Питагоровата теорема ще се учи в 6-и клас, става по-трудно за първолаците

Питагоровата теорема да се изучава в шести, а не в девети клас, предвиждат проектите на новите програми по математика, съобщи при представянето им зам.-министърът на образованието, младежта и науката Милена Дамянова. В първи клас ще се учат теми от втори клас.

Обратно в новината

Коментари - Питагоровата теорема ще се учи в 6-и клас, става по-трудно за първолаците | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

В VІ-ти клас на децата МОЖЕ ДА СЕ КАЖЕ какво глаСи питагоровата теорема, но НЕ МОЖЕ ДА СЕ ДОКАЖЕ. Те не са учили принципа на подобието. В този случай НЕ ОТПАДА ОТЗАДЪЛЖЕНИЯТА НА МИНИСТЕРСТВОТО ТЕОРЕМАТА ДА СЕ УЧИ КАТО ДОКАЗАТЕЛСТВО В Іх -ти клас.

По принцип питагоровата теорема не е нищо особено за научаване и усвояване, и не представлява никаква трудност за хората, които обичат математиката. Дори не мисля, че в една сериозна задача по математика, особено на олимпиада, питагоровата теорема има място там. Но ако се наложи нейното използване, тя не е проблем дори и за деца с посредствени познания по математика.

Milena

тия хора там в министерства и инспекторати са луди, ако знаете в чужбина как нищо не учат и колко са надзад с материала, ама накрая нашите дипломи никой не ги признав а за техните няма проблеми

Ludiamaus

Питагоровата теорема ли им е проблемът на 6то класниците. Толкова ли е трудно да запомнят числата 3, 4, 5 . По наше време кога я учихме тази теорема в часовете по планиметрия

"Броят на тези, които са отпаднали по различни причини е 2400 ученици. ... това е МНОГО МАЛЪК проблем." или "Имаме прогнози, че броят на учителите ще намалее с 3-4 хиляди, но аз съм оптимист, че студентите, които ще излязат от университетите, ще попълнят тези бройки." Това е всичко друго, но не и прогноза. Ако там има проблем, това си е чисто "затваряне на очите", а ако няма - защо ни занимава с това, че и учителите се пенсионират и местата им се заемат от по-млади. Ние сме си надарени с изключителните умствени способности да се досетим. Но дали и завършващите образованието си ще са чак толкоз съобразителни?

Да направят рубрика "Знаете ли, че..." или "интересни факти", които не трябва да се доказват в учебниците по математика. Това е за тъпанарите. А тези от олимпиадите могат и да си ги докажат. А децата на олимпиада по какво ще използват тази теорема без да са я доказвали и без да я разбират... Или ще се въведе и нова олимпиада със задачи, чиито решения ще са "Защото така", "УСБССС" и "ВЕрвайте ми".

Кое е нормалното децата да пресичат улица и да се изхождат в нивите,министър Игнатов?Като е нормално това от 1983 година да няма тоалетна в у-ще,защо и вашите деца,а и Вие не се облекчавата навън по полето...На какво учите тези деца...че тоалетната е лукс и че можеш да с...ш навън навсякъде където свариш.Боже,...иначе сме все много претенциозни,а всъщност сме едни мизерници нещастни.

Игнатовио (и сье) си е за такова. ========= Радостно е човек да Чете, че Всички Сме де-факто алинирани ( И то -- без паралели ! ) във Вижданията-Ни какво-точно Е състоянието Днес, и какво Трябва да стане. ...Бих Предложил: 1.Закриване на МОН 2.Със само част от спестените Наши Данъкоплатски пари -- Създаване на Група (по Въпросите на Образованието), която да Осигури Пълноценен Диалог между Нас и Бюджета а) очевидно-оставащата поне 80 (Осемдесет.) процента от спестените Наши пари -- незабавно за Реалните необходимости на Образованието. ... Считам, че срок от 1 (Една.) седмица е предостатъчен за въвеждане.

