Колчетата в Кресненското дефиле дадоха ефект за намаляване на смъртността в отсечката
От началото на годината до 10 юли инцидентите са 15, жертвите са 2, ранените 6, а за същия период през 2021-ва произшествията са 22, тежките инциденти са 10, загинали са двама, а ранените - 17
Обратно в новинатаКоментари - Колчетата в Кресненското дефиле дадоха ефект за намаляване на смъртността в отсечката | Днес.dir.bg
Коментари
Идеята с колчетата е прекрасна! И дано спаси много хора, но притесннеие буди "статистиката". От 22 инцидента паднали били на 15; и преди и сега 2 бр. починали......въпрос: К'во? 7 инцидента по-малко не е постижение! Направо ми се плаче от "статистиците на нашето време"! Може ли поне малко интелект да вкарате!
Какъв интелект? Някой е изрязал колчетата. Ще бъдат възстановени, но със сигурност пак някой ще ги изреже. И така до края на света
Идеята с колчетата е добра - но трябва да се помисли как да се заобикалят трактори и тежко товарни машини - защото тогава ще ти трябват 50 минути да минеш през дефилето . Затова на хората им писва и пак ще ги изрежат . Трябва та има отбивки където тракторите и тежкотоварните машини да отбиват и дават път .
по-добре да им писва на хората, отколкото да си цял живот умрял. Като знае, че не може да те заобиколи, ще не ще ще пъпли. Това се отнася и за хвърковатата чета на НСО.
За такива като теб трябва да се помисли и как да им бъркат в носа вероятно, щото не могат сами! З
Най-голямото качество на колчетата е и техния най-голям недостатък - важат за всички. За това и станаха неудобни и почнаха да ги режат. Освен това се оказаха и по-ефективни във войната по пътищата от КАТ… Кокошкари като мен и да искат нямат финансовата възможноста да се състезават по улиците. Тия привилегии са запазени НСО, Меверето, Семерджиев и знайни и незнайни мамини синчета и връзкари. Тия същите ще направят всичко възможно да останем на тоя хал, понеже за тях правилата в него не важат.
браво!! Адно от много малкото разумни решения на която и да е държавна структура! Кара се изключително приятно и спокойно. Да, ако има бавни пред теб става неприятно, но точно изпреварването им води до тежките катастрофи. И дали ще минеш за 10-20 или 30 минути няма толкова голямо значение ако срещу тези 10 минути стои човешки живот.
А ми те хората ги слагат. В Норвегия има на доста места и то на доста натоварени пътища и то точно с по една лента.
Ще си станем нормална държава. След като поставят колчета на повечето опасни участъци е време да се помисли за разширение на пътя. Добавянето на трета лента за изпреварване която се вие на зиг заг през няколко километра (както е пътя на север от Слънчака) ще спести и много от трафика, който образуват колчетата.
Напълно съгласен. Повечето еднолентовите пътища които са за колчета имат възможност за добавяне на средна лента за изпреварване. Колчетата могат да бъдат устроени така, че през няколко километра да сменят достъпа до лентата за изпреварване, като се редуват двете посоки на движение. Това ще спести тези ценни 15 минути от живота на състезателите :)
Подробност - двамата починали(самоубити) са румънци след челен удар в тунел, където няма колчета. Дефилето е 18 км и дали ще го минеш за 6 мин или 15 мин няма никакво значение за пътуването да Солун или Атина, пък дори и до Кулата. Само комплексари може да отчитат "крупната" печалба от 5 мин за преминаване през дефилето.
Твърда постоянна разделителна бариера, мантинела, стена.... както искате го наречете, трябва да има. По-добре да стигнеш 15 минути по-късно, отколкото никога.
Лошото е, че състезателите много често отнемат чужд, а не своя живот... Иначе, да, може да се направи. С приоритет - пътя Русе-Бяла, за мен най-опасния участък останал в България
Хората в Западна Европа не са по-глупави от българите. Изглежда обаче са по-търпеливи.
Да се разшири пътя където може да има повече отивала. ПОЛИТИЦИТЕ ДА РАЗРЕШАТ да има скоро магистрала. КОИТООО ПРАВИ СПЪНКИ ЗА СТРОЕЖА НА ПЪТЯ НА СЪД.ДЪРЖАВНАТА АВТОМАГИСТРАЛИ САМА ДА ПОЧНЕ СТРОЙТЕЛСТВО ТО.
Много се реве против тия колчета - но истината е че сега пътувам спокойно - а не след всеки завой да чакам поредния нещастник да изпреварва отсреща. Трафика си върви с 50-70км/ч, отсечката се минава за около 15-18 минути (15.8км).
Нали псевдо еколози спират строежа трябва да ги съдят. Правителствата не се интересуват от народа а от шепа ПСЕВДО ЕКОЛОЗИ ДА СЕ МАЗНЯТ НА ЗАПАДА.
Пълно е с отбивки по целия път - и от двете страни - да не говорим че трактори и техника вървят спокойно с 50 км/ч а и са рядкост.
