МВР дава 53 млн. лв. за камери по пътищата

Над 53 милиона лева ще даде МВР за борба срещу нарушителите по пътищата. Ще бъдат купени нови камери, а обработката на снимките ще отнема 1,5 секунди.

Обратно в новината

Коментари - МВР дава 53 млн. лв. за камери по пътищата | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

"Началникът на Пътна полиция Антон Антонов заяви пред БНТ, че в малките населени места е практика да се дават коли на шофьори без книжки, а само за последните седмици има 7 катастрофи на неправоспособни шофьори. Антонов отбеляза, че това са 17-20-годишни младежи, които карат мощни автомобили по третокласни пътища, където няма засилен контрол." - и как ще контролирате това, господа мизерници, с нови 1000 камери ли !?

Прочетох голяма част от мненията и определено съм съгласен че парите трябва да се инвестират в инфрастроктурата на пътищата, за да се намали броят на жертвите. Шофоьр съм от 6 години и като такъв само в България 60% от вниманието ми е да не попадна в някоя дупка. Карал съм в Испания, Гърция, САЩ и мога да ви кажа че там 80% от вниманието ми е върху движението, но инфрастроктурата там е на съвсем различно ниво. На МВР честито, някой пак ще гушне прилична сума пари. А относноно недоволните срещу камерите, ако минеш с над 304 км/ч камерата неможе да ви заснеме - Доказано от водещия на предаването ТОП ГИЪР Ричарт Хаманд :)

Всеки който е против камерите ,очевидно е джигит .Защо вместо камери да не се ремонтират пътищата , отговарям ,защото камери се изплащат за нула време. В българия джигити дал господ .И крайно време е всеки да си плаща тарикатлъците ,ако караш нормално никой няма да те закача ,обяче щом си състезател ще си носиш последствията .На всякъде в европа движението се следи с камери и всеки си знае лентата скороста на движение и предимството .А тука на какво прилича движението на "надиграване" кой кого ще засече да е първи на светофара и като светне зелено почва да се подрапва,почесва а уж много бързал .Крайно време е и тук законите да почнат да работят а не след като минеме КПП-то да се сетиме че имаме предпазен колан .С ченгето можеш да се "спазариш" обаче камерата е черно на бяло .

Нали се сещате че с тези 53 милиона ще купят има нема 10 камери втора употреба!!!

stana ясно че орг престъпници са готови да продадат срещу яки подкупи апаратура човешко вредна

не виждам с какво ще помогнат камерите,като няма читави закони и най-вече ефективни присъди,за справка само преди 2 дни оправдан бивш министър Катев,за причинена от него смърт на 2 младежи....и хиляда камери да има какво,чувството за безнаказаност е основна причина за безразсъдството на пътя....

КАТ получи твърде много правомощия, които не са приминали през референдум. Масовото наблюдение с камери е нарушение на правата на човека, доколкото идентифицирането на номера в общи линии идентифицира и водача. Изискването за фарове през деня е безумно също. Използването на колани в автомобила трябва да е само препоръчително.Трябва да може всеки водач да пие колкото иска, когато бъде спрян ако може да ходи по осовата линия да го пускат - може да кара. Всички други издевателства от рода на дрегери, кръвни проби и прочее са безобразие и трябва да отпаднат. Нещо повече - при кръвна проба ако водача се окаже не особено пиян трябва да му се изплаща обезщетение, тьй като пробата е травма. Техническите прегледи на автомобилите също трябва да се разредят на веднъж на 3 години.

Ето малко статистика: загинали на пътя 2012г.- 355, 2013г. /с фарове от август/ - 361. За 2014 цифрата ще е още по-голяма. При ПТП разликите са още по-очевидни. КОЙ каза, че фаровете са полезни и предотвратяват произшествия?

Само да поясня, че цифрите по-горе касаят само загиналите на пътя през СВЕТЛАТА ЧАСТ от денонощието!!! А карането на фарове се въведе през август 2012!

Аз го твърдя и загиналите през 2012 и 2013 са точено по равно 601. Тази година има вероятност да са малко повече, но аз лично го отдавам на това че спряха да издават актове от мобилни камери, при това го оповестиха публично

КАТ Пикчърс представя ... ПАЛКАТА-Хранилка. Филм за изхранването на деца, завършващи в чужбина с 800 лева полицейска заплата, за колата на приятел ползвана уикендите за над 50 000 лева, вилата и обзавеждането и със средства от космоса, автосервизът записан на името на родителите на бедния и онеправдан служител на КАТ.

