Коментари - Няма изтичане на данни от М-тел | dnes.dir.bg
назад

Няма изтичане на данни от М-тел

Няма изтичане на данни от системата на „Мобилтел”, съобщиха от компанията по повод на съмнения в публичното пространство, че хакери са пробили системата на мобилния оператор.

Обратно в новината

Коментари - Няма изтичане на данни от М-тел | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

вси4о това дет го пишете е вероятно.Най-лошото е че от Мтел знаеха ,че новата им платформа не работи добре - на тестовете се провали и въпреки това стартираха.Само в БГ може фирма да си позволи така да се гаври с клиентите си!

Някой да се сеща за Австрийски бизнес у нас,който да не се е коментирал негативно ?

Незнам какво още ще излъжат защото от 28.08.2010 ме лъжат през ден а още не са ми включили телефона въпреки че със договора им платих напред така че нищо ново немогат да измислят пред мен лошото е че няма кой да санкционира а когато ми писна и поисках да развалим договора ми казаха че трябва да платя до края му

усещам, че извънземните също имат пръст, както и секретни кръгове от американското разузнаване. Разтревожени от възхода на българия и от конкуренцията на големите български компании, те къртят ли, къртят... Хора, бдете!

като гледам коментарите ми се струва, че Мтел нарочно направиха каквото са направили само за да се посмеят на щуротиите, които някои хора измислят :-)

ми много абонати - много работа. и повечето не са само сим карти.

Ами като не ви харесва...имате избор, не е като преди Мобилтел беше монополист.

Личните данни са всичко друго, но не и защитени! Всеки може да ви прочете сметката от пощата, в която пише всичко за вас. А срещу известно количество пари, дадени на добросъвестен служител на Мтел, може да се получи всичко. Патилите знаят най-добре.

а патилите пуснали ли са жалба?

не бре, просто още не са сметнали колко им струват 30-те хиляди "безплатни" дъждобрана да ни ги включат у сметката :D)))

Я ми обяснете как става така,че ми се обаждат от чужбина, а на моб.ми тел. се изписва , че ме търси бълг. на Мт-ел? Вие трябва да сте големи факири, бе амигос? За какво става дума?!

Не Мтел го прави това. Оператора в страната, от която ти се обаждат прекарва трафика VoIP. Тук в БГ, трафика излиза през най-често Прима... прочети малко преди да пишеш

?? щом човека не се е усетил - къде го пращаш да чете, след като очевидно и нито знае къде да чете, нито пък ще разбере нещо.

Не си спомням тази смяна на платформата да е обявена предварително, а сега като стана проблем...

Аз пък си спомням, ама кво от тва. Дано и другия месец да нямам фактура ;)

А на куп как ще платиш или си мислиш че тези месеци ще минеш гратис.

хехе те се усетиха вече ама късно. мтел ги бяха "оправили" още през 90те години :)

То каквото сам си направиш и хакери не могат да ти сторят :-)

Не знам на колко клиенти са изпратили вече фактурите и уведомителни SMS-и, но аз не съм получил нито едното, нито другото. Нямам и фактура вече 3 седмици!! Нямам информация и за текушите ми сметки - имам 5 номера.

Какво толкова се драматизира....системата е нова, платформата е нова. За да се прехвърли всичко трябва малко време.Информацията е наистина огромна. Все по-добре работи и все по рядко забива. Скоро ще работи нормално......това е

MТЕЛ: "Всяко твърдение, което не се основава на истината и нарушава репутацията и доверието в компанията, е недопустимо. Компанията запазва правото си на юридически действия по отношение на всеки, който умишлено разпространява подобни неистини в публичното пространство, се казва още в изявлението." Това изявление ме връща в периода на диктатурата и тоталитаризма. Тогава, освен че цареше пълна цензура и информационно затъмение, всеки който дръзнеше да пише срещу някого биваше пращан в концентрационни лагери... Подобни опити от страна на Мтел за възраждане на тоталитаризма или за възстановяване на Инквизицията са груб опит за погазване правата на хората. Всяко твърдение, което оронва доброто име на някой човек, трябва да е подплатено с доказателсва. Понякога е трудно да представим доказателства срещу компания, която в момента е поставила в неизгодно положение над 4 000 000 абоната, но ако пренебрегнем това правило, рискуваме да изложим на риск стотици, че и хиляди честни граждани. Заради доброто име на честните, трябва да спазваме моралните и законови правила, които често защитават и смотаняците. Непознаването на моралната категория КЛЕВЕТА, води до опасения, че никой вече няма да може публично да заяви своята неприязън или неодобрение към затрудненията, които МТЕЛ създава в момента на своите абонати, а навярно някои от тях в момента са и в стресова ситуация от неизвестността за очакваната сметка... Уважаеми потребители, може да негодувате колкото си искате, да не се съгласявате с когото си искате, да анализирате когото си искате и това няма да е клевета, а ваше демократично право. Защото накърняването на доброто име на кандидат или лице, не винаги е резултат от клевета, а най-често идва като последствие от деянията и морала на кандидата или лицето. Никой закон няма право да постави забрана върху ИСТИНАТА, и ако юридическото лице "Мобилтел в момента се гаври и подиграва с абонатите си, то публикуването на истината за тях не би била клевета, макар и да уронва лъжливо изграденото им добро име.

