”Фиат” откри завод в Сърбия за 1 млрд. евро
Компания "Фиат автомобили Сърбия" (ФАС) откри днес официално новия си завод за производство на автомобили в Крагуевац, съвместен проект на сръбското правителство и италианската компания "Фиат", съобщи националната телевизия РТС.
Обратно в новинатаКоментари - ”Фиат” откри завод в Сърбия за 1 млрд. евро | Днес.dir.bg
Коментари
Как в Ловеч ще се правят по 1000 коли на година бре? Те Ролс-Ройс сигурно правят по повече с всичките ръчно-изработени елементи там :))
да ви е известно, че крагуевац. е стар. балгарски град? пропиляваме всичко, което дедите и прадедите ни са защитавали с кравта си. комунизма ни варна хилядолетя назад. все още има много идиоти, които ваздишат по него. сарбите ще се оправят много по барзо от нас, защото никога не са били дупедавци на руснаците и комуняците като нас. ние ще сглобяваме по хиляда китаиски боклука, докато сарбите ще правят по 200 хиляди савременни италянски коли.
В Сърбия дето не е член на EU и където имаше война, Фиат отваря работещ завод за 1 милиард с капацитет 200 000 коли годишно. У нас "световния лидер" Големия дувар отваря за смешни пари цех за монтаж на врати и капаци към произведени в Китай коли за да са продаваеми в Европа с капацитет 1000 коли. Но това по никакъв начин не пречи на Бойко да разправя какъв рай сме за чуждестранни инвестиции и как икономиката ни просперира
Като българин се чувствам страшно конфузно четейки тази статия.Какво национално падение наистина.Има ли место за сравнение между това което се случва в Сърбия и това в България.200 000 коли в Сърбия като начало срещу само 1 000 в България.Разликата между двата народа толкова ли е голяма че строителството на два почти идентични завода да е 200 пъти.В действителност има доста голяма разлика но тя е между правителствата на двете страни.Там договора се подписва от правителството което създава чувство за сигурност в инвеститора.А в България Бойко ходи само да реже ленти.Не е възможно при нашите условия да дойде голям инвеститор и нашата държава да не поема никакви ангаджимента.Въобще доколкото все още съществува държавност в България тя тотално е избягала от основната си функция-защита на хората.
e sia Surbia i Bulgaristana ne moe se sravniavat... u nas kitaicite neshto se mu4at a u Srpsko evropecite davat parite :-)
...малки, да ви кажа. ФИАТ са инвестирали в бивша Югославия още през 70-те на 20век, а може и по- рано. Става дума за модели "Застава", които в БГ се появиха доста късно. Сърбите започнаха с модел Ф 500/ стария дизайн/, после пуснаха собствени разработки, доста сполучливи, за разлика от старата "Дачия".Всичко е резултат на държавна политика, ний поне да бяхме се научили един Моско да правим като хората.
не е важно колко се произвеждат , а колко се продават. дори и в италия вече некупуват Fiat........
В Сърбия - Фиат, в България - световно неизвестната Грейт уол. В Сърбия 300 000 коли годишно, в България - 1000. Май пак не направихме правилния избор.
Естествено ти би ли си дал парите на МУТРОМИЛИЦИОНЕРИ и да чакаш да ти дават дивиденти.А кога си купил нещо произведено от тях.
Я напишете колко са инвестициите в реално производство а не в Молове в България през последните 10-години и как с всяка следваща година намаляват???Смени управници-български???!! Я погледнете Сърбия и се учете, през 21-век имаха война и въпреки това са в пъти по-добре от нас и имат по правилна политика!!!
Защо в Сърбия? Нашият Вожд е по-добър, по-силен, по-обичан от евроатлантическите партньори, NATO ...
Според мен това си е приватизация на заводите "Застава". Само дето за пореден път е направена като хората, за разлика от нашите крадци !
Никой не произжеьда нещо, което не може да продаде. Фиат не е немска кола, но е по - евтина и много хора я купуват. Сърбите ще имат работа, ще плащат данъци и държавата им ще върви напред, за нас виждаме докъде сме и на къде вървим.
Как да го направят този завод в Бг като нито имаме някакви традиции в тази промишленост(москвичите и тем подобни не се броят) нито има кой да работи тук-останаха само циганите и пенсионерите!
По-скоро на опита от производството на Застава. Защото този завод беше една от основните мишени на НАТО по време на бомбардировките и едва ли е бил в много добро състояние след тях.
Извинете, но казват че дори (в обичащата гориво-поглъщащи лами-четириколки) Америка се харчели като топъл хляб . ... А за догодина -- се очаквало Cinque-cento да се появи в напълно-електрическа врсия .
Хубаво казах навремето, че ще им дишаме прахта на брачата србе ... Осмяха ме `някои` ... А Днес ?!
