Град без коли
В 95 процента от живота на една кола тя не се използва, оправдават ли тези 5 процента съществуването й?
Обратно в новинатаКоментари - Град без коли | Днес.dir.bg
Коментари
95% от времето не ползвам тоалетната вкъщи - останалите 5 оправдават ли съществуването и?
Така изложена зелената идея е зелена, защото не е узряла. Ще узрее когато: Градският транспорт стане на символични цени или безплатен; превозните средства станат подходящи за превозване на хора, а не на чували с картофи; транспортната схема и разписанията са такива, че да не се губи повече време в чакане, преходи до други терминали и спирки и т.н., отколкото за пътуване. Докато цената на автобусния билет е по-голяма от тази на горивото, което ще бъде изгорено, а това е за всички дистанции под 7-8 км; превозните средства са от душегубка нагоре; разписанията са удобни на този който ги прави, а не на пътниците - няма да стане. Важи и за междуградския транспорт. Няма как билетите за автобус от София до Бургас, примерно за двама души да са равни на цената на необходимото за автомобил гориво и да се очаква те да изберат автобуса.
Идеята е добра, но за град, като София трябва много да се подобри транспорта. Всички, които живеят до градски транспорт и имат достъп до работното си място с 1 директен транспорт и макс едно прекачване спокойно могат да слязат от автомобилите, но едва ли ще си нарушат комфорта. Такива, като мен, които тръгват от вилна зона, където транспорта е на 2-3км просто ще ми е трудно. Училището е на 11км, а от там още 5-6 до работа. Ще е доста трудно с градския транспорт. Около 600-1000км на месец навъртам. Споделеното пътуване е добра идея, но изгониха Юбер само за 9 месеца съществуване, защото пречеше на такситата. И без него не прокопсаха, но голям зор беше да го махнат. Електрическите споделени автомибили са по-скъпи от таксита. Ако ги направят евтини и много са добър вариант, но цените им са прекалено високи. Работата от вкъщи е перфектен вариант, но за съжаление държавата много държи да хачрчиш време и пари за да ходиш до някое бюро. Само от това могат да спестят тонове разходи. Много частни фирми също нямат хоум офис, а не работят директно с клиенти.Може много да се направи, но с компромиси и дискусии. Баровците няма да слязат от колите за нищо на света, но да кажем, че те не са толкова много. Може би само цената на бензина може да принуди хората, които не могат да си го позволят.
То и сега има такива градове в България. Примерно в едно Брацигово кола не ти трябва. Всичко е на 5 минути. Ама ела в София. Аз работя на 17 км от нас. Ако тръгна трябва да сменя 3 автобуса. Метро до нас няма. Без кола си умрял. Имам 2 и ги ползваме всеки ден. Градина училище деца работа.... И транспорт през 40 минути
Някой седнал да разсъждава на тема екологичност и решил да ме откаже от автомобила, защото било неекологично. Ами производството на цимент и арматурно желязо също е силно неекологично. Кво праим? Може би е добра идея да си намалим жилищната площ? Щото и отоплението е доста неекологично. Въобще защо се ширя в три стаи, самостоятелна баня и тоалетна? Значи веднага двама квартиранти в другите две стаи и така ще качим три пъти ползването и на банята и на тоалетната и на кухнята. Така употребата на банята даже може да се качи до час на денонощие! Но това е миналото ни. Даже не е само част от нашето минало с комуналките, ами миналото на Франция, Германия, Великобритания и САЩ. В индустриалните градове се е стигало до даване на легло под наем за половин денонощие. Основният наемател тръгва сутринта на работа, а вторичния наемател се появява от нощната си смяна и ляга да спи в леглото на основния наемател. Много пъти това легло е било просто отградено с едно перденце от останалата част на стаята, която я е обитавал още по-основен наемател, дето е дал под наем единия ъгъл. Да точно така се е пишело в обявите "Давам под наем ъгъл". Така се е постигало почти 100% заетост на жилищната площ. Сега това го има в места като Дубай, където живеят работниците от Бангладеш и Пакистан. Тоалетната е на двора или някъде на приземния етаж. А банята е една в квартала. Някой това ли иска да се върне? Ами аз не искам, а работниците от Багладеш и Пакистан, дето са в тези условия покрай Персийския залви искат да се измъкнат. Същото е и с колите. Производството им било неекологично. Ми тогава да ги произвеждат така, че да траят поне по 30 години средно, а не около десетата да почват да искат