Край на автоматичното преподписване с мобилните оператори

Трите големи мобилни оператора у нас са дали принципното си съгласие за отпадане на клаузата за автоматично подновяване на договорите с абонати.

Обратно в новината

Коментари - Край на автоматичното преподписване с мобилните оператори | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Време е операторите да почнат честна борба за клиентите си чрез добри оферти и промоции, а не чрез нагло връзване за 12 или 24 месеца с договор и автоматично преподписване до безкрай. Глобул също преподписват но ме кефят, никога не съм имал проблем и са винаги по щедри с минутите от Ментел.

мтел са такива ментета, добре че са го решили това, мисля да се откажа като ми изтече договора....

Време е КРС да си свърши работата. Защо се чака волята на мобилните оператори? Ами ако утре решат, че не искат. Това държава ли е или детска градина. Все пак след като има регулаторен орган е добре той да има някакви функции. Как може договорът автоматично да се подновява за същия срок /някакъв вид съвременно "крепостничество"/. Ако първоначалният /предходният/ срок е 2 години?????

Значи са се разбрали! Интересно че никой не реагира на това разбирателство между трите оператора. Те си се разбират за начина по който сключват договорите, разбират си се за цените... А си говорим за свободен пазар и за антикартелни политики! Вятър!

Това е пълна глупост.Ние да не сме маймуни че да чакаме всяка година по 5-6 дни на всякакви опашки:пред КАТ,за плащане на данъци,пред ДСК,за плащане на други такси и задължения,а сега и да подновяваме договорите си за мобилните телефони.Държавата като не може да се справи с престъпността (по обясними причини) иска всички неудачи и несгоди да ги стовари на гърба на хората.Как няма да има по много фалшиви карти на едно лице-че кой не ни знае личните данни-навсякъде ти искат копие на личната карта,нотариални актове и други лични документи,тотално ни подслушват и следят,правят се безконтролни проверки .Как после няма да има злоупотреба с личните данни на българина?

Че кой те кара да чакаш - има си онлай банкиране и други сайтове и с едно щракане на мишката си плащаш всичко. Каот не искаш - не ходи, договорът ти ще стане безсрочен - къф ти е проблемът. Като те мързи, това не значи, че всички сме мързеливи като теб и с удоволствие ще се разкараме, само и само да скършим хатъра на операторите.

Явно не си зает с нещо полезно щом имаш време за пропиляване.Бъди поне малко полезен за обществото.

Напълно подкрепям. А кой ще се заеме с договорите с БТК/Vivacom/ за стационарни телефони. Там положението също не е розово!

Само услужливо не сте написали ,че важи само за новоподписаните договори , а сегашните са си същото дръвце - т.е. няма отърване почти ,нали така .

Езномесечно предизвестие му е майката. Ако договора приключва на 01/02/2011, трябва да пуснеш предизвестието м/у 01/01/2011 до 31/01/2011 и да посочиш в него номера/та за които се отнася. Ако е записан само 1 номер, а ти искаш да спреш повече, гориш. И тогова ако откажат, серия жалба до оператора + КРС +КЗП и спираш да плащаш сметки, а оператора да те съди.

Прав си. Имаше една такава държава, в която стратегическите отрасли бяха държавни, а ресторанти, кафенета, средни предприятия - частни. Държавата процъвтяваше. След като не можаша да я разбият американците отвътре, я засипаха с бомби. Досетете се коя е тя.

Защо говорм само за мобилните оператори. Има още една фирма, с която ако се излъжеш да подпишеш договор, ставаш клиент во веки веков. Става дума за договорите за интернет към БТК

BTK+Вивател=Виваком т.е. това е едно и също нещо

България е държава, която няма нито един български си GSM оператор. Защо да не "стрижат" българина, като "вълната" отива за подпомагане на чужди икономики?

Откажи се от мобилните услуги - къф ти е проблемът, тъкмо няма да пълниш джобовете на другите. Като се змаисля, що не се преселиш в някое село - така съвсем няма да пълниш на никой джобовете

Ееее, браво, най-после нещо положително да стане в тая страна!

