Как започва учебната година в най-предпочитаните от българи университети в Европа

PCR тестове, дистанция, носене на маски и мерене на температура преди влизане в час

Обратно в новината

Коментари - Как започва учебната година в най-предпочитаните от българи университети в Европа | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Най-престижните университети в света са достъпни за българи, а тук някакви умници се скъсват да плюят.

Как ще се ебът с маски или без и как ще спазват дистанцията от два метра при ебането?

Ами в Белгия министърката забрани груповия секс... Максимум по двама, без да уточнява половете...Това беше обаче още в началото на лятото. Сега нали вече са охлабили мерките, та може и да са го разрешили груповия секс. Аз лично бих ти препоръчал отзад. Така е по-безопасно!

Пишете глупости, в Холандия, нито искат тестове ,нито носят маски. Дистанция да и само във влака маска. Българските медии лъжат постоянно, изобщо не искаха карантина за влизане в страната, въпреки че тука пишеха. Пълна лъжа е , не четете, питайте хората дето живеят там.

Нищат да ходят у Расията даже и на Корнити сино и е в Америката

не каза ли,,.защо ходят да учат на запад ,а не в Россия?!

много е тъжно, че оставаме необразовани и неоринтирани като от преди сто години. Според вас университетите в Русия не предлагат образование ли?

а за ученето в който и да е университет в западна европа причината е само една - стадния синдром на нацията ни, както и желанието за демонстриране на състояние. Научно обяснение няма.

Обяснение има, при това няколко. Първо, ако наемате инженер, диплома от немски или от руски университет ще предпочетете? Просто практическата подготовка и материална база в западните университети са на светлинни години от тези, дето са по на изток. За теоретичната подготовка нещата са може би на кантар и съм склонен да се съглася, че в Русия тя е може би по-добра. Но да не забравяме, че и на Запад има професори с руски произход. Второ, с диплома от някой национален университет завършващите са вече с единия крак в пазара на труда в съответната страна. Отново, в Русия или в Холандия бихте предпочели да градите кариера?

щом и инжинерите вече са квалифицирани като учени :) Аз лично бих наел руснак, защото няква джаджа човек ще се научи как да я сглоби, но теория на физиката ако не знае, няма как да я навакса. Второ това, че ние нямаме кариерни възможности за новодипломираните е защото ние не създаваме предприемачески дух, който да създава капитал, който да създава наука и технология и това всичко започва, защото пращате децата си да учат по чужди университети и те вярват, че трябва да се променят, интегрират, нагаждат вместо да са си господари в собствената градина. Както и да е - дъла тема за обсъждане.-

Не казвам, че инженерите са учени, при все че има и инженерни науки. Но дискусията и не беше за науката, а за образованието. А физиката, не е само теория. Понеже преподавам физика в западен университет, но завърших образованието си в България, то имам представа за какво говоря. Горд съм с теоретичните си познания, но в началото като влизах в лаборатория, не знаех откъде да започна и какво да правя, как да се държа.

В предния пост се отплеснах. Не става въпрос, дали ще наемете руснак, а дали ще наемете руски възпитаник. И сглобяването на джаджа не е основното. Говорим за работни навици, трудова етика, правила за безопасност, норми и стандарти и редица други неща. В западните университети всяка практически ориентирана специалност включва и лятна практика, често във фирма. Допълнително бакалавърската и магистърската тези могат да се изготвят също в резултат на стаж във фирми. Въобще трансферът към индустрията и икономиката, т.е. към трудовия пазар е доста по-добре уреден.

казахме темата е дълга. засягате и влиянието на интересите на индустрията към целите на науката. Какато и да е. Направете връзка с бг университети и развийте някакво партньорство за развитие на приложната физика. Така бихте инвестирали в нацията си.-

Направил съм го, очаквам одобрението на проекта.

как можете да напишете статия за някакви случайни университети в европа и да не направите подобно изложение за българските университети??? Тва чуждопоклонничество е просто болезнено. Това го казвам като човек, учил в 4 университета два от които не в България-

Едно време кога

бай Василе?

Кога Ши излезниш зад граница

И сега като излезязохте зад граница, та прокопсахте! 80% от вас излязоха за какво - да са болногледачи, да са висококвалифицирани берачи на ягоди и аспержи, ...,Големия келипир е, българите, да сме в по-гооямата си част обслужващият персонал зад границата. Поне 70% от българските деца, които "учат" в западни университети, всъщност не са там за да учат, а за да работят. Имат право на часове студентски труд официално и на още няколко неофициални. Това е огромният проблем. Обаче родителите им вярват, че децата им учат, че и пари изкарват. Има малък процент нормално живеещи българи зад граница, но това не е показателното.