Много правилно. Ама има и други дейности, които са толкова важни, че не могат да бъдат оставяни в ръцете на политиците - здравеопазване, наука, изкуство. Така че... съответните министерства... айдеее...

Ей внимавайте, че ще станат по-умни от бойко и ще се чудим кво да ги правим.

Това не трябва да се допуска. Предлагам приемният изпит за висшите училища да е таблицата за уМорение.

Ей, мноо трудно у школото бе. Питахорова тиорема!!! Ас па си мислех дека на ушилището се оди само, а оно и да се уче требало!!! Чудя се кой е по малумен - журналиста написал гръмкото заглавие или тези, от които зависи програмата в училищата.

Отново пълно безумие в образователната система!В стремежа си да "променят" нещо експертите в министерството усложняват и влошават нещата.Казват "...били неграмотни..." - не може в 4 клас българския език да е само 2 часа, а английския - 3 часа.Няма никакво време за упражнения, децата все бързат съответно не могат да четат (сричат) и пишат грозно.Не се обръща внимание на грамотноста.В Русия например се учи до 3 клас краснопис, а тук - на децата не можеш да им разчетеш.Вместо да облекчат системата, се измисля ПОРТФОЛИО - нямало българска дума - представяте ли си.

обре казано :) А дали някой от съставителите на програмите за децата не се замисля, че е редно да се раздели предмета БЕЛ - трябва да има часове по граматика и ОТДЕЛНО по литература. Граматиката ни не е лесна, в училище няма време за затвърдяване на наученото и резубтатите всички ги виждаме. Граматика трябва да се учи поне до 8 клас.

Та навремето си се учеше в 6 клас и то трябваше да се доказва,,,

Поредната идиотщина...защо я не въведат още в първи?!

Аз мисля, че и по мое време се учеше в 6-7 клас, дори съм сигурен щото след седми клас на изпита по математика решавахме задачи с питагоровата....ква е тази драма не знам:)

да живее Герберстко египтоложкото обрахование! Най-доброто образование в света! Ура другари и фараони!!!

Като човек на 28 години, който е преживял няколко образователни реформи мога да кажа само едно на учениците и техните родители - кураж! Навремето нашите родители са имали 5 учебни часа и са били много по начетени и образовани от нас. Ние имахме по 7-8 учебни часа, СИП-ве, ЗИП-ве и какво ли не и ни мързеше да учум и четем, за жалост.

666, колкото и да сменяш словореда с цел да правиш нови и нови изречения, в края на крайщата повтаряш едно и също - това ми прилича на религиозен канон. Апропо, не съм сигурен дали разбираш това, за което дрънкаш...

Това което "дрънкам" всеки може да открие стига да набере в търсачката : "Божествената пропорция: код неразгадаем" По напредналите могат да разгледат строежа на анатомичните тела и заложените в тях божествени пропорции включващи реда на Фибоначи и числото "фи" (1,618) Прав си, че подобно познание е опасно за религията било то тя християнска или ислям. За юдаизма да не говорим. Вие евреите сте не само богоизбрани , но и богове.

май май Дан Браун ти е дошъл в повече, а? И аз го чета, но не припадам пред словозренията му. Тъй де...

Повече от 35 години преподавах във ВУЗ.Това,каета се натрапва в последните 20-тина години е,че изключително се усложнява материалът в основния и средния курс,особено математика,физика и химия.Децата не могат да го възприемат и просто не учат.И се получава нещо нелепо-като станат студенти, просто им попълваме знанията от средния курс,не може да се надгражда нищо."Свалянета" на теми от по-горен в по-долен клас не води до нищо положително.По тази логика -защо да не учат диференциални уравнения в 10 клас?Нищо,че нямат основа.Аз лично съм имал студент,който не знаеше нищо за числото "пи",а беше приет да учи за инженер.С математиката,която е най-съвършената наука и еоснова на много други,не трябва да се правят експерименти,тук консерватизмът е полезен.Ами защо европейците не преместят теоремата в по-горен клас?И ри тях не всичко е перфектно,нали?

