Защо горивата в България са толкова скъпи?
Отново започват протести заради високите цени на бензина и дизела - и отново властта се опитва да не говори за ролята на "Лукойл" на този пазар.
Обратно в новинатаКоментари - Защо горивата в България са толкова скъпи? | Днес.dir.bg
Коментари
Толкова са скъпи, защото сме тъпи. Не зареждайте колите си няколко седмици, ще видите резултата...Ама комплексирания и прост българин не може без своята единствена гордост - таратайката.
Покрай всичко останало дето ни го разясниха икономически разбирачи от калибъра на Лукарски, ето още две скромни причини: И производители, и търговци на едро, и крайни продавачи на горива шарят с половината от горницата си в партийните централи; Ако паднат цените, падат постъпленията от ДДС, дъни се бюджетът, пада правителството. В някои държави на това му казват мафия, нашата тръгнала да търси картел.
Лукойл има само 36% от пазара на горива в България!!! Останалата част се внася от Румъния от ромпетрол и от Австрия от ОМВ!!!! Пак манипулиране на хората!!!
Едни и същи неща дъвчем господа. Истината е една. Мафия и корупция по всички етажи на родната ни кочина. Време е да започнем да избиваме наред. Докато няма гниещи трупове по улиците, нищо няма да се оправи.
И ако е така, то защо на бензиностанциите на омв и ромпетрол цените са еднакви като на останалите??
ТЯХ ПИТАЙ! Да не забравиш да питаш и защо цената на тока от американския ТЕЦ-3 е по- всока от цената на ТЕЦ-2 и ТЕЦ-1!
Дизел с акциз 1.14 без акциз 0.62 = 0.52ст от държавата Дизел средна цена за ЕС 0.51 а за БГ 0.62 = 0.10ст от надценка на Ликоил и подобни. Така, кое ви се струва че оскъпява дизела повече...акциз от 0.52ст или надценка от 0.10ст? Какво предпочитате, дизел без акциз за 0.62ст или дизел без надценка за 1.04лв? Отговора на тези въпроси ще ви покаже кой е виновен за скъпия дизел (бензин).
Защо горивата в България са толкова скъпи ?????? Защото България е единствената страна без мафия , тя самата е такава . Докато не се изрине цялата смрад от високите нива на властта ще е все така .
Интересното е защо точно сега някой се е сетил за това? Ние знаеме ч в БГ никой не протестира за нищо ей така случайно без спонсорство. По интерсният въпрост е кой спонсорира този "протест" кого се опитва да нарани и защо?!
ЗАЩОТО БОЙКО БОРИСОВ Е СЛОЖЕН ОТ РУСНАЦИТЕ ДА ИМ ЗАЩИТАВА ИНТЕРЕСИТЕ!!! ТОВА ОЗНАЧАВА,ЧЕ ЩЕ МЪЛЧИ, КАТО РИБА ИЛИ ЩЕ ДРЪНКА ТЪПОТИИ САМО И САМО ИНТЕРЕСИТЕ НА ЛУКОЙЛ ДА БЪДАТ ЗАЩИТЕНИ!!! ОСВЕН ТОВА ПУТИН ТРЯБВА ДА ИЗПЛАЩА ПЕНСИИ И ТЪЙ КАТО ВЕЧЕ НЕ МОЖЕ ДА КРАДЕ ОТ УКРАЙНА СМЯТА ДА ГО НАПРАВИ С ПАРИТЕ НА БЪЛГАРИТЕ :)
Всички ли се вързахте на глупостите на управляващите.Всяка рафинерия има резерв от нефт.Доколкото си спомням преди няколко години става въпрос за този резерв и в Лукойл той е май за 6 месеца.Иначе казано сега се прави бензин от нефт купен преди 6 месеца и не калкулирайте сегашната цена с цената на нефта в момента , а цената от преди 6 месеца.Не се чудете защо са такива цените.
А възможно ли е Тиквата вече да не изпълнява заръките на краварите и затова курвите на Мики Маус да вия като за последно. Това ли е новият химн на протестърите???