С таз пуста мода,български студенти да ходят да учат назапад,много мои познати се докараха до просяшка тояга,щото нямат средства,пък не им стига куража да откажат на мамините синчета и дъщерички !

ги изцедят до дупка, след това ще започнат да се държат "по западняшки" и на старини няма да ги погледнат! Най-много да им продадат апартаментите и с (част от) парите да ги пратят в старчески дом...

Не е мода,Маро,а възможност за друг живот.личен опит- синът ми е програмист в Сименс,снахата - химик в Лореал.

Да ,те назапад точно българи чакат,щото нямат свои програмисти ! Кой знае къде мият чинии в някой ресторант !

ами ок, но в лореал и сименс можеха да работят и с дипломи от бг. Нищо против нямам всеки да си учи където иска, но не ми харесва насажданата идея, че бг образованието не струва.-

Не чакат българи,а способни хора.Все им е тая откъде са.Просто твоите деца не мога да постигнат това,затова си озлобена.

Абе, "предпочитани" след като разсипаха образованието в България с "реформи", мизерия, корупция, партизанщина, шуробаджанащина, соросоидиотщина... деморализираха студентите с дрога, чалга, разврат...

е тъпо и първосигнално животно, което с много остен и бой се вкарва в правия път... Когато никой не го ръчка, а и го мързи, мисията става почти невъзможна!

ти какво мислиш, че става в университетите в другите страни, да не мислиш, че това не съществува?

Университетите в Европа ,където приемат да учат българи,пък и други от източна Европа са създадени точно да оберат парите на простото население,където дъщерите и синовете им ходят,да си начешат крастата,че учат в Европа и да поживеят далеч от родителско опекунство !

Точно така. Например Университетът на Глазгоу е основан през 1454 г. да обира парите на българчетата, с високата си такса от нула точка нула на семестър.

университетите в Англия вдигат таксите,НО пък преподаването онлайн е на страхотно ниво,правят си и индивидуалните консултации по интернет с преподавателите. И там студентите оценяняват преподавателите периодично...и това се чете...и докладва. Не за всички специаности може да се мине само онлайн,и затова ще има и присътвени занятия но с предвидени мерки. Всеки трябва да внимава за себе си,когато е на общежитие или пък на квартира не е сам.

Точно така ! Университетът в Глазгоу ,основан през 1454 г. точно теб чака !

Ами тя най-вероятно от собствен опит говори бе, Тоше! Ама ти си учи тука - УНСС, ЮЗУ и БСУ те чакат да минеш от там, за да ти връчат каквато диплома искаш да си купиш.

ти въобще слушаш ли се ? някой неграмотен кандидат-бакалавър, ще ми оценява преподаването и знанията в науката?? Също не знам за какво качество говорим- в Глазгоу и доста от унитата в Англия - точно този от статията в Манчестър преподават хора, които не знам дали и магистарски тези са защитавали.

Студентите освен познанията ти оценяват и редица други не по-маловажни неща: педагогически подход, яснота и достъпност на представяния материал и т.н. За съжаление малцина сред добрите специалисти са и добри преподаватели. Учудва ме, че не знаете тези неща, при все четирите Ви образования...

университетския преподавател не е начална учителка за да забавлява децата - ако някой няма мотивация за нещо може да си тръгне спокойно. Никой насила няма да бъде научаван в нещо. Преподавателят в уни трябва да има научни познания и е проблем на студента да черпи от тези знания със или без педагогически подход. Както казах мнението студентите могат да си го дават но не са в позиция да ги слушам-.

По принцип споделям това мнение, но има и няколко други аспекта. Първо, и най-големият гений ако не е в състояние да обясни материята, по която работи, то, първо, е безполезен и, второ, явно сам не я е разбрал достатъчно. Второ, финансирането на университетите е обвързано с броя студенти, които пък се ръководят не толкова от това, какъв специалист си, а как преподаваш. В крайна сметка уводните курсове, а това са болшинството от курсовете в бакалавърските програми, съдържат материал, който не се е променял от доста време (за физиката - от векове). И тогава няма значение дали си открил нова частица или си обединил гравитацията и квантовата механика при условие, че не можеш да обясниш какво е това скорост.

че "някой" ни обира парите, а в това, че приходите са ни смешно малки на фона на средно-европейското ниво... Т.е. пак "някой" ни обира парите, но това не са европейските университети, а доста по-близки до нас хора и институции...

Тези "доста по-близки до нас хора и институции..." са крепени и държани на власт точно от ЗаПАД. Или мислите, че ЕС няма средства и механизми да следи разходването на европейските пари? ГЕРБ вече над 10 години ги точат и ограбват, а горките евроструктури хабер си нямали от това, безсилни били. Бреййй, че удобно ама, за оправдаване на ограбването. ЕС крадат заедно с ГЕРБ, затова ГЕРБ е удобен, а в главите на младите са наляли страшна пропагандна боза за добрия и щедър ЕС и лошия и крадлив ГЕРБ.

