Кап. Тодор Пенев: Пилотите са имали достатъчно време да катапултират, но нещо е станало
Според него твърде рано е да се говори за причините за трагедията, тъй като те са няколко
Обратно в новинатаКоментари - Кап. Тодор Пенев: Пилотите са имали достатъчно време да катапултират, но нещо е станало | Днес.dir.bg
Коментари
Тези в парламента, -СМЯНА.САМОЛЕТИТЕ, СА СТАРИ, ГОРКИТЕ ПИЛОТИ НЕ ПИЛОТИРАТ ДОСТАТЪЧНО. ФЕОДАЛИТЕ,ПАРИ ЗА ГОРИВО НЕ ДАВАТ. САМО КРАДАТ. ТАКА ЧЕ ПРИЧИНАТА Е ТУК.
Всички от командването ВЪН и този пенсионер на отбраната Запрянов до 100г ли ще стои. Не ги е срам лапачи
Задължителна оставка на изветрелия пенсионер Запрянов и на мъжката пу_ка Емил ЕВтинОфф!!! Тези боклуци са за съд!!! Дори и заради смъртта на пилота, който се разби в Черно море при нощен полет! Кой простак пусна толкова ниско светещата мишена?!? На дръвника!!! И тримата!!!
1. Това в Граф Игнатиево си беше САМОУБИЙСТВО от самонадеяност и адреналин, гарнирано с крайно тъпи команди от кулата!!! 2. Това се случи през 2022 год. в Бургас с двамата полицаи, които безразсъдно и самоуверено решиха, че могат да спрат засилил се многотонен автобус с леката си кола!!! Много глупаво САМОУБИЙСТВО!!! Светла им памет!
А защо не се разглежда и версията, свързана с метеорологичното време? Даваха един документален филм за катастрофа на самолет, уж всичко наред, прогноза за време ОК, но самолетът катастрофира. Накрая причината се е оказала промяна на времето в някакъв локален участък. Аз съм служил в Щръклево при Л29и39, сещам се как пропадаха над БПРС в някои ситуации и е имало няколко случая пилота да измъква самолета чрез наклон, за да не се оплете във високите антени. Сещам се и за една катастрофа на Л29 над Летница, когато пилотите се опитват да измъкнат самолета извън населеното място, катапултират, но на единия не се отваря фанара, на другия се пали парашута. И двамата загинаха, въпреки че са се опитали да катапултират.
Пилотска грешка! Това е! Жалко за двамата летци. Смели са били,но не герои! Просто са сгрешили и това е било фатално.
Ами сега кой ще се радва на жената на майора? Ами бременната в седми месец годеница на старши лейтенанта? Милите вдовички!!
Не я мислете вдовицата на майора! Ще взима хубава пенсия от него и ще бъде атрактивна.
Колко добри и благородни сте всички тук, възмутени лицемери! Поне се научете да пишете без груби правописни грешки! Аз казвам истината,казвам това,което вие не смеете и да си помислите.
Лоша поличба. Сигурен знак, че България час по-скоро трябва да напусне НАТО.
От видеото се вижда, че не е ясно каква фигура правят за последно. И ВВС продължават да крият каква фигура е била планирана, както се разбира от думите на експерта тук, който все-още, вече 4 дена чака да му кажат. Каквато и да е, обаче, пак се вижда, че най-вероятно двамата са си пречели един на друг с управлението, затова и нищо смислено не се случва със самолета в нисходящата часта на траекторията. Какъв лупинг тресе разбирачите тук?
А можеше и да се забият в събота върху публиката .
............Пилотите са имали достатъчно време да катапултират, но нещо е станало, ........... Станало е това, че не са могли да овладеят машината по време на лупинг и не са били в състояние да задействат катапулта. Който знае, какво е лупинг и какво се случва с пилотите по това време, трябва да е наясно, че се иска много тренинг и изключителна издържливост .
ли това е първият лупинг, изпълняван от тези летци с този самолет. Сигурен съм, че много пилоти са го правили с Ел 39. Нещо с машината, или с момчетата се обърка. Не съм спец и не знам дали и двамата могат да управляват - вторият при проблем с първия, но накрая се видя, че самолета слуша и опитаха да се измъкнат, късно...