Ето петицията против карането на включени фарове през деня peticiq . com / nenafarovete Там е цялата истина за безсмислието на включените през деня светлини и свързаните с това разходи на енергия, замърсяване и консумативи.

За тези, които ми пишат -1 - малко прочетете по темата преди да давате оценка.

Всички, които искат да карат без включени фарове са олигофрени!

Трагедията с моториста по пътя Банско-Разлог можеше да се избегне ако участниците в движението не караха с фарове през деня. Шофьорите на автомобилите на са забелязали мотора и не са преценили дистанцията с него. Това е истинската причина за нещастието! Подпишете петицията против карането на фарове през деня на link

Истинската причина за смърта на "героя " на мотор е неправилно изпреварване от дясно със несъобразена скорост. Фаровете са полезни освен в случаите в които мацка не се сеща да мине на къси

Фаровете са абсолютно безполезни - има анализи и изследвания на тази тема. За моториста не твърдя, че е изпреварвал правилно, но ако колите не са си светили една срещу друга е можел да бъде забелязан и да бъде избегнат удара с него. Точно това е проблемът - фаровете пречат на реалната преценка за ситуацията през деня.

Направо спрените пари на Националния филмов център да им пренасочат - с толкова камери може и Оскар да получат КАТ следващите година-две! Само не знам, ако и по колите на полицаите разположат камери и скрити микрофони и има гражданско сдружение за контрол над действията на МВР какво ще стане.

на вниманието на редактора на този сайт! С този си начин на скриване на основната част от всеки коментар вие допринасяте за безхаберието и ония които правят нарушенията се прикриват!Така , че смятам добре да ме разбирате каво искам да ви кажа!

камерите са средство за документиране на нарушението , а не средство за пряко въздействие на нарушителя! Необходими са добре подготвени, финансово обезпечени , дисциплинирани и лоялни служители, овлостени от закона след констотиране на нарушението, незабавно снемане на обяснение и предаване на съда при превишение на скоростта или опасни последици от безхаберно и нехайно движение! Съда да налага лишаване от правоуправление при превишение на скоростта съгласно закона с ясно постановление а времето за лишаване да бъде фиксиран с точност -т.е. за точно колко време се лишава нарушителя , а не да се пиша от..... до.... месеца! Това когато се направи ще има превантивност и ще намалят корупционните действия. Прави се всички , които се изправят срещу допускането и даването на свидетелство за правоуправление на лица без да притежават документ за завършена степен на образование! Само преди час на Константин Величков една мургава изрусена не достатъчно дабре мацка в джип, спря пред мен на светофара и вместо да натисне спирачката включи на задна скорост и даде газ, в лявата ръка държеше цигара , а в дясната мобилен телефон и ме напсува най-вулгарно "защото съм я стресирал след като е сбъркала посоката и е включила обратна предавка"! Как да бъдеш спокоен, въздържан и да няма на кого веднага да се оплачеш макар че имаше колеги от двете ми страни които поискаха да се разправят с тази голяма шофьорка! Органите на МВР по превенция на ПТП да започнат от допускането и представянето на истински документи , а не купени!Следват строгост и грамотност на провежданите изпити, да не се допускат на листовките да се явяват платени "постоянни курсисти" приятели на инструктора или собственика на центъра за подготовка, а най накрая инпектора председател на изпитната комисия да бъде строг , неподкупен и справедлив!

камерите са за да ,,докажат,, нарушението а не да го предотвратят!!! нов ,,път,, за събиране на пари!!! все едно да ,,контактуваш,, със заразени от ,,ебола,, и след това да се лекуваш!!! профилактика!!!а това означава много повече от ,,камери,,!!!започваш с ,,профилактика,, на съзнанието на шофиращият и пътищата!!!камерите са ,,лесният,, начин!!!пилат понтииски си изми ,,ръцете,,!!!

но пък е най-бързият начин за намаляване на жертвите. Следва втори етап по твоята схема ;)

Следвайки логиката ти не ми става ясно само ,защо когато болшенството шофьори видят патрулиращ полицай и почват да карат като пос..ни .Само можеш да си обясниш как следствие на камерите ще намалеят инцидентите на пътя .

Търговците - БЕЗЦВЕТНИТЕ ЛАКОВЕ ЗА НОКТИ много ша почнат да са харчат!!! И камерите докато разчетат черното петно дет е вместо номер.... Колко пъти по 1,5 секунди ще минат......... Особено НОЩНО ВРЕМЕ...... А за да се докаже, че все пак в колата ИМА ШОФЬОР, след време КОЛКО МИЛИОНА ША ПОХАРЧИ МВР-то ЗА ВТОРА КАМЕРА... Към досега накупените........