Оправданието с контрабанда да не би да е генерирано от икономическия титан - министър Божо Трика? Смешно е да се оправдават високите цени с контрабанда. То ако е контрабанда, цените ще са по-ниски бе, умници!
Защо да не го калкулираме, щом Лукойл калкулира незабавно всяко едно миниатюрно повишение на цената на петрола? Как в Австрия и Германия цяло лято цените на горивата са с 10% по-ниски от в България? Казвам го от първа ръка, бях там цял месец.
Така е-сульо и пульо са се качили на таратайките които горят двойно повече от новите коли които в БГ са не повече от 9%.Да не говорим как се замърсява въздуха от тях.Така е и заради т.н. Обществен транспорт с който половината българи си докараха диабет...Виновниците всеки ги знае и още в началото на прехода те бутнаха БГ в тресавището от където излизане няма....!!!
Бъркаш се нещо. Мнооого отдавна OMV не внася от Австрия. Единствено Ромпетрол внася от Румъния, а по едно време и Петрол (за експеримент) внасяше оттам.
Лукойл може да има 36% от продажбата на горива на дребно, ама рафинерията Лукойл-Нефтохим има поне 90% от продаждата на горива на едро. Всички купуват оттам, така че оттам зависи каква ще е цената на дребно.
Време е да дойде пак башибозука с комунистите, казваш. Те гарантирано ще ви оправят (пак).
Лукойл е в затруднение и не може да мине на "печалба". За това и не е декларирал "печалба" откакто е приватизиран.
Точно в началото на настоящото правителство преди 1 година излезе по телевизията един финансов зам.министър и каза дословно: "Ниските цени на горивата не са хубави, понеже ще паднат постъпленията в бюджета ни". Ето това е мисленето и манталитета на българския управник. Не как да работи за облекчаване на народа си, а как да събере от него повече пари.
Всичко се случва точно сега, защото минаха месеци откакто петролът поевтиня, а горивата останаха на високите цени. Хората търпят, търпят, но в един момент им писва.
Ами защото бат Бойко е баш приятел на монополиста Златев, ликвидира конкуренцията му и си бичат карти на спокойствие. Народът - ряпа да яде. Наистина не сме имали мин.председател, който така открито да толерира приятелски бизнес кръгове - Златев, корпорация ДПС и лично Пеевски (след като се допусна спокойно присвояване на цялата империя на Цв.Василев от Пеевски и няКОЙ друг). Та Кой, КОЙ ли е, или си има другарче?
Е, да, но парсата се обира от Златев, а не от държаватав, тъй като акцизните ни такси за горивата са от най-ниските в Европа.
Всяка рафинерия има различен резерв.Толкова е резерва в Нефтохим в Бургас.Няма как да знаем колко е резерва в компания която го произвежда за Австрия.Всичко е строго индивидуално.Ако имаш собствено находище нямаш нужда от такъв резерв като например в Румъния.Няма значение какво е в Австрия и навсякъде калкулирането е различно в зависимост от този резерв.Той от варира от 1 месец до 1 година в различните рафинерии.
ами затова траичо беше уволнен защото тои единствено смело и убедително атакува и каза истината за лук оил.и какво стана,секирата.затова мили фриендс,трябва да сменим боико.нагледахме му се и на неговите лузи.
...5 лв. за литър, кой не му изнася, да пълни бухчите и на село при мама тате и родата.
"Защо горивата в България са толкова скъпи?" Защото олигархомафиотските политици искат от всичко по много да печелят.
Вчера се видя мнооого ясно. Кой? Кой се опита да присвои инициативата. Господа другарите от БКП не си дадоха дори малко труд да се прикрият.
