Ентусиаст от Хасково си направи електромобил
Хасковлията Светозар Севов си създаде собствен електромобил.
Обратно в новинатаКоментари - Ентусиаст от Хасково си направи електромобил | Днес.dir.bg
Коментари
хахаха! направил кола на батерии (6 акумулатора), изминалава 30 километра с цяла нощ зареждане!!! Сега се надява да получи лиценз за бесплатно паркиране, ама нема да стане! това "творение" няма кой луд да го регистрира, този дава ли си сметка. Как гърмят 6 акумулатора маллиии... и как се обливат всички пешеходци на улицата с киселина ?! Ако някой регистрира това, утре ще си регистрирам автомобил на батерия от тротилови пресовки!
Българският Илон Мъск, браво! Автомобил Тесла минава 300 км, но струва сто бона. А този за 2000лв сглобил кола за 30 км - отлично решение за града. Шефе, и аз искам.
Тесла използват трифазен електромотор ,като на всяка фаза има мощно IGBT управлявано с контролер. За да изкараш голяма мощност и голям въртящ момент е нужен трифазен мотор. И огромно количество акумулатори!
Ейййй, все ще се намери някой да плюе. Като толкова ги разбираш нещата, очаквам догодина да изскочиш с нещо по-добро. Иначе си замълчи "разбирачо"!
Небъдна работа. 30 километра, ама на равен път. 30 стотинки, ама без смяна на батерии на всеки три години за 1000 лева. И без отопление, осветление и климатик.
Бъдещето е в графен акумулаторите! Бързо зареждане и седем пъти повече цикли на зареждане разреждане спрямо литий йонните батерии! Ако някой има желание може да си закупи малки графен акумулатори от китайската компания Dongxu Optoelectronics.
Интересно ми е сега как ще регистрира този автомобил или как ще мине та ГТП. Като го емнат - дай сега документация, дай сертификат от производител, дай съответствие с регламентите на ЕС и т.н. и ще накарат човека да го разглоби и да се откаже.
Според теб на света не трябваше да има нито един електрокар! А за 47 години САМО ВЕДНЪЖ ми е гърмял акумулатор. А съм бил на работа и електрокарен завод , и предимно като професионален шофьор и доста време съм имал кола.
Честно, срамувам се от такива злоби като тебе! Ще ни обясниш ли как гърмят оловните акумулатори?
Браво на човека! Направил е нещо, което му върши перфектна работа за в града! Не ми се вярва да мине без бюрократични спънки, и очевидно, без завист и злоба, но това не бива да го отказва! Още веднъж - БРАВО!
Или господин електричарът или господинът журналист, но някой тотално е объркал нещата! При шест акумулатора 12В/150Ач тоя господин трябва да има 15А заряден ток и 80 волта напрежение. Това прави... 1200 Вата! На час! За осем часа е около 10 киловата, което няма как да е 0.30 BGN! Явно става дума за 2 лева на вечер, което за 30 км пробегне е никакво постижение. Важното е, че човека се опитва и прави нещо. Дано да му отговаря возилото на изискванията и да го регистрират, ама много-много не ми се вярва.
ТАЯ НОВИНА Е ЗА "НАРЪЧНИКА ПО МИЗЕРИЯ" ... АКО БЕШЕ СЕ ОТДАЛ НА НАРОДНИ ХУДОЖЕСТВЕНИ ЗАНАЯТ МОЖЕ И ДА ИМА ПОЛЗА СА НЕГО СИ :)))
"автомобилът е изключително безшумен..." - в такива случаи се поставя устройство, издаващо някакъв шум, за да могат да реагират пешеходците.
Проблема на тия коли е , че парното/климатик ( ако има такова ) харчи повече отколкото от точка А до точка Б :) Познат имаше фиат панда преди 5-6 години и като дойде време за смяна на акумулаторите и му се прирева.
Ако акумулаторите са по-стандартни - по 60АЧ, то за заряда на 1 акумулатор са нужни 60х12 = 720ВЧ. За 6 акумулатора - 720х6 = 4320ВЧ. Това обаче е за ПЪЛЕН заряд, от нулата. Вероятно за въпросните 30 километра на човека му стига и половината заряд на акумулаторите. Така, че сметката излиза!
Похвално за човека, да си кара със здраве колата. Съществува фирма, че и повече от една в България, която отдавна конвертира малки коли в електрически. За няколко хиляди лева и си ок. За някои хора с малки нужди от пробег е перфектно. Това е бъдещето, спор няма.
Ако искаш наистина да си направиш нещо такова и да е функционално няма да е евтино според БГ стандартите.Преди 2г един французин на базата на Дачиа направи такъв автомобил и каза , че батерии и всичко необходми му струва 18 хил. долара и 2 хил долара му е струвала дачиата.Така , че едни 20 хил в долара е реалната стойност на елелтромобил който минава да кажем 200-250 км.
Аз съм замислил пък ,да правя камион с ядрен реактор и турбина! Да видим какво ще стане!
Евала му правя на човека. Много бих искал карам 100% електрическа кола, но не мога да си го позволя все още. Това би намалил осезаемо безкрайно гнусния смог с който е изпълнена София..
