Коментари - Институтът за пътна безопасност: Ако "бонус-малус" падне върху автомобила, ще създаде бумащина и затруднения | Днес.dir.bg
Коментари
А какво стана с мерките да ограничат пренавиването на километражите на колите втора ръка, понеже си е жива измама? И технически преглед още при търговеца, за да не купиш таралясник с полусчупен двигател, отрязан катализатор и на реални 3 пъти повече километри? Там нещо не виждам активност?
ДАНЪЦИ, ТАКСИ, ЗАСТРАХОВКИ, ВОДА, ТОК, ТЕЛЕФОН, ЛЕКАРСТВА ...; ОСТАВА И ДА ДОЙДАТ ОТ НАП И ПОЛИЦАИ И ДА ПИТАТ -А ОТКЪДЕ ИМАТЕ ПАРИ ДА ПЛАТИТЕ ВСИЧКО
Адвокатската пасмина пак ще намаже...аман от адски безобразия в тая държава
Казус. Дисциплиниран водач кара в дясна лента по магистрала. Изпреварва го друг и се престроява пред него, но на дистанция от 20 метра. В това време влизат в обхвата на камера. И дисциплинираният гори с едиколко си точки, защото не спазва дистанция. На всичкото отгоре, освен него ще е виновна и колата му. Ако не се изчистят подобни бъгове, преди приемането на системата "бонус-малус", ще се получи "бонус-фалос". И бонусът няма да е за шофьорите.
Нещата минават всякакви граници вече. Недопустимо е това. Направо да си превеждаме заплатите в адвокатските кантори
Юристите работят за собственият си интерес, а застрахователите и гражданите сами да устояват правата си.
от цялата суматоха се възползваха само адвокатите, те ще прибират крупни суми, а жертвите на пътя да го....
Аз предлагам така-гориво 5 лв/л.ГО х 4,направо 1000лв.Изчистваме всички .трошки от пътя,за да е свободен и празен за тежкарите!Тогава,само те ще се трепят,бият и засичат,но те,без нас,останалите.МВР ще отчете драстичен спад на ПТП.Телевизиите ще отразяват "Бетнли"предизвика верижна катастрофа с "Майбах" и "Порше Панамера"на Ускорителя.Водачите първо се биха"зверски",охраните се намесиха и се чуха към стотина изстрела от полуавтоматично оръжие. След като КФН,по нареждане на "Държавата",са решили всячески да вдигнат премиите по ГО,да си го кажат направо и директно!"Бонус-Малус"....в такъв вариант си е чисто порно.
Системата ни за застраховане отговорност към трети лица, т.н. Гражданска Отговорност в България, и не само при нас, е ако не идиотска то е полу-идиотска. Ние в действителност не плащаме застраховка Гражданска Отговорност, а Отговорност МПС /по-точно собственик МПС/. Смисъла на подобен тип застраховка би трябвало да е отговорното лице за настъпване на щети, материални и/или нематериални да се поема от лицето предизвикало щетата а това основно е ВОДАЧА / Шофьора на МПС-то. И аз считам, че логично най-правилно е Застраховка Гражданска Отговорност да се плаща от лицата сертифицирани да управляват МПС. В този случай системата "бонус-малус" би била ефективна. Отделно собствениците на МПС трябва да плащат застраховка Отговорност към Трети Лица и тази застраховка да е калкулирана по обвързваща формула - мощност+маса/товароподемност+възраст на МПС-то. Смисъла на застраховката на МПС-то е отговорноста на собственика за подръжката на МПС-то в безопасно за движение по пътищата състояние, защото не са малко случаите при които водачите на МПС предизвикали щета да не са имали възможноста да предотвратят щетата заради неизправност в МПС-то - тези случаи по-често се отнасят за собственици Юридически Лица, които наемат водачи за техните МПС-та но обслужването на МПС-то е задължение на собственика. При настъпване на щета отговорноста винаги ще се поема и от двата фактора - водача и МПС-то/собственика на МПС-то/ предизвикали щетата, но кой ще поеме по-голямата тежест зависи от протокола/следственото заключение за причините довели до щетата.
ако могат историята на автомобила в завода производител да заложат и нея ще ни сложат малоумници
Защо трябва да се започва на чисто ,като има досие на всеки-връщат 3 години назад и изчисляват ,а за новите те са в отделна графа и без това. Просто не е изгодно -нали?
Нагледна ретроспекция за постановката на системата Бонус -Малус във български вариант; за осмисляне от ДЕПУТАТИТЕ ЗАКОНОТВОРЦИ! Преди стотина години от гарата в Бургас се наемали файтони (таксита) Историята помни случай в който Фердинанд и свита пристигат на гарата и наемат пиян файтонджия ....До тук нищо различно, но докато потеглят "шофьорът" заспива и ....царската свита е посрещната от пиколото на публичният дом на Ешек Булеварда. Ето една история за МАЛУС при застраховането! Конят (таксито) по навик спазва пътя Гарата -Бардака ..... Кой в същност е виновен ШОФЬЖРЪТ или КОЛАТА!
