17 983 двойки на първия модул по математика за 7 клас

По-слаби са резултатите от изпитите на учениците, завършили IV и VII клас, тази година спрямо предходни години, показват обобщените данни на МОН.

Обратно в новината

Коментари - 17 983 двойки на първия модул по математика за 7 клас | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Тъжната истина и големият проблем е, че по математика 17 983 ученици имат "двойки" на първия модул и това показва проблем в подготовката по математика... Отново комунистическо мислене и тъпи изказвания. Няма никакъв проблем в подготовката по математика. Има голям проблем в самата математика. Ежегодно учебния материал става все повече и все по-сложен. Часовете са прекалено много, а възможностите за затвърждаване на наученото прекалено малко. При това положение е естествено, че децата не искат да учат математика. Оттам и резултатите. Изходът - опростяване на учебния материал и намаляване количеството на часовете по математика. Въобще не мога да разбера, защо математиката трябва да е в привилигировано положение спрямо другите учебни предмети? А, сетих се... За да може децата да ходят на уроци още от първи клас и родителите да работят повечко, за да плащат по още една заплата на преподавателите по математика.

може да учат само изтория на ГЕРБ примерно , за какво им е математика и други науки? КОй го интересува Турското присъствие , ВОВ .... синуси , косинуси ... , искаме да станем истински кравари !

Пич, математиката се опростява всяка година..

викни я да и оформиме оценката

това е краят! На всичко!

Нормално, като зная кой е начело на МОН

Жалко за децата и масата пари, които родителите дадоха за уроци. При двойка учителите да върнат заплатите и парите от уроците.

Хахаха, а ако генфонда на семето ви не става, кво праим?!

То това са оценки за даскалите

да не би Бойко да е бил избран за цар без да разберем за това ? Когато Симеон се е родил са увеличили с 1 успеха на всички ..

май стигнахме до там, че ако може да брои пари, трябва да му пишат - среден, по математика. Ако може да върви, трябва да му пишат -среден, по физическо и т. н. БРАВО НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ОБРАЗОВАНИЕ!!! КРИТЕРИИ МАКСИМУМ!!!

"...Тъжната истина и големият проблем е, че..... всякакви ръководни постове в държавната и общински администрации се заемат от некадърници на партийни протежета и олигарси.... Резултатите от изпитите са огледало на състоянието на държавата и обществото..... Много тъжно....

От години в училище цари абсолютна безнаказаност, нагли и невъзпитани, агресивни деца и родители. Не можем да ги озаптим, камо ли да ги учим качествено! Но това беше целта - прост народ, лесно се управлява.

Ах, то правописът и граматиката в съвременния български език са "освободени" от всякакви правила, съдейки по публикациите в дир.бг :)))... А сериозно: децата биха се учили по-добре, ако бяха мотивирани. Ако виждаха хора с добро образование да 'успяват в живота' децата естествено ще се стремят да постигнат същото чрез обучение. Сега да видим обаче кои са 'успелите' в съвременна България: мутри, нискообразовани селски тарикати с купени допломи 'за вишо', всякакви политически гъзолизци. Тези са наложили вече своята 'култура': простащина, шуробаджанащина, подмазвачество и повсеместна корупция. Е, как искате децата да учат, като виждат какво е около тях?

