Автоинструктори: На курс за книжка още на 16 г. - с родител

Възможността младежи да карат автомобил още на 16-годишна възраст в присъствието на родител ще ги направи по-опитни шофьори. Това заяви на пресконференция днес Емил Харалампиев - зам.-председател на Националния автоинструкторски съюз, цитиран от БТА.

Обратно в новината

Коментари - Автоинструктори: На курс за книжка още на 16 г. - с родител | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Едва ли присъствието на родителя ще има възпитателен ефект, и едва ли такова нещо ще се контролира достатъчно, макар че понякога тате може и да запали вратлето на момчето, ако вдигне над 100 км/ч по пътя!... А кой ще контролира шофьорът зад волана на колко години е и дали до него стои родител?! И още нещо - ами ако родителят няма книжка? Пак бели полета и недомислици в предложението! На децата не са им малко годините, а възпитанието! Да не нарушаваме закона, да уважаваме останалите водачи и да не се имаме за безсмъртни на пътя!... Така някои и 30 години шофират баз нито една глоба или акт! В САЩ от колко години шофират?

Предложението не е лишено от смисъл, стига след него да последват адекватни мерки! Проблемът не се крие в това, на каква възраст лицата застават зад волана, а по-скоро - при какви обстоятелства. Докато малоумните селяни разрешават и поощряват отрочетата си да яхат возилата без книжки, нищо няма да се промени! Законът е закон, той трябва да е валиден за всички! Идеята е всички да имаме равен старт, т.е. всички да се докопваме до кола едва тогава, когато придобием правоспособност, независимо дали законът гласи 16, 18 или 21-годишна възраст. Тогава трябва да е голямото сито - комуто се удава и се справя - продължава с книжка. Комуто това не се удава - още часове, още кормуване, още листовки. Комуто и това не помага - карта за градския транспорт!

Да се увеличат изискванията към автомобилопроизводителите - да се произвеждат само суперсигурни автомобили, макар и суперскъпи. така няма да има пикли и пикльовци по пътя, няма да има и сериозна възможност всеки да си купи кола - ами то пикльото и пиклата ходят с коли на училище, майки и татковци водят и взимат децата си от училище или градинка с коли, жените на 200 метра от къщи ходят с колата да пазаруват - на какво прилича това и как няма да има катастрофи?! Така скоро ще забравим да ходим пеша!... И какъв ще бъде точно ефектът от присъствието на родителя във возилото?! Той няма допълнителни спирачки, пък и с 60 км/ч. нечие отроче може да помете младежите и бабичките на пейката или майките с количките на пешеходната пътека! Тогава кой ще е винавен, че не може да си обърши носа?!.. Изпитите на шофьорските кадри трябва да се провеждат само от експерти на КАТ и на полицията!

На 16, с бушуващи хормони, седнал в автомобил с тегло над 1 тон!!! Има ли някакво значение кой е до него! Ако настъпи рискова ситуация, с какво може да помогне родителят, освен да вика заедно с шофьора вътре в колата?! Няма допълнителни педали, в критичен момент човек се впива" във волана и е трудно да да му го отнемеш, колата никъде не е обозначена, че може да изненада околните с рязко спиране или рязко отклоняване встрани! И да е маркиран автомобилът с някалво мижаво триъгълниче на задното стъкло,. я го видиш, я не! А какво ще стане, ако катастрофират и загине някой? Кой е виновен - малолетният, който не носи правна отговорност, или родителят, който и да иска, не може да помогне на детето си?!

Възмутен съм от наглостта на автоинструктурите! Цялата работа е да печелят!!! Това ги вълнува тях. А дали ще убиват на пътя., явно на никой не му пука! Вместо даже да се вдигне границата на 21 години (а практиката показва, че до 26 години са най-опасните и безотговорни водачи). Като изкарат курс на 16 години, дали след 2 години липса на практикуване, когато им се даде книжка, още ще помнят какво са научили?! Трябва да се върне системата инструкторът да носи отговорност за учениците си, ако убият на пътя. Така самите те ще са силно мотивирани да пускат само подготвени ученици или направо да откажат да обучават хора, които просто не могат да се научат да карат отоговорно. Годините за явяване на изпит за категория трябва да са поне 18. При взимането на книжка, задължително в продължение на 5 години да се управлява автомобил до не повече от 1100 кубика. Всяко нарушение през този период да го удължава. Не е нормално шофьор без опит да се качва на 130+ коня автомобил. Примерът от бул.България" е точно такъв - заради гонка загиват абсолютно невинни пешеходци, чакащи рейса на спирката.