си мисля " ето още един дето ще похарчи пари , за да скрие собственото си самоубийство..."

от 1970 година... С де що има букви за категории... Нито един път не съм ползвал ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ! Имам само фиш за неправилно паркиране и репатриран автомобил... Но за разлика от теб ИМАМ И ОПИТА С МУЛТАНОВИТЕ НА КАТ и едни КАМЕРИ ПО СОФИЙСКИТЕ КРЪСТОВИЩА още от 1986 ГОДИНА.... АКО НЕ СИ ЧЕЛ - ТОВА Е ПУБЛИЧНА ТАЙНА СРЕД ВОДАЧИТЕ.. Особено - ТАКСИМЕТРОВИТЕ ДЖИГИТИ.......... Та за МУЛТАНОВА нещо да си чувал???

Ако може да се дадат пари да се промени морала и възпитанието на водачите ще е по - добре от колкото този контрол.

Ти колко пари ще дадеш за промяна на морала и възпитанието на един "ром" например. А на 1000? Защо?

у наше село-вав всеки полицеиски автомобил си има инфраред камери/и за през нощта,компутер,сварзан с централната инфо система,така че-какав е проблемат?и да си ги нямаме-"е,сега какво правим,колега?",или "аиде виж там,вземи на мен и колегата по една пиза"...направо си отиваш вав федерален пандиз!на другата сутрин,при мангалите! *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Камерите са нещо положително, което ще донесе ползи. Сегашното положение обаче се дължи не на липсата на камери, а на корупцията и липсата на контрол над КАТ. Толкова фрапиращо корумпирани, безнаказано корумпирани, нагли, невъзпитани и нехаещи за състоянието на пътища, трафик и пътуващи служители на КАТ няма как да има. Но всичко започва с назначенията, купуването на длъжност и отчитането на месечни суми по пирамидата. А затова МВР и дума не обелват. Апатия, липса на дисциплина и погазване на всякакви норми и правила. Колко служители на КАТ имат "Гражданска отговорност" на техните и на семейните им коли. А винетки?

Е ,как тогава камерите ще "оправят" движението ,съзнанието,дисциплината...? Или пак ще продължи по стария /нов ред- за нашите от... .За останалите-до...?

Повярвай ми, като ти дойдат 2-3 "честитки" и те обземе стрес да си отваряш пощата ще видиш ефекта на превръщането на волния балканец в британски джентълмен, който спазва всяко ограничение и заема активна гражданска позиция при разполагане на безумни знаци по пътищата. За избирателното прилагане/неприлагане на закона съм съгласен напълно.

Поредната злоупотреба с обществена поръчка която дори няма да се изплати макар ,че от тези глоби може да се печели като от митница.Всъщност с камери не може да се покрие цялата страна освен ако не е космическо наблюдение.Това е като пазенето по градовете с полицейски камери които не плашат дори гаргите защото само камерите нищо не спират ,не залавят ,не съдят и осъждат.

Та 95% от магистралите и първокласната мрежа ще ги покрием... С нещо, което РЕГИСТРИРА, НО В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ - НЕ ПАЗИ!!! Например: в заданието не е поставено условието камерите ДА ПРОВЕРЯВАТ ЗА ФАЛШИВИТЕ ДИПЛОМИ НА НЕГРАМОТНИТЕ... Как ви струва - ШОФЬОР НА ТАКСИ, с книжка, виновен за ПТП НЕ МОЖЕ ДА СИ НАПИШЕ ОБЯСНЕНИЕТО ЗА ПРОИЗШЕСТВИЕТО... И катаджията му го пише... А ИНАЧЕ ВОЗИ ПЪТНИЦИ С ТАКСИТО ПО МЕЖДУСЕЛСКИТЕ ПЪТИЩА. А ЗА ТЯХ И КАМЕРИ НЯМА, И КЬОРАВ ПОЛИЦАЙ НА ПЪТЯ ДОРИ НЯМА.........

като гореспоменатите идиоти и е твърдя, че не правя нарушения. Карам със 150 лв.заради споменатите закони - за 10 км отгоре плащам 20 лв. Ако глобата е 200 лв. ще се замисля. Но това не променя фактът, че дори и при 150 км ме изпреварват като крайпътен знак.

катастрофите по пътщата на родината докато в същата тази родина ескалира простотията!

Имам как! По времето на Виденов бяха спрели. Почти нямаше коли по пътищата и никой не харчеше пари за гориво, ако няма спешна нужда да ходи някъде...

