже не спират , а пак как ще глобяват нз, да ще се заяждат за габарите или аптечката която май никой никаде не ползва, ама за ПП ни звук ни картина.... марзеливи прасета!

Вдигайте глобите за висока скорост и прибирайте колите , или директно затвора! Пуяци! Какво ще ми боядисвате пътеките, като те ги помитат като на рали ... Колко още убити в населено място трябва да има. Прав е онзи баща - смърт за убиеца!

"..пешеходните пътеки са почти невидими или видими по такъв начин, че са в тотално отклонение от изискванията.." Почти ежедневно пресичам софийска улица по една пешеходна пътека. Тя е изградена по правилата, боядисана с жълто и 3D, т.е. надигната. От 2те страни има знаци за ограничена скорост 30 км/ч... И какво? "Летят" си с 60-80 км/ч; на всеки 10на коли виждам поне един с телефон в ръка (включва и шофьори на тролейбуси).... Преди всичко, трябва да се контролира скоростта (от камери или КАТ) !! Иначе - няма спасение.

ж.к. Младост, надигната пешеходна пътека, всеки ден пресичам с детето. Пресичаме внимателно, не сме самоубийци да скачаме пред колите. На 10 коли спира една, после на средата на пътеката трябва да чакаш някой друг да благоволи да спре. Никога, нито веднъж досега на тази пътека не е имало полицейски екип да глобява водачи или пешеходци нарушаващи правилата, никога!

"Прелитане през надигната пътека с 60-80 км/ч". Това може ли да го покажете как става, със семейната кола ? Няма да кажем на мъжа ви !

Цялата сигнализация по пътищата е невидима - изтрита и липсваща маркировка, светлоотразители тук-таме, стари, изпочупени и скрити знаци, липсващи указателни табели при пътищата с повече платна и т.н.

Държава няма.Само опити за изява на управляващите. Наблюдавам ситуациите в София и Казанлък. Разлика почти няма, Безхаберие пълно.От 10 коли правещи завой, 30 % не дават мигач.Спирането по тротарите е вече утвърдена практика.Голяма част от водачите са получили шофьорски права по втория начин... И т.н. На практика са заложени множество капани, които вземат свойте жертви. Ако няма драконовски мерки веднага, утре ще бъде късно. Стига с това управление - "проба"- "грешка"...

Решението е едно ! Проверочен при подновяване на книжка , а не само преиздаване !

А в Бургас има няма 30% дават мигач при завиване.... Обаче да се спре на аварийки на забранено място е закон.

Колко хора още трябва да бъдат убити или ранени, преди обществото най-после да успее да проумее, че пешеходните пътеки са най-опасния начин за пресичане. То не бяха повдигнати, 3Д, 5Д, с азбуки, със със светло-отразители, дискусии кой има предимство.... За родните условия решението е следното - всички пешеходните пътеки до една изчезват, няма какво да ги броите, и половината от тях се заменят със светофари.

....подлези, надлези и пасарелки, другото е празни приказки.

То понеже на червен светофар са се утрепали да спират! В белите държави са го измислили - ефективни санкции, докато им уврат главите. Ние обаче все искаме да минем тънко. Е няма да стане, хем да е анархия, хем да няма нелепо загинали.

Пешеходните пътеки са най-безопасният начин за пресичане. Но не и когато се внушава на населението, че те са безсмъртни, свещени, неприкосновени, демократични и няма нужда нито да се пазят, нито да гледат, нито да внимават, нито да изпълняват закона - "да не навлизат внезапно". Очевидно, че даването на предимство на пешеходците увеличи числото на жертвите. Малоумно решение. Винаги така става, когато не се съобразяваме с местните условия, а гледаме как е в Холандия. Е, плащаме с кръв.

1.Да се създаде комисия, която да опише пътеките (може да са и 12 комисии, защото пътеките са много)... 2.Да се създаде друга комисия, която да състави "картата" (може и няколко комисии, защото картата ще е голяма)... 3.Да се създаде комисия, която да следи правилно ли е създадена картата (може да се създаде и втора комисия, която да следи работата на първата).... 4.Да се създаде комисия, която да провери правилно ли са изпълнени и има ли резултати от горните 3 точки... 5.Ако няма резултати, да се създаде комисия, която да разследва и отчете защо няма резултати...

Вярвате ли на тези престъпници?