защо винаги в БГ всичко е наобратно.Всички ли са толкова загубени?срам ме е,че съм българка

я да си кажем истината-трябва да се дават книжка на МЪЖЕТЕ като навършат 25г,шшшшшаааа се изсмеете....нооо до тези години възпитаните ни дечица са комплексари,наркомани,изроди с непристоино поведение и искат само и само са бъдат забелязани иии тогава прават катастрофите...ТОВА ГО ЗНАЯТ ДОРИ И ПОЛИЦАИТЕ,ЗАЩОТО И ТЕ СА БИЛИ В ТАЗИ ВЪЗРАСТ...затова сме на 3 място в света по катастрофи т.е. комплекси на мъжете..и сега да не ми се репчат простолюдието,защото това е самата истина..

На 16, с бушуващи хормони, седнал в автомобил с тегло над 1 тон!!!! Има ли някакво значение кой е до него! Ако настъпи рискова ситуация с какво може да помогне родителят освен да вика заедно с шофьора вътре в колата??????? Няма допълнителни педали, в критичен момент човек се "впива" във волана и е трудно да да му го отнемеш, колата никъде не е обозначена, че може да изненада околните с рязко спиране или рязко отклоняване встрани! И да е маркиран автомобилът с мижаво триъгълниче на задното стъкло, я го видиш, я не! А какво ще стане ако катастрофират и умре някой? Кой е виновен - малолетният, който не носи правна отговорност или родителят, който и да иска не може да помогне на детето си?

Що не ги почнат направо от детската градина - докато са по-свободни и още не са чули за дискотеки и чалги, прост окато излязат от пясъчниците, направо да сядат в колите и да карат, какво има да ги чакат да тръгват на училище ... Като свалят памперсите и почнат горе-долу да не пишкат под себе си, направо да хващат волана. За да има работа и за инструктури, и за жените им, и за децата им, цял живот да им плащаме, и все недоучени да си остават някои?! Щото то ставало дума нещо и за отговорност, а тя не зависи много от възрастта - или я има човек, или я няма!

Мафиотчета "автоинструктури" - кавичките не са случайни за тези мръсни некадърници, дали книжки и на днешните убийци на 39 годишната жена и на 34 годишния мъж... Пък и лобисти и подръжници си намерили, вместо на всичките да им потрошим колите и строшим главите!!!!!! Защото са вай-долна проба мошеници, които не обучават а изкарват шофьори-кретени и убийци като двамата днешни от бул. "Бължгария"...

АМИ ТОГАВА НА ТАЗИ ВЪЗРАСТ ЩЕ ТРЯБВА ДА МОГАТ ДА ГЛАСУВАТ И СЪЗДАВАТ СЕМЕЙСТВА.ЗЕР МОГАТ ДА НОСЯТ ОТГОВОРНОСТ.

Интересно на този "мозък" ,ако някое такова пишлеме убие роднина или дете,каква песен ще запее....

И какъв ще бъде точно ефекта от присъствието на родителя във возилото?! Той няма допълнителни спирачки, пък и с 60 км. моето отроче може да помете младежите и бабичките на пейката или майките с количките на пешеходната пътека??? Тогава какво??? - Аз ли ще съм винавна ,че той не може да си обърши носа?

Автоинструкторите и таксиметровите шофьори са най-умните и най-важните личности в държавата. Каквото кажат и искат те - трябва да се изпълнява. Че без тях закъде сме.

Годините трябва да са 18, за яваяване на изпит за категория. При взимането на книжка, задължително в продължение на 5 години да се управлява кола до 1100 кубика, ако те хванат през този период доживотно отнемане. Всяко нарушение през 5 годишния период да го удължава. Не е нормално шофьор без опи, да се качва на 130+ коня автомобил. Примера от снощи на бул."България" е такъв, заради гонка умират абсолютно невинни пешеходци чакащи рейса на спирката.