Тази теорема е лесно много по-лесно разбираема за децата от параметричните уравния които в момента се изучват в 6-7 клас.

Ако може децата да си знаят всичко и ходенето на училище да е само проформа ще е най-добре!Не можаха да разберат, че децата ни са неграмотни и не желаещи да посещават глупави уроци!

включването на темата "Числата 10, 20, 30, ... 100. Събиране и изваждане с тях" в първи вместо във втори клас?!!!!!

не спряха да свалят материал към първи клас просто... как ги мислят тия програми....

не спряха да свалят материал към първи клас просто... как ги мислят тия програми....

Върнеге образованието от преди 35г. За последните 23 г. направо го съсипахте.

Абе моме, те половината ученици след "завършване" на 8-ми клас са неграмотни, ти ми говориш за трапец... В демократичните общества, колкото си по-тъп, толкова си по-търсен - там мислещите хора нямат шанс.. Важното е да вярваш на всичко което пишат вестниците и казват телевизиите - пък те ще се погрижат за останалото...

РАБОТЯ НА СТРОЕЖ В ЛОНДОН ОТ БОКЛУЦИТЕ ТУК НИКОЙ НЕ Е ЧУЛ ЗА ТЕОРЕМАТА НА ПИТАГОР ОЩЕ ПО МАЛКО КАКВО ГЛАСИ,НО ТОВА НЕ ИМ ПРЕЧИ ДА ПОЛУЧАВАТ ПОВЕЧЕ ОТ МЕН

ПОРЕДНОТО БЕЗУМИЕ!!! Повече коментар не е нужен

Няма ли кой да попита тези които пишат и после си приемат програмата в кой клас са учили Питагоровата теорема!? И също така дали въобще знаят какво означава тя!? Защото дори и двете техни ръце повдигнати на квадрат да се съберат няма да дадат теглого и на 1/20 от сивото им вещество!

Честит хонорар на съставителите!Децата нямат какво да ядат, но имат нова програма. Да им е честита и питателна новата програма и новите ученически проекти по които ще ги оценяват!

И правилно. Както са казали мъдрите: сит търбух, за наука глух. Така че... глад муй майката.

Направо ме разсмя. Поздравления!

От какъв зор ще учат Питагоровата теорема в 6 клас, като от 12 клас излизат полуграмотни и неуки непукисти?! Явно това е целта, да 'произвеждаме' повече неграмотници, защото те по-лесно се манипулират!

До: 666 "In principio erat Verbum et Verbum erat apud Deum et Deus erat Verbum" Има нещо вярно в това. Verbum = Словото = Думата или Числото. Машинния код. Това е заложено в самото начало преди всичко.

"Имаме прогнози, че броят на учителите ще намалее с 3-4 хиляди, но аз съм оптимист, че студентите, които ще излязат от университетите, ще попълнят тези бройки" А представете си тези, които излизат от университетите какви учители ще станат!!! Майка плаче, грамофон свири!

Каква е ролята на 12-ти клас? Буфер на безработицата.

Всичко в училищата се прави така, че да отврати учениците от това което ги карат да учат. ЩЕ УЧАТ ПИТАГОРОВАТА ТЕОРЕМА И НЯМА ДА РАЗБЕРАТ СМИСЪЛА НА МАТЕМАТИКАТА. МАТЕМАТИКАТА Е ЕЗИКА НА БОГА. Децата ще завършат висше образование без да са чули за ЗЛАТНОТО СЕЧЕНИЕ ЗА ЧИСЛОТО ФИ (1,618) , ЗА ТОВА КАК ТВОРЕЦА СЪЗДАЛ ТАЗИ ПРЕКРАСНА ФЛОРА И ФАУНА Е ЗАЛОЖИЛ ЧИСЛОТО "ФИ" ЧРЕЗ МАТЕМАТИЧНИ ПРОПОРЦИИ В СТРОЕЖА НА ВСИЧКО ЗЕМНО КОЕТО Е СЪЗДАЛ. Тези математични пропорции заложени във всички растителни и животински видове осмислят поведението на Твореца , показват неговата съшност и начин на поведение. ТЕ СА ДОКАЗАТЕЛСТВО, ЧЕ ТВОРЕЦА Е ЕДИН И ТОЙ СЪЩЕСТВУВА!! Затова математиката е наука която не трябва да отвращава , а да предизвиква интерес и любов. КОЙТО Я ПОЗНАВА ТОЙ ЗНАЕ ДА ЧЕТЕ НАПИСАНОТО ОТ БОГА.