Абе още ли съществвува тая простотия в училищата да има задължителни предмети и всички да учат едно и също? Това е такава една голяма отживелица, че няма накъде! Нека всеки да учи това, което иска и това, в което се чувства силен! Няма смисъл да караме един човек, който ще стане силен спортист да се гърчи с математика, която и без друго няма да му потрябва никога! Ако в класа има някакво си там зубърче, то нека си смята уравненията, като толкова иска... То да носи на майка си 6тица, ОК. Само после да не се сърди, че спортистчето го е пречукало от бой! Защото докато някои хора смятам синуси и косинуси, други прсвят мускули! Е, на улицата, а да видим синуса и косинуса как ще ти помогнат! Друго, защот сме решили, че именно математиката е нещото, което показва ти колко подготвен за живота си? Това не е нищо повече от някакви си фирмули, които са открити преди 3 000 години и вече едва ли на някого са интересни. По-този начин ние са здухваме децата и ги караме да си мислят, че светът е сложен. Да не говорим, е тия всичките формули нямат никакво приложение в живота им! Подбре да ги учим на нещо реално, което се среща около тях, а не на някакви измислени там работи, дето само едни гнили професори ползват! Така и така младото поколение прекарва целия си живот пред компютъра и телефона. Еми няма как да променим това, драги комунета, колкото и да ви се иска! В Русия може и да не е така, но ако ви харесва там, отивайте си, на нас модерните демократи не ни трябвате! Там може и някакви формулки да си смятате! Та, у нас нека да ги учим как да работят с хилядите апп-ове, които им се предагат в Интернет, как да използват социалните мрежи и т.н. И без друго това ще им е 120% от времето като пораснат! Е, тогава вече няма да има толкова двойки! Но не мислите ли, че именно това са ценните умения на един съвременен човек?

Скъпи "АЗ",като съдя по правописа ти и по начина на изразяване,ти си още в "школска" въсзраст,за това ще ти обясня простичко.Математиката е наука която развива логическото мислене у хората.На улицата sinx и cosx я ти потрябват я не,но със сигурност да се научиш да разсъждаваш логично и да мислиш ще ти потрябва.Разбира се не допускам,че центърът ти за равновесие и центърът ти за мислене са свързани.Тогава би било страшно да се замислиш,защото можеш да изгубиш равновесие особено във фитнес залата!

По добре е да се прегледат внимателно програмите за обучение по математика и български. Да се подобрят така че вместо да отблъскват учениците да ги увличат чрез думи прости и ясни. Не може да се учат неща в 7-ми клас които са за 11 клас - това води до наизустяване без да се разбира и от там до опити за преписване и т.н. Отчаянието на учениците води до дезориентация и аморфни познания. Няма систематичност и здрава основа за надграждане. Министъра вместо да се оправдава с "Такива са програмите" да потърси начин за подобраване на системното обучение и здрава логична основа на познанието. Да не се забравя че след средното образование има и висше. Така че да не се учи всичко в средния курс.

това значи, цялото министерство-шут в г. ъ. з. а! Да заминават! Не за некакви комисионни от издателите на учебници, да ни съсипват децата! Министерството да изготви по-лека програма за обучение и само да печата учебниците, едни за всички! и завинаги, а не тази година-чалга в учебниците, другата ми махат Вапцаров и т.н. Баща на третокласник съм и някои задачи не мога да ги реша, камо ли децата да могат! ШУТ ШУТ ШУТ! Помогнете на децата ни да се развиват, не ги унищожавайте като личности!

Тези седмокласници са започнали училище през 2009! Герб -надеждата на България!

Мутрите с гъбясали клетки имат съветници,които са им казали,че неграмотните са удобни за управление!

Само да вметна. Наскоро имах студент, който не знаеше каква е разликата между периметър и лице на триъгълник и извинително заяви, че "по математика не съм силен". Онемях.

ами защо на едното ползваш български термин, а за другото - английски ! Има си български термин "ОБИКОЛКА"

това е резултат от т.нар. "тестово изпитване" - налучкване на отговора, непознаване на материала (бълг.език и литература), а по математика направо е трагикомедия - наизустяване и преписване и затъват ежедневно в незнания,но пък имат големи претенции,много жалко,но това е лицето на новата генерация,които ще ни управляват утре...

Проблема не е в учеиците, не е и в учителите, и в родителите не е. Ето къде е проблема тръгвайки отзад напред: Искам да стана инженер, ще ме вземат на работа веднага с добри доходи, следователно трябва да уча. Няма да ме вземат никъде на работа - за какво да уча.

проблемът е в обществената нагласа и в криворазбраната цивилизация ... всичко тръгва от семейството ,а детето следва примера на родителите и заобикалящите го !

Българчетата прогресивно затъпяват ! Логично е след като родителите им са се превърнали в роботи за да им осигурят парче хляб ! За последните 20-на години нещата вървят в тази посока ! Логичен резултат от усилията на 10-ките крадци възсядали държавния кон за изтеклото време !

