Коментари - Енергийната криза вече започна | dnes.dir.bg
назад

Енергийната криза вече започна

Ефектът на доминото от непосилни сметки повлече общини, държавни компании, частни производства и най-беззащитната част от веригата - редовия потребител

Обратно в новината
| Автор : Радостина Димитрова

Коментари - Енергийната криза вече започна | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Нали това беше една от целите на операция Ковид и атаката с биологично оръжие. Съчетано със саботаж и глупост в управлението на ЕС на най-високо ниво .

Започна Радевата зима, стягайте коланите, че с бивши комунисти и премиер гей мизерията е гарантирана...

С продажни политици, винаги ще страдаме. Имаме два готови за ползване ядрени реактора, които до сега можеха да работят и да нямаме проблем с консумацията на ток. Ама разни продажници ни говореха за това как ще се напълним с ВЕИ-та, как няма да ни трябва атомна енергия, как Европа ще ни дава евтино ток. Обещания за светло бъдеще. И сега какво? Режим на тока в няколко общини. А реакторите си стоят и никой политик не смее да излезе и да каже "царя е гол". Без мирния атом, ще ставаме все по-зле, след спирането на Мариците и на АЕЦ Козлудуй.

Ток имаме достатъчно, но цената иде отвън.

Цялата манипулация за въглеродните емисии се прави под строй от медиите да утвърдят новият данък въздух под формата на такса въглеродни емисии с които държавите се чарджят от световния измамник, откъдето идва цялата енергийна криза и поскъпването на горивата и тока, от което пак те вадят огромни печалби. Другият данък който наложиха е данък здраве чрез разпръсване на корона вируси и задължаване за покупка на ваксини. Когато липсват условия за кризи те си ги създават. Средната класа в Европа от 70% стана на 30%, 10 - те процента свръхбогати станаха 3 пъти по-богати. Логично е човек да се досети защо медиите подминават тези теми мимоходом, а изтъкват само резултата от престъпните действия на световните господари.

"Eкспертите" заради които беше спрян АЕЦ Белене носят отговорност за енергийната криза и за милиардните харчове на държавата с които да спаси фалиращия бизнес. Въпросът е: Защо ние да плащаме за поразиите нанесени от редица „експерти“: • Делян Добрев • Иван Хиновски (агент Хабов от ДС) • Иван Иванов (КЕВР) • Трайчо Трайков • Мартин Димитров • Борислав Сандов • Георги Ганев Защо тези „експерти“ не плащат с лични пари тези милиарди? Почтено и морално ли е тези „експерти“ да вземат отново решения в енергетиката и да продължават да дават „експертните“ си оценки, които ни доведоха дотук?

Особенно наглият тип Добрев!

изчегъртването взе неочаквана посока... нищо, умните и красивите площадни многознайковци отново бяха излъгани грозно от част от безумно богатите манипулатори...

Режим на тока беше заложен още при закриването на АЕЦ 1, АЕЦ 2 АЕЦ 3 И АЕЦ 4, Четирите чудесно работещи Атомни Реактора в Козлодуй които произвеждаха евтин ток бяха закрити. И досега няма ефективно осъдени политици за националното предателство. Токът струваше по 0.02 ст. за киловат час. Най умно постъпи държавата АЛБАНИЯ . Тя продава държавното си ЕнергоРазпределно дружество на чуждата компания ЧЕЗ за 102 мил. долара, но след като вижда че цените на тока се покачват значително,Решава да си върне контрола на ЕнергоРазпределението си и ИЗГОНВА ЧЕЗ от страна си,като им плаща 95 мил. долара за обратно придобиване на дялове си. т.е. дори са на печалба от 7 мил. БЪЛГАРИЯ ТРЯБВА ДА ИЗКУПИ ОБРАТНО трите ерепета на цена на която са продадени и тогава ще може да контролира ниска цена на тока в България.

Мисирки? Ток има Скъп е, за фирмите и общините, ама има Ако не знаете значението на словосъчетанито " енергийна криза" проверете го в речника

За големите надценки при продаване на тока на свободният пазар на бизнеса може да четете на( https://platforma.dker.bg/traders Защо не е сезирана прокуратурата има ли главен прокурор?

Както казах веднага след изборите - Идва Виденова зима II

Има си хас герберастието да не сте знаели. Точно боковото правителство ни натресе либерализацията и постави изискването всичко над половин мегават да е на борсата. Важното е да се прецака следващото правителство, а хората кучета ги яли.

Викайте г-жа Кунева,дето Ви затвори блоковете на АЕЦ,тя ще Ви стопли с кривите кълки.Къде е тази измамница?