всъщност хората се опитват да спрат слуховете за намесата на спец. службите и извънземните, защото това очевидно не е вярно. Някои малоумници просто всяват излишна паника у населението. (ще ме прощавате за обидите). Иначе ако мирно и кротко си псувате по форумите за високите цени никой няма да ви пипне с пръст.

ти да не си нещо като говорителя на м- тел... аз мисля ,че на клиентите им писна от тая гавра и те ще ви накажат по подобаващ начин ... никой не е по- голям и по-силен от клиента- нито една компания във света , поради простата истина , че клиента е този който ви носи доходите ...

Вярно днес няма достъп до системата на Мтел. Опитах да си чуя сметката за телефона, но уви. Та проблемите са от седмици насам. От време на време все няма достъп. Надявам се след като възстановят системата да не получим 4 цифрени суми. А по повод за фактурите аз се отказах от хартиена таква, но след това не видях и електронна :) да не говорим,че като стигнеш лимита на сметката си ти прекъсват освен изходящите, но и входящите разговори което според мен е безобразите! Имах "щаститето" да катастрофирам тежко точно когато ми излиза фактурата. Представете си ситуацията и ми кажете това нормално ли е, да не могат най близките ти да разберат дали си жив! Не знам друг оператор да спира и входящите разговори освен престъпниците от Мтел. Каквото и да им се случва не е от добри чувства, явно на някой не са издъжали нервите и е разбираемо.

На един колега му бяха "рекламирали" че може да са му спрели изходящите щото му е свършил лимита, но поне има "входящи". Видиш ли каква привилегия има човека... ГАВРАААА!!! Това е.

това с входящите го имат операторите по цял свят, заради роуминга.

ЗА "БЕДСТВЕНАТА СИТУАЦИЯ" В МТЕЛ Е НАЛИЦЕ ИНФОРМАЦИОННА ЗАВЕСА, КОЯТО БИ МОГЛА ДА БЪДЕ СРАВНЕНА С ПРЕМЪЛЧАВАНЕТО НА ИНЦИДЕНТА В АТОМНАТА ЦЕНТРАЛА В ЧЕРНОБИЛ ПРЕЗ 1986 г. ОТ МОБИЛТЕЛ ДНЕС ОТПРАВИХА ЯСНО ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ КЪМ ВСЕКИ, КОЙТО СЕ УСМЕЛИ ДА ПИШЕ СРЕЩУ КОМПАНИЯТА. ТОВА ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ МИ НАПОМНЯ НА ПЕРИОДА НА ДИКТАТУРАТА И ТОТАЛИТАРИЗМА, КОГАТО ВСЕКИ, КОЙТО ДРЪЗНЕШЕ ДА ПИШЕ СВОБОДНО, БИВАШЕ АРЕСТУВАН И ПРАЩАН В КОНЦЕНТРАЦИОННИТЕ ЛАГЕРИ В БЕЛЕНЕ!!!

За каква защита на личната информация говорим, след като пликовете със сметките се оставят по вратите на входовете, а тези, които ги носят, не си правят труд да ги пускат в пощенските кутии, дори когато имат достъп до тях. Това е проблем не само на М-Тел, но и на другите оператори, на банки и т. н.

Напълно съм съгласен.

