КЗК глоби двете фирми за граждански таксита ”Юбер”

Комисията за защита на конкуренцията налага 4 глоби на обща стойност 200 хиляди лева на двете фирми, които предлагат у нас услугата за превози “Юбер”* (UberX).

Обратно в новината

Коментари - КЗК глоби двете фирми за граждански таксита ”Юбер” | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

8w4bgzgaue дава 10лева еднократна промоция

Шофьорите на таксита да минат към UBER вместо да недоволстват.Така ще имат и работа

Юбер са просто едни нелегални таксита и като такива трябва да се санкционират, а не да ми ги защитават някакви лобисти в парламента.

Свиквай бакшиш, Убер ще го има

Дали ще го викам по телефона или с мобилно приложение е все тая - такси, превоз на пътници. Всички да си плащат данъците, застраховките, да минават психо тест и да издават касови бележки, както е по сегашния закон.

Sm3hurk0

В другите държави е пресметната реалната цена на таксиметровата услуга и тя е висока. В България, такситата возят под себестойността на услугата и убер, няма кой знае колко да подбие, вече подбитата цена.... Преди време за София, пресметнаха експерти, че цената трябва да е 1,30 лв/км. Това бе при предишното управление на Борисов. Борисов на следващия ден уволни министъра на транспорта и минимална цена стана максимална за гр. София. е това е самата истина ! Варианти за заобикаляне на закона - много ! И с убер и без него все тая.... Нека експертите да пресметнат минималната тарифа и да я оповестят публично или поне да напишат формула по която се смята минималната цена на километър.

Минималната тарифа се смята за много неща - за бензин, за поддържане на автомобила чист и изправен, за лична хигиена и т.н. А то какво става? Некъпан таксиджия с бутилка метан, която заема цял багажник се търкаля в мръсен раздрънкан коптор. Е как ще му дадеш лев и трийсе на километър, като услугата му и 20 стотинки не струва...

Цената на стандартните таксита хич не е под себестойността. Да не забравяме, че 99% от тях карат на метан. Това, което оскъпява разходите на таксиметровите шофьори са високите лизингови такси, които плащат.

А когато колите започнат да се движат масово на ток и имат соларни панели, ти без пари ли ще искаш да те возят ? Гледате в канчето на другия... и после били на метан... Те за това някои плащат автомобили на лизинг на цената на гарсониета в центъра на София. И наистина преди време, борисов уволни министр. Вярно е написал човека.

До всички плюещи юбер ,знаете ли колко данък е платила една таксиметрова компания със 120 автомобила за година -700 лв ,или печалба 7000 лв...,същата тази която вози от летището до центъра за 70 евро..,е кой ощетява хазната юбер или бакшишите.

Верно ли , бе ? Па то толкова ми струва билета за самолета от Айндховен до София с багажа ...

Законът е ясен. Ако си споделяш пътуването с някой приятел (срещу заплащане) - следва да имаш лиценз за таксиметрова дейност и да издаваш касов бон. Както всеки друг таксиметров шофьор. Ако е безплатно - тогава само няма нужда от лиценз. Не разбрахте, че онези там си гласуват всякакви глупости, които са в интерес на ограничен брой лица. И вие не сте сред тях (ако не сте собственик на таксиметрова компания).

Така е - ясен е законът. Аз от този приятел с когото споделям пътуването си пари не искам. Той сам ми ги дава и това не е заплащане за услуга. А дали са в кеш или не няма никакво значение. Щото иначе (по закон) синът ми, щом е над 18 години (т.е. - самостоятелен гражданин) и живее самостоятелно, като го кача в колата да го карам с гаджето му от някъде и ми каже "Тате, ето ти пари за бензина" ще трябва да му издавам бон и да имам лиценз.

Не разбрахте ли, че нарочно са написали такива закони за да бъдете винаги в нарушение каквото и да правите. Практически не може да не изтървете някой срок, да объркате някоя декларация, ако правите някакъв нормален и законен бизнес.

Юбер е много изгодна компания,и другото е че там няма копърки,и Смрадливи цигани,които може и нищо да не им разбереш,когато те питат нещо.и аз съм за ''ЮБЕР''

Що така бе , едни да си слагат стикери, боядисват коли, слагат табели и брояци и тем подобни, а други да лапкат само?

