МОН се отказа от драстично удължаване на учебната година
Министерство на образованието се отказа от първоначалната си идея да удължи драстично учебната година. Новият проект е публикуван на сайта на ведомството.
Обратно в новинатаКоментари - МОН се отказа от драстично удължаване на учебната година | Днес.dir.bg
Коментари
Тези хора не осъзнават, че мисленето е процес, който при липса на интелектуален потенциал не ражда гениални идеи. Толкова е жалка мотивацията "българското образование да настигне европейското". Европейското беше много по-назад от българското, но откакто се въздигнаха тези величия в РИО и в МОН, образованието се съсипа
НЯMАM нaмеpeние да вoдя дететo си училище акo се удъли уч. гoдина.Децата кoитo си учат си учaт. защо заpади кaлпазаните ще стpада моето дете.Акo ще и цялата годинa да учат - за някoй все тая!!!!!!Пpeмахнeте ДЕЛЕГИPAКНИТЕ БЮДEТ защoтo заpaди тях стpaдaт дoбpите деца!!!!!!!
Опитите да се увеличава заетостта на децата е част от общата политика за поробване на хората. Първо увеличиха ужасно /и искат още/ пенсионната възраст. След това ликвидираха свободното време на работещите. Премахват постепенно малките бизнеси и въвеждат регулация /разбирай контрол на мафията/ на всяка дейност. Последва целодневното образование, въведено уж за да облекчи НЕПРАВОМЕРНО заетите вече родители. При всичко това някои хора все още не вярват в конспирации !
Кастрева,не зная каква съизмеримост имаш предвид. Трябва да снижим нивото на нашите,че ги бием като брашнян чувал на всички световни олимпиади ли?Ей,няма да надхвърлите банкянското ниво на ВОЖДА си!
В западна Европа и САЩ учебният процес е целодневен. Моите деца започват училище на 1септември и свършват на 3 юли. Учи се сутрин от 8 до 5 без 15 след обяд. После пишат в къщи домашни. Подготовката е много сериозна с практически упражнения.
БГ реалност: ставате най-късно в 6, за да сте в 7.20 в училище/ това коя смяна в мините е ?/; прекарвате 5-6 ч. в галоп: смяна на стаи,етажи, класове, учители- и тъкмо сте започнали да преподавате - или схващате- бие звънец- следващото галопиране. Шумът е по- силен отколкото на летище, но какво да правите, като всички под 18 са дошли да се забавляват и покрещят на воля с приятели. Да пишете 2 е излишно, защото двойкаджиите на практика никога не учат/ дори за поправителен,когато все пак получават 3/,а родителите им казват " Аз нищо не мога да направя" или Ви обвиняват, че имате нещо лично срещу доброто детенце. Освен това МОН иска да попълвате обяснения за всичко: закъснение на ученик, за двойка и допълнително да осигурите час само за изоставащите- по 2 седмично и после обяснявате- писмено;следва проверяване на тетрадки и контролни/ ако имате късмет само на класа Ви съответно поне по 3 предмета или на 5-6 класа по 1 предмет/, мъдрите нова стратегия как да накарате мързеливец да чете без да ви обвинят, че го тормозите излишно - защото, ако пък не измислите такъв, обяснявате на МОН защо има слаб успех, а обществото пак Ви нарича "даскал". Ако все още мърдате трябва да погледнете материала за утре,както и да решите клоун ли ще бъдете, на строг ли ще се правите, на "готин" ли...за поредния опит да преподавате знание....Вече е поне 17ч ...В системата сте още, защото сте твърде отчаяни и пред пенсия или защото се оглеждате за друга работа. По цял ден искрено съжалявате онези, които учат и заслужават повече, но МОН от тях не се интересува/спомняте си: занимавате се само с изоставащи, бягащи, малцинства и недооценени- за тях има постоянна грижа : учебниците покриват минималните нива, а стараещите се ученици мълчаливо и вечно изчакват учителя да потрети за неразбралите, да ги мотивира специално и пр. /Но се успокоявате- ще завършат,макар и между другото,а после ,защото са умни ще бягат: далече , далече от тук....