Абсолютно вярно, сина ми е малък, една вечер дойде с камара шарени пликове и много радостно ни показа какво си е намерил

Да ме извиняват от М-тел, но доктора винаги познава болестта по симптомите, а в момента те са: 1. Няма фактури; 2. Няма информация;3. Има нелогично БЕЗПЛАНА "игра" -"Моля те, кажи си ЕГН-то". Това достатъчно ясно ми говори: 1. М-тел, по една или друга причина, НЕ РАЗПОЛАГАТ с цялата информация за да приключат сметките; 2. Информацията се събира бавно и мъчително и по всички възможни начини, без да се гледат загубите; 3. Хора, те не знаят, кой стои зад вашият номер, поне докато отново не възстановят базата си. Това е невероятен гаф, безидейно замазван от PR отдела. Мога да кажа, че Божието наказание е застигнало алчната компания и сега те се пържат в собствена мазнина! Жалко за събраните данни от предплатени карти... Не били хакери, дрън, дрън ярина!

Много добре, ако са загубили информацията. Досега припечелваха и чрез продаването и на трети лица.

Да,но лошото е,че накрая пак клиентите горят ...

Изгубили са данните на клиентите и затова ги събират от телевизонна игра със СМС-и?!!!!???? Често, някой вярва ли на това?!?!

Да само дето при М-Тел може да се откажеш от преподписването докато в Глобул НЕ .... опитах всякак само нотариална покана ми остана.

На 7.10 трябва да си получа фактурата за периода от 07.09 до 07.10, а аз още не съм получила фактурата за периода от 07.08 до 07.09. От поднесената официална информация от страна на Мтел нищо не разбрах или по-скоро се касае за поредната ОФИЦИАЛНА ЛЪЖА!?

И аз съм така. И всеки път ме убеждават как много малко хора имат проблеми и случайно и аз съм от тях. А с когото и да говоря, повечето имат проблеми със сметки, лимити и т.н.

Системата им си скапала.

Явно неслучайно ти предлагат Голф-6 с томбола с безплатен SMS срещу невинното попълване на ЕГН. Досега всички такива любезни томболи са срещу смс за 1.20лв и нагоре, а сега - без пари обаче срещу инфо.

хе-хе - моето ЕГН струва повече от един Голф. чудя се колко будали ще се хванат. Но тази игра не се организира от мтел - всички оператори са в играта май

МТЕЛ НЕГЛАСНО СПЕСТИ ПО ЕДНА ФАКТУРА В заключение PR-отдела на М-тел се оказа абсолютно неподготвен да реагира адекватно на проблемите. Смея да твърдя и го подчертавам, че непрофесионалното поведение на PR-експертите предизвикаха всичките тези коментари, свързани с КИБЕРАТАКИ, ЦРУ-та, евреи, извънземни и пр. фантасмагории предизвикали т.нар. срив в системата на М-тел. Ако PR-отдела работеше адекватно и професионално, щеше да използва доста по-гъвкава тактика, с която да информира клиентите по-конкретно и изчерпателно за възникналите проблеми и да се ангажира с конкретна дата, на която ще се сложи край на проблемите. Но в момента и днешната поднесена информация от PR - отдела е поднесена с абсурдна, неясна и некомпетентна тактика. Спестяването на информацията продължва и то с пълна пара. М-тел твърди, че компанията била готова с фактурите от септемврийския цикъл, без да се съобщава на абонатите, че същите няма да получат предишните си фактури с проведените разговори през месец август. Ето това парадоксално спестяване и игнориране на информацията ще се окаже пагубно за компанията и ще провокира още по-голям хаос и многобройни коментари, които ще бъдат достойни за един парадоксален бестселър!

Какво си захапал/а тези PR-и и само за тях говориш? Май или не са те одобрили за работа при тях и сега ги храниш с всякакви реплики или са те разкарали. Фактите говорят сами за себе си. М-тел ще се простят с 25% от клиентите си, а ти ще спиш спокойно.

аз ги отсвирих още 2005.и да ви кажа честно ми остават повечко пари.обаче май и другите са започнали да се оакват

На мен пък тези твърдения ми изглежда по-достоверни от смяна на системата. Не знам колко ли непрофесионално трябва да подходиш за да се получи такава смяна на системата, че да се загубят сметки и не знам си какво още!

Няма дим без огън - щом витае такава информация може и да е вярна.Хората НАСА и Пентагона хакват,какво остава за Мтел.

Има, разбира се, и това са поръчковите слухове.

Мтел добре ги хакнаха, добре че не съм им клиент за да мога да съм наистина спокоен!