такива скъпи ремонти, че да е по-евтино да си купи човек нова. А новата кола е натъпкана с глупости, дето на никого особено не трябват, но не може да се откаже човек от тях. Най-яркия пример е вградения навигатор. След като се движа преимуществено по едни и същи маршрути 99% от времето, това е най-безмислената система в колата ми. За останалия 1% има хартиени карти или мобилния ми телефон може да свърши тази работа, но наличието на вграден навигатор е просто задължително според маркетолозите на автомобилните компании. Но поради куп причини всичките ми познати предпочитат да си ползват навигаторите на телефоните, а не вградените в колата. При това много често ако някоя от безумните системи нещо дава проблеми, колата или отказва да се движи или се движи в някакви аварийни режими с максимална скорост 50 км/ч. Другото, което ми прави впечатление, че преди около 30 години се появиха много коли, които имаха разход на гориво около 4 на сто. Имахме едно такова служебно "Ситроен АХ". Стигаше с 14 литра гориво от София до Бургас, което прави разход 3,5 на сто. Вътре в доста добър комфорт се возеха двама души с моите габарити - 1,88 метра ръст и тогава 82 килограма. Че и имаше отзад доста мясо за инструментите и материалите ни, като съборим задната седалка. Изчезнаха като предлагане преди около 20 години. Сега не се предлага нищо подобно. Най-слабите са с около 100 к.с. двигатели, с избор между една и две турбини, но без атмосферници и разход на гориво от 6 на сто нагоре. Защо като толкова много гоним екологията, нямаме развитие на тази линия автомобили - малки, леки, с икономични, но напълно достатъчни двигатели? Онова "Ситроен"-че поддържаше спокойно 110-120 км/ч - напълно достатъчна скорост. Защо вместо една нормална икономичност ни тласкат към безумие? Някога, много отдавна, преди около 200 години, в зората на железопътния транспорт е имало теоретици, които са били против въвеждането му. При това са били против както пътническите превози, така и против товарните превози. Аргументите им са били железни - лекотата на пътуването щяло да доведе до множество безмислени пътувания, а лекотата при превоза на стоки, щял да доведе до тяхнота лекомислена употреба и като цяло прахосничество. Въобще са били против това на хората да им е лесно.
в 99% от времето , душа в банята не се използва ... изводи е спрете да се къпете и се вмирисакте на порове както посъветваха германците :))
Драгомира Раева от екологичното сдружение "За земята", Радост Маринова от сдружение "Велоеволюция" и Цветан Колев - транспортен инженер и водещият Радослав Чичев ТЕЯ измамници ДА ОДАТ ПЕШШШШ ДА НЕ си налагат мнението и ДА НЕ взимат едвропари с тяхните НПО.
Скоро гледах едно немско предаване за електрически автомобили. Та там директно казаха че електромобилът е по-екологичен от ДВГ само ако е с пробег до 200 км. Всичко нагоре изисква такива батерии, че тяхното производство е натрупало авансово замърсяване, повече от 10 годишен автомобил по време на експлоатацията си
Лондон 1665, няма никакви коли, задава се голямата чума. София 2023, няма никакви коли, вече не остана и какво да се яде
и с какво ще се движим, като града е "без коли"?!? Да въведем и тук рикшите и да върнем па каруците ли?!? Не че им слушах простотиите на тези, но град без коли е град без жители, демек едно празно забутано село! Кратко, точно и ясно! Ако това им е мечтата, села колкото искаш! Да птиват там и да си карат кънките, велосипедите и ел. тротитентките. Толкова по темата!
Щом не Ви харесва - изчезвате от София. Напълни се с провинциалисти и всичките с големи претенции, най-вече за автомобилите си.
Да ти кажа и на морето не ви искаме! Ей сега като плузнете, та чак до Коледа! Гнусна паплач, та и невъзпитана. Има ли Св и подобни в номера на колата.... знай, че за нищи не става!
Хапвате грантчета май, сосросоидни фелационисти. Всички НПОта и затоплистки мекерета АУТ от България!
Не виждате ли че пак искат да Ви го набутат зеления ЧЕП ..... Този път и с тонколоните .......
Аз с кеф ще си карам електрическия мерцедес-майбах кабрио, но поне киро ментата да свърши някаква работа. Аман от анализи. Пътища няма, пари няма, теглят заеми, мародерстват начело с чашков, скъпотия и тъпотия от тази промяна. Айде за израждане да гласуваме. България даже продава въглеродните си емисии на западняците - интересно в чий джоб отиват парите. За това не говори никой. Или за боклуците от аец-а...ама бобоковите свидетели дамаджанов ги самоуби.