Не е необходимо да се увеличава учебната година.Това което е необходимо да се направи е да се подобри организацията на учебния процес в училищата.Учебният процес влиза в ритъм 3-4 седмици след началото на учебната година. До тогава не е ясно седмичното разписание , тепърва се поръчват някои от учебниците,децата учат по временно разписание и т.н.Тази организация се повтаря всяка учебна година.Уточняването на учебната програма и снабдяването с всички учебници и помагала трябва да става в края на предходната учебна година , така че на 15.септември да започне нормален учебен процес , а не тепърва директорите на училищата да се занимават с организационни въпроси и да се губи време от учебната година.В някои страни след тържественото откриване на учебната година в същия ден се водят нормални занятия съгласно предварително уточнената учебна програма.
Абе колежке,кой ще плаща тока на 30-40 климатика икак си представяте всичките те да бръмнат в училище.Освен това само в класните стаи ли ще ги държите? Децата не са собственост на МОН!!!
Този шмекерски ход на Кастрева и Дамянова,а министъра не го знаел,е известен в историята като принципана козата.Накратко-вдига се някаква мярка/цена и др./немоверно високо като се знае преварително,че тя ще бъде отхвърлена.След това се слиза много малко ,но на приемливо ниво,което вече ще се приеме. Господа от МОН,след 10-ти юни поради рязко настъпващи жеги и умора учебния процес е неефективен дори за гимназиална степен-това го едокозол истирическия опит.Ако все пак се върве към удължаване на продължителността на учебната година,по-добре е това да става в началото й,както е в повечето страни от ЕС т.е.около 5-ти септември,когато умовете и на деца и на учители са отпочинали,а и времето вече се захлажда.
Тъй като родителите са абсолютно некомпетентни във възпитанието на децата си, държавата трябва да ги прибира при раждането им и да ги връща на родителите им, след като навършат 21. Пък и само така ще се гарантира равен старт за всички и че кадърните ще получат това, което заслужават.
Тез няма ли кой да ги информира, че по количество "наливан" материал европейското образование ни диша прахта със светлинни години!?? Като сложат тая цифра до останалите, ще стане ясно отде се вмирисва рибата... Аман от социалистически почини за "повече труд", а не за резултати.
От МОН пак слагат коня зад каруцата.Ако искат ЕФЕКТИВНО образование за учениците трябва: -да се плаща за главата,не за врата колко е дебел,т.е. за УМА. -да се спре системата СЛАБ/4/. -образованието да е за тези,които искат да учат,за останалите- задължително до четвърти клас. -без глупостта ДЕЛЕГИРАН БЮДЖЕТ. -по-адекватни заплати на учителите,т.е. според реализацията на учениците им.
Въртяха, сукаха и пак предлагат кратуните с кратуни удължаване на агонията "учене". Оставвете децата на мира, пишман образователи. Направихте им училището омразно от претоварване и заливане с излишен материал и свръх домашни. ОСТАВЕТЕ ИМ ВРЕМЕ И ЗА ДЕТСТВО!
Лека провокация на общественото мнение. Обществеността си мисли че е "спечелила". Междувременно се приема нов "закон" за образованието. "Възпитание" е заменено с "компетенции". И е не само думата, следват десетки членове в този дух. С една дума няма да възпитават децата като българчета. А като хора с "компетенции". Готови за емиграция. Готови да оставят родината и родителите си.
