Кораб със собствени енергийни източници тръгва около света
Кораб, който разполага със собствени източници на енергия, потегля на 15.07. от Париж на 6-годишно околосветско пътешествие.
Обратно в новинатаКоментари - Кораб със собствени енергийни източници тръгва около света | Днес.dir.bg
Коментари
Е това ми се бачка през следващите 6 години - да кръстосвам моретата с такова корабче, загорели мацки и няколко бурета с ром...
Тъпо заглавие - естествено, че са "собствени", нали никой кораб не се захранва от друг кораб, а си има свои източници на енергия...
За да бъдат един ден соларните панели достатъчно ефективни за да могат да се използват за основно захранване на яхта или кораб ,то мощността им трябва да бъде приблизително 10 киловата на квадратен метър при 50 % осветяемост от слънцето.Да речем в мрачно време. Засега е само хвърляне на пари от разни ексцентрични идиоти тези слънчевопанелни яхти и катамарани.
през 18 век всички кораби са били с платна. а пък всички знаят колко вредни емисии се отделят при изработка на батерии и слънчеви панели
Призматичният коефициент на съотношението дължина газене позволява на катамараните да развиват от 25-до 30 % по голяма скорост за единица мощност спрямо еднокорпусните яхти. Това е основното преимущество за използването им като носители на соларни панели. Голяма палубна площ,и ниско съпротивление на корпуса при плаване в хубаво време.
Най- добри мореходни качества клас А при всякакво време имат ветроходните яхти с традиционен корпус с тежък кил под водата. Метацентрическата височина е много ниско под корпуса и осигуряват огромна стабилност при ураганен вятър и вълни над 3 метра височина. На практика при съвременните ветроходни яхти-кренът може да стигне до 130 градуса и тя пак няма да се преобърне! Това осигурява отлична живучест на екипажа по време на щормово плаване. При катамараните метъцентъра е високо в корпуса и лесно се обръщат.Катамарани се строят защото имат голяма палубна площ и могат да осигурят на екипажа много добра жилищна структура с голяма площ. Соларните панели не са достигнали нужната енергетична мощност на квадратен метър ,за да могат спокойно да се използват за основно захранване на една яхта с достатъчно мореходни качества за да оцелее при всяко време на годината и всякакви условия на бури вятър и вълни.
Какво значи крен по_голям от 90 (130) градуса, с мачтата надолу?
...печатна грешка-30 градуса не 130. При 130 пак ще се върне в плавателно положение ако мачтата се строши и в кабината не нахлуе вода.
По този начин от морската вода се получават водород и хлор. Какво го правят хлора, интересно? Та той е отровен!
Прав си! Щото като топят силиция в пещите за да направят полупроводниковият кристал ,хич не тровят атмосферата с вредни газове! И нали се прави всичко в Китай,се чудим зашо там смогът е ежедневие!
тъпи, водород и кислород! вода!! н2о! да не разграждат хлороводород, та да получават хлор бе!!
Тоз не е първият с слънчеви панели. Има обаче и ветрогенератори. Като цяло не го виждам да оцелее ако смятат да пообиколят близо до нос Хорн! Вълните там ще го потрошат. Корпусите на катамараните са подложени на огромен стрес при големи вълни и докато двойният корпус е преимущество за стабилност и добра обтекаемост при добро време,то при големи вълни става проблем. Предният соларен кораб-яхта се нарича Tûranor PlanetSolar построен в германската корабостроителница Howaldtswerke-Deutsche Werft и е пуснат на вода през 2010 година на 31 март. Петстин квадрата соларни панели с номинална мощност от 93 киловата. Два синхронни мотора по 60 киловата са за гребните винтове,и два синхронни мотора по 10 киловата са за генераторите за ток.
това е нищо! в новият русский иновационный центр "сколково", често описван като российская кремниевая долина разработват проект на кораб който ще се движи само с обещания, !!
Това ще спаси света. Яхти със слънчеви панели!!! Така 20 маймуни пак ще обслужват заслужилите, но ще пестят ток!
Още Тесла е искал да има свободен достъп и безплатна енергия за всеки човек на земята правил е доста разработки и експерименти та "внезапно" починал.Но друго си е да има електромер примерно или бензиноколонка и да има доене доене та много години ха сетете се !
Всеки кораб има собствени източници на енергия. Не зная за кораби които теглят кабел от някоя електрическа централа.
Ветроходен катамаран, захранван от слънчеви батерии за всекидневни нужди със семейство българи на борда от три години обикаля света. В момента е на един от островите на Омеания. Всеки може да проследи пътя му на фейсбук страницата на семейството. Разликата с французите е, че българите сами са си купили и модернизирали катамарана за далеч по-скромната сума от двеста хиляди долара и че нашите медии изобщо не говорят за тях. Според мен това, което прави това обикновенно българско семейство заслужава много повече внимание от претенциозния, скъпарски ПР на французите.