на загиналите през 97-ма спрям 96-та е само 10 %

Ха, да ни е честито!... Тази "инвестиция", поне бързо ще се изплати...;-)

Не е съвсем прав, но в немалка степен е. У нас е традиция проблемите да се използват като повод някой да си пълни джобовете от нашите, без да решава проблемите. Класика в жанра: зоните в София. Колите няма как да се изпарят, нуждата от тях - също. Който иска да има как да се паркира нормално, строи паркинги - зони прави който иска само да изгребе джобовете на хората, без да им даде нищо в замяна. Колко зони има въведени за последните 10 години? Половин София и непрекъснато ги разширяват. Колко обществени, ценово достъпни за типичния софиянец има построени за това време? НУЛА. Колко облекчи цялото мероприятие хората, които живеят в центъра? Николко - затрудни ги. Накратко - приказката за лудия и зелника.

Как така 25 стационарни (и 134 мобилни камери) струват 1 354 462 лв., а сега 194 стационарни струват 39 500 00 лв.? Не трябва ли да са около 10 500 000 лв.? Къде отиват останалите 30 милиона? Да не говорим че катастрофите по пътищата стават най-вече заради дупките по пътищата и заради липсата на пътища! С толкова много двупосочни двулентови надупчени пътища, цяло чудо е че не стават много повече катастрофи!

Както навсякъде, и тук се използва принципът: "има едни пари за усвояване"!

39,5 млн. лв. от сумата са за купуване на стационарни камери и изграждане на Единен център за обработка на нарушенията в София

Дирчо

Тоя център някакъв мраморен небостъргач ли ще е?

катастрофите стават по различни причини и основната не е инфраструктурата, а несъобразената скорост, и неправилното изпреварване

Дирчо

Глупости на търкалета! Няма нужда да се изпреварва ако пътищата са с поне 2 платна във всяка посока, както са 99% от пътищата в Америка!

в БГ е само една: прословутата БГ простоия.

камерите всъщност за 194 + 28, и средната им цена е около 178 000 лв. ама за тия пари можем и спътник с камери в космоса да пратим и да накупим безпилотни самолети с шпионски камери от ЦРУ!! Далавераааааааааааааааа !!!!

дир-чо да ти обясня!!! нито пътищата нито камерите!!!човекът зад воланът!!! пресен пример!!! преди три дена!!! гърция!!! някъде след ,,кулата,, в посока серес-солун!!! забранено изпреварването, три четири коли подред!!!само аз съм с българска регистрация!!!движим се без нарушение!!! изведнъж започват неправилно изпреварване един ,,мерцедес,, джип с номер с-8888, след него едно синио,, бентлеи,, пак с осмици и след него един ,,ван,, мерцедес с фиме стъкла!!!така и продължиха да изпреварват под ред в колона без да ги интересуват забрани и ограничения!!! направете справка за този номер!!! беззаконие!!!представи си какво правят в страната ни!!!за мен беше удоволствие след това по магистралата да им разваля ,,мутренското,, самочуствие!!! ,,ягуарът,, е лошо животно!!!поне му развалих настроението за почивката в ,,халкидики,,!!!след 70-80 км. намалих за да минат и да мога да ,,поздравя,, босът!!! интелктът ,,дир-чо,, интелектът!!!

Един пример: Сега е сезона на "гастарбайтерите". Идват от Германия, Франция, Австрия, където са примерни шофьори и спазват правилата, /като има ред - няма къде другаде да отидат/, но като минават през България, започват да шофират много рисково! Лошата пътна инфраструктура и безумна пътна маркировка вероятно ги прави такива. Инцидентите са налице, и в Румъния и в Сърбия. Докато не се подходи интилигентно към пътната инфраструктура така ще бъде. Само тук може да се губиш на всяко кръстовище и дори GPS не те спасява. Само тук караш и излиташ от неравности на пътната настилка, дупки, ями, скрити катаджии, хранилки, липсваща маркировка, знаци и табели разхвърляни като посев. Не е решението в камерите г-да "комисионери". Инвестирайте другаде или тази далавера е по-лесна.

Като няма кой да те защити на пътя,скоро може и стрелби да има.Пука ми колко скъпа кола кара и колко карата мутра е.

Да, аз примерно си нося един калашник в багажника, колко гуми съм гръмнал досега... но никой не ме закача, понеже движа мръсния бизнес на някои доста влиятелни хора.