. Кептънът е прав, че трябва да бъдат проверени всички версии. Така е по теорията и практиката на разследванията на авиационните събития. Длъжни са да го направят. А какво ще кажат е друга тема. Най-вероятното е, поне според вижданото от записа, грешка в техниката на пилотиране. Такива правят и опитни военни пилоти с по 180-200 часа на година. Па камо ли нашите сиромаси.
Няма нищо по-нормално от това военни пилоти да правят фигури от висш пилотаж, вкл. и на малки височини. Без да забравят, обаче, че всеки самолет има предел на възможностите и съответно ограничения, които не трябва да бъдат преминавани при никакви обстоятелства. С просто око, но на голям екран, а не на телефона, се вижда, че след преминаването на горната точка пилотите не продължават надолу с фигурата „Лупинг“ ( завъртане във вертикалната плоскост на 360 гр., т.е. без промяна на направлението на полета). Те променят посоката на полета с 180 гр., но не остават на хоризонтален полет, а пикират към земята. За заемане на нормално положение на самолета е необходимо да се завъртят на 180 гр. около хоризонталната ос и веднага да се започне изравняване и преминаване към хоризонтален полет. Веднага, защото височината е много малка. Щяха да успеят, ако не бяха направили, след завъртането на 180 гр., още едно „тоно“ (завъртане на 360 гр. около надлъжната ос). Това, при сериозното пикиране, означава още загуба на височина. И тя вече е недостатъчна за извеждането на машината в хоризонтален полет. Вижда се ясно как машината в нормално положение намалява ъгъла на пикиране и тръгва да изравнява, но височината не им стига. Не споделям мнението на кепт. Пенев, че са имали време да катапултират. Ситуацията от горната точка на фигурата да удара в земята се развива за 7 секунди. Това е недостатъчно за анализ на ситуацията, вземане на решение, заемане на позиция (и от двамата пилоти) и задействане на катапултната система. При това само ако пилотите са се убедили, че самолетът е неуправляем. А кадрите говорят, че самолетът през цялото време е в управляем режим. Кептънът е прав, че трябва да бъдат
Някой беше писал, че отдолу са им наредили да направят още няколко лупинги за да се изфукат пред Натовци, но това видео било изтрито
Абсолютно прав сте.Друг по мощен самолет може да се издигне на по- голяма височина по вертикала и след това без проблеми да направи лупинга.С просто око се вижда че този самолет не може да набеРе височина.Или има проблеми с мощността,което може да се дължи на двигателя,или недостатъчен форсаж от пилотите при издигане.Друго което си мисля,че са тренирали на друг тип самолет основно,което не знаем.
Боби:Те калпаци,вярно.Ама при Боко Тиквата по-добре ли ни влизаше?Без ступпр казваш...мазно
От както Радев внедри Киро простия и Асен измамника в бг политиката, България е в ступор
Стари самолети,дошли токущо от ремонт и рискови изпълнения ... Това е. Светла им памет!
Възможно е това да е бил подготвен атентат срещу Президента Радев, който е трябвало да се вози с катастрофиралия самолет,но в последния момент ги е изненадал и е решил да се повози на друг двумоторен самолет - морално остарелия вече Ф16 (все пак той е малко по нов самолет от катастрофиралия) Сащ произвеждат и нови самолети Ф35, цялата работа може да е била за да си поръчаме нови Виртуални /Хартиени самолети Ф35 и да платим в Брой разбира се.
Казах още преди да развие цялата история, че не е на хубаво!!! Засега Радев е жив, фашистите не успяха, но подлогите в службите мълчат и ще си мълчат като ебани гургули!!!
То е ясно че Путунските агенти са замесени ,ама не смей е пак да го твърдим сакън да не натопим северните пияндурници,-двама професионални пилота на НАТТО,загинаха на кой му отърва освен на него блатният психопат
Тази маневра е предназначена да се изспълнява на по големи височини и просто рискът е огромен на тази свръх малка височина
Руски саботаж да бойкотират провеждането на авиошоуто по случай членството ни в НАТО
А, прави ли ви впечатление, че катастрофата с Терзиев в морето. И сега тази. Са все след изпълнение на сложни задачи при нисък полет. А не при рутинно управление горе на високо. Което на мен ми говори за пилотски грешки и не достатъчна тренировка. И когато ги извадят от зоната на комфорт при стандартно летене. И трябва да се извърши по специфипна дейност. И хоп става белята. Как пък един двигател не отказа при прав полет горе на високото. А и при двата случая, когато се гмуркат на ниски височини. Само ше ви кажа, че служих на летище. И командира сваляше самолета над пистата, и го обръщаше с корема нагоре. Преминаваше я, и го нормализираше и набираше височина. Ама той е от старите кадри, когато още имаше ВВС !!!