Един виден пример на какво ниво са мобилните оператори в България - На майка ми изтече предплатената карта от Глобул. Не я уведомиха по какъвто и да е начин, че срокът й изтича. Все пак човек не може да помни всички дългосрочни сметки кога изтичат. То и затова в България се ползват тези похвати, все подвеждания и измами да има. Та като резултат веднага прибраха наличната сума по предплатената карта, която не беше малка, но оставиха картата активна още месец само на входящи обаждания. Тоест реално спиране на услугата няма. Още на следващия ден майка ми се усети, че има нещо нередно и веднага зареди картата, но предишния баланс не й беше възтановен. Тя се обади на оператор, от където се държаха страшно нагло. Писа жалба до КЗП, отговорът беше като за малоумни - описваха какво е станало, което го имаше в жалбата. Да не говорим, че й отговориха след 3 месеца, като по закон трябва да отговарят до месец. Страшна работа е това да живееш в България. Или някой ще те измами или излъже или някой, който трябва да те защити ще се направи на дръж ми шапката. Ще дам пример на аналогична ситуация но за друга държава - аз имам предплатена карта от чужбина от една от командировките, където съм ходил. В нея има някакъв минимален баланс от няколко евроцента. Аз мислех, че като изтече 1 година ще я закрият. Да ама не. Не можело да я закрият докато имало средства по нея. Явно там е недопустимо такова нещо като да си присвоят парите, без после да имат големи санкции!

Все пак е получила "отговор" а аз вече 4-и месец нямам такъв от тази комисия.....

И аз се ухапах като майка ти, но вината си беше единствено моя.Поне седмица автоматичният глас ме предупреждаваше, че ми изтича кредита. Но аз пропуснах датата и остатъкът ми бе изсмукан. Но многократно ми напомняха. Глобул - за другите - не знам.

Тук не става въпрос за изтичане на кредита! Такъв имаше и той беше прибран от Глобул, което е чиста кражба! Абсолютно по никакъв начин не е имало предупреждение, че изтича датата! Нито СМС, нито гласово! И хайде служителите на операторите да не подвеждат хората с лъжливи мнения!

Абсолютно същата ситуация при мен. Закупих на майка ми предплатена карта. Спряха картата с 45 лв. и на въпроса ми: "Тези пари няма ли да ми ги възстановите по някакъв начин?", отговорът беше: "Разбирасе че НЕ". При аналогична ситуация с Orange в England след 1 годишно неизползване картата беше спряна с 20-30 пунда баланс. След 2 минути разговор картата беше активирана отново. Но в BG е нормално да ти приберат парите и да се учудват, че си ги искаш.

Първо с това безкрайно самоподновяване на договорите не може да се говори за реална преносимост на номерата! Второ някой чел ли е договор на мобилен оператор? Толкова изнагляха, че вече има само клаузите - права на мобилния оператор и задължения на клиента. И какво значи един месец им трябва за да си пренастроят системата? Старата тактика с отлагането. Нали и така проблемъс с преносимостта на номерата се отложи от Септември 2010 г , та още го няма.

БРАВО - НАЙ-ПОСЛЕ,ПРОСТО НЕ МОГА ДА ПОВЯРВАМ,ЧЕ ТОВА ЩЕ СТАНЕ ФАКТ - ТЕ БИ ТРЯБВАЛО С СМС ДА НИ УВЕДОМЯВАТ,ЧЕ ДОГОВОРЪТ НИ ИЗТИЧА - НО НЕ,А ПЪК НИ ЗАЛИВАТ С НЯКАКВИ СИ ИЗЛИШНИ И ДОСАДНИ СМС-И

Как знаят кога не сме си платили сметката и през ден ни пращат съобщения, пък сега ще се пренастройват , че и месец и половина. Какво има толкова, да не е от извънземни измислено, че да ги чакаме да дойдат пак, та да оправят системата?! Измамници са и трите.

Време е дасе обърне внемание и на тези потребителски такси.Най после тези рекетьори някои да ги спре да безчинстват...!

По-добре късно, от колкото никога, с тази надежда отдавна сме свикнали ... :) Васил Божков най-после се раздвижи, вероятно му е станало горещо и на него :)

Мечтай си пич! "Твоят глас" държи всичко и всички с парите си за реклама. Няма медия, която да тръгне срещу тях. Съответно всеки опит за атака срещу тях ще доведе до такова промиване на мозъци от страна на медиите, че дупе да му е яко на пожарникарчето. Ако не ми вярваш помисли колко бяха медиите, които си позволиха да критикуват подигравката с абонатите им по-време на смяната на т.нар. билинг?

краинo време е даржавата да удари самозабравилите се мобилни оператори

Лично мен МТЕЛ ме прецакаха по подобен начин преди около месец. Оставали били 25 дни до изтичане на договора и не съм можел да го прекратя :( Изруди мръсни. Ако си мислят обаче , че аз или някой от моето семейство повече ще ползва МТ.л жестоко се лъжат. Този месец спирам и услугата на Мег..ан, която вече е на МТ.л Не обичам някой да се опитва да ме прецаква. Не се прави бизнес по този начин в нормалния свят!!!!