Нали някои трябва да плати концерта-това ще сме ние абонатите на ....тоя тъп оператор мошеници

в последно време не им е в ред системата и е някаква бъркотия.объркване на сметки, забавяне,хаос хора чакат в офисите с часове и никой не прави нищо сама лапане на мангизи.

След като написах мнението си, както и част от наблюденията, които имам над историята с техническите затруднения на Мтел прочетох още доста по темата, както и различни коментари. Плашещо е колко хора на принципа copy-paste коментират във всеки сайт, който е писал за срива в телекома, но косите ми настръхват от това колко много хора вярват в конспирацията. За срива при въвеждането новият софтуер в експлоатация се оказаха виновни марсианците и техни братовчеди от далечна галактика, хакери, МВР, специални служби, лично Цветан Цветанов и най-вече еврейте! Нямам намерение подробно да се спирам на тази част от темата, тъй като вече съм споделил мнение за афинитета на хората към конспиративното. Един от разумните коментари, които са малцинство, ме провокира да погледна на цялата тази трагедия под един друг, а може би и доста по-интересен, ъгъл. Да, когато се наложи да погледнем малко по-далеч от носа си вече имаме проблем, но пък понякога е полезно. И в този ред на мисли, някой мислил ли е каква е разликата между хамстера и мишката? Добрият PR. Какво направи PR отдела на компанията? Нищо. Задавали ли сте си въпроса какво се очаква от PR-а, какви са неговите задължения, отговорности или с други думи: Какво работи един PR? Аз се запитах, защото познавам само един човек работещ именно това. Като абсолютен лаик по темата се обърнах към майката на всички енциклопедии Гугъл и попаднах на едно доста смислено и стегнато пояснение. Ключовата дума за професията на PR специалиста е комуникация. Негово задължение е да предаде по подходящ начин посланията на организацията, за която работи, и така да издигне още повече нейната репутация както сред обществото като цяло, така и сред собствените й служители, партньори, клиенти. Независимо дали става дума за търговско дружество, държавна администрация или неправителствена организация, всяка структура има нужда от постоянна комуникация между различните управленски нива вътре в себе си и с външния свят. Работа на експерта по PR е да изгражда и развива цялостния образ и авторитет на организацията и нейните продукти. Точно, ясно и разбираемо. Да видим обаче дали хората от PR отдела са чели това? Още в ден първи от старта на внедряването се появи и съобщение за проблем, а броят им нарастваше лавинообразно с часове. Всичко, което получиха 4 000 000 абоната бе просто, неясно, неопределено и шаблонно извинение. Може и да е свърши работа за първите ден-два, но в последствие проблемите нарастваха, а с това и недоволството и въпросите на потребителите. Вместо да се ангажират с нещо конкретно от Мтел продължиха да бълват съобщения за предтсоящия концерт, за броя бутилки вода за Енрике, колко конфети ще пръснат и колко квадрата е площта, която е предвидена за мероприятието. Всичко това, както и все по-големия брой абонати срещащи трудности с обслужването в Мтел центровете създаде почва за вече споменатите слухове, догадки и абсурдни изказвания. Вместо да се възползва от пиковия момент и да тушира вълната от недоволство, PR отдела просто подмени извинението, с по-дълго такова. Не знам на какво са се надявали, но определено не свърши работа. И тогава започнаха да кацат корабите с марсианци, чужденци да ръчкат по настройките, а спецслужбите да наблюдават компанията. Може да ви е смешно, но ако се разровите из мрежата сами ще се убедите в глупостите изписани по коментарите. Прoфесионализмът на PR отдела на Мтел, е достоен пример за подражание, който навярно ще влезе в учебниците на дисциплината Връзки с обществеността и ще се изучава със задълбочен интерес, като ще бъде подчертано стратегическото влияние на поднесената информация от PR отдела, която е способна да срине доверието, имиджа и репутацията на Компания, която е лидер в телекомуникациите, обслужваща над 4 000 000 абонати! Няма как да не се съглася! Не съм експерт, дори нямам претенцията да имам познания в областта, но моето мнение е, че Mtel можеха не само да се справят с негативизма на абонатите си, но и да извлекат дивиденти. Професионалистът в PR сферата може да изгради безупречен обществен имидж също толкова успешно, колкото и с един замах да съсипе кариера, градена десетилетия. За мен вината за сегашното положение е в PR отдела, или по-скоро в крайно неадекватната му реакция. Това даде зелена светлина и започнаха да кацат корабите с марсианци, чужденци да ръчкат по настройките, а спецслужбите да наблюдават компанията. Може да ви е смешно, но ако се разровите из мрежата сами ще се убедите в глупостите изписани по коментарите. А ето и някой от тях: Kompetenten: Ръководството на Мтел наредило на IT отдела да извърши вмешателство в платформата в частта, свързана с отчитането на разговорите и по-конкретно в десетичната запетая с цел натрупване на допълнителна печалба на фирмата, която възлизала на стойност към 150 000 лв. До сега тази сума била редовно гарантирана от старата система. Очарован: А кога ли ще си признаят и за секретния отдел Оценяване и надписване на сметки към който има 4 щатни служителя? И за коя компания 150 000 чиста печалба на месец са малко? ИНДИЕЦ В МТЕЛ?: АЗ БИХ ЖЕЛАЛА ДА РАЗБЕРА ОТ МТЕЛ ДАЛИ НАИСТИНА ИМА ЧУЖДИ IT СПЕЦИАЛИСТИ, РОВИЧКАЩИ В СЪРВЪРИТЕ ИМ И АКО ТЕЗИ ХОРА НЕ СА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ КАК ТОГАВА СА СЕ СДОБИЛИ С РАЗРЕШИТЕЛНО ЗА РАБОТА В ОТДЕЛА НА МТЕЛ, КОЙТО ПАЗИ ЛИЧНИТЕ ДАННИ НА МИЛИОНИ ХОРА И СЕ ЯВЯВА КАТО ВАЖЕН ЕЛЕМЕНТ НА НАЦИОНАЛНАТА НИ СИГУРНОСТ? Информиран: Вече за поредна седмица системата на МТЕЛ е под специален мониторинг на специалните служби, в рамките на засекретена операция. Факт: Относно кибератаката, дали е конспирация или факт, може да съдите по следващото решение на ръководството на Мтел: поради невъзможност да бъдат възстановени данните за проведените разговори за последния отчетен период, фактури няма да бъдат издадени и съответно няма да бъдат заплащани. Това ще бъде скромният жест на Оператора, като компенсация спрямо своите абонати на договор. Потребителите трябва да внимават за най-важното кога им изтича датата на срочния договор с М-тел. Защото според хитро измислените от компанията правила, той се подновява автоматично за още една или две години, ако потребителят не поиска изрично писмено месец преди изтичането му да бъде прекратен или преобразуван в безсрочен.