Многото юристи в 'демократичните "Парламенти натвориха безумия, които наричат закони с една единствена цел-повече престъпления и нарушения -повече пълни паразитни гуши на алчните 'прависти".Докато тези търтей не им бъде набито в гнусните канчета, че юриста е само служител, а не свещена крава ще е така.За всичко и винаги са готови да съдят-защото там са подготвени.Това трябва да се забрани на на всички магистрати.Съд само ако има физическо насилие.Ами ако Кубрат Пулев реши да съди както той си знае-какво правим.Юристите загробиха държава и народ-тези мазни търтеи.И все или след дъжд качулка или ЩЕ>ЩЕ> ЩЕ и накрая нищо.

Дали са престъпници не е доказано но че са абсолютни некадърници и тъпаци е сигурно.

тоя да земе да си отвори закона и да прочете определението за пешеходна пътека. Всяко продължение на тротоара върху платното за движение!! НАРИСУВАНО ИЛИ НЕ! Знак без знак!

време е това да се промени. Иначе, както ме глобяваха мен: спира ме полицай и пита: Ти знаеш ли през колко пешеходни пътеки премина? е да гадая ли трябваше? нито са боядисани, нито сигнализирани, нито обозначени. Били МИЛЕНИ ЛИНИИ. Я да се гръмнете! в новата ми държава има пешеходни пътеки. Означени, маркирани, мигащи. НЕ МОЖЕ да не г видиш! Ивън пътеките ако има пешеходец - блъслаш и не си виновен

никъде няма НАВСЯКЪДЕ очертани пешеходни пътеки по кръстовищата, особено в градовете с по-стари квартали и забутани улички!Очевидно никога не си напускал главната улица в "новата си държава"!

Ти ако не можеш да забележиш, че улицата по която се движиш има тротоар и когато наближиш кръстовището , да се съобразиш с пешеходците, за какъв дявол въобще си се качил на автомобила?

stan_posta@

"Ивън пътеките ако има пешеходец - блъслаш и не си виновен ". Вярвате ли си ? Коя е тази държава ? Разбира се, че водачът е виновен, когато блъсне пешеходец. Ами той може да е дете, възрастен, болен човек !? Може изобщо да не е видял пътеката ! Не може да се блъскат пешеходците !

"мисленото продължение на тротоара", също явяващо се пешеходна пътека, според Правилника на ЗДП, как по-точно ще бъде маркирано?

В София и Бургас полицейския контрол е най-голям !

Кога спрат да правят зебри с водни боички , а с истинска пътна боя като на запад , която издържа години + когато полицаите глобяват поголовно нарушителите, тогава ще спрат убийствата

А работата кога ще започете да си вършите? Кога ще започнете да наказвате адекватно всички нарушители на закона?

Никога, защото нарушителите ще се ядосат и ще ни свалят от власт.

Който преди време каза, че пешеходеца е с абсолютно предимство на пешеходната пътека е истинския убиец на невинните хора.И някой го изтълкувха, че що стъпят на пътеката и автомобилите трябва да замръзват на място.Ей това им изяде главата.Аз също съм пешеходец, но и водач, и като такъв прекрасно знам , че за да спре автомобила има доста време докато се приведе в покой поради физически и психически фактори.За това никога не се бутам на коня в краката.Оглеждм се -това пРъво.Ако автомобила е близо стоя и чакам, а не се бутам под колелетата.Така, че колкото и да обвинявате водачите, сельо или келешите ще си плащат за гяволъка.

Кухите тикви от мвр и парламента и не са го казали а са го изтипосали в нормативен акт.

бих могъл да обясня на 77 годишната ми баба, какво означава "автомобила да се приведе в покой"!Тя знае, че на "нашареното място на пътя" може да премине от единия тротоар до другия!И не е карала никакви курсове за пешеходец и не е държала изпит за това.Толкоз!

stan_posta@

Точно бабите имат здрав разум и се оглеждат многократно. И не ги интересува, как били пресичали в Холандия. Няма нужда да се внушава на пешеходците - млади и стари, фалшиво чувство за безопасност. И да плащаме после с кръв.

