Коментари - Хиляди българи се включват в издирването на оцелели от авиокатастрофата в Пирин през 1937 г. | dnes.dir.bg
назад

Хиляди българи се включват в издирването на оцелели от авиокатастрофата в Пирин през 1937 г.

Останките от полската машина са открити в района на Мозговишки рид под връх Мозговишки чукар на около 2600 метра надморска височина

Обратно в новината
| Автор: Генка Иванова, Милена Георгиева/БТА

Коментари - Хиляди българи се включват в издирването на оцелели от авиокатастрофата в Пирин през 1937 г. | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Съдейки по публикацията в Полша май няма голяма промяна в търсене на сензация, която да разтърси медийното пространство, както се прави и сега 60+ години по късно!

Поправете : Самолета се удря в Беговишки рид , а не в Мозговишки чукар. Бях дете, когато една вечер /лятото на 1984-1985 г./ на хижа "Беговица" стана въпрос за случилото се с полския самолет. В една компания бяхме с полски туристи./В онези години имаше много групи от Полша, ГДР, Чехословакия , които обикаляха из Пирин/. Разбрахме, от хижара че в мазето на хижата има изпратена паметна плоча от Полското посолство за да бъде поставена на мястото на катастрофата. Колко години беше престояла тази плоча в мазето на хижата, незнам, но беше в окаяно състояние. Поляците/група около 25 души/ решиха да я поставят. Баща ми /планински водач/ и още няколко негови приятели решиха да помогнат в това ИМ НАЧИНАНИЕ. На следващия ден , тръгнахме всички натоварени здраво с материали.Дори и вода носехме за да забъркаме бетон.На билото няма вода. Поставихме плочата на един голям камък, /съвсем близо до удара на самолета в земята/,който се виждаше/с бинокъл/ от пътя х.Беговица - з.Тевно езеро. Здраво бе укрепена с малки камъни и бетон. Много пъти съм минавал след това по този път и винаги е ставало въпрос за "събитието", но не бях се качвал на билото до плочата. Докато преди 2 или 3 години , се качих на билото специално за да видя състоянието на плочата. Оказа се , че всичко е обрасло в клек и е трудно проходим терен. Обикаляхме 2-3 часа в доста голям периметър, но не успяхме да намерим камъка с плочата.

Разписанието за 1927-1928г на линията София-Варна през Русе: https://frontalno.com/%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%89%D0%B5-%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8-%D0%B0%D0%BC%D0%B1%D0%B8%D1%86%D0%B8%D0%B8/

супер мудна организация, след 86 години почват да търсят.

През 1937 г. е имало гражданско въздухоплаване на Балканите, идват кръволоците 44-та и всичко секва. Сметни за каква деградация иде реч.

Имало е полети на чужди авиокомпании. Плюс наши военни самоелти. Доколкото знам първата гражданска въздушна линия София-Бургас е открита някъде в 1947 година точно от комунистите, Георги Димитров лети по трасето и открива линията за редовни полети. Скоро след това започват редовни полети между големите градове със съветски самолети. В началото отва е съвмстно българои-съветско дружество ТАБСО (съкращение с главни букви на името). След няколко години руснациет прердават своя дял от дружеството на българиет и ние слагаме началото на нашата авиокомпания БГА Балкан. Която по времето на соца имаше дсетки и стотици дестинации до летища по целия свят. за разлика от сега при капоитализма.

Дори цар Борис в 1943 година и в предишни години лети до Берлин на немски самолет Юнкерс, пилотиран от немски екипаж.

Типично за великите българи.

Имат традиции поляците в разбиването на самолети...

а пък внучето на Бойко като бсе родило окъпали го с вода от чешмата на Натаняху

Братска славянска Полша...Завинаги заедно!

На снимката "Локхиит Констелейшът" на Мак Доналд Дъглас в хангарите за производство след 1945.

Реших, че днес някакви българи са хукнали в студа да събират самолетни останки.

То в заглавието си пише 1937 г. ама като няма кой да чете до края даже заглавията на статиите....

човек, всички в тая държава сме докарани до един такъв много горчив сарказъм по отношение на всичко около нас. Черният хумор служи за отдушник на българина, нали знаеш сега....