Не може заради някакви зрънца да се лишават възпитаните непълнолетни от право на шофиране. Ставали произшествия, ами падат и козирки. това означава ли че трябва да спрем строителството.Или да им забраним да ходят по улиците/банкета/ ,че и там ги убиват.Статистиката казва колко са младите водачи причинили катастрофи, но не казва колко не са ги причинили.АЗ лично управлявам МПС от 16 години, а автомобил от 18г., но радителите ми са ме възпитали да не нарушавам закона, да уважавам останалите водачи на пътя и да не се имам за безсмъртен на пътя и така вече 30години шофирам баз нито една глоба и акт. На децата не са им малко годините, а възпитанието.В САЩ от колко години шофират?

Тезата ти е, че кретените са по-малко от възпитаните и интелигентни деца, но си сбъркал много. И недей сравнява времето, когато ние бяхме деца и нашите родители със съвременните. Играта на инструкторите е да си дръпнат париците, защото те на училище не ходят, но ще вземат акъла на родителите си за книжки. И от кога инструкторите определят правилата в България? Да не промениха конституцията нещо. Отхвърлиха им предложението, но ет пак настояват докато пробият. Това ако не е лобизъм в най-груб вид, здраве му кажи.

Ми за роми тогава 10 години ли ще станае възрастта

А кой ще контролира шофьорът зад волана на колко години е и дали до него стои родител? И още нещо - ами ако родителят няма книжка? Например аз съм родител, но нямам шофьорска книжка. Достатъчно ли е присъствието ми в колата, за да може да бъде дъщеря ми шофьор? Пак бели полета и недомислици в предложението!

Абе то в другите държави и родителите им са с друго съзнание. Нашите са все " голо на голямо"

И на 16 и на 23 да се взима книжка, като си прост, все тая. Ай не ми се правете на големи моралисти, шофьори и умници, че сигурно половината тук не можете да паркирате, да направите едно разминаване, не знаете на Т-образно или нерегулирано кръстовище кой е с предимство, но иначе да давате акъл сте първи. Проблемът е, че няма отговорност след подобни изпълнения. Няма санкции за т.нар. нахални водачи. Затова и всеки си развява коня/колата, както си иска.

Това е пълен цирк!!!!А сещате ли се кой е председателя на БАС-Български автомобилен съюз!!!!!!Това е Борис Гаврилов?!?!????!!! За тези които не си спомнят 1992г -това е организатора на първата пирамида за изпращане на работници в чужбина !!!В Търново ,Горна Оряховица и Лясковец направо ги одра живи!!!! Завлече към 6000 човека с по 3000 $ -смятайте ако си нямате работа!!!! Ама времето си върви и нещата се забравят!!!

Цялата работа е да печелят авто инструкторите!!! Това ги вълнува тях. А дали ще убиват на пътя....явно на никой не му пука!

Kой е този болен мозък, който измисли тази простотия??? Утре когато този пикльо убие човек адвокат Марковски ще каже, че това е невинно малолетно агънце!!!

Тъжното е, че Емил Харалампиев е само една пионка на която е казано: "Ти кажи еди какво си... и да видим какво ще се получи"... Подготвилите този цирк седят и гледат сеир и то в ден, когато загинаха повече хора от Сирия, в която се води гражданска ( или религиозна ) война

категория В да бъде изтрита като възможност. който има по-висока категория нека работи на камион или автобус или на каквото и да е ППС пък да си кара и личната кола. кола за кеф и удоволствие да се ЗАБРАНИ. изискванията към автомобилопроизводителите да се увеличат - да се произвеждат само суперсигурни автомобили макар и суперскъпи. така няма да има пикли и пикльовци по пътя, ама няма да има и сериозна възможност всеки да си купи кола. ами то пикльото и пиклата ходят с коли на училище, майки и татковци с коли водят и взимат децата си от училище или градинка, жените на 200 метра от къщи ходят с колата да пазаруват. на какво прилича това. и няма да има катастрофи ли?

Много интелигентен коментар. Напълно подкрепям. Като доказателство на това е статистиката която отчете спад в броя на жертвите, заради високите цени на горивата. Понеже именно на разните лекета които карат за удоволствие им стана скъпичко, на пътя останаха предимно професионалните шофьори. Ако производителите произвеждаха само сигурни коли, а потребителите на тези коли ги ползваха за да си вършат работата може би нямаше да има толкова много жертви. Предназначението на автомобила е да превозва от точка А до точка Б !