Имаме реален проблем с пияни таксиджии, такива без книжка, такива с десетки неплатени актове и с неминати технически прегледи. Да не говорим за лоша услуга като цяло. А държавата какво глобява? Липса на стикери, браво.

Докъде я докарахме! Червени тролове да защитават американска компания.Той Кадиев си взема рушвета от Юбер и не спира по медиите,тук същия рев от платените коментатори. Явно от Юбер си плащат и на същите агенции за тролове, като БСП-то. Да ви питам, ако сте завършили за фармацевт,инвестирал сте в аптека, плащате заплати и данъци и изведнъж на сергиите на пазара до вас почнат да продават лекарства, и това ли е свободен пазар. Като клиенти дали ще си купите аспирин от битака, че там е 80 стотинки,вместо 1 лев в аптеката защото е с ДДС и други данъци.Разбирам че да сравнявам фармацевтите с бакшишите е малко странно, но все пак го давам за пример че някои професии си имат нужда от по-особен контрол. Проблема при българските таксита е малкия контрол, и тук трябва да се намеси държавата, а не да разчитаме на американска компания от сивия сектор да ни оправя транспортния сектор.

1. Пълен свободен пазар е - търсене и предлагане. Търся аспирин, защото мие необходим и не мога без него, но имам по-малко от лев. Купувам от сергията. По същата логика обеднелия народ си купува не само лекарства, но и очила, дрехи втора ръка и т.н. Всеки иска да е от бутик, но не става. 2. За контрола на такситата съм съгласен. Но не е само това - някой купи две коли, включен е в голяма фирма, наема си 4 закъсали за работа от провинцията за шофьори и ги пуска да карат в София. Парите се искат, вземат и дават на ръка на чорбаджията. Примерно няколко стотин на смяна. От къде ги взема шофьора, оня не го интересува. Държавата пак нищо не взема.

Будала, искаше капитализъм!? Enjoy!

Промит мозък, освен ляво и дясно знаеш ли нещо друго?

Глупости на квадрат!Някой защитавал "американска "компания,която всъщност е холандска!Пак почна руска пропаганда,че всичко американско е вражеско,щото на Путин така му е удобно!Много откачалки, отврат! "Споделеното пътуване" е прието в цяла Западна Европа за нещо нормално,никой не ги закача, излиза по евтино на пътуващите ,особено между отделни държави,и дори да е конкурентно на такситата,какво от това?Защо е необходимо толкова документи за таксиметров превоз и накрая неизгодно и за двете страни!Едва ли Юбер не плащат данъци,след като са регистрирали фирма!Освен това не пътува само един човек,а събират няколко в една посока,но както и да е това е полезна алтернатива за хората и не трябва да се спира!

Разбира се, има вероятност въпросното "глобяване" да бъде отменено още от български съд. Пък по нататък - божа работа. п.п. Русе - Букурещ /Отопени/ ми струва 90 лева с конвенционално такси. Разбирай - смрад, неработещ климатик и смущаващ вой в преден, десен лагер. 75 лева е цената с "пътуващ в същата посока", намерен през Юбер, автомобил волво S60.

"пътуващия в същата посока" да излезе на светло и да си плаща данъците; ти сам избираш в каква кола да се качиш

Пътуващия СИ плаща данъците защото официално УБЕР отчитат тези пари като разход платен на "пътуващия" - Негова работа е да си плати 10% ДОД чрез годишната си данъчна декларация - и наистина част от шофьорите го правят. Докато такситата до колкото знам не плащат % ДОД а лицезни такси годишно. Пък колкото изкарат изкарат. Сигурно пак са длъжни да го декларират но не и да платят данък. Единственото коет би ме притесниле ов убер че до колкото знам не се изисква ГОО застраховка на пътника което реално такситата плащат в повече. Не че е много голяма 5-10лв на място в колата годишно.

Тези въпроси към полицията и инспектиращите по пътя(не знам как се казваха) ако прилагат закона, няма да се возиш в подобни автомобили.

БРЦК

Всички плащания минават онлайн - няма как да крият данъци. От КЗК са ги глобили щото понеже не плащали лиценз на общината като такситата им били нелоялна конкуренция. В съд това нема да мине.

еми да си платят лиценз

Лиценза трябва да го плащат извършващите услугата (такситата), а не лицето, което предлага мобилното приложение и платежни услуги във връзка с маркетинга на дейността.

