Запали се ферибот със стотици пасажери, 9 са българи

Двама български граждани, Галин Хайтов и Красимир Естов, са били спасени от горящ ферибот и са на сигурно място в областта Пулия, Италия.

Обратно в новината

Коментари - Запали се ферибот със стотици пасажери, 9 са българи | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Мъжете са спасени, а жените! ???

Редакторе...

просто няма начин. трябва да го разберете веднъж завинаги, защото и вашето мнение е едно чисто лицемерие. независимо дали сте от лондон или от бушмения.

Ей, кретен, ти ще си затвориш ли плювалника ?

няма причина да си затварям нищо. но имам причини да говоря. ако не ти харесва това, което казвам - напусни земята и отивай на сатурн. ясно до тук?

Да не дава Господ такова чудо на никого, шофьор съм и често имам курсове по вода, от мен не зависи нищо, качвам тира в кораба и се моля да не духа много, горките хора, дано спасят повече.

да ги спасят телесно е лесно. кой ще спасява душите им? може би цензураторката в бялата платноходка? хахахахааа

Не знам пасторал ли си, изветрял ли си, ама си за ада изчадие смотано, един ден и ти ще си намериш маѝстора..........дано попаднеш в горяща ситуация и нека другите ги спасят телесно, а ти си баѝ там на душата, изкуфял народ..............

какви идиоти трябва да са за да ти дадат минус??????????????

Да се оправят.

горките хора, тръгнали са да посрещнат Нова Година на Корфу

Браво Dir-a, за реакцията Ви относно правописа.

майка ми не е била твойта майка, която очевадно яко те е налагала по тиквата, докато ти е изтекъл мозъка. а това е очевидно за повечето от вас. реакциите ви са точно като на риби. така че, не ме упреквай нито мене, нито майка ми, защото написаното следва. ама кой да чете.

Dir-a, вярно че новината е по-важна от правописа, но гръцка не се пише гръцСка. Срамувам се.

Една версия за която не претендирам за достоверност. Пожари, аварии в самолети или както нашите заводи, се причиняват от много високи енергии концентрирани в мястото ..... Пример. В Руско Китайския конфликт, руснаците изпепелиха за нула време целия спорен район. "Честита Коледа" и да живее демокрацията.

Господи смили се,дано успеят да спасят хората!

няма начин.

За ви * и заглавието !

Чудя се: 1. Абе не трябва ли автоматично да се задейства някаво гасене след като някъде се засече дим или огън? Няма ли работеща противопожарна инсталация на кораба? 2.Военен кораб доближава авариралият ферибот, не е ли възможно с термокамери да установят какво е съсстоянието на пожара и дори да го ограничат? 3. Не разбрах колко човека са на горната палуба? Това всички пасажери ли са и екипаж, които са на борда или някои дори не са могли да достигнат до местата за евакуация? Тъжно!

Относно първите два въпроса: отговорите са дълги, но накратко, отговорът и на двата е отрицателен в случая. За третия въпрос, отговора е страшен - броят на жертвите ще се изясни чак след като евакуират всички. В момента никой не може да каже дали (и колко) човека са останали във вътрешността на кораба...

Защото бил етнически нетолерантен! А коментарът е, че възникването на пожара в товарния отсек с автомобилите е може би джихадистки Коледен поздрав. Дир-а, какво етнически нетолерантно видяхте тук?!

Ти нима познаваш по-големи циганофили от дир-ниците ? ЧЕТИ БЪРЗО, ЧЕ ГАДОВЕТЕ САМО КАТО МЕ ВИДЯТ И МЕ ИЗТРИВАТ, ДОРИ И БЕЗ ДА МЕ ЧЕТАТ ВЕЧЕ!

Сега най-големият проблем са 7 метровите вълни и скороста на вятъра който вече достига 50 възла! Един хеликоптер товари 3-ма човека!На борда има още 317 души! Ако ще трябва да го влачат в това време,колко време ще им трябва за да стигнат до най-близкият бряг?Ужас!!!

Загиналият пасажер е гръцки гражданин.Скочил зад борда, но после при опита си да се качи на близката спасителна лодка не са му достигнали силите ... Съпругата на загиналият по-късно е била евакуирана с хеликоптер на италианските военовъздушни сили и е закарана веднага в болница.Докторите в момента и оказват помощ ,тъй като жената е полужива от преживеният шок и загубата на съпруга си!

Боже, не давай приют на неверните тебе, Матей 20:05 Да се помолим за безсмъртната му душа... Всяка душа е диамант! Амин!

Изкрейзили ....! Да не се окажете и Мормони??? Какво се пропагандирате, вашата...!

Гърците ли не са моряци?Според телефоният разговор на гръцки пасажер,който все още се намира на кораба на кораба не е обявяван никакъв сигнал за напускане на кораба!!! Казва ,че е било по-добре така защото е щяла да възникне паника! И без това всички виждали с очите си ,че кораба гори и трябвало да се спаяват! Направили опит с екипажа да спуснат всичките лодки, но успели само на единият борд,защото поради електрически блякаут на другият борд лодките не можели да се спуснат и по-късно са изгорели напълно при пожара.

