Коли с четни номера не могат да се движат днес в Мадрид

На автомобилите с четни номера няма да бъде разрешено да се движат между 6,30 и 21 часа днес в Мадрид.

Обратно в новината

Коментари - Коли с четни номера не могат да се движат днес в Мадрид | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Браво на испанците ! Грижа за човека!

И си ми ги създават! Грижите, де... ;-)

няколко години подобна идея, но нещо бързо заглъхна. Сега всеки кара каквото има където иска както си иска и когато иска. Но това нищо не е! Гледайте само какво ще стане до довечера от падналия снежец! Главуняците пак ще се натресат един в друг и ще се сбият на пътя кой е виновен и т.н., КАТ ще си "свърши работата" и ще си замине, разправите ще си продължат, а в новините ще започнат със статистиката като че ли не се е очаквало. Може между отделните катастрофи да пуснат за освежаване и образа на Фани да ни каже, че са взети всички мерки за осоляване и третиране на пътя и обстановката внимателно се наблюдава. Я по-добре си стойте у дома на полутопло и нито грип ще ви хване, нито инкасатор, нито шеф да ходите "на работа" пред Нова година. И вдигайте телефона само селективно, на непознати номера - не. Само така може да се оцелее, вервайте ми. Че ни чакат пак същите нови изпитания и желания да ни оправят за 800 дни и по-малко.

Кога и в София ще се въведе да не могат да паркират тия със селските номера. Или да им се направят винетки? Всяка трета кола в София е от провинцията. Аман!

Леле, селяните колко бързо наслагаха минуси.... Ама се натискате да дойдете в София, нали? А от вас тук вече не може да се диша! Градът не е разтегателен и ако не се вземат мерки ще става все по-лошо.

една ядрена воина, ще реши всички проблеми с паркирането.

една ядрена воина, ще реши всички проблеми с паркирането.

има една причина само - софииските селяни окрадохте всичко и го премъкнахте в софия.

А сега за момент си представете, че всички възможни важни институции - представителства на фирми, здравни заведения, посолства, правителствени сгради - са изнесени извън София и са разпределени равномерно из останалите населени места в България. Кои ще са "приходящи" и "селяни"?

Журналята обаче "удобно" пропускат да отбележат, че в Мадрид има 21 линии на метрото, в това число и кръгова, която свързва всички останали линии под земята. Така беше още преди 15 години. Сега може да са и повече.

Няма 21 линии, но има кръгова линия и има над 300 км обща дължина и над 300 спирки

До колкото разбирам по коментарите - щом го правят в Мадрид е БРАВО, но ако го направят в София ще е поредното бълване огън и жупел - колко съм велик, а не мога да са паркирам безплатно на 5 м от магазина . . .

То разбирането е за хора с мозък, на троловете обикновено не се отдава. Тези мерки са прилагани и по други места с то с временен успех след което положението се връща, защото не решава нито един от проблемите, а само бори симптоми (нещо обичайно за либерастите). А паркирането в България въобще не е безплатно. Всеки автомобил плаща един куп данъци, винетки и акцизи от които се правят не само пътищата, а и тротоари и велоалеи, защото ползвателите им не дават и лев за тях, а от автомобилите държавата вкарва 3,5 милиарда в бюджета си всяка година и това при положение, че всичките приходи в бюджета са 17 милиарда.

Даже не е необходимо да е извън София. От Кремиковци до Елинпелин могат да ги разпръснат и да изпразнят центъра. Ако в момвнта там няма сгради могат да отидат на фургони.

В Рим масово се карат малки коли, и като цяло няма грижи, Париж и Мадрид явно се действа. София е по мръсна и от трите и не знам какво трябва да стане слезнат всички говеда от колите и да се започнат да се държат като жители на голям град.

Сега вземете и да се сбиете. Важното е, че е с метро и правят нещо си в ограниченията за ползване на колите, но без да ги забраняват изцяло за ползване.

Я бе сельо, видял си и ти данъци за автомобила. 50 лв данък плащат 99% от автомобилите (50% от конските сили) и 120 лв ГО. От ГО само 2% отиват в държавата (+ за гаранционния фонд) Винетките не са за града, а за националната пътна мрежа, ама от къде ли ще знаеш. Айде сега сравни 80 ЕВРО мега разходи в България на кола с това, което плащаш в Германия и ще ти се завие свят. За твоя як пасат ще платиш 350 евро данък, 90 евро TUV, okolo 1000 застраховки и отгоре на всичко няма да може да го караш в големите градове, защото нямаш ЕВРО4.

тези мерки са с временен ефект и са най-лесното, но и най-краткотрайно решение на проблема със замърсяването. Който няма втора кола ще си купи такава ако ще и за 1000лв да е ама да е с друг номер и ще има по-голям проблем с паркирането и т.н и т.н. Истинските решения са: добър и достъпен масов транспорт, ограничения при регистрирането на нови коли и паркирането в градските части, допълнителни такси за лукса да притежаваш личен автомобил в рамките на града, за пришълците допълнителни такси за влизане и престой, строги изисквания към екологичността на колите - каталзатори, филтри за твърди частици (действащи, а не фиктивни само на документи), Евро 5 и нагоре и т.н. и т.н. Никое от тези неща не е приложимо у нас затова си оставаме и ще бъдем с най-мръсен въздух в цяла Европа, ще ставаме все повече като Пекин и все по-малко като Лондон....

Добре де. Какво от това, че колата ти е евро 6 ако тя е VW? А и масовия транспорт трябва да е електро, което го прави скъп за изграждане и не много по-евтин за експлоатация. Това с ограниченията също не върви, защото се ограничава достъпа до обществени институции и болници, които се издържат най-вече с парите на "селяните". Решението е децентрализация на администрацията и другите публични институции или голям скок в научно-техническия прогресс.

Тролчо! Глупав човек си, а и не можеш да смяташ. В България основната част от данъците са непреки, за да има по голяма събираемост. Ако средния данък за автомобил в бг е 80 лв.то имаш и 60 лв. преглед (TUV) около 240 лв. застраховка (между другото тъпчо. техничческия преглед и застраховката вкарват само 20% като ДДС). За всеки литър гориво в хазната влизат 40 ст. ДДС и 67 ст акциз т.е. над 1 лев. при минимален пробег 15000 км и разход от около 9 литра това прави около 1400 лева постъпващи директно в бюджета. И ако го отнесеш към 2500000 коли това прави едни директни 3,5 милиарда постъпления, което е над 20% от всички пари които държавата харчи през годината. В Германия постъпленията от автомобили в бюджета са далеч по-малко, но и там не смеят да си режат клона на който седят.