На всеки разумен човек може да се обясни.А ако имате деца,би трябвало точно това да е първото нещо,на което да ги научите,а не как се пушат цигари и пие бира,или как се цъка на телефона.Аз съм един пешеходец.Само.И съм ЗА да се въведе закон при блъснат човек на платното,да се оневиняват шофьорите.90% от произшествията са само по вина на пешеходците.Стъпват на ПП,сякаш това е свещено място и автомобилите ще могат да спрат отведнъж.Но малцина не си правят простата сметка,че могат да имат и те шофьор в къщата си,който не е застрахован от такива немарливи към живота си пешеходци.Малцина знаят,че може от фарове и мокро време за малко да бъде намалена видимостта и при част от секундата този камикадзе да не бъде забелязан,особено ,ако е с тъмни дрехи.Правилно е,че истинските убийци на хората са тези,които въведоха този закон.Ако се въведе да се оневиняват шофьорите при такива инциденти,много бързо ще се научите,че задължително трябва да се огледате само заради вашия живот,не заради нечий друг.

Само не и пpасето! От pабота заслабна, стъpчат му pебpата Ще дойдат, Еврокомисията за защита на свините и прасеата

Па ша броим ка броииме оръжието, ша броим не излаа, ма ша го тъсим ли, ами ЗАЕБИ. Така и со ЗЕБРИТЕ. Ша са пооди по зоопарковете, кафенца, дюнерджийници дока отшумят скандалите и толкоз. Мисъл и реални действия никакви со парите са у стерипоро за санирането и там е далаверата.

А кога ще се сетите да проверите и всички улици, които нямат тротоари и пешеходците няма къде да вървят? Кога ще се сетите, преди да разрешите нов строеж, да проверите какви паркоместа сте осигурили на жителите на съответния квартал?

,,...Проверяват всички пешеходни пътеки и правят карта...,,??? ,,водачите,, ще заобикалят пешеходните ,,пътеки,,...!!!

в Бургас да се проверят и подходите към пътеките за видимост от страна на водачите .има пътеки при които пешеходицът излиза внезапно и ако стане лошото пак водачът не преценил скоросттаи т.н.и още да се заличат местата за паркиране в синята зона очертани до последния сантиметър пред пешеходните пътеки при което се получава пак внезапно явяване на пешеходец

С такива норми такива резултати тикви прости! И космите по мъдете на тиквата да броите все толкова-лишихте пешеходеца от мислене и ето кви се случват. Щели да инспектират п пътеки! Инспектирайте кухите кратуни на малоумниците в Мвр и парламента има ли някой или няма никой!

Минете и по пътяза Банкя, т. нар "Банско шосе", та да се маете и дивите как на междуградски път, насред ливадите има пешеходни тип "ЗЕБРА" без предупредителна ВЕРТИКАЛНА МАРКИРОВКА, без ОСВЕТЛЕНИЕ, завършващи в КАНАВКАТА!!!!!! На път с разрешена скорост 90 км/ч

"Пешеходната пътека е част от платното за движение, ОЧЕРТАНА ИЛИ НЕ С ПЪТНА МАРКИРОВКА и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци. На кръстовищата пешеходни пътеки са ПРОДЪЛЖЕНИЯТА НА ТРОТОАРИТЕ и банкетите върху платното за движение."

ДОКАТО ПЕШЕХОДНИТЕ ПЪТЕКИ СА ОБОЗНАЧЕНИ КАТО ЖП ПРЕЛЕЗИ - СПРИ ,ОГЛЕДАЙ СЕ И АКО НЯМА НАБЛИЗО АВТОМОБИЛИ - ПРЕМИНИ !!! ЩЕ ЗАГИВАТ ХОРА, МНОГО ХОРА ! АЙДЕ МАЙНАТА ВИ !!!

Няма такова нещо! Пешеходеца може и да полегне на пътеката да подремне негово право е бе!

.................................................., НО МОЖЕ И С ЕДИН :-)

И като почне едно броене на дивите зайци, опс. пешеходни пътеки, та знае ли се. Докато стигнат средата ще забравят за какво са ги почнали. Аман от "показни" безсмислици! Верно каза оня професора, напразно дебилите го освиркаха!

докато всички пътеки не се осветят и повдигнат ще е така ще загиват невинни виновни са тия от от куалиция ГЕРБ и некъдърници!

Проверете, хубаво, но единственото, което би могло да даде сериозен резултат, това е избягване на конфликта пешеходци-автомобили като се правят надлези и подлези, а не за по-евтино се праска по една пътека на безумни места и после някой притичва за автобуса, пред пътеката паркиран микробус и резултата е ясен.

Ще проверим всички пешеходни пътеки. И това ще струва...? Пак ще усвояваме пари без да вършим нищо съществено.