Не съм моряк,но съм пътувал с фериботите,поне 200 пъти в Гърция... Не съм се е случило да присъствам на пожар в кораб,но съм гасил горски такива,3 пъти.... Не мога да кажа,че съм специалист,но при пожар в кораб,по-ясно от ясно е,че всяко мотаене и закъснение,е тежко престъпление!! Първо,представете си механиците,които са под ватер линията,и имат само едни шахти с почти отвесни стълбища,за да се измъкнат..Те трябва да минат направо през пожара,и то,ако имат късмета бордовият компютер да не е отчел още точно,къде е проблемът и да не е затворил още-автоматично-херметизираните врати....Същото важи и за пътниците,заели по-евтините кабини... След това,дори ако пътниците имат късмета да не е пробил навсякъде пушък-и имат видимост-е почти невъзможно в паниката,да се намери изход,ако човек от екипажа не насочва хората!! Така,че малко по-спокойно с коментарите,защото като знам какво означава горски пожар,си представям какъв ужас е пожарът в затвореното пространство на кораб,и с необятното море наоколо... Малко уважение към жертвите!!! П.П. На дебилите които правят коментари,преливащи от празна злоба,като този идиот "моряк",имам само едно да кажа: излекувайте се,докато е време!! На останалите,които ги "възнаграждават"с такъв голям брой плюсчета,само ще ги "поздравя",и им пожелавам да са така "достойни",ако се случи техен роднина да го сполети същото.....

...твърди се ,че херметичните врати не били добре при проверките и не работели. А иначе на този вид кораби се излиза през димоходните тръби по двата борда високо.За механиците по принцип си е най сложно,защото преди да напуснат машинното,трябва да подсигурят кораба и да сменят захранването от дизелгенераторите към резервният ,който по принцип се намира високо из настройките и най-вероятно е бил засегнат от пожара!

Абе,да не дава Господ,да попадне човек в такава ситуация......

Стойте си у къщи, пийте червено вино и яжте мръвки, къде обикаляте по моретата в тоя студ.

Фериботът Norman Atlantic IMO: 9435466 MMSI: 247277400 Call Sign: IBUM Flag: Italy (IT) AIS Type: Passenger Gross Tonnage: 26904 Deadweight: 7800 t Length Breadth: 186.45m 26m Year Built: 2009 Status: Active?! е собственост на компанията Visemar di Navigazione е отдаден под наем на гръцката компания Анек Лайнс за да замести линията на отишлият на планов ремонт гръцки кораб Ellenic Spirit. Лошото е ,че при проверка за годноста на кораба на 19 декември от международната организация- 'Paris Mou' в Патрас са установени 9 пропуска в сигурноста на кораба! Стоманените противопожарни херметизиращи врати не работели! Нямало достатъчно указатели за аварийните изходи! И различни структурни проблеми...!

Пътувал съм с този ферибот през ноща по същия маршрут.Ферибота е голям и трудно се ориентираш в него а при паника представям си какво става в тесните коридори.Дано няма много жертви.

пет часа след началото на пожарът капитанът обявява ,,сос,,!!! тогава е на 5 8 мили северозападно от корфу!!! в межд. води!!! защо толкова късно??? за да го дръпнат италианците!!! когато става въпрос за римулкиране има закон които дава право на римулкиращият да вземе цената на превозваният товар или ако няма такъв има право върху ,,половината,, кораб!!! всичко е бизнес!!! до тогава е разговарял с ,,фирмата,, си какво да прави!!! жалко но факт!!! тръгнали са два гръки но са ги върнали!!! след тях са отишли италианците защото е започнал да се приближава от вятърът към албания!!! жалко за хората!!!

Така е при "либерализирания пазар".... в Гърция си взеха урока,след като при последните две големи морски катастрофи,роднините на жертвите приземиха собствениците от прозорците на офисите им ,от десетия етаж и са малко по-внимателни!! В Италия,явно не е имало досега раздадено правосъдие от този вид и продължават в същия дух идиотите.... И като си помисли човек,че Гърция има една от най перфектните системи за ранно предупреждение и спасителни акции при морски катастрофи... Жалко за невинните жертви...

Не съществуват думите римулкиране и римулкиращият, тъпунгеле. Морско спасяване или т. нар. салвидж (от английски - salvage) е думата. Спасяване на имущество (салвидж). Latin - salvāgium. The rescue of a ship or its cargo from fire or shipwreck. Цялостната организация при гасене на пожар на борда на кораба се състои от няколко тима, като отговорността и ръководенето на операцията е изцяло на капитана.

преди да зaпочнат да гърмът резервоарите,ферибота се е наводнил,така че няма опасност за автомобилите!?

Виновницата не е ли пак някоя молдованка, защото за Коста Конкордия ....... А разбрахте ли какво се очаква. "Честита Коледа".