Няма нищо чудно!Просто спряха преписването на първия модул и резултатите са на лице!30% не са могли да получат това на което са разчитали!Срам и позор!Елате ни вижте!

Абе,Миленчето Дамянова съвсем замлъкна нещо!Ако знаете какво КАЧЕСТВО ще се получи при прилагането на нейния закон...!?

Япония - България - резултат 7:2.Поради някакви сложни и не докрай ясни причини състоянието на футбола в България отразява много точно състоянието на нацията и държавата....

ако докараме съотношението на стандарта на живот япония:българия=7:2, то тук ще стане райско кътче и ще си живеем като царе

"Не само да насочим, а и да фокусираме усилията към това да научим нашите деца да четат и да имаме една образователна система, реагираща с разбиране на потребностите както на децата, така и на родителите, за разлика от система, която не е, така че Америка да бъде една грамотна страна." (Джордж Буш, 11 януари 2001)

Сега идиотите от министерството, като въведат танците в училище, ще се оправи успеха по математика.

Една от причините за слабите резултати е препускането по материала - всеки ден - нов урок, нови задачи 5-6 и хайде новата тема. Децата не могат да овладеят старото, да им улегне и преминават нататък. Ако учителят не предаде нов урок - няма да успее в рамките на учебната година да запознае учениците с всички теми от учебника. Преди години мой племенник замина за Канада - беше в пети клас и още първата седмица стана отличник на седмицата, втората - също, третата - цялото училище започнало да го гледа накриво. Сестра ми ме помоли да изпратя учебници по математика до осми клас, защото тяхната математичка била удивена от знанията на детето. Взех по един брой / за 5,6,7 и 8 клас/от домакинката на училището и учебниците пристигнаха в Канада. След известно време учителката казала на сестра ми, че със задачите след 7-ми клас техните канадски ученици кандидатстват във Висше учебно заведение. Личното ми мнение е, че материалът по математика е: - труден, - много обемен, има и много - излишни и ненужни неща. До седми клас трябва да се учат общи неща, необходими за живота, а след седми клас децата да постъпват в профилирани училище според желанията и възможностите си. Тогава, постъпилите в Математическа гимназия би трябвало да навлязат в трудностите на математиката, други - в музиката, трети - в геодезия, архитектура, а тези които не могат да учат занаяти - шивачи, стругари, бояджии .... Старата система, при Т.Живков беше по-успешна. Имаше повече практика, децата сами правиха опити по химия, а сега ги водят веднъж в месеца да видят опит, защото училищата от 25 години не са купували колби, епруветки ...

Не съм привърженик на този министър, но в случая е прав. Много деца могат да решат трудните задачи, а да не решат лесните. Това е нормално.

Явно не познавате задачите!Не може да реши успешно задачата за работата на майстора и чирака,в която производителността на чирака е зададена "неявно",а да не реши задачата за работата на снегорините от първия модул,която е елементарна!Не може да се справи с геометричната задача за правоъгълника и да я опише , а да не се справи с елементарните геометрични задачи от първия модул,в които и чертежа е даден!Според мен всичко идва от мерките за сигурност и спирането на преписването на първия модул.

Може да се случи инцидентно - от стрес, невнимание и т.н., но не и за двойки, не и за толкова много двойки!

Този "зам. министър" "мисли" че сме тъпи!?!?!? Нека обясни/ако може/КАК ученик НЕПОКРИЛ изискванията на 1-во ниво, решава за 2.99 силен ТРИ малка ЧАСТИЦА от ВТОРО ниво и със СРЕДЕН успех С Л А Б 2.5 ПОЛУЧАВА краен резултат СРЕДЕН 3.00????? В това министерство МАТЕМАТИЦИ ИМА ли????? С всяка изминала година "изискванията" при ВЪНШНОТО ОЦЕНЯВАНЕ се З А Н И Ж А В А Т ???? През 2015 г .за 3-ка минимума беше 18 точки ,през 2016г минимума е 16 точки!?!?!??? КОГО Л Ъ Ж Е Т Е -себеси или родителите????ЗАЩО " С К Р И Х Т Е " близо 14 200 2-ки по математика??????"Направихте" гипочти 3 800!?!!! ЗАСРАМЕТЕ се!!!!!