Да ги спират!!!Но никъде не се пише че:Някой от превозвачите на случаен принцип ....Юбер предлагат и доста незаконни под услуги !!!

Прав си! Половината таксиджии са сводници и наркопласьори, дребни шмекери. Но има и свестни хора просто бачкат и си хранят къщите.

Мноо малка глоба уе я да идат у съседите на юг да виат какви са там , ще вият на умряло ако гъргъ ги шляпне... особено ся когато е гладен

така е! ония ден един чичак отнесе 60 000 евро за монтаж на корниз без касова бележка... смятай

Kalin

Не ми се вярва ако това нещо стигне до съд някой да потвърди тази глоба.Принципно те не правят нищо по различно от сумати сайтове на които всеки може да си продава или купува нещо.В случая превоз.Те не са превозвачи единствено трябва да си декларират печалбите от предоставената услуга.И още нещо на тема дето някои тук пишат-каква е разликата ако с колеги си поделяте разхода по транспорта и ако с непознат го правиш?въпросната фирма предлага и рекламира ако пътуваш от точка А до Б и още някой е в същата посока да го вземеш срещу подялба на разходите а ти решаваш колко е твоя процент от този разход и какво е на онзи.Че това е търговски трик е ясно но той не е забранен или регулиран също е ясно.така че според мен тия глоби са .....много пушек и дим малко огън.

Правят разбира се как да не правят! Те са организатор и разпределител на плащания за извършване на лицензирана транспортна услуга!!! Ало БЪЛГАРИЯ събуди се не може да се живее с кражби!!!!

Kalin

Май не ползваш интернет сайтове.Много от плащанията минават през тях за да си приспадат комисионната.И наши и чужди.А и не предлагат лицензиран транспорт вземи малко им прочети рекламите и обявите и тогава пиши щото се излагаш.

1. Що не ни покажеш, къде пише, че разпределянето и организирането на плащания за каквото и да било е забранено? 2. По твоята логика, щом това е кражба, значи ако ползват кредитни/дебитни карти на Борика, то Борика е съучастник, улеснил трансфера на парите, придобити по престъпен начин и то заедно с банките - издали тези кредитни карти.

Бакшишите плащат някакви лицезни такси които им се приспадат от данъка ,но данък печалба не плащат и лев защото "разходите" им са винаги повече или колкото приходите по апарата ,всеки бакшиш взема чрез свои хора абсолютно редовни фактури за гориво ,масла ,гуми ,ремонти ,паркинг и какво ли не още и реално ощетяват хазната повече от юбер.

Това че единия краде не значи че трябва да се оставя и друг да краде!!! Това е комуснитическа логика и трябва да бъде заличена веднъж завинаги!!!!

Ако си плащат на държавата подобаващо - ДА , в противен случай да си ходят от където са дошли!

ВСИЧКИ който не си плащат на държавата и са в сивия сектор се глобяват , като за начало и след това съдят и гонят , закриват или в затвора! Какви са тия юбер , да си ходят в Франция и Германия , ама май и от там им режат спатиите!

МАЛКО са ги глобили , и сега до месец ако не си платят глобата на съд! По високи глоби за такива другоземци който нарушават правилата и не плащат на държавата! В Гърция не се плаща там да ходят при Ципрас!

Ти си бакшиш, нали?

Сигурно първи са възроптали онези шкембяви цигани от копърките на летището :) Уникална държава!

НЕ САМО КЗК да ги глобяват ами да ги погнат НАП , полицията и всички имащи отношение институции и в крайна сметка да ги осъдят и изгонят от България! Нямат място тук у нас!

Какво ти е мнението за денонщен градски транспорт?

Е па какво, против ще е. Той и за неденонощен пак ще е против. Не го ли виждаш, че е бакш.

Брех много крадлива таксиджийска сган в тоя форум бре :D Сега разбирам, що отвсякъде лъха на простотия!

Помня, в САЩ, в някои европейски държави, че дори и в България (София) имаше инициативи - Share ride. Хората се комбинират за намаляване на автомоблния трафик и съответно - на замърсяването. По логиката на КЗК, всеки трябва да си извади лиценз... Идиотизъм.

Това е различно - не взимаш пари, за да се возят с теб твои приятели или колеги. В Сан Франциско бонусът ти, че не пътуваш сам е, че можеш да караш в бързата лента вляво (т.нар. carpool lane).