какво не ви хареса на немската система, че почнахте с извращенията? Какво е виновен автомобила за това какви шофьори го карат. Тури го на шофьорите да видиш как всички ще карат. В Германия си има една тарифа... ако си прилежен може да минеш на 25% от нея, ако си идиот - можеш да стигнеш до 400%. От тебе си зависи.
По тъпо измислена отговорност надали има измислена! А щом става пари -"законотворците" са направо за Гинес По презумпция в цял свят тежкокатастрофиралите автомобили и тези дето са предадени за скрап с по няколко пъти изплатени за тях щети отиват на дробилна машина. Металите се се сепарират и отправят в преработвателни заводи. От получените нови ламарини, алуминий, мед се произвеждат нови части и автомобили. Хайде сега нашият "ЗАКОНОТВОРЕЦ" ДА КАЖЕ КОЙ АВТОМОБИЛ Е ПРЕТЪРПЯЛ НЕКОЛКОКРАТНИ ПТПта. ЗА ДА ПРИЛОЖИ СИСТЕМАТА "МАЛУС" МОЖЕ ЛИ ТАЗИ СИСТЕМА ДА СЕ ПРИЛОЖИ И НА КОЛИТЕ КОИТО СЕ ПРОДАВАТ В ОФИСИТЕ НА ФИРЧИТЕ ТЪРГУВАЛ С АВТОМОБИЛИ! сПОРЕД МЕНЕ МОЖЕ, ИМАП ПРИЯТЕЛ КОЙТО БЕШЕ ВЗЕЛ НА ЛИЦИНГ ДВА АВТОМОБИЛА! И ДВАТА БЯХА ПРЕТЪРПЕЛИ ПТП, НО ПОРАДИ КРИЗА И ИЗПАДАНЕ В НЕСЪСТОЯТЕЛНОСТ КОМПАНИЯТА СИ ВЗЕ ОБРАТНО КОЛИТЕ И .....ТЕ БЯХА ПРОДАДЕНИ НА ДРУГ КЛИЕНТ (на каква цена, с какъв договор не ме интересува), НО ТЕЗИ КОЛИ И ДВЕТЕ ИМАХА ПРЕТЪРПЕНИ ЩЕТИ ЗАРАДИ НЕСЪОБРАЗЕНИ МЕТЕО И ПЪТНА ОБСТАНОВКА УСЛОВИЯ, КОИТО ЩЕТИ СА ПОЕТИ ОТ КАСКО ЗАСТРАХОВАТЕЛЯ! Това как се отразява на бъдещият собственик!? Толкова ли е трудно да се разровят бумагите на КАТ и поне Българските застрахователни компании и да се види Иван Драганов Хаджи поп Йорданов колко пъти е причинил ПТП (не е трудно, ама ще се открият нелицеприятни истини за бумащината) така системата МАЛУС, ще е неприложима и към Иван и към Хасан. А как ще се интерпретира че Димитричка фон Бургос която точно преди 40 години е взела книжка, и в момента има книжка но не е карала автомобил вече 30 години -защото колата и замина по време на Голямата Екскурзия за 20 монети "АТАТЮРК" 04; т.е. тя има фактически шофьорски стаж по документ колкото мене, но няма пропътувани поне 1000 километра, не е наказвана за сгазена непрекъсната осева, или за "превишена скорост" преди ограничителният знак .... В същност Димитричка от следващата година ще трупа и точки за системата "БОНУС" .... Цялата галимация е като в онази приказка дето поради виновност бият СЯНКАТА НА ПРЕСТЪПНИКА!
Има ли още някой, който не е разбрал, че ни "управляват" идиоти?
да се обявят имената на така предложената проекто-наредба и да се отстранят от КФН. След това да се привлекат истински специалисти от граждански организации, които да отчетат само обществения интерес. Аз имам книжка от 45 години и нямам нарушения/преди 5 месеца платих 50лв., защото бях паркирал на тротоара в София за 15 Мин./ Сега трябва да чакам 5-6 години,за да ми се намали застраховката. Така ме изравниха с шофьор, който погуби 2човека. Не съм съгласен. Защо тези, които не шофират извън България трябва да плащат заради останалите?
Полицаите също ще има за какво да се заяждат. Но само с бедните българи, циганите никой няма да ги закача
законно ли е два пъти да бъдем санкционирани за едно нарушение? 1.глоба за превишена скорост. 2.глоба/по-висока ГО/ за превишена скорост
Щом можем три пъти поред да си избираме да ни управляват герберите. Щом можем общо десет пъти да си избираме да ни управляват еднокнижници, мошеници, крадци, убийци, пълни идиоти. Защо да не може два пъти да ни глобяват за едно и също нарушение?