Причтел/ко, имаш проблем! Не знам какво е мнението на Господ, но бягай да се лекуваш! Не че не си прав за златното сечение, но това с Бог и Създателя ми идва в повече!

Ради, не ги разбираш ти небесните работи! Знаеш ли колко е важно Ф-то за някои божествени неща!

Аха... Това е последния модел манипулация, дето забелязвам, че се е появил на пазара. Това за математиката - вярно. Обаче... в математиката златното сечение почти няма значение, с изключение май само на едно място в числените методи и поради връзката си с числата на Фибоначи. Нито в природата е толкоз застъпено, колкото се опитвате да го изкарате - вземаш рулетката и ъгломера, мериш, смяташ и разбираш, че те пращат за зелен хайвер. Е... в архитектурата се среща тук-там, единствено поради идеологически причини. Навсякъде, където го има в природата, следва от някакви други условия, изразяващи се с едно просто квадратно уравнение, а не е априорно заложено. Това значи, че съществуването му е съвсем естествено и няма нищо общо с някакво си "творение" или "творец", освен с творците на религиозни манипулации, като тази. Затова е добре да се изучава, за да бъдат разобличавани лъжите. Празна къща лесно се мие. Празна тиква лесно се промива. А Питагоровата теорема се доказва и демонстрира съвсем елементарно, без грам формула и само със сглобяване на хартиени квадратчета. Демек - не е никакъв проблем да бъде разбрана от децата веднага, щом разберат какво е това "лице на плоска фигура".

БИЛИ ОБЯСНИЛ СКОТОУМИЕТО СИ НАПИСАНО ЗА ЗЛАТНОТОСЕЧЕНИЕ И ЧИСЛОТО "ФИ" : "В архитектурата се среща тук-там, единствено поради ИДЕОЛОГИЧЕСКИ причини" ЩЕ ТЕ ПОМОЛЯ ДА МИ ОБЯСНИШ КАКВИ СА БИЛИ ИДЕОЛОГИЧЕСКИТЕ ПРИЧИНИ ПРИНУДЕЛИ АРХИТЕКТИТЕ НА ХЕОПСОВАТА ПИРАМИДА ДА ЗАЛОЖАТ В ПРОЕКТА Й ЧИСЛОТО "ФИ" Каква идеология се мота в главата ти. Набери в търсачката: Числото "фи" Щ откриеш, че тази пропорция и свързаният с нея ред на фибоначи присъстват в изграждането не само на човешкото тяло , но и на останалите животински и растителни видове. МОЛЯ ТЕ, НЕ УМАЛОВАЖАВАЙ ВСИЧКО НАПИСАНОТО ЧРЕЗ ЕЗИКА МАТЕМАТИКАТА ОТ ТОЗИ КОЙТО Е СЪТВОРИЛ СВЕТА!!!

В Математиката то си има значение, драги, а в живота още повече, това че ти не го знаеш не значи, че го няма!Има го даже в криминалистиката, в кодирането на информацията, в архитектурата и строителството и къде ли не още, но да не се отклоняваме!Проблема е в това, че истинското изучаване на Математиката дава на подрастващите по-широк инструменариум за мислене и възможност за по-добро разбиране същината на природните закони!С чалга, разголени цици и въртене на дупета само се затъпява!