искаме да няма жертви пък не искаме да се похарчат пари. ами така е скъпо е, като няма изградена комуникациона инфраструктура и се почва от нула. 53 млн са голяма сума но само за представите на обикновения човек. тези неща струват скъпо в цял свят и колкото и да не ни харесва трябва да ги има за да се намалят загубите от войната по пътищата

39 500 000лв- 194 камери!?! 1 камера 283 608,24лв.!!! Без коментар!

Интелектуалната собственост като Софтуер броиш лия? Тя все пак трябва да анализира снимка (растерна) да я префвърли във вектори и да разпознае номера, след което да провери в базите данни за адрес, собственост, задължения, и т.н. и всичко това след като радара те е засякал. Ако искаш поинтересувай се колко струва един специализиран софтуер. Да не забравяме и мощността на хардуера, защото има случаи при които се правят по 2 снимки на секунда. (за да си с привишена скорост на магистрала се смята над 154 км/ч или 42 метра за секунда, така че не е невъзможно и три снимки да щтракне за секунда)

Зарежи ги тия приказки - софтуер, вектори, растери - те в МВР сега с какво работят? със сметачни линийки и лупи ли ??? А и този единен център нали ще означава концентриране на техниката на едно място - няма да купуват софтуер за всеки областен град я !!! 53 000 000 са страшно много пари!!! Голямо крадене ще падне....

Също така не броиш сървърното помещение. Проектиране, изграждане, захранване (включи UPS-но), климатизация... След това следва хардуера - сървъри. Окабеляването броиш ли го? Защо мислиш, че с поставянето на камерата приключва всичко. И какво като я поставиш?

Прав сте! Аз до скоро се чудех защо оня чичко от "Майкро софт" бил един от най-...! :-)

ти маймуни с висок морал и етика къде си видял

"Шефът на КАТ: В малките селища масово карат без книжки" И тях ли ще засичат камерите?

какво чудно има. фиша се издава на собственика. той като трябва да плати глобата мислиш ли дали няма да посочи и кой е бил шофиора ;) и дали няма да се замисли дали да си дава колата друг път

Подкрепям монтирането на нови камери и засилването на контрола над диваците по пътищата! Обаче, дайте да видим какво става с парите: 1. "В момента КАТ разполага с 25 стационарни и 134 мобилни камери в цялата страна. Общо стойността им е 1 354 462,80 лв." - Следователно, средната цена на една камера е почти 9 000 лв. ако ги смятаме заедно. Ако сметнем само за стационарните то тогава цената за камера ще бъде 54 000 лв. Много ли ви се струва? И на мен ми се струва много!!! Няма начин, такава една камера да струва повече от 15 000 лв. 2. Сега ще купят още 194 + 28 = 222 камери за общо 39,5 млн лв. Т.е. средната цена на една камера ще стане 178 000 лв!!!! Е как отидохме от 9 000 лв. за камера до 180 000 лв. за камера ???!!! И това ако не е предизборна далавера ..... да, има и някакъв Единен център, но МВР и сега си имат такова нещо .... и 3. Остатъка от сумата до 53 милиона лв. , т.е 13,5 млн. лв. ще се използва за "разходи по отпечатването и при изпращането на електронния фиш по пощата до шофьора нарушител." - 13,5 милиона за купуване на 10 принтера и 5-6 компютъра ??? Луди ли сте ??? Или пак предизборно ще харчим като за световно!!! един хубав цветен принтер, мрежови, не струва повече от 3 000 лв., един хубав компютър пак 3000, заедно със софтуера, 10 принтера + 10 компа заедно са 60 000 лв, бюра, столове, рутери, суичове, кабели и т.н. глупости - още 30 000 макс., общо 100 000 да са - преко сили!!! Ами до 13,5 милиона лв. ???!!! и два апартамента да купят, 4 стайни са по 150 000 лв. всеки - общо 300 000 и техниката = 400 000 а къде ще отидат останалите 13 100 000 лв ???!!! И само да допълня, че от купищата камери в София няма никаква полза, когато не се включват и не работят по предназначение!!! А в останалата част от страната няма и камери ... след толкова години инвестиране в това ....

прочети статията пак и то цялата. парите не са за самите камери само. а и за информационен център които да обработва данните. цената включва и монтажа най вероятно с цялата му прилежаща инфраструктура,ток, кабели за връзка. не е толкова лецно да поставиш работещо устройство на път кусдето ги няма тези неща.