Ако досието нарушения е на автомобила, то след всяка катастрофа е достатъчно да си смениш автомобила и хоп - всичко наново!
Искат да ни вкарат презумпцията, че автомобила обладан от зъл демон, сам прави нарушенията. Системата е АНУС- ФАЛОС.
Американския модел ми допада,само да променят процентите,че 400 е множко на фона на бонуса от 25%
В Германия максимално е 240%,там почва новакът. Ама ние нали сме гъзари що да не ни дръннат 400 %.
А какво се случва с служебни автомобили карани от няколко човека?!?
КОИ сте Вие би "институте"? От къде на къде може да имате претенции да водите обществена дискусия като сте чисто лобистко и НПО образование, за изпълнение на политически поръчки?
то не било малус а фалус
Поредното чиновническо безобразие и отчайваща тъпота.Този път,не за първи път,от КФН./ЧЕ ТЕ СЪДЕЙСТВАХА цяла банка да се затрие с над 4 млрд.изкрадени,че..../ Много МАЛУС,почти няма БОНУС в проекто наредбата им.КАК автомобил ще е носител на ГО!?Автомобилът ли е виновен,че джигит го управлява!?Това е някакакъв извън земен и извън системен абсурд!Ако си бил купил вече"виновен"автомобил,даже и да нямаш грам нарушение в стажа си,като водач-ПЛАЩАШ на високото,защото си изтеглил късата клечка,купувайки ВИНОВНАТА кола!!!!!Е,няма подобна безмислица!И ние,Народът им плащаме заплатите на тези!
А какво очаквате от тия завършени идиоти??? Бонус-фалос.....Бонуси за паразитите и фалоси за нас.
Няма как да се налагат бонуси и малуси на автомобил. Както и да се вкарва автомобил, като субект в тази чисто персонална застраховка. Просто си оправете недоразуменията, приети с мощни лобита на застрахователните компании и всичко ще е наред. Гражданската отговорност ще се сключва за действията на ЛИЦЕ, което може да управлява, който иска автомобил с тази застраховка. На това ЛИЦЕ, ще му бъде съставено досие и размера на застраховката му може да варира, според показателите в досието.
Примитивните идиоти на ГЕРБ в действие. Правете наказателна история за автомобил, но при нов собственик я изтривайте, така купища автомобили ще станат заложници и ще висят по улиците непродаваеми....
Застраховка ГО - поименно, а не по ДКН! Размер на премията по ГО в зависимост от: 1. Категорията на водача. 2. Досието му с нарушения. 3. Години стаж. И дисциплината рязко ще се повиши. Не се сърдете на застрахователите, драги сънародници! Ние сме си виновни, че се гаврят с нас, защото сами си избираме и търпим законите да ги пишат и гласуват дебилите в парламента и министерствата.
Това не е застраховка ,а данък.Щом е задължително трябва да е прозрачно колко пари се събират и колко се изплащат всяка година,а не като сега никой не е излязъл и изнисъл тези числа.Трябва да е на шофьора ,защото и пет коли да има човек не може да ги кара едновременно, а господата въртят сучат и понеже им малеят 3.5 мил. коли искат да има и на шофьорите още 2 мил. "застраховки" .
Дано дискусията е успешна защото няма как да си платя застраховката. Схемата ми се струва много порочна и нечестна спрямо едни и добра за други
Дори за нашето законодателство решението нарушенията да се отнасят към съответното МПС е малко крайно. Това си е за Гинес тъпотия.
Някой забравя , че колата е средство за придвижване ! А нарушителя е шофьора и всичко тези бонуси трябва да се отнасят само и единствено за него ! МПС е изправно или неизправно ! Само по себе си МПС не може да прави нарушения !
За съжаление и "Бонус-малус" няма да ни спаси от адвокатските набези след инцидент на пътя
Няма лошо в добрите адвокати, който биха изкарали солидно обезщетение на пострадалия, тук въпросът е, че те искат 80% от сумата, която се получава за това
Да не подценяваме и адвокатите, те доста помогнаха това да се случи, схемите им с болниците и огромните проценти от обещетението на пострадалите при ПТП си казаха своето
"бонус-малус" по историята на колата-нямаше такава дивотия в цял свят. Ето, ние я измислихме.
Значи, обществото не желае да се превъзпита по отношение на шофирането, държавата не желае да въведе строги закони и съответно строто им и точно прилагане, за това дайте всички да плащат някакви високи цени, формирани по безумни критерии. и от цялата схема ще спечелят застрахователите, защото те ще прибират едни огромни суми за всеки автомобил, а евентално ще плащат само за една много малка част.
Институтът за пътна безопасност: Ако "бонус-малус" падне върху автомобила, ще създаде бумащина и затруднения
Да бъде създадена широка обществена дискусия за Гражданска отговорност, искат от института
Обратно в новината