За да се направи теста от първия модул, задачите трябва да се решат почти докрай или да се задрасква без се мисли много-много и с късмет да се улучи отговора. Решаването обаче иска време и ако се сбърка някоя сметка, може да се получи и отбележи грешен отговор. Част от учениците са работили и по втория модул - с него се кандидатства за престижните гимназии. Във втория модул задачите са по-малко и за някои от тях се записват решенията им. За всяка вярна част от решение се дават точки. Тогава на този модул може да има по-висока успеваемост.

Най-трагичното е, че вместо да решаваме проблема, ще сменят начина на оценяване на матурите...разрухата е пълна.

струва ми се,че чета доста странни и нелогични коментари.праграмата по математика била много трудна и рано преподадена.в пети клас се учило задачи за шести и седми,в шести клас,се преподавал материал за осми и девети,а в седми клас-визша математика.кого заблуждавате-себе си.нима не виждате пълната, прогресивна девалвация на образованието,и на всички участваци в него-ученици,родители,учители и министерствно.древна китайска мъдрост казва-ако мислиш за бъдещето,образоваи детето си.древна българска-крушата не падо по далече от дървото

В атестационните карти на училищните директори, чрез които се оценява работата им и се определя заплатата им ще видите най-различни критерии, но ОСНОВНИЯТ - кадровата им политика и обезпечеността на училището с възможно най-добрите учители ЛИПСВА. ЛИПСВА. Казано простичко - директорите не са стимулирани изобщо да търсят и назначават висококвалифицирани учители. Като че ли точно обратното - негласно им се позволяват всевъзможни ИКОНОМИЧНИ назнзчения а за многобройните нарушения на КОдекса на труда, доказани в съда, МОН и Инспекторатите си затварят очите. Не знам за случай на наказан административно директор при стотиците изгубени трудовоправни дела. Точно обратното - директорът, нарущил Кодекса на труда и признат за виновен в съда НЕ ПЛАЩА обезщетения и глоби. Плаща училището със своя бюджет. Как с такава кадрова политика и престъпно безхаберие можем да очакваме добри резултати?!

someone

нямам думи. в цялата страна има около 55, 000 ученици, ако около 20, 000 са с двоики това е горе долу 1/3.

Това обяснение на министър Кунева за резултатите от изпита по математика няма обяснение нито в логиката нито във философията. Истината е, че резултатите са трагични и манипулирането им с нищо няма да допринесе за по доброто образование. Какво ли ни очаква за резултатите от матурите на 12 клас. Най вероятно плаваща оценъчна скала както беше при въвеждането на матурите отново за да се постигнат малък брой двойки. Така се прави реформа и съвременно образование. Така е като всеки разбира от футбол и образование в България, но няма кой да го реализира. Иначе философи колкото искаш и резултати които са удобни за тези които ги създават.

Делегираните бюджети корумпираха училищните директори - те са пряко отговорни за влошаване на качеството на учителското съсловие. За да правят икономии директорите масово назначават новопостъпващите учители на срочни договори в нарушение на Кодекса на труда - от 15 септември до 15юни, оставяйки ги без средства и осигурителен стаж през лятото и така всяка година. Нормалните хора не понасят гаврата и напускат системата завинаги, търсейки препитание в друга сфера, а най-често - в чужбина. Масово за икономии се назначават хора с ниско образование, които получават ниска заплата и не протестират при освобождаването си през летните месеци, доволни, че ще ги поканят като най-евтини и удобни през есента отново. Това са хората които подготвят резултатите, на които се дивим сега.

Със сигурност резултатите са атестат за едно недобро положение в образованието. Но Вие виждали ли сте учебник по математика за 7-ми клас? Може ли някой някой от тука пишещите да реши една задача със средна трудност? Едва ли! Защото за да постигнат над средното ниво учениците се записват в СИП, ходят на школа и разбира се , на частни уроци. Защото не е възможно с училищният хорариум да се решат тези сложни задачи. Тези деца, които не направят това, са вече безнадеждно изостанали и отвратени от математиката като нещо непосилно сложно и непонятно.