Това е тъпо. Държавата не е осигурила транспорт от 23.00 до 05.00., значи прави чадър над бакшишите. Те масово са нередовни и с помпи.

Така е, но от гледна точка на КЗК, може да се разглежда и като конкуренция на таксиметровите фирми. А и как ще докажеш, че някой от приятелите и колегите не ти е дал 10 кинта за горивото, щото го возиш една седмица...

Това е друго и като цяло не е лоша идея! Но българина няма дисциплина да го прави това масово иначе доста хора от провинцията го правят!

Такива безумни неща се извършват в Народна Республика България само поради факта, че съответните служители не носят никаква, ама никаква отговорност. Пример служител издава някаква санкция, съдът я отхвърля - държавата губи, защото плаща на адвокати, евентуално и за обезщетения. Плащаме ние данъкоплатците, а последствия за накадърно свършената работа за държавния служител - няма! Затова има чиновнически произвол и корупция, защото са ненаказуеми!

Докато бяхме реСпублика,нямаше такъв избирателен чиновнически произвол. Олигархията храни белите якички.

Да там си беше много по-висок държавен произвол!

Юбер НЯМА място в България , да ходят в Румъния или я най добре в Гърция там и без друго са във фалит!!!

За да са в България трябва яко да пълнят хазната , нямаме намерение да ставаме нова Гърция на Балканите!

Ще глобим Пешо, съдържателят на кварталната кръчма, че в неговата кръчма някакви клиенти си договаряли сделки и не плащали данъци за това. Малоумници.

незаконни, ама американски... Ами сега?

Наистина са революционери. Старият ред се разпада.

Предстои да се върнем в родово-общинния строй с разменна търговия. Хората искат да избегнат данъците и кръвожадните банки, тогава малко по малко и парите ще изчезнат, като средство. Например, ще можеш да се придвижиш с Убер до летището срещу ... една щайга домати или интимни услуги.

...и като се окаже Юберката някоя яка мадама... ще й платя с удоволствие, че и двоен бакшиш ще оставя!

По-голяма глупост не бях чувал. Как ще глобиш интернет сайт, че нямали лиценз за транспорт? Единственото, което тези измиращи динозаври от старата епоха могат да направят е да хванат някои от шофьорите работещи чрез сайта, че не си декларира доходите от тази дейност.

Паричките минават през сайта по кредитни карти :) сиреч предлагаш транспортна услуга, а за транспортна фирма по БГ законодателство какви условия трябва да изпълниш няма да ти обяснявам...

Kalin

Плаща се за платформата а не за услугата бъркаш нещата.

Сайта няма да го глобят ами ще глобят собствениците му! Те така и торентите са безплатни само дето разпространяват крадено съдържание, а който работи и не плаща краде от държавата и от всеки един човек който се ползва от социалните и всякакъв друг вид държавни услуги!!! За съжаление в БГ културата ни в тази посока е много ниска но явно че и по света има хора дето си мислят че сиренето е без пари!

Ама ти май и понятие си нямаш, що за нещо е това торент и как работи? Иначе нямаше да изръсиш такава простотия.

Като не харесвате такситата що се своите. Маайте пеш от летището - без пари ще ви излезе.

Че то отдавна ми излиза почти без пари - метрото е 1 лв.

добре е, че живееш над метростанция

няколко пъти ми се е налагало да ползвам Юбер само мога да кажа че услугата е перфектна, точно с GPS ти засичат растоянието няма помпи и приказки от сорта нямам да ти върна до стотинка се взема от кредитната карта и за 1 км ще те качат. Имаше една свястна банка в БГ с добри лихви и без такси и комисионни сега и Юбер сасепете да плащаме за помпите на бакшишите и комисионни на Арменеца.

Това, че има две дружества, които предлагат услугата Uber малко ме шокира. Как така има две?

Сега от uber ще обжалват и ще спечелят. Uber не е превозвач, за да им трябват лицензи.Лицата извършващи транспорт с платформата на uber трябва да платят данък на тези доходи. В случая КЗК не е органа, който следи за това. Вижда се безсилието на бакшишите. Светът се променя, а тези хора работят с практики от соца.