по принцип си прав и не отричам това, което казваш. Само, моля те, не пиши в сметката и университетите! Познавам много хора от академичните среди - и у нас, и в чужбина, и, повярвай ми, последната им мисъл е да ограбват или ощетяват някого... Там стремежите, вълненията и борбите са на съвсем друго ниво. Е, има и келеши, като навсякъде, но те са единици.

За университетите не съм казал нищо. Има кандидати за тези университети от цял свят, разбира се, че ще се възползват. Мои близки млади хора учат в едни от най-известните университети в Западна Европа, ами там учат студенти от над 30 държави може би. Малките държави ще бъдат погълнати от големите, но накрая ще изчезнат и самите големи държави. Който копае гроб другиму, сам пада в него. Новият световен ред не предвижда нации и държави, всички ще бъдат под глобално робство.

проблемът е, че докато не възвърнем репутацията и високият статут на университетите в бг, включително изследователската работа, нацията няма да прогресира. Мога да дам нагледен пример - Израел финансира агресивно висшето образование и го развива и другият случай на Йордания, където децата на богатите плащат нечовешки суми за да може децата им да учат в някакви знайни университети по света - помислете кое общество е по-напреднало.

Защо съблазнявате младите българки и българи да напуснат Родината си, и един ден България да опустее и да престане да съществува?

Защото не е същото. Защото Хайделбергският университет е основан 1378г. и има непрекъсната академична традиция, а Стопанска академия „Димитър Апостолов Ценов” – Свищов — през 1936 и има прекъсване от 45 години. И други подобни. И защото три изпита за двеста марки и едно прасе.

моето момиче, това което означава университетът съществува от еди коя си година е просто маркетинг, който същият продава - дали за такси от студенти дали за държавна субсидия. Той като е открит тогава, когато икономиката, която вие дадохте като пример не е съществувала като наука, а сигурно е преподавал писане и четене , не е много релевантно за това колко силен университет е. Първо университета в днешно време е врата към възможности и трябва да се самообучаваш до голяма степен, в който и университет да учиш. Реномето на унито се определя от това, колко успешни са хората, които са го завършили,

i-rrelevant

Какво не разбрахте от 'непрекъсната академична традиция' ? Написах го по-бавно.

моето момиче, това което означава университетът съществува от еди коя си година е просто маркетинг, който същият продава - дали за такси от студенти дали за държавна субсидия. Той като е открит тогава, когато икономиката, която вие дадохте като пример не е съществувала като наука, а сигурно е преподавал писане и четене , не е много релевантно за това колко силен университет е. Първо университета в днешно време е врата към възможности и трябва да се самообучаваш до голяма степен, в който и университет да учиш. Реномето на унито се определя от това, колко успешни са хората, които са го завършили, или колко значими изследвания е публикувал. Първото се постига много лесно като приемаш предимно децата на богат и родители , второто е трудното и се постига само с качеството на хората учещи и работещи в университета. Датата на откриване е само за публикуване в рекламните материали.

можеш ли да ми обясниш каква е "непрекъснатата академична традици" на науката икономикс ,чиято съвременна форма, която се изучава днес се заражда едва в 19 в в зародиш?

Какооо, по твоята логика новоткрит университет трябва да няма никакви шансове! Колегата "un*comunist" правилно ти казва, че това е маркетинг. Принципно същото го пише на всички бирени шишета - от коя година е основана бирената фабрика. Ама това не е пълна гаранция за качеството на бирата сега и/или през всичките години. Иначе съм съгласен, че в споменатата Стопанска Академия изпитите се вземат/дават дори и срещу чували с картофи - и аз съм ги чул тези "новини" и не бих си изпратил децата да учат там. Нека ТЕ, от тази Стопанска Академия се замислят ако прочетат това! И пак от същата Стопанска Академия познавам човек който се е реализирал мноооого високо и без да е бутал било то пари или картофи ... без значение. В крайна сметка реализацията до голяма степен си е до човека. Само преди 1-2 дни имаше пак някаква новина свързана с най-елитните университети по света... Един от коментарите беше, че нито един от космонавтите или разработчиците на ракети НЕ е завършил нито един от тези университети. Така се оказва, че "Голямото Име" няма реално покритие. "Покритието" идва от приема на богаташки деца на които реализирането им е почти сигурно. И ако се замислиш се стига до това което е написано в Библията - Богатството е според времето и случая.

Прекъснал ти е мозъка май. ВФСИ, преименувана на Стопанска академия никога не е прекъсвало обучението на студенти.