Крайно време е да се разположат много камери с висока резолюция които имат голям обхват е случаи като този за да се видят бъдещи инциденти ако недай боже станат
като четеш бръщолевенето на тоя, се убеждаваш, че военните са най тъпите индивиди на планетана! а бившите военни са още по най тъпи!
Ще излезе прав онзи който първи каза , че двигателя на самолета е руско-украйнски и че чехите едва ли са ползвали оригинални руски части при ремонта. След кривата по изкачване, кривата надолу става права, или двигател или управление са я предизвикали правата директно в земята.
Вижте входа на авиобазата и това ще ви отговори на всички въпроси , а именно колко сме бедни.
Нищо няма да открият тия наши пишман следователи от Военна Полюция ... и така нататък ! Даже и да открият, ще го или скрият, или така ще го извъртят, че да са виновни пилотите ... Никой не вярвя на следствие, прокурватура, съд ... В тая държава-кенефна дупка всичко е "мижи да те лажем" !! Многото случаи у нас с взривове по военни складове, военни заводи и летища след войната в Украйна, навежда на мисълта че това е работа на "освободителите" ... Тука има прекалено много живеещи освободители, които или трябва да се изгонят, или да се изритат анално от БГ !!
крайно време е да им спрат летенето, да се минава на дронове. няма само да им поддържаме играчите. Капитани, пилоти..и секви толумбаци се бутат къдено не им е мястото.
с тази катастрофа прецакаха муньо, това му бе фикс идеята, като м.г. знамето на Рожен и 3 март 2020 година. Той е разпоредил да се пъчат пред народа като гащати петли ,нали идат избори
какво се е променило от 2017. Запрянов е бил зам.министър. Проблемите са същите и нищо не се е случило. "Това, което е в цялата авиобаза в момента, е по-малко от норматива за един летец, който лети в Авиано, а годината приключва", обяви държавният глава на 24 септември 2020-а по време на съвместен полет на МиГ-29 и Ф-16 над Граф Игнатиево.
Добре де, да я гледат тази черна кутия. Или пак ше трябва да я прашаме в чужбина, че тук само идиоти.
Един ,два самолета годни да се вдигнат ,пари за гориво няма /високи заплати за горе по бюрата има/оттам и летателни часове няма.С едва 17-20 летателни часа, тоест много под минимума, за учебен полет, кой идиот фуражкар от командването на полета, им е заповядал да изпълняват сложни фигури, за които нямат подготовка? А военната путкурватура отново ще измие лизално насраните гъзове на командният гейнасралитет... Баси евронатовските гейопедалолезбийски ценности... Разстрел за вас фуражкари жалки командващи... А пръдльото аскювски и зеленочорапест фуражкар Президент смРадев, наакано мълчи с пълна уста с лайна...
Ако наистина имат само по двадесет часа на година то това едва стига само за поддържане на навиците за излитане и кацане.
Самолета не е за акробатика,пилотите ни не са циркаджии...ВВС да защити морската ни икон.зона и защита от неприятелски дронове...ВВС се превърна в хранилка
Напълно съгласен.... От 20 г- насам много продажни полтици,напудрени изкуфели генерали. имат тотална вина за срива на военната авиация като цяло.
Не се напъвай след като си нямаш понятие от самолети. Всички тези фигури от пилотажа - лупинг, тоно, полутоно, имелман... са част от маньоврите при въздушен бой. Първо се изучават на учебни или учебно-бойни самолети, след това летците преминават на бойни самолети, където също се изучават и тренират. пак повтарям - това са регулярни маневри, използвани при водене на въздуше бой и се представят пред публика, когато има някакви тържества, за да се демонстрира каква авиационна сила сме. Някакъв глупак беше писал, че май не работел форсажа - прав е, не работи, защото Л39 няма форсаж. Друг глупак беше писал, че самолетът бил стар - в авиацията няма стари и нови самолети - има изправни, които летят и неизправни, които не се допускат до полети. 24 от 36-те Л39, които имахме, бяха продадени в Африка и сега летят безотказно, друг е въпросът, че някой се облажи персонално от тази далавера. Същото се случи и с голяма част от СУ-25. При нас се водят, ч са отпаднала необходимост, а в държавите които ги закупиха изгодно от нас, самолетите си летят и досега.