Аз има две деца, които са ученици в момента. Мисля си, че ставането сутрин не е достатъчно стресиращо за деца( 'що трябва да си проспиват младините?!?) - нека да започват училище към 6.30 и да приключват към 19.30- би се получил двоен ефект - хем няма да има задръствания рано сутрин в София, хем и хората ще висят на работа до по-късно и съответно, ще се вдигне производителността на труда. По натам - каква е тая огромна ваканция??? А, питам аз? Я да се направи максимум две седмици и то разпокъсано в летните месеци! И тук ще има двойна полза: 1. Ще се стимулира почивката на българското черноморие и 2-ро - родителите няма да излизат в толкова дълги отпуски, респективно ще работят повече. Ако имате нужда от още идеи, дами и господа министри и управляващи, адреса ми за кореспонденция е гр.София, 4-ти километър, леко в дясно преди кръговото или площад "Народно събрание", бялата сграда в центъра. В момента съм на втория адрес и отивам да измътя още някое яйце във Ве Це, Поздрави Посран Лайнаров, трета дупка на открития кен.ф, с клекалото
На първолаците НЕ е нужно увеличаване на учебното време. Но това май е за отклоняване на вниманието .Който има първолак знае, че учебните програми в този си вид стресират децата и след първия месец вече не искат да ходят на училище. Има безумно препускане в материала особенно в математиката. В един урок вземат нова цифра, учат събиране и изваждане с нея , неравенства с нея и изрази с неравенства ??? Това който корифей го е измислил е далеееече от детските главици до безполезност. В желанието си да направи наука от материала за първи клас или да защити десертациа на гърба на първолаците, забравят най- важното да не направят омразно училището за децата. Интеграция на малцинствата ли ? Хе хе, та те Айнщан до Айнщайн да излизат от гетата пак ще ги изтърват от втората седмица на първи клас.
Тези министерски плъхове ползват главите си за дефекация, а органите си между гърба и краката - за мислене. Моите деца няма да бъдат на училище през допълнителните седмици. Бахва!
Здраво държат позиция юнаците от МОН, воглаве с изключителния интелект гу'син министъра. Цели два дни.
Алооо Борисов не виждаш ли, че трябва част от министрите ти и особено на образованието и здравеопазването да ги пратиш в едно специализирано заведение на 4-ти км. Останалите пък са за едно друго на Г М Димитров, но тия са много спешни случаи.
Стига с тези експерименти с децата! Мине се не мине известно време и някой се изцепи с някаква страхотна идея.
Нещо като плавно и неограничено увеличаване на пенсионната възраст. Целта е да няма нито пенсии, нито ваканции.
Госпожо Кастрева оставете децата да си имат ваканциите както досега.Нека си останат както досега както си учат.
Аз съм готова да му освободя едно учителско място в елитно училище - да ходи на работа за 4 часа по 40 минути, след които да не може да проговори до края на деня и да се чувства изцеден акто лимон; да е цяло лято във ваканция, която една ли ще му стигне да се възстанови психически от нервите, разправиите с неразбрани родители и ученици , с овластени директори и тъповати чиновници от министерството; и за всичко това да получава заплата малко над минималната. Хаирлия да му е!
Това, което липсва на българското училище е: "изграждане на характери въз основа на българската ценностна система". Щом това го няма, не може да се говори за училище и образование! Ако щат и без ваканция да ги оставят, накрая пак ще мучат като телета, неспособни да съставят смислен текст на заявление и ще пишат на някакъв индивидуален и виртуален език.
От МОН като пращят от толкова акъл да вземат да купят климатици за класните стаи на всички училища и детски градини без изключение, а не децата да се пържат горките като грешни гяволи на 30-32 градуса в стайте, а нашите умници от МОН да си стоят на климатичета в министерството и да ни заливат от "блестящи" идеи-то на хлад всеки може!!!
ай ся климатици, по едно диванче детцко не искате ли, да подремват като им се уморят очичките.
Да, искаме, защото родителите ги доведат сутрина и ги прибират късно следобяд, в градините спят, но в училище целодневните-не, не може да си представите след като обядват в какво състояние са, а в горещините е още по зле.
Да не пипат на децата ваканцията! Да си оправят учебните планове от преди 30г и да разберат, че трябва да учат децата да мислят, а не да наизустяват материал!!! В 21 век сме!
Какво налага това? Посочва се ЕДНА ПРИЧИНА-синхронизиране с европейските практики! Но какво го налага в БЪЛГАРСКОТО УЧИЛИЩЕ???? В западна Европа времето се стопля по-късно, а през септември още в началото е студено. Ама тук не е така-защо децата да учат в горещо време или да започват училище в жегата. Пък и да претоварваме децата ИЗЛИШНО1 Ама не, трябва да ги имитираме във всичко,със и без причина! Какво ли свястно е дошло от там?