Ако си ги ползвал ще разбереш, че сметката си я плащаш на uber, а не на лицата, които споменаваш! Т.е. има огромна разлика и не е така както го изкарваш;

Не си наясно. Сметката я плащаш на този, които те е превозил. А, uber взема комисионна от шофьора. През кредитните карти.

Овцете не разбират чужди езици. Що се пънеш да им обясняваш. Всяко нещо, което е ново с добър замисъл и по евтино от балканската печалбарщина е ЛОШО. Точка. Бакшиша иска да взема по 5лв на сантиметър. Друг е въпроса кой ше му ги даде.

Юбер са се споразумели в различните държави по различен начин и е очевидно, че тук не са се разбрали. Тук са две безотговорни дружества, които не плащат данъци и не искат да плащат лицензионна такса на общината. Иначе казано "Юбер" са пирати в пиратска община, но общината е по- силна и използва властта си, за да ги глоби. Интересното е, че при преминаване в нелегалност ще станат код и ще пречукат всички компании. Само да напомня колко ви помпат "официалните " таксита", ако сте чужденец кацнал на летище София? Има ли причина да се организирате в система от свои хора, които да се свържат по света и да премахнат "алчните разбойници" от живота си? Нима системата не злоупотребява с тока, водата, парното, горивата, банковите услуги, общинските такси, държавните данъци? Тогава появата на Юбер е закономерност и няма да е последната в новото интернет общество! Няма нищо по- добро да уволниш системата по безмълвен начин. Настава време на кодове за свои и за саморепродуциране на паралелната спасителна система.

Това недоразумение,наречено КЗК,защо с такова усърдие не проверява бензиностанциите на Лукойл,ОМВ,Петрол......как така цените им са еднакви?

Ами те от Юбер са си платили данъците върху своите доходи. Ако ползвалите платформата превозвачи не са го направили, то това си е спор между тях и НАП, НОИ и общината. Кава КЗК ги е разтресла? Ми нали то това е (уж де) една от разликите между комунизма и капитализма? При комунизма всичко било забранено и за всичко се искало разрешение. А при капитализма - всичко което не е изрично забранено от закона било разрешено.

Хората не осъзнават, че целия свят се движи към глобален комунизъм, наричат го още Нов Световен Ред.

А Юбер дава ли информация към НАП какви доходи изплаща на шофьорите, за да може НАП да засече данните? На какво основание Юбер плаща на шофьорите - граждански договор ли или договор за услуга. Ако е първото - е длъжна да начисли и внесе осигуровки и ДОД. Ако е второто - то всеки шофьор трябва да има регхистрирана фирма и да издава фактури на Юбер. Въпреки, че приветствам всяка услуга, която ще вкара "нормалните" таксите в релси и ще изхвърли копърките, юбърите работят незаконно и е редно да спазват правилата.

не съм бакшиш, понеже тука има един дето пита всеки :) Браво! точно така седят нещата според закона в БГ; много добре обяснено, но как да вдене простия българин; а сме на това дередже защото всеки дава пари под масата

Малей! Страснааа ме! Ми Юбер НЕ плаща НИЩО на шофьорите, колите НЕ са нейни. Тя НЕ предоставя транспортни услуги. От законова гледна точка, шофьорът в случая е физическо лице, не предоставящо услуга, не издава фактури, напротив - той е клиент на Юбер, който си плаща за използването на платформата им. За това плащане Юбер си отчисляват данъците. Това, че има дупки в законите прехвърля нещата в моралната страна на въпроса. Но при парите морал и мириза няма. Юбърите се възползват от две неща - дупките в законите и липсата на качествени, евтини и отговарящи на търсенето стандартни таксиметрови услуги.

Глобете 976 2121 - фалшива мошеническа копърка!!!

Ама каква частна инициатива бе?! Та по настояване на Франция сега в Европарламента са обсъжда забрана за правене на селфита на фона на исторически обекти и тяхното публикуване в социалните мрежи! Било свързано с авторските права. Можеш да се снимаш на фона на Айфеловата кула, но не можеш да си постнеш селфито в Туитъри или Фейсбук. Иначе - искаш разрешене и си плащаш и постваш селфито... Взе да става по-зле и от времето на комунизма.

кви авторски права на исторически обекти? Авторите им не са ли отдавна измрели? Не се заяждам, просто питам

Наистина е идиотско, но е показателно за начина на мислене в ЕС. А за правата - ми на собствениците на тези обекти - община, държава, частни лицаа. Напр. Стъклената пирамида в Лувъра нали принадлежи ня някого - е снимай се, плати си и нямаш грижи.