Цялата "математика" с която се калкулират цените на горивата се базира на една банална делюзия подхранвана чрез пропаганда от абсолютни лъжи. Неотдавна шайката контролираща този бизнес в Германия, съвсем официално призна, че нямат интерес от перестройка, а цените на ефективните технологии се подържат изкуствено високи /Das Märchen von der Elektro-Mobilität/. Също така признаха, че умишлено се стопира и самото развитие на всичко, което примерно застрашава каруците на кюмюр. Петролни, автомобилни и финансови концерни организирано си служат с чисто фашистки похвати още от времето когато дженарал моторс предумишлено и в крайна сметка безнаказано избива милиони докато продава олово в бензина. Тогава е и първият регистриран случай за който се доказва как се наемат "учени" за да произвеждат лъжи... Днес бизнесът с утопия вече е завладял планетата и унищожава гоите в глобални мащаби. Въпросът е : " ДОКОГА С ТЕЗИ ГОРИВА ? " а сигурното е, че тези които трябва да го поставят, не са подставените малоумници борещи се с кривите краставици... Основната идея в "проблема" с цените в Бг. е същата като при мигрантите, Гърция, Украйна и тнт., важното е да ИМА локален проблем-различен от реалният глобален !
Защото Лукоил е единствен доставчик и е на Путкин. Руснаците продължават да ни крадат, както са правили в цялата ни история!
ако по 'крадат' имаш предвид да ни дават нефт, газ, суровини и машини по занижени цени срещу чушки, компоти и паста Поморин- да така е!
И на запад когато цената на петрола пада се ослушват да намалят цената на горивото. В момента в който се повдигне цената на петрола то цената на горивото се вдига веднага. В действителност при понижаващи се цени в бензиностанциите и по веригата за доставки има налични количества на старите по-високи цени и всеки се опитва да ги пробута по веригата. За бедна държава като България е характерно сравнително ниско потребление и съответно по-бавно преминаване на отделните партиди горива по веригата от производител до потребител. С други думи дори рафинерията /без значение името на фирмата/ да разполага в момента с евтино гориво, то стои и чака да бъде продадено, но автомобилните цистерни са пълни и резервоарите на бензиностанциите са пълни със по-скъпото гориво което трябва да бъде продадено. Отделно самите търговци се инатят и не искат да намалят печалбите си, с други думи не искат да се лишат от няколко стотинки на литър. Това не е добра търговска политика, но все някой няма да издържи и ще трябва да смъкне цената. За целта е най-добре до колкото е възможно да спрете да купувате. А когато купувате гориво търсете най-евтиното без да викате "-А, то само 1 стотинка разлика!" Точно едната стотинка може да обърне много неща! Търсите само най-евтиното гориво и начин как да намалите консумацията на гориво до възможния минимум.
Скъпи са горивата защото руснаци го произвеждат , а комунисти - социалисти го продават. Продажни правителства направиха акцизните складове за горива недостъпни за честни вносители.
и какво толкова ревете? според статията производствената цена на дизелът в България 0,624 евро при средна цена за ЕС 0,510, а бензинът е 0,591 при средна цена в ЕС 0,526 евро за литър. Следователно разликата е 0.114 и 0.065 евро на литър. около 20 стотинки разлика. И това е разлика от средната производствена цена, не от най-високата, коята може и да е доста над средното за европа. цялата останала разлика е от ддс, акциз, надеценка на продавачи, прекупвачи, превозвачи, товарачи, разтоварачи и прочее ачи! ама на Ганьо лукоил му бил виновен! за справка- в Англия дизела е 1.2 паунда на литър. И там ли лукоил е виновен?
Лукойл от как съществува в България не плаща данък печалба!!!! Е кой работи за мерси? И както се очаква платените тролове защитават руските интереси не българския потребител...
Само , че някои ги тресе гъзарията и няма как да се правят икономии.Да не споменавам , че някои дори в кенефа биха отишли с колата си.Да не говорим ,че русите силикони без коли не ходят никъде.Как тогава да се свали цената като се правят икономии а ?!
един въпрос: в англия цената на дизела е 1.2 паунда на литър. и там ли лукоил е виновен? ако отговорът е 'в англия заплатите са 10 пъти по-големи от българските' значи си още по-голям тъпак от колкото те мислех!
От къде ги изровихте тези цифри, дайте линк да сравним. Защото аз си направих труда да поровя и намерих други цифри! ето линк: link
По твоята "логика" диваците имат право да хвърлят камъни по железният кон защото им взимал прехраната. Дали ще успееш да се сетиш, защо дивотията сега е на почит !?
Числата, които коментирате са в Евро, я не в Лева. Направете преизчислението. по-ужасно е положението...