Продължавайте ПОДМЯНАТА, про3ти копеленца-чегъртайте докато се изчегъртате сами!!! Кирчо Тъпото, Ушатото същество, Пинокио, Дамаджан ефенди, КУрнела, Бойкикев, Славчо Плешото, Тошко Африкански и Коце Копейката ЩЕ ВИ ОПРАВЯТ навсякъде!!!! Смотаняци, нека Боко ви е крив още некадърни пендели!!!

Крив ни е и още как! Точно Боко българоубиецът ни натресе либерализацията на пазара. Затова - чегъртане до дупка, ако ще да пукнете от безсилна злоба!

Кой има интерес от ситуацията? Водата и тока са в ръцете на организираната престъпност а тези които трябва да се справят с престъпноста ги е страх да си свършат работата за което получават заплати.

Тя (енергийната криза) е по малката сестра на „кака си“ – СВЕТОВНАТА ИКОНОМИЧЕСКАТА КРИЗА, която се промъкваше още от 2020 г. ПОД МНОГО СПОЛУЧЛИВАТА И ПЛЪТНА „ДИМНА ЗАВЕСА“ на пЛандемията! В интерес на коректността, трябва да призная, че това беше много сполучлив ход на Световният банков капитал! Не случайно той диктува поведението на всички – от САЩ, през безгръбначния ЕС и Русия та чак до Танзания (примерно казано) С други думи казано: ВСИЧКО Е БИЗНЕС! Сега, когато вятърът почва да разкъсва „завесата“(1) ЛЪСНАХА ОСТРИТЕ ЗЪБИ НА ГРОЗНАТА ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ! (1)Спомняте ли си сентенцията: Можеш да заблуждаваш МАЛКО ХОРА ДЪЛГО ВРЕМЕ, можеш да заблуждаваш МНОГО ХОРА ЗА КРАТКО ВРЕМЕ, НО НЕ МОЖЕШ ДА ЗАБЛУЖДАВАШ ВСИЧКИ ДЪЛГО ВРЕМЕ! Крайно време е да помислим за ефективен изход от ситуацията! (аз се досещам за един изход, ама ако го споделя ще ме изтрият)