МНОГО ВАЖНО.ВАЖНО Е, ЧЕ НА ДАСКЪЛЧЕТАТА ИМ ВДИГНАХА ЗАПЛАТИТЕ ПОНЕЖЕ МНОГО СЕ ПРЕЗОРИХА С 4 ЧАСА ПО 40 МИНУТИ ЛАКАРДИИ И МАСАЛИ
Явно ти работиш по 4 часа щом си беден и прост, ако се беше понапънал малко повечко сега да си даскал, да взимаш увеличената си заплатка ида не ривеш толкова....
Аз съм съгласна с удължаването на учебното време. Има родители, които нямат баби и дядовци и лятната ваканция са принудени да плащат не малко пари, за да има кой да се грижи за децата им. Но да се промени изцяло учебния процес и съдържанието на учебниците. Учат излишни неща и то написани на стил, дето и "специалисти" от МОН няма да разберат. Да намалят броя на часовете, да имат повече разтоварващи часове като спорт, бившето трудово обучение, та да ги научат поне копче да си зашият. Да ги водят на скаутски лагери, екскурзии и др. развлечения. Въобще трябва така да променят всичко, че децата с желание да ходят на училище.
Докато гледате на учителите като "гледачи" на отрочетата ви, не е важно какво е учебното съдържание...
И какво като няма баби и дядовци, всеки си прави сметката. Да не мислите, че на запад все в положението на родителите влизат. В края на крайщата и учителите са хора-6-8 часа трябва да търпят 25-28 шумни, ревящи, беснеещи и все с претенции деца. Аз издържах едва срок и половина от учебната година и казах че тази професия е само за "луди" хора които не ги е грижа за здравето си, а другите си чешат само езиците.
абе защо в тази държава всички управляващи са малоумни? кои ги прави тези идиоцки предложения и защо преди да си отворят устите за да изръсят поредната тъпотия, някои не си направи труда да проучи и вникне в нещуата в дълбочна? да, на пръв поглед изглежда че ужким ,в англия например, ходят по-дулго на училище, но истината е че нищо не учат. на 1ш години си намат понятие от физика,химия, биологя или география.не з наят столиците в европа. да не говорим че на всеки 2-3 седмици училище имат
Разбрах мисълта, макар че се чете трудно. Изглежда, учителката Ви по български ез. се е разсейвала в час.
А съизмерими ли са глупостите в нашите в учебниците с това, което изучават в Европа и света?Егати пердетата!
И да учат и да не учат - все тая. България си остава единствената страна в ЕС с най-голяма неграмотност!
единственото, което постигат "проектите" на малоумниците е, да пълнят главите на децата с мизерия...
Иде ми да пусна текста на Пунк Флойд от "Стената". Няма много общо и в съшото време няма за кой друг да се отнася тази песен! Децата ни се поставят във формички за сладолед и който от тях не става- вън! Като нас! Не ставаме, защото не можем да мълчим и да се харесваме на лицемерната маса с власт. Не ставаме, защото никой от нас не е способен да се извива и сменя цвета си по каприза на имащите власт. Ние носим двойки, защото мислим не с параметрите на учебника и не можем да наизустим урока по политическа коректност. Пуснаха като фишек един долен брътвеж- децата да учат през най- хубавия месец от годината, през най- дългите и топли дни, за а нямат дество! За да станат безформени като учебниците, в които всичко се оказа лъжа! Нищо не остана от нашите уроци преди 10.11.1989 година и времето го отвя! Нима децата ни заслужават да бъдат същите като нас- безформени роби на планетния разум? Никога не трябва да се слуша какво те учат в училище, защото те искат в жертва, мразят младостта и живота ти и искат да бъдещ роб на тяхната непобедима класа. Те се сгромолясват с целия си блясък и искат да децата да са като тях и по възможност да са инвалиди от малки. Духовни, разбира се, за тялото си има хранителна индустрия. На съвременния свят не му трябват хора, дори и като роби, затова е важно индивидуалното спасение и престъпното мислене.
Г-жо зам.-министър, вземете се кротнете; не ви е отдава, хайде да се спрете! Ежедневно в новините ви четем алабализмите! Стига сте задълбочавали в образованието кретенизмите!!!
На учителите толкова ли не им стига времето, за да произведат невежи и неграмотни нещастници, че МОН иска да увеличи "учебната" година?!