По начина на инвестиций в националното стопанство може да се разбере алчната психика на българина. Огледаите се - навсекъде молове,аптеки,чейнж бюра, заложни къщи, нотариуси и въобще все деиности докарващи ЛЕСНИ ПАРИ. Възхищавам се на шепата предприемачи рискуващи да създават нови продукти па макар и '"кабарчета или капани за мишки".
Ако ДПС беше управляваща партия в България всичко щеше да е наред! Щеше да има просперитет и беркет!
В Сърбия средната заплата е 400 ойро. И плескавиците им са от чисто месо, а не от соя и изрезки като бг кюфтаците по пазарите. По улиците в Белград е пълно с млади семейства с по 1-2-3 малки деца, в София по улиците само старци с празни пластмасови бутилки, напудрени и зализани кокошки и келеши, и мърляви цигани. Скоро даже няма да има по какво да се сравняваме със сърбите, защото те ще са в по-високата категория държави.
Доколкото си спомням завода беше пуснат в действие преди миналата година през пролетта.
Сериозни инвеститори не идват на Балканите и специално в България, заради огромната корупция упражнявана от нейните управляващи, тресяща държавата по всички нива. Никой добър инвеститор не желае да работи в такава корумпирана среда. Целите Балкани са такива-потънали до уши в корупция . Сърбите са същите като българите. Видни комунистически фамилии в редовете на най крупните капиталисти. Олигархия и корупция до уши. Че сърбите инвестирали държавни средства в тази сделка с Фиат нищо не говори! Не е чудно зад държавния "Фиат да се е цанилнякой сръбски олигарх и цица от държавната трапеза. Утре, като дойде във властта, ще си го приватизира за 1 лев на себе си. Подобни примери имаме хиляди в последните 22 години и продължават да случват ежедневно. За случая, в Сърбия идват да инвестират италианците, също потънали до уши в корупция. Никой в Европа не приема италианските инвестиции иинвеститори, за това идват на Балканите. Събрали се две мафии и взаимно се подпомагат. Колко държавни средства са инвестирани в последни не 22 години в България и накрая заграбено за техните фирми и олигарси?! Така си създадоха богатствата българските олигарси и мафиоти- с начални държавни средства и за това прехода ни се нарича БАНДИТСКИ ГРАБЕЖ. Няма да срещнете от ВСВойна в Европа такъв грабеж на държавни средства и натрупване на началния капитал, извършен в българския преход. Западна Европа роди след ВСВойна международното право и правилата на правотата си държава, които стопираха изцяло грабежа на държавна собственост и натрупване на началния капитал с ограбване на останалата част на обществото. На Балканите всички народи са на еднакво ниво- корумпирани до зъби политически елити произлезли от последните елити на Ком партиите. Корупцията е също на най високо ниво в Европа. Днешната демокрация в Европа се измерва по нивото на корупцията. Колкото е по висока корупцията, толкова демокрацията е по ниска. А развитието на икономиката и жизнения стандарт е измерва с нивото на демокрация. Колкото е по-ниско развита е демокрацията в обществото, толкова е по-слабо развита икономиката и народът е беден. В Балканите всички сме с едно и също ниво корупция- българи гърци сърби, косовци ,албанци македонци, румънци. Независимо, че гърците имат по-висок жизнен стандарт от българите( вече го загубиха също заради корупцията на елита си) корупцията и демокрацията им е на нивото България- огромна корупция и несъществуваща демокрация. За това Балканите сме и най бедни в Европа и най ограбвани от наши и чужди инвеститори мошеници. /Идея за България
Инвестициите на Сръбската държава в този завод, само ще обогатява гушата на олигарха италианец, който ще печели от 400 евро заплати на сръбските работници, ще стане за втори и трети път олигарх от порядъка на нашите олигарси като В. Захариев. Държавните инвестиции в този случай са пълна глупост и голяма грешка на сръбското правителство.
Инвеститорите трябва да се подбират добре, защото добрия инвеститор е гаранция за добре развиващата се икономика без експлоатация на местното население. Така постъпват развитите икономически европейски страни от групата на 8-те най развити социални/ правови държави-Швеция , Финландия, Холандия, Дания, Норвегия, Германия, Австрия Швейцария. Инвестициите на Сръбската държава в този завод, само ще обогатява гушата на олигарха италианец, който ще печели от 400 евро заплати на сръбските работници, ще стане за втори и трети път олигарх от порядъка на нашите олигарси като В. Захариев. Държавните инвестиции в този случай са пълна глупост и голяма грешка на сръбското правителство.
Факт е обаче, че в последно време доста внимание се обръща към Балканите. По една или друга причина те са привлекателни за чужди инвеститори. Определящото в случая е, че се влага в страни, за които би било от голяма полза това капиталовложение, ако се усвои рационално. Както е със завода на Литекс Моторс у нас голяма инвестиция, големи планове от страна на партньорите, много надежди се възлагат на него.