всъщност - извинявам се. изказах се доста крайно. нека има категория В, но когато карат курса нека по веднъж или два пъти ги качат на камион или автобус та да добият представа. то автобуса 5 минути не може да тръгне от спирката заради разни недорасли дето гледат да го изпреварят. в цял свят даването на мигач е неписан закон за тези които са наоколо. защо са измислени мигачите?

А някой да се сети доколко наказателноотговорни са непълнолетните? Тук ясна става дума за пари и съсловни интереси.

тук това не върви..не е за нас, след това което се случва по улиците и пътищата на БГ- не съм съгласна! Подкрепям майката на Валя ! споразумения в съда за смърт по вина на шофьора- са неморални и звучат като споразумение с дявола..айде съда вече да си гледа работата де..

Какви 16, бе!? Те на 23 не могат да карат и правят золуми.

На 16г не знаят е*е ли им се или им се пикае. А ще стават шофьори. Ужас. Може би искат да узаконят пуберите шофьори по селата и малките градове, които от 12 годишни се мятат на Жигулата на татковците си

Не става! Не съм съгласен!

Пълна глупост..да ги учат още от детската градина....

А на които им се отдава да получават пачки и другите които ги дават?! - Как да ти премахнем или ликвидираме. Реши първо тоя казус и тогава се изправи за равен старт пред закона.

Такива дебили като Емил Харалампиев трябва да ги бичуват по гол задник на централния площад за всяване смут в обществото и подмятане на малоумни идеи. Хараламби, като взеха да свършват българите и ги изучихте всичките вече надве натри, видя ли какъв ви е ефекта? - Всеки ден помеетни па 3-4 пешеходци от вашите млади прозведения-водачи на пътя. Масови дрогенти, иначе още с жълто на устата, с бирички и спринцовки в джоба, без капка съзнание за спазване на правила и закони ти искаш да ги изкараш всичките на пътя с мощни коли и мотори?! Ти и твоите гладни за пачки колеги мислите с портфейла си бе, не с мозъка! Все едно да пуснеш всички луди и рецидивисти та свобода в един ден!

Възмутен съм от наглостта на автоинструктурите ! Вместо даже да се вдигне границата - 21 години (а практиката показва, че до 26 са най-опасните и безотговорни водачи). Като изкарат курс на 16 години, дали след 2 години липса на практикуване когато им се даде книжка още ще помнят какво са научили? Трябва да се върне тази система инструктурът да носи отговорност за учениците си ако убият на пътя. Така самите те ще са силно мотивирани да пускат само подготвени ученици или направо да откажат да обучават хора, които просто не могат да се научат да карат отоговорно.

В Германия от няколко години има подобна възможност (от 17 годишна възраст). Статистиката показва, че младежите, които са взели книжка с тази програма и след 18 години карат по-внимателно и правят по-малко произшествия. А между другото автомобилната застраховка е доста по-висока, ако колата се кара от шофьор под 23 години!

Това че на инстукторите все им се вижда малко работата-парите.

абе едва ли бг родителя ще има възпитателен ефект, и едва ли такова нещо ще се контролира достатъчно, макар че понякога тате може и да запали вратлето на момчето, ако дигне над 100 по пътя.

на управляващите.Това е някаква велика дивотия.Дайте им книжка и на 10 години.

Просто се засрамете. Наистина май говорим само за бизнес и мангизи.И оставете непълнолетните , първо си изкарайте сертификати за работа с деца и после гледайте статистиките навън . Но по-добре погледнете изминалата нощ - това е истината тук.....

Аз предлагам, за да се нахранят тези алчни нещастници "инструктурите", да разрешат курсове и от 3 години... А бе говеда инструктурски, ми тези дето вчера убиха 5 човека, нали да ваши произведения бе боклуци нещастни!!!!!! Изпита на вашите шофьорски кадри трябва да го правят само експерти на КАТ и на полицията и тогава да ви видим нещастници жалки...

Вместо да повишават изискваняита, те раздават книжките на килограм. Дайте и автомати да им подарим за 15-ти септември

Пълнолетие на 21 г.,и тогава книжка,вижте сега какво е всеки ден катастрофи от недорасли шофьори.

даааааа!СЪГЛАСЕН!!!!ще разработим анатомична детска серия-розови с пискюлчета за момиченца и сини с щамповани черепченца за момченца....а,и обещавам да си плащам данъците.