Всичките лъжливи гербопитаещи в сайта, които се мъчат да изкарат Кирил Петков виновен за законите, прокарвани от тиквеното правителство Директно от Държавен вестник, тук: https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=155332 "Закон за изменение и допълнение на Закона за енергетиката УКАЗ № 24 На основание чл. 98, т. 4 от Конституцията на Република България ПОСТАНОВЯВАМ: Да се обнародва в „Държавен вестник“ Законът за изменение и допълнение на Закона за енергетиката, приет от 44-то Народно събрание на 21 януари 2021 г. Издаден в София на 27 януари 2021 г. Президент на Републиката: Румен Радев Подпечатан с държавния печат. Министър на правосъдието: Десислава Ахладова Министър-председател: Бойко Борисов ЗАКОН за изменение и допълнение на Закона за енергетиката (обн., ДВ, бр. 107 от 2003 г.; изм., бр. 18 от 2004 г., бр. 18 и 95 от 2005 г., бр. 30, 65 и 74 от 2006 г., бр. 49, 55 и 59 от 2007 г., бр. 36, 43 и 98 от 2008 г., бр. 35, 41, 42, 82 и 103 от 2009 г., бр. 54 и 97 от 2010 г., бр. 35 и 47 от 2011 г., бр. 38, 54 и 82 от 2012 г., бр. 15, 20, 23, 59 и 66 от 2013 г., бр. 98 от 2014 г., бр. 14, 17, 35, 48 и 56 от 2015 г., бр. 42, 47 и 105 от 2016 г., бр. 51, 58, 102 и 103 от 2017 г., бр. 7, 38, 57, 64, 77, 83, 91 и 103 от 2018 г., бр. 17, 41 и 79 от 2019 г. и бр. 25, 38 и 57 от 2020 г.) § 1. В чл. 21, ал. 1 се правят следните изменения и допълнения: 1. В т. 8а думите „студен резерв въз основа на тръжна процедура“ се заменят с „допълнителни услуги по реда на чл. 105, ал. 2“. 2. В т. 8б думите „1 MW и над 1 MW“ се заменят с „500 kW и над 500 kW“. 3. Създава се т. 17а: „17а. утвърждава разходи за лихви по чл. 36б, ал. 1, т. 3;“. 4. Създават се т. 28а и 28б: „28а. си сътрудничи с компетентните органи на трета държава, след като се консултира с компетентните регулаторни органи на други заинтересовани държави членки, за да се гарантира спазването на българското законодателство по отношение на газова инфраструктура до и от трета държава, в рамките на територията на държавите членки, когато първата точка на междусистемно свързване с мрежата на държавите членки е разположена на територията на Република България; 28б. може да се консултира и да си сътрудничи със съответните компетентни органи на трети държави във връзка с експлоатацията на газова инфраструктура до и от трети държави, за да се гарантира прилагането на българското законодателство по отношение на съответната инфраструктура на територията и в териториалните води на Република България;“. § 2. В чл. 31, т. 8 думите „студен резерв“ се заличават. § 3. В чл. 33а, ал. 1 думите „1 MW и над 1 MW“ се заменят с „500 kW и над 500 kW“. § 4. В чл. 35, ал. 2, т. 3а думите „1 MW и над 1 MW“ се заменят с „500 kW и над 500 kW“. § 5. В чл. 36б, ал. 1 се правят следните изменения и допълнения: 1. В т. 2 думите „1 MW и над 1 MW“ се заменят с „500 kW и над 500 kW“. 2. Създава се т. 3: „3. за лихви, договорени с рамково споразумение между фонда и кредитна или друга финансираща институция за финансиране на проекти за енергийна ефективност; размерът на финансовия ресурс, който фондът предоставя за лихви, се утвърждава от комисията по предложение на председателя на фонда.“ § 6. В чл. 36г, ал. 5 се създава т. 5: „5. приема правила за определяне на минималните условия по рамковите споразумения и за избор на кредитни или други финансиращи институции по чл. 36б, ал. 1, т. 3, които представя за одобрение от Министерския съвет.“ § 7. В чл. 36е, ал. 1, т. 1 се създава изречение второ: „Производителите на електрическа енергия от енергиен обект за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници или от зелен водород, въведен в експлоатация след 1 януари 2021 г., с изключение на производителите по чл. 24, т. 1 от Закона за енергията от възобновяеми източници, на които електрическата енергия се изкупува при условията на чл. 31 от същия закон, не дължат вноска във фонда.“ § 8. В чл. 36и, ал. 1 думите „1 MW и над 1 MW“ се заменят с „500 kW и над 500 kW“. § 9. В чл. 38б, ал. 1 се създава т. 9: „9. информация относно вида на причисления стандартизиран товаров профил на потребителите на енергийни услуги, свързани с доставката на електрическа енергия.“ § 10. В чл. 39, ал. 4 се създава т. 6: „6. продажба на компресиран природен газ, получен чрез станция за повишаване на налягането на природния газ чрез компресиране, както и за продажба на природен газ от добивно предприятие от местен добив.“ § 11. В чл. 84, ал. 2 думите „диспечирането, предоставянето на студен резерв и“ се заменят с „диспечирането и предоставянето на“. § 12. В чл. 93а, ал. 1, т. 1 думите „1 MW“ се заменят с „500 kW“. § 13. В чл. 100, ал. 4 и ал. 6 думите „1 MW и над 1 MW“ се заменят с „500 kW и над 500 kW“. § 14. В глава девета наименованието на раздел VIII се изменя така: „Сделки за пренос, достъп и допълнителни услуги“. § 15. В чл. 105 се правят следните изменения: 1. В ал. 1 думите „и студен резерв“ се заличават. 2. Алинея 2 се изменя така: „(2) Операторът на електропреносната мрежа закупува разполагаемост за резерви за първично регулиране на честотата, автоматично вторично регулиране и ръчно вторично регулиране на честотата и обменните мощности въз основа на тръжна процедура.“ 3. Алинея 3 се отменя. 4. В ал. 4 думите „активиран студен резерв“ се заменят с „активирани допълнителни услуги“. 5. Алинея 5 се отменя. § 16. В чл. 112, ал. 2, т. 1 думите „резерв и“ се заличават. § 17. В чл. 116, ал. 5 се създава изречение второ: „Електропроводите високо и средно напрежение, които свързват уредбите по ал. 4 със съответната електрическа мрежа в мястото на присъединяване и не са елемент от електропреносната или съответната електроразпределителна мрежа, се изграждат от производителя за негова сметка и са негова собственост.