Затова ли в родината на Газпром са асфалтирани 12% от пътищата? Не магистрали. Изобщо асфалт.
Имаше едни еколози където ги згазиха щото ходеха по пътя и пак са против голям път да има на Кресна.
Точно. Тъпия ганьо няма акъл за елементарни сметки. Мисли си, че ако кара със 100 през дефилето ще спести няколко часа път.
Четем в заглавието: "намаляване на смъртността в отсечката" А после в статията: от началото на тази година до 10 юли инцидентите са 15, жертвите са две, а шестима са ранени. За същия период на миналата година пътнотранспортните произшествия са 22, тежките инциденти са 10, двама са загинали, а 17 - ранени." Вие знаете ли какво е смъртност и намаляване?
Една добра новина. След като това действа, да сложат на и на други подобни опасни участъци Русе - Бяла и другите с много катастрофи. Бай Ганьо, който изпреварва в забранени участъци и трепе хора и себе си явно само това може да го спре.
Ъхъ. А умният Ганьо се кефи да чете в заглавия, че нещо намалявало, нищо, че в текста пише друго. А най-се кефи да нарича другите "тъпи Ганьовци" :P
Ако това е правилният начин, предлагам да сложим колчета и между лентите на магистралата, изпреварването е опасно. Може и легнали полицаи, така ще се намали и скоростта.
Хем екологично, хем безопасно. Какви са тези половинчати решения с колчета, дувари и плетове?!
не съществува определението "участък с повишена концентрация на ПТП." В никой съд не може да мине това. Затова и когато се установи че някъде има проблем с пътя, веднага проблема се остранява с промяна на пътя. както в случая с колчета или бетонни разделители. Дори съм виждал път с по една лента в посока и 15м тревна площ между двете. Глупацуте можеха да направят магистрала!
Колчетата ги сложиха в началото на лятото и от тогава няма смъртен случай, а лятото е най натоварено...
Колчетата са перфектно решение. Сега няма глупаци, които се опитват да те изпреварят на завой със 100 км/ч. Трябва и в началото и края на дефилето да сложат камери смятащи средната скорост и всичко ще е супер.
Вместо да се поддържа пътя - да се изрязват храстите,които пречат на видимостта, да се почиства банкета и канавките, да се подменят скъсаните мрежи против свлачищата, освежава маркировката и най-важното, да се спре преминаването на ТИР-ове в събота, неделя и празнични дни (правена ли е статистика изобщо колко катастрофи са станали с участието им?), те направиха най-лесното: ограничение на скоростта и колчета. Аз не съм виждал друга държава, в която примерно когато има дупки по магистралата, не се ремонтира, а се слага ограничение на скоростта, което продължава с години. Тунел с неработещо осветление - няма ремонт, а предупредителна табела на входа.
Колчетата не са решението, но явно институциите толкова им дреме за хирата. Камери за скорост(средна скорост) са необходими, за да се реши проблемът.
Предложените мерки няма да свършат работа. По пътя е пълно с идиоти. Да изрежеш храст, нищо няма да помогне. А срутването на камъни е проблим, който там от години седи. Но е вярно, че май не се отчита статистически като причиа за катастрофи. Но и за периода не е имало там такива свлачища, за да се прецени.. Тунела вярно, ту има осветление, ту няма, но за това пък не е предизвикано произшествие. А от колчетата резултата е видим. И не виждам какво лошо има в това. След като някакви мерки дават резултат и то добър. Предпочитам да карам с 50 и да съм сигурен ще че премина участъка без проблем, от колкото да рискувам някой от безсмъртните и финансово всемогъщите да ми се натресе. Няколко разминали се събития буквално на косъм са ставали пред очите. И да видиш стреса и шофьорите и промяната в карането им. А да оставим псевдодемокрацията, дето може да си правиш каквото си искаш, щото иначе правата са ти нарушени. А какво е по другите страни, това си е в тяхната къщичка. Ако има в Канада ограничения за скоростта на шейните, какво, у нас същото ли трябва да правим. Народ изпростял и изтрещял и дрогиран. Трябва да се опазят някак нормалните.
Като ги разделим физически и като закъса някой тир или като стане катастрофа и цялото направление ще стои денонощие, докато от другата страна дойде тежка техника, за да разчисти? Мисле малко, де!
Камерите за каквато и да било скорост, няма да решат нищо, а само ще пълнят гушките на тюфлеците. Преди тях трябва да се реши проблема с "привелигированите" и самозабравилите им се каруцари от НСО! И с недосегаемите, дето държат половин РПУ на заплата. След това с наглите отнемания на предимство. Едновременно с това, с опдкупите и безхаберието по подръжката на пътя. И с неграмотността на много шофьори, които още карат по правилника от Татово време. Чак тогава може да се мисли за скорост.
Срутете половината път в Струма и няма да има нито произшествия, нито ранени, нито загинали! Просто го направете неизползваем, драги кретени! Нормалните държави имат магистрали в такива участъци, нашите престъпници колчета слагат в 21ви век!