не ми била вярна сметката ... я пак прочети какво съм писал и за центъра им ! и за какви кабели ми говориш ?? Да не би МВР да слагат камери там дето няма и ток, та да опъват и далекопровод до там, с трансформатори ???!!! а 1 метър кабел знаеш ли колко струва ? :))) ама по цени в склад, не в МВР!

Колкото повече камери, толкова по-добре. Те се изплащат много бързо и започват да генерират печалба. Наскоро познат англичанин ми разказа какво се случило с него. За един ден останал без книжка - тръгнал от едно място до друго и се върнал, на отиване камерите го засекли, на връщане също. До една седмица по пощата идва фиш за глобата. Като не я платиш в срок идват и ти вдигат колата защото си длъжник на бюджета. Който има излишни пари да кара бързо.

Ами да продължаваме да караме на фарове....даже предлагам да минем на дълги светлини през деня. Иначе към 53 милиона печелят годишно петролните компании от карането с пуснати светлини през деня! Инцидентите да намаляха от това? Не фарове, с флорисцентна боя да пребоядисат колите, идиотите пак ще си карат по същия начин.

намаляха жертвите. Има вероятност да са намаляли инцидентите за единица изминат път, но това няма как да разберем. Във всеки случай жертвите за 100 произшествия са паднали почти двойно в последните 5 години. Преди това се увеличаваха, както и сега.

се увеличава, не мислиш ли? Задръстванията стават все повече и на повече места. Така че намекът ти е малко неуместен.

"Наградите Дарвин са награди, които ежегодно се присъждат на хора, които са направили услуга на човечеството, като сами са се премахнали от генетичния му фонд. Наградата се дава най-често на хора, които вследствие собствената си глупост са загубили живота си, но също и на живи хора, загубили само репродуктивните си способности. Наградата е учредена на името на създателя на еволюционната теория Чарлз Дарвин." Предлагам за номинация всички избили се по пътищата кретени.

Идиоте, ти сигурно не си шофьор. Но дори и да не си трябва да знаеш че поне половината от жертвите не са виновни! Какво е виновна майката с количка на пешеходна пътека? Стремежа ти да блеснеш с остроумие в случая не е уместен.

Виждал ли си как майките изскачат изведнъж на пътя, примерно зад някое спряло превозно средство, без въобще да се замислят, и най-важното - първо подават напред количката, а после и те самите!

Казано е: "които вследствие собствената си глупост са загубили живота си", а НЕ НАРОЧНО! Има голяма разлика!

Камери трябва да има нявсякъде, където се сетите, за да може да има контрол върху кретеноидите с бутикови джипове и лимузини, включително и мотористите. Проблемът е, че като се закупят тези камери, това с нищо няма да промени ситуацията, докато не започнат да се прилагат драконовски глоби и дори затвор, дори и да няма смъртен случай. Не може един безврат тъпоъгълник, каращ поредната бутикова лимузина или джип да ме притиска, като ми влиза в багажника, за да му отстъпя при положение, че правя тройно изпреварване на тирове с около 150 кв. в час и оня да ми дава зор отзад. Докато не спрем с тези простащини няма да има подобрения. А полицаите вместо да си чешат топките и да ме питат - Сега какво правим, защото видиш ли на път от Билата съм забравил да си включа фаровете за 2 км. Вярно грешка моя, но има доста по-прегрешили от мен. Дадох им 10 лв. и ме оставиха намира. Законът трябва да е един за всички, а не въпросните кретеноиди с джипове и лимузини да ме подминават като крайпътен знак по магистралата, движещ се с 150 км. в час. Докато тези идиоти не са в затвора и полицаите не почнат да си вършат работата, прогрес няма да има. Яки глоби и затвор, това е спасението! НО глоби за ВСИЧКИ, а не само за простосмъртните!

прочети си поста, камерите се слагат и заради такива като теб дето правят тройно изпреварване със 150

3евзек

На магистралата ли?

Много добре виждам какво съм написал. Само, че аз не притискам хората като си забивам колата в багажника им и не създвама предпоставки за ПТП и за твое сведение, ограничението е 140 км. Карам със 150, когато изпреварвам, за да отстъпя място на гореспоменатите тъпоъгълници. Понякога и на прав участък, когато няма коли пред мен.

Ако плиткото ти мозъче не е стоплило. Става въпрос за магистрала. Тировете са един след друг в средната лента. Какъв е проблемът да изпреваря 3 тира едновременно. Вдигнах 150 само за да тстъпя място на джигита отзад ама ти явно не разсъждаваш!

