Влак дерайлира в Испания, десетки са загинали
Поне 77 души са загинали и 143 са ранени при дерайлирането на пътнически влак вчера в 20,42 ч. местно време на 4 км от гара Сантяго де Компостела, Северозападна Испания.
Обратно в новинатаКоментари - Влак дерайлира в Испания, десетки са загинали | Днес.dir.bg
Коментари
отхвърлят версията за тероризъм,превишена скорост на опасен завой,закъснявал е с 5 мин.До сега загиналите са 57,ревизират последният вагон,трагедия голяма.
Дали неже в земетресението причината - разместени релси и пр.? било е в 17.22ч., на 74 км от Сантяго де Компостела: Magnitude ML 2.2 Region SPAIN Date time 2013-07-24 15:22:45.0 UTC Location 42.68 N ; 7.68 W Depth 1 km Distances 416 km NW of Madrid, Spain / pop: 3,255,944 / local time: 17:22:45.0 2013-07-24 74 km E of Santiago de Compostela, Spain / pop: 95,092 / local time: 17:22:45.0 2013-07-24 36 km S of Lugo, Spain / pop: 96,678 / local time: 17:22:45.0 2013-07-24 11 km E of Taboada, Spain / pop: 3,818 / local time: 17:22:45.0 2013-07-24
Същата работа като преди години в Япония. Гледах го преди време по Дискавъри. Гонят време, висока скорост, завой и бум.
така е деражлирало и балгарското правителство *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
"Инетелигентният " протестиращ мърляч , не прави от трагедията на хората политика . Трагедията е може да сполети всички от "революционерите"-луппени до нормалните работещи хора .Имам роднини точно в тази област , и изтръпнах за момент ....
голяма трагедия. сигурно е комбинация от развалени спирачки и нещо друго. много жп катастрофи за последните две години, а би трябвало да е надежден транспорт.
Е ако е нямал спирачки би трябвало да е нямал и двигатели. Щото при тези съвременните влакове двигателите са в талигите и този който кара влака обръща процесите в намотките и влака вкарва ток в контактната мрежа и колелото спира. Ако има проблем в този тип спиране да опъва ръчната демек феродовата спирачка.
Недопустимо е в 21-и век да стават катастрофи с влакове, поради превишена скорост или техническа грешка. Дори и човешките грешки биха могли да се елиминират от не особено сложни хардуер и софтуер. Има безброй методи които се използват за решаване на безумно сложни проблеми, а съвсем простото в сравнение с тях управление на влакове се оставя на случайността!
Е за ко да бързат 2013 г след като така и така има безработица и работа няма. Или са като нашите таксиметрови шофьори стоят стоят и като дойде клиент карат като луди докато претрепят някой.
Те пък щото хардуерът и софтуерът са много надеждни. Всичко рано или късно сдава багажа, обикновено в неподходящ момент.
Ако беше запознат с централизациите нямаше да твърдиш така. Това човешка грешка- 100%.
Бог да прости загиналите ! Трагедията се случва на 4 км от гара Сантяго де Компостела, в навечерието на празника на Св.Яков от Компостела, 25 юли.
Радостно е, че във форума има такива суперексперти като теб, способни да направят заключенията 6 месеца преди да се произнесе официалното разследване.
Принципно подобно превишение на скоростта при съвремените влакове е невъзможно. Ако караш със 105 вместо със 100 разрешени, автопилотът ще ти мига жълто, при 110 ще се разписка яко, а при 115 ти спира аварийно влака. Подобно устройство е внедрено в София-Пловдив-Бургас,което непрекъснато коригира превишенията на скоростта допуснати по невнимание от машиниста. В случая с испанския влак вероятно се касае за грешка в системата, която на мястото на катастрофата не е запаметила зона с намалена скорост. Вероятността това да се случи и нищожно малка, но ето че...
Все едно гледам филма 'Пророчеството'/Knowing с Н.Кейдж. Нещо лошо и глобално ще се случи скоро
четете слава севрукова - планетеата се е пренаселила - на групи сте си отиват душите от този свят. *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
Бог да прости загиналите и бързо оздравяване на оцелелите.Съболезнования на близките.И Испания е във финансова криза и сигурно има съкращения.Тях преди нас ги хвана и строителната болест да си презастрояват крайбрежието сходни проблеми за това сигурно и при тях важи връзкарството . Съкращават способните и можещите за сметка на некадърните и безотговорните.Това неминуемо рефлектира в подържането и ремонта на техниката а и заради икономии непрекъснато се правят опасни компромиси които се плащат с човешки живот.
2.2 на по Рихтер на 74 километра разстояние не може да повлияе на нищо. Вероятно вятър в едната посока има по-голям шанс да се усети от влака от колкото толкова слабо земетресение на такова голямо разстояние.
Трагедии винаги е имало, преди години от 1 наводнение в Китай са загинали 1 милион човека... Живеем във време, когато информацията от почти всяка точка на света достига мигновено до почти всяка точка на света. Не се заблуждавайте и не търсете пророчества. Повечето такива грешки са плод на небрежност проявена от повече от 1 човек, които са пренебрегнали своята отговорност.
Абе било е плитко земетресението. От дълбочината зависи, колко надалеч и колко силно ще се усети.
При нас ако вдигнат такава скорост, направо ще излетят и няма да се наричат влакове а влаколети.
У нас най-опасното е ако на влак му откажат спирачките в голямо надолнище, такива каквито има на много места. Тогава нищо не може да го спре и ще ускорява докато изхвърчи от релсите. Един влак без спирачки може да измине над 50 км по инерция, ако не дерайлира. БДЖ на няколко пъти изтърваха пътнически влак, но имаха невероятния късмет трасето отпред да е чисто. През 1954 обаче подобен екшън край Плачковци отнема живота на над 100 души. Само дето в онези години тежките катастрофи не придобиваха гласност, за да не опетним "възхода" на Партията..
А у нас такова нещо не може да стане! БДЖ ни пази и не развива повече от 80 км/ч максимално! Разследващите да питат къде е бил по време на катастрофата Костов...
Няма машинист на този свят, който умишлено да развие 100 км/час отгоре над допустимата скорост. Има някаква сбъркана информация в бордовия компютър. Дори в БДЖ се проверяват всеки ден записните ленти на всеки влак. Превишения се толерират само, ако машинистът е неправилно информиран къде с колко да кара.
Дрън-дрън, че хлоп. Я разясни какво е отказали спирачки на влак? Само не ми казвай, че им е спаднал въздуха и заради това не могат да спират, че ще се смея до вторник! Или пък на всички колелета са се строшили спирачните механизми едновременно? Всъшност по-добре е да прочетеш кое как е преди да пишеш. Влак с отказали спирачки няма как да го помръднеш, да не говорим да го засилваш. Няма ли въздух в системата спирачките са затворили и влака спира. За да ги освободи локомотива подава въздух, ако налягането е малко или някъде изпуска то цялата композиция няма тръгване! :)
И инцидента е бил край Кръстец, а не до Плачковци. Влака навлиза с висока скорост и дерайлира на една от стрелките.
2.2 усещаш като мине камион по улицата до къщата ти. Но версията за нещо не наред по релсовия път е много по-логична от високата скорост. Това не е катастрофа с 180 км/ч.
,,Поне 77 души са загинали..."в случая е по -уместно да се употреби ,,Най-малко 77 души са загинали...",,Поне "се употребява в съвсем други случаи а не когато се говори за жертви и произшествия.