Ако договорите се сключват за една или две години,операторите да предупреждават когато наближи срока и ако не се обадиш,автоматичното преподписване да става за всеки следващ месец,но не и за година или две.През ноември подадох молба до М тел/годишният срок ми изтичаше през декември/,на определената дата отидох и прекратихме договора/14 дек/, като ми казаха че до час ще ми изключат телефона,но до днес още не е изключен.Съмненията ми са ,че са ме набутали с още година.Няма отърване от този оператор!!!

При всички случаи нещо ще им дължиш, не се съмнявай. Мен друго ме възмути - защо им подаваш МОЛБА???Че и всички останали. Не си длъжен да им се молиш за нищо, даже напротив. Тъй като на твой гръб им текат хилядарки приход, те трябва да ти се молят. За съжаление в сбърканата ни държава всичко е с краката нагоре, обърнаха и държавата на проститутка т.нар. ни "държавници"...

Думата "молба" я забравете! Вие не им се молите, а им заявявате. Така, че правилната дума е "ЗАЯВЛЕНИЕ"

А не може ли след изтичане на срочният договор, той да стане безсрочен. Просто и ясно.

Монополът на мобилните оператори ще отпадне като цените за роуминг в ЕС станат като национелните. Тогава ще можеш да си абонат на шведски оператор. Плащането по интернет не е проблем. И фактурата по е-mail....може пък и да стане някой ден

И к'во? Ще стане като с опашките за документите пред РПУ-тата, само че на всеки 1 или 2 години?!?

Първия момент е, че може да не искам да ми подновяват договора. В момента прекратяването е някакъв ад... да отидеш поне месец преди края на договора, но не повече от месец и половина. Втория момент е, че мобилните оператори имат повече клонове от РПУ-та, така че не мисля, че ще има навалици

Оооо почнахме да пищим вече, а? Ще ти се да има опашки! Но няма да се случи, вие ще сте тези на опашката... за клиенти. Ще стане така, че "мобилните оператори" да разберат, че клиентите им са хора, а не дойни крави. Надявам се, че ще намалеят безумно надписаните сметки (визирам "твоят глас"), безумните СМС в малките часове на деня, условията в договорите набрани с кегел 5 pt, както и изнудването за телефони на лизинг, които излизат по-скъпи от колкото са на свободна продажба. Но ако все пак си ако един човек е идиот нищо не му пречи да сключи договор с автоматично подновяване до края на живота му, който след смъртта му да се прехвърля върху наследниците му до 9-то коляно. Всеки има право на избор нали :)

Не просто трябва да стане както беше преди (и както е редно да е) след изтичане на указания в договора срок (една или две години) договорът става безсрочен и можеш да си го прекратиш по всяко време с едномесечно предизвестие. В този случай няма никакви предпоставки за каквито и да е опашки.

Приятелю, знаеш ли какви мангизи текат ежемесечно към Комисията по съобщенията, за да не се променя нищо. И малката ти дъщериччка знае даже как трябва да са договорите. Тези сега приличат на средновековни крепостни договори на самозабравил се монарх, но това не пречи на държавата ни правителства наред да толерира безобразието. Ето още една промяна, която виждам да прави ГЕРБ. До сега никой не се изправи срещу рушветите на няколкото големи. Гък не казаха предателите! СРС-та, МРС-та... но това правителство защитава народа си. Даже се забелязва как почнаха да го задушават отвсякъде, защото Борисов пренасочва ресурс към народа си. Дори в дълбока криза ние живеем с пълна трапеза. Не беше така при Живков (когато СССР му спря кранчето), при Младенов и Луканов (когато се редяхме на опашки за салам, а то нямаше), при Виднов (1000% инфлация, а заплатата ми стана 24$ си спомням). Сега май е по-различно, а? Молим ви не забравяйте какви са алтернативите. И че ако народът не подкрепи своя политик, то едрият капитал веднага ще подкрепи друг. Тогава ще минат още 20 години в бедност и прростотии.

абсолютно

Напълно съгласен, такаа е практиката във всички страни където съм живял. Как може Vodafone UK да работят така а в България, да изнудват гражданите.

Безсрочен, но без преференции и без безплатни минути, СМС-и и т.н. Както е при банките, срочен влог и после става на безсрочен, но с по-нисла лихва.