е,че камерите ще решат въпросите с бзопасността! По-скоро те стават едни хранилки за КАТ и при това са извънбюджетни приходи.Ще ползуват средства от бюджета за да ги закупят, а после приходите ще отидат за бонуси. Трябва да има обективен съвет-граждански, а не само КАТ да има право на преценка къде да се монтират камерите,защото и сега има такива,които "заработват" доста добре, а на участъка,който контролират няма инциденти,пример камерата на ново реконструираната отсечка на алея "Яворов"между телевизионната кула и Румънското посолство. Кой реши там скоростта на еднопосочна лента с две платна да е 50км/час и какви са основанията за този монтаж,вместо да се сложи на "Цариградско шосе".където има много повече регистрирани тежки инциденти с МПС. Ясно,корупцияте е в действие, а не здравия смисъл! ДО КОГА ТАКА! Това с неподходящо монтираните камери си е вид грабеж!

Трябва да се "усвоят" едни 53 милиона!!! ... а никой не споменава и думичка, че ако добавим към тях още едни 19 милиона (по завишените цени) и ЦЯЛАТА българо-турска граница ще бъде оградена ... ОТНОВО! Никой също не споменава защо беше разрушен кльонът по нея, кой е отговорен за това външната граница на ЕС да ... НЕОХРАНЯВАНА и защо не е с доживотна присъда в затвора за ДЪРЖАВНА ИЗМЯНА!?!

Доста смешно изказване от твоя страна!!!

Момент ! -> Вече Сме в топ-листата по брой полицаи на глава на населението ! - НО ! - Резултат НУЛА . --> За има-няма 220 камери и съответна перифери - 53 (Петдесет И Три.) Милиона ?! И ! : -> Не МВР дава тая Планина пари а - ги Получава. при това - от Нашия Данъкоплатски джоб, Българ(к)и ! (Позволете да Сме Тотално наясно И относно бардака който ще настане, било от 'прекупвачи' било от 'разбирачи') Тогава ли ?! ---> Двустъпковата !!!

Вече 45 г. обикалям пътищата ,камерите убиват скороста и толкоз. Джигитите не спазват никакви правила ,изпреварват неразумно .навлизат в насрешното платно ,светкат за предимство и когато те насигнат застават от пред за да те стреснат и псуват или хърлят предмети . Когато се обадиш в КАТ , ти казват да отидеш на место и да пишеш оплакване ,сякъш се оправдаваш. В Австрия , ако се обадиш след 10 минути са го глобили ,без обяснение . У нас даваш 20лв и здравей ЖИВОТ !

Играеме си на пробване т.е. ще въведеме това,ще въведеме и монтираме онова.Като не знаят какво да правят,да погледнат хората какво са направили в Германия,Австрия, Швейцария а не само да си правят експерименти!

И какво са направили? Нещо не те разбирам.Пробата с камерите (първите) беше успешна, сега вкарват по-сриозни мерки.Това е

Не е успешна защото 70% не работят. Сега искат да приберат още 30-40млн чисто.

Толкова ли разумен политик в тая държава не остана , да спре тая глупост. Ако тея пари се даваха за обезопасяване и ремонт на пътищата, ефекта щеше да е огромен. Ама май някой се е научил да върти далаверата с проекти и камери и сега ще камероса цялата държава.

защо си мисля че във форума има нарушител на закона , който търси кусури да няма камери? Та нали за такива като теб ги слага,че да не страдаме ние дето се стремим да спазваме правилата (макар че по някога и ние ги нарушаваме)

53 МИЛИОНА ЗА СМЕТКА НА БЕДНИЯ НАРОД -ПОЛОВИНАТА ОТ ТЕЗИ ПАРИ ЩЕ ВЛЯЗАТ В ДЖОБА НА КАТ И МВР НАЧАЛНИЦИТЕ -СТОП НА ТОЗИ ПРОЕКТ ПРЕСТАНЕТЕ С ОБИРИТЕ.......ДОКОГА ИДИОТИТЕ ЩЕ КРАДАТ

ще бъдат възстановени от богатите които не спазват правилата и могат да си позволят както бензина, така и глобите

загинали на място за миналата година в ПТП-та - 601, ранени - 8770 ако тези 53 милиона намалят дори с 1/3-та тази статистика, нямам нищо против да ги вземат от данъка ми, по добре така да ги окрадат от колкото през КТБ(така поне една част наистина ще отиде за кемри!!!

До сега само с 23 камери и загиналите паднаха с 40% от времето преди да ги закупят. Надяваям се че ще влезем в ЕС нормите.