Лошата новина е ,че вече има една жертва. За сега не казват националноста на жертвата! Жертвата е мъж. Продължава евакуацията на хората!

Най -после двата италиански влекача са успели да закачат все още горящият кораб с близо 250 човека останали на борда и е започнало провлачването му към пристанище Бриндизи. Спасителите работят при абсолютно невъзможно време-4 метра вълни и силен вятър! За съжаление има вече и жертва -мъж който се е хърлил в морето да се спасява.

Точно така е,уви,вече има данни за жертва.Дано не са повече,но спасителната операция е супер трудна,поради времето.Все пак и над 460 души на борда....9 българи,по сегашни данни...да имат късмет!Не само те-всички хора,изживяващи този кошмар!

Argilio Giacomazzi, на 62 години, от Ла Специя е капитанът на злощастния ферибот! Прави всичко възможно за спасяването на пасажерите и екипажа! Пожарът е възникнал в последната висока товарна 5 палуба!В момента след пожара на момента капитанът е издал заповед за напускане на кораба,спуснати са лодки на единият борд където е нямало огън и на лодките са натоварени 130 човека по късно спасени от товарните кораби на близо! Н а другият борд където пожарът е бил силен -спасителните лодки изгарят! Малко преди да успеят да закачат въжетата за провлачване на кораба италианските влекачи са облели пожара с мощните си помпи и в момента огън няма! Но след гасенето се извиват огромни кълбета черен отровен пушек от тлеещите части на кораба! Множеството пасажери са заклещени навън от пожара и не могат да влязат в кабините си! Измъчвани са от студа навън и отровният пушек! Положението е драматично и почти безизходно! Господи смили се над хората там!

До момента от кораба са изведени чрез хеликоптери и спасителни лодки 175 души ,между които малки деца и жени! Единственото спасително средство за момента -хеликоптерите на военните продължават да евакуират хора!

Добрата новина е , че няма жертви . Нека всички се приберат у дома живи и здрави . Браво на спасителните отряди и на притеклите се на помощ кораби !

Дано да няма жертви! Сега е момента нашият баш пожарникар да покаже уменията си .А да го видим в профисеоналото му амплоа.

...тц.. не става....на кораба пАри , а ни пари($$$$$$$).....ха ха ха...

не само фериботите ами и туристическите италиански кораби са опасни както и малайзийските самолети

Сигурен съм, че ако на марс се разбие индийската сонда, и там ще има българи! Това племе се разся навсякъде

Отдавна не съм се смял толкова.

тъпако на какво се смееш, пожелавам ти да преживееш същото и да ти е още по смешно. Явно си малоумен

Е гати късмета. А за автомобилите дали има риск? Много оскъдна информация на всякъде... Ако започнат да гърмят автомобилите, може ли да се пробие корпуса?

Smeni si snimkata be katil,prilichash mi na edin pich zvarshil Harvard a ti opredeleno ne si.

то експлозиите, ако ги има ( дано не ) гърмят нагоре, а не надолу. Виж ако възникне пожар, тогава е лошо за кораба.

експлозиите гърмят навсякъде ве пич, а се разпространяват по линията на най-малкото съпротивление

лично съм гасил 3 горящи ферибота, не знаете каква драма е!

Аз съм изгасил 243 ферибота, а да те видим.

Когато казвах преди,че ферибоите са едни от най-опасните морски превозни средства за пасажери ,никой не ми вярваше! При търговските кораби например няма такива обособени помещения за товарене на автомобили-освен специализираните РОРО автомобиловози. Както при едните ,така и при другите палубите на които се намират автомобилите не могат да се гасят с така ефективната въглеокисна система за гасене! Тя е полезна единствено при затворени херметично помещения-както машинното отделение например или танковете на танкерите за превоз на горива! Още по-вече ,че при пожар на товарните палуби с автомобилите машинното отделение в по-вечето случаи остава изолирано отдолу и в всички случаи екипавът подържащ дежурството там трябва да напусне а помещението да се херметизира за да не прониква пожара и там! Гадни са тези фериботи и затова имам само един такъв като работа. При това в същата италианска фирма където изгоря и Моби Принц!

Чурек, не си прав, лесно се гаси запален ферибот, просто да го потопят и водата ще си свърши работата.

Не си прав 1. Системата е с въглероден диоксид ( СО2). 2. Няма значение какъв тип е корабът. Пожар в открито море е кофти, много кофти. И накрая това с машинното отделение е трудно да се разбере какво точно имаш предвид, но не ми се приказва повече;)

Към 130 човека ,вече са спасени. Останалите си чакат реда! Между другото други тва търговски кораба 'Gokbel' и 'Lady Aziza'-последният с турски екипаж се блъскат днес в залива на Равена. Двама души от турският екиаж на Gokbel' са мъртви ,а други 4 се издирват все още! Турският кораб е потънал.Сблъсъкът е станал поради навигазионна грешка-човешки фактор, плюс гъста мъгла в залива!