Но все още мога да решавам задачите. Всичко е до желание от страна на деца и учители.

Неграмотността вече започна да овладява и низините.За висините е ясно отдавна!

Учителите не коментират, забелязвате ли? Те отдавна са наясно, че летим с главата надолу в пропастта. Няма спасение.Днес те просто оцеляват. Виновниците: чиновниците в МОН и Инспекторатите, недоразумението, наречено система на делегираните бюджети, която направи училищните директори истински феодали. Даниел Вълчев, Милена Дамянова - съвършено случайни и неподготвени за сферата министри, бабувачи и все още твърди апологети на въпросната система. Те не са в състояние да проумеят вината си за смазването на учителското съсловие и разгрома на българското образование. Срам и позор.

След като министерството измисля правила до 2-3 клас да няма оценки и никой да не повтаря,какви са механизмите учителят да стимулира ученика?Може би се очаква учителите да играят кючек ,да ритат топка в клас ,та разгеле учниците да вденат нещо.Ученето ,колкото и забавно да се прави(съмнявам се ,че може) си иска труд.Не се ли научат от малки да се трудят ,няма да се научат никога.Нагоре всички ще преписват.Така ,че накрая лекарите ще правят операции гледайки по картинки от интернет

ПроЗ народ-слаба държава-планът Ран дава своите резултати.

Да не би да са очаквали някакви по-различни резултати???

Атестацията на учителите е готова.

Пенчо бре, чети! Пенчо не чете. Пенчо, работи! Пенчо пак не ще. Пенча го мързи, гледа да лежи, ходи, та се май, търси да играй. Време се мина, Пенчо порасна, иска да яде, няма откъде.

Пенчо е ерген, но не е учен. Не знай да чете, никой го не ще за чиновник млад. Няма занаят, стана той пъдар, после говедар... Ходи гладен, гол, тегли като вол, нищичко не знай, плаче и се кай, що така се вел, що така не чел!

Това е резултата от 25 годишната ни пишман демокрация Неграмотни и прости наследници които най нагло пушат пред училищата ни и НИКОЙ ге ги закача Самите деца не са виновни Те ги побъркаха от РИФОРМИ от измислени политици като ПРЪМОВИЦА

Рибата се вмирисва откъм главата. В нашия случай системата, и не в сегашно време, ами, страхувам се, вече в минало свършено. Който както може да спасява себе си и децата си!

"Стаматов обясни как се получава разликата в слабите оценки на първия и на втория модул по двата предмета за седми клас. " "МОЖЕ ДА СЕ СЛУЧИ ДА ИЗЛЪЖЕШ НЯКОГО, НО СЕБЕ СИ НИКОГА!" Проблемът започва с подбора и подготовката на учителите. Не може да очакваш големи резултати от едно професионално съсловие, което е натикано в дъното (място, определено му от безхаберието на държавата, не само по времето на т. нар. демокрация)! Твърде тежко ще е за една държава, която нехае за заминаващите образовани и за оставащите неграмотни!!!

Защо трябва да има приемен изпит по математика?Тест по обща култура е много по- добре. Но.. да живеят частните уроци-доходите са опияняващи- 1000-2000 на месец без данъци.А за двойките...без коментар.

Господа МИНИСТРИ!!!! Догодина резултатите ще бъдат още по-зле!!!! Особено, като промените програма в 5 клас, къде-то сте наблъскали целия материал за 5 клас, плюс материал от 6 клас, плюс материал от 7 клас!!!! Брой часовете се остава същия, а материал се увеличава с 18 часа. БРАВО МИНИСТРИ!!!! БРАВО НОВАТОРИ!!! ИНТЕРЕСУВА МИ:КОЛКО УЧЕБНИ ЧАСА ИЗКАРАХА ВАШИТЕ ЕКСПЕРТИ В КЛАСНАТА СТАЯ!!!!

10 години Герберастия и 26 години Демокрастия ! Дайте на Боцко Гьобелса да видим каква оценка ще има с тая интелигентност 60 !