в 12клас научилите нещо са не повече от 50процента.другите са си както ти казваш.

"Висшето образование никога не е било на по-високо ниво", каза Сергей Игнатов Mоля!? Явно студентите около Вас са в чужбина, защото би било жалко ако сте прав... С по 16 класирания (образно казано) в Софийския университет и студентите ни сигурно по-умни не са били....

Скоро от улицата ще събират студенти..Имаш ли диплома за средно образование и оценки над 3 на матурите може да запишеш висше! Горко на преподавателите в тези ВУЗ-ове..

"Висшето образование никога не е било на по-високо ниво", каза Сергей Игнатов. Той се шегува, а вие не го разбирате! Нямате чувство за хумор като Египтолога!

Не се притеснявайте. След време преподавателите във ВУЗ-овете ще са 80% от тези, които сега влизат педагогика с минимален бал, само за да учат нещо...Малко са младежите, които влагат желание и енергия в тази специалност. Поздравявам ги.

Добре е освен за програмата по математика да помислят и за това как да провокират интереса на децата да четат книги, че ще дойдат поредните резултати от матури с кошмарен брой на двойките..Никой не споменава нищо за часовете по литература, а се вижда че всяка следваща година положението е все по-лошо..

Положението няма как да стане по-добро в следващите 3-5 години. Поне по две причини. 1. Тепърва евентуално средното образование започва да се ъпгрейдва до нива от миналия век. 2. Кандидатсатудентите ще намаляват още като бройка, тъй като годината с най-ниска раждаемост е 1997, родените тогава ще завършват гимназия към 2014-17, а не съм сигурен дали приемните бройки във ВУЗ ще бъдат намалени адекватно.

Se taia

А вие какво направихте за вашето дете, че да има интерес да чете книги? Все училището ни е виновно затова, че не сме свършили нашата работа. А ние си повтаряме "Ох горкото детенце, то не трябва да става рано в 6:30, че ще се преумори горкото... То не трябва да чете много да не му стане нещо..." и т.н. глупости от този род. Моите деца обичат да четат, защото съм положил усилие (и от моя и от тяхна страна) за да стане това.

Ако вие не сте провокирали интереса на детето ви към книгите и това според мен не е провокация а интерес , то какво искате от учителите! Не може да се слуша чалга деноннощно в къщи от родители , да не се обръща никакво внимание на децата , а да искате след това детето ви да има интерес към книгите. Ако вие не четете и то няма да чете , ако вие пушите и то ще пуши , ако вие пиете и то ще пие. Хайде стига вече със бездействието от страна на родителите и обвинения към учителите.

На теб лично кой ти провокира желанието да четеш книги? След като детето ти по цял ден гледа телевизия и джитка на компа не очаквай даскалът да му променя интересите.

Защо си мисля, че май 5-6 клас се учеше от едно време? Аз ли се бъркам или някой друг

да учеше се.

И аз такъв спомен ми се върти че с тая теорема кандидатствах в седми клас, че и по олимпиадите май по рано си я има... Няма оправия в тая държава, объркали са се - сега образованието не е било никога по зле, а висшето... срамно е това сега да се нарича висше образование...

Ами учеше се, как да не се учеше! Ние още от първи клас знаехме, че квадратът на хипотезата е равен на сбора от правоъгълниците на катедралите!Имаше нещо и за правоъгълните парабени, ама трябва да си го спомня, че то беше в детската градина...

,че в детската градина се изчисляваше обем на додекаедър!!!!!

В 6-ти клас се учи синус и косинус, ако добре помня (най-много в 7-ми). Ако ми каже някой, че Питагоровата теорема е нещо по-сложно значи трябва да е на умственото ниво на циганин завършил 4-ти клас или на длъжност "хигиенист".

Учеше се в 6 или 7 клас, а за техникум (9-ти клас) кандидатствах със задача, в която се доказваше питагоровата теорема с вектори!