Браво! По принцип отдавна трябваше елекромобилите да са достъпни за всички в България, но за съжаление дори да си купиш - малко са местата, на които можеш да зареждаш
изглежда е с оловни акумулатори и в най-добрия случай може да ги разрежда до половината - ако са тягови. Така че е достъпен само под половината капацитет. След това, при зареждане, за една вечер може да ги зареди до около 90% максимално - така че смятайте 40% достъпна енергия. В сметките за зареждане ефективността на тези акумулатори е 60%. Лошото е че след няколкостотин дори непълни цикъла тези батерии ще се разпаднат. Трябват му литиево-йонни, за едни десетина хиляди лева, поне.
Разликата между електрически автомобил и електрическа каручка е огромна и само с 2000 лева няма как да стане! Човека просто се е забавлявал, най-вероятно. Общото между електомобил и електрокар е само в "електро-" :)
Абе, пич, те батериите струват колкото половината кола, това е уловката. Нови батерии към момента за нормален автомобил са 8000 USD. Това е проблемът. Иначе конверсията към ел. автомобил ще излезе само няколко хиляди лева, ама батериите... Да не говорим, че в студеното време като падне температурата на -15 С и повечето енергия ще отиде за отопление в купето. И ще минеш не 30 км, ами 3.
Ще му се приреве, ами. Всички уреди с батерии са толкова скъпи именно заради цената на батериите. Има ли литиева батерия вътре и цената хвръква. Иначе евтини са на пробег, няма спор, ама през 3-4 години като се изръсиш с 10 бона за батерии и си плащаш за икономията. Докато не се измислят евтини, леки батерии, които да не губят капацитета си при бързо зареждане, нищо не става.
Мисля, че доказах, че сметката за ток от 2 лева на седмица е реалистична. Иначе сте много прав, че оловните акумулатори не са добро решение за такъв тип автомобили. Колкото повече се разреждат, толкова по-кратък е живата им, а и са много тежки. Иначе мисля че загубите не са 40%, около 20%, но това са подробности.
Иначе един литиевойонен акумулатор 12В/300Ач струва 1300 долара или около 2000 лева. Дават му гаранция 2000 цикъла, което при 200 цикъла на година прави 10 години живот. Предполагам с 2 такива акумулатора човек може да си направи сравнително читава кола.
на ден изминавам не повече от 15 км. така че това е отлично решение за градска кола за придвижване до работа Няма го и най-големия разход на гориво докато двигателят загрее и достигне работна температура
ти ся мозък ли ръсиш или демонстрираш липсата ти на такъв.... - разликата между куче и горско куче е куче -ей такава е анал-огията :)) а горското куче си е волф...ъъъ... вълк :))) има и други умници, които казват - взех си кола рента кар :)) горе -долЕ като твойто електромобил и електрокар :)) бе смехуранчовец си - безспорно! може би искаш да кажеш, че електромобила не е авто-мобилен за дълго, но нямаш ресурс да го формулираш:)) ама за 2к лв. - толкова за 40 пъти повече пари ще получиш само 10 пъти повече мобилност
Обикновено гърмят ... от лошо знаене на химията! Моят гръмна ,защото на тъмно реших да проверя нивото на електролита и... драснах клечка кибрит! Кой ми е крив ,че не съм запомнил че парите на киселината са взривоопасни?
Похвално,но ще го регистрира на тридесет и шести, в шестък, в 26 часът! Сега не можеш ремарке да регистрираш, той се надява това нещо да му го регистрират??
Обикновено гърмят ... от лошо знаене на химията! Моят гръмна ,защото на тъмно реших да проверя нивото на електролита и... драснах клечка кибрит! Кой ми е крив ,че не съм запомнил че парите на киселината са взривоопасни?
E че и това чудо сигурно е на уран, пълни резервоара с хасковска вода от чешмата и кара.
загрижието ти :) ти електрически калорифер ли си въобразяваш,че топлят другите електрокари както пише един смешен вълк по -долу
ако щеш вярвай, но за до 15 км дневно хората отдавна са измислили превоз! казва се колело и мотопед . и не ми пиши за зимата!! това нещо зимата няма да отлепи от тротоара!
както казва отец Нафърфори за попадията - всички хора са от Бога само ти си от Дявола... както сам отбеляза си един побъркан замислител:))
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! киха нЕкой символи и е реди ту гоЛ... :))) е... от силата на кихането зависи дали ще си скъси живота или ще се радва на лелектрокачето си дълго и бедно въпреки ниските разходи на км... :)))
:))) Ти да не си електричарят или "оня от Бургас", та така се палиш и бързаш да ме обиждаш, без дори да вникнеш, че в написаното от мен няма и грам обида към който и да било? Не те знам какъв си що си, но явно си носиш още цървулите от нещавена свинска кожа, що се касае до електромобилите :) Това, което съм написал е абсолютната истина и всеки, който има елементарни познания по въпроса ще се съгласи с мен.
ами поздравления за човека! тук разни експерти се мъчат да обясняват колко несполучлив и т.н. е този проект,но...хасковлията зарежда за 2 лева на седмица,а експертите...някои от тях даже нямат и кола!
Не, тази сметка (2 лева на седмица!) не е реалистична, господине! Елементарно е. А може би пък става въпрос за... нещо друго?
И за да не плаща нищо трбва само на покрива на колата да шибне слънчев панел и да я паркира на слъне през деня.
Познавам един аскуйлия дето работи по атомен двигател - ше го зарежда направо от чешмата.
Eлектрически автомобил е пулна безмислица. по рентабилен е метанов мотор. пулниш резервоара с говна и караш с изпаренята им.