Не разбрах в какво се състои трагедията? В това, че няма да платим за един месец разговори?

абе чшш,кого баламосваш ти бе????,с този поръчков коментар бе,кои са тези 4 милиона абонати бе?има да ги сънувате тез милиони,всеки има у дома по 10 прими на трупчета:)))и си говори спокойно с другите оператори,та поздрави от арменския поп,тамсе жалвайте

Всъщност са доста повече от 6 милиона... но и това е секретно :-)

м- тел са най- големите мошенници , измамници и монополисти на нашия пазар. постоянно надписват сметки , постянно излизат фактури , несъответстващи на проведените разговори ... аз смятам да им дам червен картон и да ги отсвиря и да се преместя към друг конкурентен оператор... неискам повече да им пълня гушките на скапаните австрийски мениджъри в компанията .а това с последните сметки и фактури ,беше кощунство спрямо клиентите . получих септемврийската фактура вече и естествено несъотвестваше на реално проведените разговори ...тази подмяна на информационната им система беше със цел естествено да си направят далаверките горе в управителния съвет ... и пак направиха клиентите си на балами ... повече от месец вече нямам никакво известие за проведени разговори , отстъпки .. добре ,че им отидох в офиса на крака , за да си получа августовската фактура... мошенници...

МТЕЛ СА ОСНОВЕН СПОНСОР НА ВЛАСТТА,НЕ Е ТАЙНА ЧЕ Т.НАР. ВИП ПЕРСОНИ ГОВОРЯТ НЕОГРАНИЧЕНО БЕЗПЛАТНО,А НИЕ ИМ ПЛАЩАМЕ СМЕТКИТЕ!ТАКА,ЧЕ ЩЕ СИ ПРАВЯТ КАКВОТО ПОИСКАТ И ЩЕ НИ ИЗНУДВАТ!СЕГА ДА ОЧАКВАМЕ ДОСТА НАДУТИ СМЕТКИ!