кви авторски права на исторически обекти? Авторите им не са ли отдавна измрели? Не се заяждам, просто питам

xakepxakep

Виж в Уикипедия за темата със снимките. Очаква се стотици хиляди снимки в Укипедия датрябва да се махнат, ако се приеме безумието за авторски права на снимки на публични обекти.

А къде е същата тая КЗК когата става дума за копърките???

Блееееее, като всички нас,българите.

КЗК работи, когато някой си плати, за да подгони конкуренцията. В случая всички бакшиши се съюзяват срещу uber.

преди 2 дни забраниха и спряха uberpop във Франция.

Хаха,дами и г-да,другарки и другари, посочете ми къде в това има: -свободен пазар -свободна частна инициатива -равни възможности -справедлива конкуренция? Не разбрахте ли простата истина: истинският капитализъм не съществува,всичко се регулира като през соц-а,но монополът не е държавен,сиреч ВАШ, а частен- на "бизнесмените". Хайде,стартирайте бизнес,от който печели обществото и страда олигархията-развийте го и ще сваля от стената Сталин,за да сложа вашата снимка:-).

Свободен пазар и свободно предприемачество има само в учебниците по икономикс. За да се продават повече. Реалността е друга. Ние живеем в диктатура, прикрита като свобода. Но радостното е че, има и бунтари, като тези пичове от uber.

Имаше свободна пазарна инициатива и свободен пазар в в бившите протестантските християнски държави на Западна Европа (Германия, Нидерландия, Скандинавия) и САЩ, и то поради факта, че живееха Библията, която счита човешкият живот, човешката собственост и човешкото време за свещени. Подчертавам, че не само я проповядваха, но я живееха на практика (не като нас тук - мнозинството от свещениците да са първи пияници и тарикати на дребно). Жалкото е, че говоря в миналото време, защото заедно с християнството, от тези държави си отива и свободната пазарна инициатива. Още по-жалкото е, че алтернатива в световен мащаб не се вижда.

Не съм експерт, та моля някой да ми обясни, ако двама души се договорят посредством интернет единият да направи услуга на другия срещу заплащане (напр. да му направи модна прическа), трябва ли да бъде съден доставчика на интернета, щото е предоставил средата - интернет. Ако пък са ползвали даден сайт, където членството е платено и където единият е публикувал обява, че е коафьор, а другият съответно я е видял и е влязъл във връзка с него, какво общо има сайтът с тяхната договорка - кога, къде и за колко ще му напряват прическата. И двама са си платили за услугата - доставка на интернет или пък са платили на собствениците на интернет сайта за достъп до платформата за предлагане и търсене на обяви. Това е среда и плаформа. Ако собствениците на провайдъра и на сайта са си платили данъците за доходите, какво я бърка КЗК?

Че бакшишите не са свят,факт е, но пък и всички работещи да си плащаме данъците и осигуровките,а да има фирми,които "легално" да ги заобикалят,докато в същото време вървят реклами за превозите им, също не е нормално

Не разбираш ли или си малоумен? Фирмата Юбер има рег. фирма в БГ. За всичките си доходи, тя плаща данък печалба. Всички превозвачи, както и всеки човек, е длъжен да подаде годишна данъчна декларация, в кочто да опише приходите си. Никой нищо не заобикаля. И интересно - транспортна дейност, без регистриран нито 1 автомобил, собственост на компанията.

Те най - големите лъжци сред такситата са във фирми на разни депутати и министри, затова са глобени тези да не им подбиват клиантелата.

Данъци трябва да се плащат, за да можем да си плащаме държавно гарантираните кредити, безотговорно взети и окрадени от псевдо политиците.

Бакшиш данък не плаща ,ако се погледнат разходите им излиза че зареждат по тон гориво на ден ,през ден сменят масло и филтри ,през седмица предница и всеки месец правят основен ремонт ...и разбира се са на загуба ,но никой не може да им каже копче .

Дай му на тъпия българин да приказва глупости и други тъпи да му пишат плюсове. Ти случайно да си забелязал, че всяко истинско такси има фискален апарат?

Да тъпото си е тъпо ,апарата отчита оборот и приходи тъпчо ,а разходи се отчитат по фактури ,по схемата по горе .