Какво ще оправят камерите? НИЩО! Докато убийжи без книжки, погубили младежи се пускат от ареста нищо няма да се оправи. Цялата система е порочна. Да сте видели осъден полицай, прокурор, съдия, депутат? Спомняте ли си прокурорското синче, което уби двама пешеходци на бул. България в София? Всичките "гъзари" камерите не ги интересуват - имат връзки, оправят се. От камерите ще страдат обикновнените хора с и без това изпилените заплати, а по улиците ще продължават да летят пияни и дрогирани бабаити.

Знаеш ли, че ако бъдат глобяване редовно за хвърлена хартийка на улицата, че това косвено ще доведе до по-малко нарушители? Ако щеш ми вярвай, но е така. Варна и София са градове с редовни задръствания и шофьорите там стават по-толерантни един към друг, защото ще не ще е в трафика.

Толерантен столичанин = бяла лястовица! Абе има ги ,ама... :-(

Бонев, прав си системата куца най-вече заради корупция!! Но дай да седим и нищо да не правим! Камерите са необходими! По целия бял свят по този начин се борят срещу кретените на пътя(и доста успешно) ние сме седнали да блъскаме мозък дали ни трябват и тепърва да откриваме "топлата вода". Трябва лека полека да се оправя този батак и това е стъпка в правилната посока.

камерите няма да помогнат. тези които нарушават закона не си плащат глобите. и това не са само млади момчета и момичета дето все още гледат несериозно. белокоси чичковци също нарушават закона и кара и без книжки дори. а за глобите казват: "аз не обичам да давам на държавата". ами няма да се оправим. ама поне да пазим себе си. малко по-полека с газта. и очите на десет

Камерите нито спират катастрофите нито спасяват животи.. това не са превантивни мерки а наказателни ито за онези по-разумните които оеляват защото не вдиагт 120 с 1.5 промила на мокър път с три дами на задната.... та ако вместо се харчат по 10000 Долара за ЕДНА хи-тек камера не е ли някак по-добре да си направим пътищата сносни и да елиминираме корумпираните чичковци които дават книжки за две прасета !?

В цял свят камерите вършат работа, само за Ганьо не.

защото ганьо трябва да кара внимателно за да пази себе си. инстинкт за самосъхранение. а в момента какво е? като неспазваш закона си мислиш че прецакваш другия. ако го спазваш си бълък

По цял свят няма толкова некачествени пътища... мен лично ме глобиха за липса на винетка за отсечката София-Своге която ДВЕ години беше в ремонт с отрязан на вафли асфалт и безброй дупки... две години и половина правиха ремонта и въпреки това ми искаха винетка... глобата беше 300 лева... а знаеш ли колко тежки катастрофи са станали на тоя път за тея две години!? Дали не са виновни пътищата и камерите с какво ше помогнат?! Камерите се слагат просто за да ни ограбат с глоби.. културата ако ти е на Ганьовец и децата са ти алкохолици като теб... нищо няма да ги спаси от челният сблъсък.. дори и камерите на американската фирма която ни ги продава както казах за НАД 10000 долара бройката...

ХЕМ СИ ЗА+ ХЕМ ЗА-. Тия дето се движат със скорост до 110 камерите не ги хващат. От там на горе няма как да се движат без да стават сериозни нарушители, защото по-големия трафик се движи със 100 (макар ограничението да е 90) и им се налага да правят повечко изпреварвания. При повишена скорост изпреварванията стават за по-дълъг участък от пътя , което вече е предпоставка за катастрофа. следователно не си прав. Относно последното изречение съм съгласен че трябва повече контрол върху чичковците и оправянето на инфраструктурата.

Ганьо сам си е виновен, защото карайки с по-малка скорост от ограничението, самият той става предпоставка за пройзшествие. Трябва всички да го заобикалят, като създават конфликт. По-бавното каране НЕ Е ПО-БЕЗОПАСНО.

Ганьо не заслужава хубави пътища! като види хубав дори и първокласен път кара със 140, Ганьо заслужава само дупки, че така пази голфчето и не кара с повече от 60!!!!

Истинската причина за безбройните жертви по пътищата е нетолерантноста, комплексарщината и простотията на българския шофьор. Съвсем логично е МВР да не може да намери ефективно решение на проблема, защото каквито са ни шофьорите, такива са ни и служителите на КАТ; разни корумпирани дебили, дето се крият зад мостове и в шубраци. А това, че някоя фирма дето си продава камерите и оборудването, дето си дели печалбата с разни високопоставени милиционери и се движи по гребена на медийната вълна си е съвсем обяснимо.

А как до миналата година решение се намираше и жертвите намаляваха?