Не обвинявай учителите - те също са жертва на системата; въпросът ти е коректен, но го отправи към правилните хора!
Доста безмозъчна е аргументацията на това предложение. Надявам се да отшуми без да създаде поразии. От друга страна, ако "експертите" на МОН считат, че една такава промяна ще оправи образованието то това си е откровена дигноза!
Не, няма да е прието! Не мога да разбера тези хора в това министерство на кой свят живеят? Не могат ли да разберат че децата и без това са натоварени със всевъзможни, с извинение, дебилни предмети. Какво трябва да стане за да се сетят какво става и накрая да прогледнат ? Трябва някое лапе да изпуши и да стане някоя голяма беля като на запад ли ? Кога ще се научите да оптимизирате вместо да натоварвате допълнително ? Защо продължавате да сравнявате нашето образование с Гермаското като нито като по менталитет сме същите, нито като климат нито като финанси ?
Няма ли кой да им каже, че "връстниците в Европа" имат по две седмици ваканция на всеки 6 седмици учишище. Във Франция пък сряда е неучебен ден по принцип. Да не говорим за условията в училищата там. Тук децата са ужасно натоварени с училище на смени и огромни домашни още от 1 клас. Още я края на октомври ходят като зомбита, недоспали, преуморени и полуболни. Каква полза тази мъка да се удължи?
ДЪЩЕРЯ МИ Е ВЪВ ВТОРИ КЛАС,И НЕ Е НУЖНО ДА СЕ УДЪЛЖАВА УЧЕБНАТА ГОДИНА!!!КРАЙНО НЕОБХОДИМО Е ДА СЕ ПРЕМАХНАТ ИДИОТИЗМИТЕ ОТ УЧЕБНАТА ПРОГРАМА!!!ДЕЦАТА И БЕЗ ТОВА СА БУДНИ,УМНИ И С ЛЕКОТА УСВОЯВАТ МАТЕРИАЛА!!!НЕКА НЕ ИМ ПЪЛНИМ ГЛАВИТЕ С НЕНУЖНИ КАТО ИНФОРМАЦИЯ НЕЩА,А ДА ГИ КАРАМЕ ДА РАЗСЪЖДАВАТ,ДА ДЕБАТИРАТ!!!
Като ще правят образованието европейско, да направят и заплатите на учителите европейски!
Хаха, колко мъдро; поредната недомислица на чиновниците, които живеят в някаква паралелна реалност, не и в настоящата образователна система! Заради националното външно оценяване децата от 7. клас завършват учебната година още в края на май, тъй като до тогава учебният материал трябва да е преподаден заради изпита! Интересно какво ще правят в училище цял месец след това, когато няма какво да учат??? Проектът ще бъде подкрепен от обществото, ама друг път!
Дядо съм на 4 ученика от първи до седми клас. Не мога да се сдържа да не взема отношение по материала от МОН. Просто тия чиновници в МОН всичката им работа е оправена и само се чудят какво да измислят и да "шумят" в интернет.ПРИЧИНАТА била, че нашето образование било назад от Европейското и трябва да го стигнем. Не и по този начин.Г-н министъра да е възложил на някой чиновник да му направи някои сравнения с Европата, да му е докладвал конкретно, къде сме назад и къде сме напред ? Да се е мотивирал, че с две допълнителни седмици учене ще ги стигнем Европейците и дали е необходимо да ги стигаме. Много правилен и точен аргумент изтъква Учителката, браво на нея, но се страхува да си напише името и училището където работи, изглежда не и се отказва от "увеличените" заплати, що ли? В българското образование има толкова проблеми за решаване, та нежели тръгнахме да стигаме Европата.Тази зам. министърка да вземе да прочете отзивите на хората за своите недомислици или пък "дира" да вземе да и ги изпрати с препоръчано писмо.
Г-н Цветанов, макар че не цитирам ието си, имате уверенията ми, че едва ли ще започна новата учебна година като учителка. Напът съм да си търся друга работа, която със сигурност ще бъде по-високоплатена, че и по-престижна дори! Все повече се уверявам, че да работиш като учител в България е диагноза, от която с удоволствие бих се излекувла съвсем скоро!!!