Интересно само как тръгва от Париж този кораб?! Явно дир.бг са скарани с географията и не знаят, че Париж не е пристанище, нито крайбрежен град..:)
Париж е на река Сена, която е плавателна за кораби с такъв размер. Сена се влива в Ламанша (English Channel) в района на пристанище Хавър. До портовете Хавър и Руан осигурява достъп дори и на големи морски кораби. Като нагазиш English Channel, можеш да ходиш (плаваш) накъдето си поискаш.
Ами, че те и туземците са плавали изключително на собствени източници, за Колумб и компания пък няма да говорим! Въртят и случая да надуят цената няколко милиона, тарикати
Ами, че те и туземците са плавали изключително на собствени източници, за Колумб и компания пък няма да говорим! Въртят и случая да надуят цената няколко милиона, тарикати
страхотно! истински се кефя! чудя се, като един ден петрола започне да има под 10% дял сред енергоизточниците, какво ли ще измислят американците (еврейските банкери)? ще ли таксуват слънчевата енергия, алчните копелета?
ИЗКЛЮЧИТЕЛНО НАРКОМАНО ЗАПАДНАЛО "ИЗОБРЕТЕНИЕ" ИЗМИСЛЕНО ПРЕДИ 100Х ГОДИНИ. НЕВЕРОЯТНО!!!!! КАК ПРЕДИ ТОВА "ЧУДО" НА ЗАПАДНАЛИТЕ НАРКОМАНИ СА ПЛАВАЛИ ХОРАТА ПО СВЕТА????? А БЕ СМРАД!!!!
Всяка яхта с платна е по-добра във всяко отношение, включително енергийно, залено и каквото можете да измислите.
Каравелата Пинта на Колумб е била по добра След това испанците са принудени да стеоят галеони за да се защитат от английските шхуни и фрегати но англичаните нямат отговор на холанския клипер освен и те да строят клипери Най известния клипер Кати Сарк и сега е кораб музей в Лондон През 1867 г той е препдолял разтоянието Китай - Лондон за 82 дена при това натоватен с чай Дори и днес малко кораби могат за 6в дена от Китай да доплуват до Лондон
"плавателен съд с дължина 30,5 метра..." Този "кораб" би могъл да се разположи напречно в Титаник. Широчината на лайнера е била колкото е дължината на това коритце. Големите круизни кораби днес имат широчини 40, 50 метра. Стандартната самолетна писта например е широка 50 метра.
Добрич. Градът дал на Света най-великите корабни архитекти и морски експерти - като тоя тук..
6 години!!!Аз с гребла,по-бързо ще обиколя света!
Че то откакто има гребла има и кораби които разполагат със собствени източници на енергия... А мераклии да обиколят света за сметка на лековерни спонсори дал господ, апропо помните ли Микрошип;)
Самолетоносачът "Адмирал Кузнецов" е по-добър и е плод на руската инженерна мисъл..ха.ха.ха
Келешче мамино, ако можеше да видиш торпедата, ракетите и оръдията на Адмирала, щеше да боядисаш гащите си като с бояджийски пистолет!
Щерев-не влагай идеи и чувства,а мисли,като военните.САЩ и Русия имат коренно различни виждания за военно действие.За САЩ самолетоносачите са военна база,която не зависи от политическата обстановка в дадена страна/пример-Турция-Инджирлик/.За тях те са мобилни и им дават възможност да се намесят във всяка точка на света.За Русия--самол-те са безмислени--те наблягат на подводниците-ракетите от тях не могат да бъдат засечени.Говорим за много и то ядрени подводници/нека "Курск" не те подвежда/.Колкото до Кузнецов-той е и крайцер.Факт е обаче,че руснаците имат по-малко кораби,а повече подводници.Те следват политиката на ген.Дьониц-"Вълчата глутница" в Атлантическия океан през ВСВ.И САЩ и Русия имат свой подход към военните действия.И двете държави са в "ПАТ" и ръководителите им го знаят.
Са истината е че тази измишльотина е леко преработен състезателен катамаран. Т.е. освен себе си и малко гориво (в случая Н2), той друго не носи. Това е същата история, като с онзи самолет на батерии, дето беше всъщност летяща соларка. Смисъл от такива опити би имало, ако се създава или проверява някаква нова технология. До сега, това са просто скъпи лигавщини.... ма щом некой им е дал пари... за чужда сметка и аз не бих отказал да се позабавлявам.
Руснаците пак изпревариха света. Браво братушки! Вий сте нашта гордост.
Разбира се, че го изпревариха. Те даже имат и 22 атомни ледоразбивача за разлика от говедата, които имат 4.
Браво!Пирон в ковчега на енергийната мафия.Има нещо жулверновско с това тръгване от Париж.