не только истребители, но и некоторые гражданские самолёты. Но для «Чакры Фролова» это отдельный список, т.к. для данной фигуры высшего пилотажа нужен самолёт с управляемым вектором тяги. https://olymp.as-club.ru/publ/arkhiv_rabot/shestnadcataja_olimpiada_2019_20_uch_god/mjortvaja_petlja_i_chakra_frolova_istorija_ehtikh_figur_vysshego_pilotazha_i_ikh_primenenie_na_razlichnykh_tipakh_samoljotov/39-1-0-2504
Голяма трагедия! Най-вероятно поне няколко човека са направили фатални грешки. Защо са планирали толкова рискова маневра!? При положение че пилотите нямат достатъчно летателни часове в последните години, а и самолета е стар и може да дефектира. На кого и какво доказват? За 2 години 3 български топ пилота загиват при тренировъчни полети, това е лудост.
По време на комунизма нямаше такива нещастни случаи, имаше само празни магазини.
И като катапултират какво? Една машина минус и лесно сменяеми два маймуна дето без машината са абсолютно безполезни Още 222 маймуна ще се намерят още на следващата секунда ама машина откъде? ПС Пак добре че не са потрошили бойна машина нищо че ще дойдат новите ефки
215 часа имал, ама смуче по 20 000 заплата всеки месец, барайки си макарите, а сега и пенсия и заплата. Да ти пи.ая на летеца и експерта!
До Не летят достатъчно Мръ.сна русофилска г.ад ...България не дава пари на Украйна а за съжаление негодно първобитно оръжие от Русия ,което все още имаме ..Такива ,като тебе трябва да се пращат на вечерно обучение ,да се образоват ..
Според авиоинженер бойният ъгъл може би е малък и е довел до срива на самолета: „Една от особеностите на самолета е, че той е неустойчив в по-големи ъгли на атака и тогава може да се случи срив на потока. Ако се стигне тъй наречения критичен ъгъл на атака, се получава този срив на потока. Естествено конструкторите са предвидили това, когато са проектирали самолета, и са направили края на крилото с ъгъл, малко по-голям от този, който е в основата на крилото. По този начин, когато се доближим до критичен ъгъл на атака, потокът се срива първо в края на крилото. Сривът постепенно се движи към основата на крилото, преди да пропадне изцяло. Започва и вибрация, която се предава към тялото на пилота. Въпросът е тези критични режими да не се достигат, защото самолетът се срива и сте в режим, в който трудно може да оказвате влияние върху него. Можете да го изкарате от такъв режим, но не и от ограничена височина.,,,"
Подметката радеф къде се скри, негово е праветелството, негово е президентството, уж пилот, я да се пробва да подкара дори пробитата кошница. Генерал радеф, не е по армейски да се криете, излезте и обещайте, че ще изринете съветските инструкори и военни от обора
Л-39 се използва като учебен и учебно-боен самолет от над 30 държави на 4 континента, в това число САЩ (12 броя) и Франция (9 броя). Лош пример си избрал за да си правиш дебилната пропаганда.
Учебни да, ама къде си чувал някой да прави демонстрации по авионно майсторство на учебни коли? Учебните кошници - за обучение. За майсторски фигури и демонстрации се използват нормабни машини
Трагедията е огромна и изгубихме двама офицери - летци. Задължително трябва да се провери всеки сантиметър от земята, всяка команда по веригата и много винмателно да се разчетат данните от оборудването за наблюдение и запис (т.нар. черна кутия). Трябва, да се извлече максимума от този инцидент, за да се предотвратят следващи. Да, ще сме в траур, семейства са почернени, но не трябва да допускаме да се случва отново. Върху това трябва да е фокуса в момента, а не празни приказки и подсмърчания.