ако пак се вдигне цената на бензина и газта верно ще има 'град без коли',аз се замислям дали да не си взема един кон с файтон,ще спестя от гражданска,винетка,годишен данък,прегледи,ремонти и т.н.
Ще ставаме на кълбета с тебе! Къде ще го пасеш тоя кон? На мойта междублокова трева ли? А къде тогава да пасе моя кон? А сега малко сериозно. А освен, че пасе, конят прави и обратното от другата страна на тялото си. Къще ще се дене онова "производство"? Някой дали се замисля и има ли идея колко "произвежда" един кон?
Отговарям на въпроса в заглавието: Да, оправдава! всъщност много неща не се използват 95% от времето. Например банята в къщи - сутрин ми е около 12 минути. А останалите 23 часа и 48 минути - ами стои си празна и някак никому не нужна. Ако смятам колата, то ползвам я около 35 минути сутрин и още толкова вечер - значи банята ми е около 6 пъти по-ненужна от колата. И сега да се откажа от банята ли? При това в почивните дни, банята пак я ползвам около 12 минути, а колата достига до 4-5 часа. Така, както наличието на собствена баня е едно достижение на нашата цивилизация, така и колата е същото. Между другото идеята за баня във всяка къща възниква долу - горе в края на 19-ти век, когато възниква и идеята за лека кола.
Град без коли е единствено Небесният Йерусалим. Как ще се обезпечава спешнота медицинска помощ, зареждането на магазините, доставките, транспорта на мебели и големи електроуреди? Принципно аз съм ок да шетам само със скейта, колелото или тротинетката, обаче сакатлъци стават и без МПС, а навременнаа медицинска помощ е повече от наложителна.
Лично ще се откажа от колата си, когато тия, спускащите тези "гениални" идеи от най-високо се откажат от яхтите , самолетите и кортежите си от автомобили и придружаваща охрана. И без това един за един самолет се ползват ??? тонове материали и енергия, а богаташчетата ги ползват я има 1-2 %, я не.
Тези т.нар. "зелени" сделки и алтернативи са част от юдео-масонските планове за Нов световен ред, който вече в продължение на десетилетия бавно, но сигурно го прокарват чрез най-различни глобалистки инициативи като Голямото зануляване на Шваб и компания, целящи да направят хората възможно най-зависими от техните тоталитарни държави-корпорации и да отнемат автономността им като пълноправни човешки индивиди. Пълен трансхуманистичен бълвоч.
В 95% от живота на един държавен служител, той не работи. Оправдават ли тези 5% съществуването им? Да си дойдем на думата.
И да си купим електрически, с които не можем да стигнем от Бургас до София с едно зареждане! Ех, и си викам: Дано, дано, дано! Та се чудя, тея които ги мислят тези идиотии дават ли си сметка всъщност, че това са идиотии?
E, хората затова работят, та да измислят по- издръжливи батерии. Но се искат акъл и пари.
Даааа Преди стотина години е имало. Тогава са ползвали каруци и файтони. Това е и причината за тесните улички в старите части на градовете - колкото да се разминат две каруци. Вдигайте девиза: Напред .... пардон, Назад към светлото бъдеще с каруците и животинския впряг !!!
Ключалката на вратата служи около 5-6 пъти на ден по 20 секунди. Три минути на ден. Та това е по-малко от 0,25%. Явно трябва да се забранят ключалките.
Утопия, комунизъм и общи жени на всеки според потребностите и способностите
Нали 18 годишния дришльо трябва да ходи до работа с трошката .Айде като поскъпнат още горивата пак питайте
Imam mechta Sofia da bude purviqt grad v sveta bez leki koli i tegki sushto.Togav shte vidite kakuv givot shte nastane..... Mechtaaaaa Samo mechta.....
Ами то по времето на комунизма значи сме живяли страшно екологично. Коли имаха само другарите пък и те не бяха много. Вещите и те не бяха много-даже телевизор не всеки имаше. То като се замислиш и стационарен телефон повечето хора нямаха. Дрехите ги носиш до откат щото магазина други няма. В магазините стоки почти нямаше-края на краищата за какво са ти няколко вида сирене или кашкавал или салам-нали само един можеш да изядеш. Стъклените бутилки ги връщахме. Ама ей на на дърти години да разбереш че по времето на комунизма не е било липса на стока А било екологичен живот.
еее ай посмали малко де, има още много хора, които са живели по това време и помнят какво е било
На тебе специално съм ти казал че придобивките дето сте ги има ли като партийни секретари не се отнасят за останалата част на българския народ. А на всичкото отгоре аз ти говоря за София -в провинцията беше много ама много по-зле. Я да видим сега-ти или по-точно твоето семейство каква кола имаше стационарният телефон прав или дуплекс беше И какъв телевизор имаше.
аз съм един от тези хора. Вкарваш 1500 лева (10 заплати на млад специалист по онова време) и чакаш средно около 10 години да ти дойде реда за Лада, Москвич, Вартбург и т. н. За Трабант и Запорожец се чакаше малко по-малко. През това време не получаваш стотинка лихва за вноската. Всички сервизи бяха държавни и се чакаше неопределено време за ремонт. Частите въпреки, че бяха съветски бяха все дефицитни. За другарите нещата стояха по друг начин. Предреждаха се с бележки издавани от министера на търговията, а за още по-другарите имаше специално снадбяване от УБО. Синът на Милко Балев и други като него караха мощни Хонди и Кавазакита на смешни цени, докато редовия Бг рокер се кефеше на 350 кубикови ЧЗ. 80те се внасяха за нуждите на децата на другарчетата и Мазди за 4000 лева (Ладата беше 7000) Та така стояха нещата при соца, скъпи другарю.
Значи милиардерите ще има по 10 коли и 5 хеликоптера, тая куха лейка пита заслужава ли си заради някакви 5% (според нея) дали си струвало да имаме кола. Нещо връзката с главния мозък май е прекъсната.
В парламента всеки гласува както каже шефа на партията. Има 6 партии. Оправдава ли се съществуването на повече от 6 дипутата, т.е. 2,5%?
Най-обичам да си дремя в трафика сам в 3-литровия V6 битурбо дизел. Това е, който не иска да хваща гората.
И детето ти се разболява. И умира. Защото има зелени лицемери...
Детето ти умира защото диша бензинови и дизелови пари ежеминутно !
На тебе не ти трябва нито компютър нито телефон ама на ето имаш и пишеш глупави коментари. А да и руска пропаганда.
Тази статия е пълна глупост. В колко процента от времето не използваме чадър? В колко процента от времето не използваме велосипед? Същото важи за още много вещи, но това не пречи да ги притежаваме и да ги използваме в определени моменти.
подготвят ни за новото бъдеще когато "няма да притежаваме нищо и ще бъдем щастливи" както каза Клаус Шваб
Важно е да носим намордници и да знаем пред кого да приклякаме и да викаме "к-у-у-у".
Град без коли е все едно Жипко Бибитков без джип или Мата Хари без палат в Барцелона !
Само година по късно след революционният юмрук на промяната !!!! Вече от нищо нямаме нужда ! Защото вече си нямаме нищо окрадоха го харвардци прокопита мунчувци ....
Ползвам си колата 1 ден в седмицата когато съм на работа, защото ходя с метро на работа, но имам свободата да реша и да се кача на нея всеки един ден ако имам да свърша и друга работа. Не искам някой да ми диктува как да живея, който не иска да има кола, да заминава там някъде където няма коли и да не ни занимава със себе си, да си се кефат на ястия без глутен с киноа.
Автомобилът е СВОБОДА! В петък следобед палиш и отиваш някъде, където ти е готино. После в събота на други места. После и в неделя. Не зависиш от никого! Трудно ще го разбере някой, който не е изпитал това чувство!
Скоро няма да имате коли... после няма да имате имоти, накрая ще ядете каквото ви подхвърлят! Какво стана със свободата за придвижване и избор? Накрая ще споделяте и жени те си! Либерасти сър!
ние сме шофери тарикати къде ше ти одим пеш за кво съм зел тоя баварец ако нема да го карам у града с аверчетата на всички еко гейове на майка ви отзад
Майбахът ми е на ток - Mercedes - Maybach S Cabriolet - те за тази кола ставам еко, меко и т.н.
Храненето повече от три пъти седмично води до непредвидими изменения в човешкия организъм, които могат да доведат до напълняване и дори смърт. За да сте здрави се хранете до три пъти на седмица. Най-добре с борш от обелки на картофи.
Аз искам да си карам колата - от кокорчовци се искаше поне хемус да завършат. Едни моряци лъжат, че спасили и ми се занимават с един, дето просто иска да вкара черпухин в зандана. Един майбах да го е страх човек да си купи - или ще ми го откраднат, или попилеят - не като при онзи гагаузин от израждане, дето една кирка му почесла колата, та да вдигне рейтинг.