“ § 18. В чл. 117, ал. 5 се създава изречение второ: „Електрическите уредби високо и средно напрежение остават собственост на клиента и в случаите на присъединяване с директен електропровод на производител на електрическа енергия към уредбата на клиента за снабдяването му с електрическа енергия.“ § 19. В чл. 162, ал. 1 думите „1 MW“ се заменят с „500 kW“. § 20. В чл. 162а думите „1 MW и над 1 MW“ се заменят с „500 kW и над 500 kW“. § 21. В чл. 172б се създава ал. 5: „(5) Когато началото на добивна газопроводна мрежа е разположено в трета държава и първата входяща точка към газопроводната мрежа на държавите членки е разположена на територията на Република България, министърът на енергетиката се консултира с компетентния орган на третата държава, за да се гарантира спазването на българското законодателство и правото на Европейския съюз по отношение на съответната газопроводна мрежа на територията на държавите членки.“ § 22. В чл. 172г се правят следните изменения и допълнения: 1. В ал. 2 т. 5 се изменя така: „5. освобождаването не е във вреда на конкуренцията на съответните пазари, които е вероятно да бъдат засегнати от инвестицията, на ефективното функциониране на вътрешния пазар за природен газ, на ефективното функциониране на съответните регулирани системи или на сигурността на доставките на природен газ в Европейския съюз.“ 2. Създават се ал. 7 и 8: „(7) Преди да приеме решението по ал. 6 комисията провежда консултации: 1. с регулаторните органи на държавите членки, чиито пазари е вероятно да бъдат засегнати от новата инфраструктура; 2. със съответните компетентни органи на трети държави, когато инфраструктурата е свързана с мрежата на Европейския съюз под юрисдикцията на Република България и е с начало или завършва в една или повече трети държави. (8) Комисията може да приеме решение по ал. 6 и в случаите, когато органите на третата държава, към които е отправено искане за консултация, не отговорят на искането в тримесечен срок.“ § 23. В чл. 172д се създават ал. 5 и 6: „(5) Когато съответната инфраструктура представлява преносен газопровод между Република България и трета държава и когато първата точка на междусистемно свързване с мрежата на държавите членки е разположена на територията на Република България, преди да приеме решението по ал. 2 във връзка с освобождаването, комисията може да се консултира с компетентния орган на третата държава, за да се гарантира спазването на българското законодателство по отношение на съответната инфраструктура на територията на Република България, а когато е приложимо – в териториалното море на Република България. (6) Комисията може да приеме решение по ал. 2 и в случаите, когато органите на третата държава, към които е отправено искане за консултация, не отговорят на искането в тримесечен срок.“ § 24. В чл. 175, ал. 1, т. 7 след думите „природен газ“ се добавя „или лице, което продава компресиран природен газ“. § 25. В глава дванадесета се създава раздел VII с чл. 200а и 200б: „Раздел VII Споразумения във връзка с експлоатацията на преносни газопроводи или добивна газопроводна мрежа Чл. 200а. (1) Операторът на газопреносната мрежа може да сключва технически споразумения, свързани с експлоатацията на преносни газопроводи от и към трети държави, доколкото не противоречат на правото на Европейския съюз. (2) Операторът на газопреносната мрежа уведомява комисията и регулаторните органи на заинтересованите държави членки за сключените технически споразумения по въпросите на експлоатацията на преносни газопроводи от и към трети държави. Чл. 200б. (1) Преди започване на междуправителствени преговори с трета държава с цел изменение, удължаване, адаптиране, подновяване или сключване на споразумение във връзка с експлоатацията на преносен газопровод с трета държава Министерският съвет определя компетентния орган, отговорен за провеждането на преговорите. (2) Не по-късно от 5 месеца преди предвидената дата за започване на преговорите компетентният орган по ал. 1 уведомява писмено Европейската комисия, като предоставя съответната документация и указва кои са разпоредбите, които подлежат на договаряне или предоговаряне, целите на преговорите, както и всяка друга информация, която е от значение. (3) При провеждане на преговорите компетентният орган по ал. 1 се съобразява с насоките, дадени от Европейската комисия, съгласно Решение (EС) 2017/684 на Европейския парламент и на Съвета от 5 април 2017 г. за създаване на механизъм за обмен на информация във връзка с междуправителствени споразумения и необвързващи инструменти между държавите членки и трети държави в областта на енергетиката и за отмяна на Решение № 994/2012/ЕС (OB, L 99/1 от 12 април 2017 г.), наричано по-нататък „Решение (EС) 2017/684“. (4) Компетентният орган по ал. 1 уведомява Европейската комисия за напредъка и резултатите от преговорите по време на различните им етапи. Европейската комисия може да участва в преговорите между Република България и третата държава със статут на наблюдател съгласно Решение (ЕС) 2017/684. (5) Преди подписване на междуправителствено споразумение с трета държава компетентният орган по ал. 1 уведомява Европейската комисия за резултатите от преговорите и представя текста на договореното споразумение. (6) Междуправителствено споразумение с трета държава се подписва след получаване на разрешение от Европейската комисия. (7) Компетентният орган по ал. 1 уведомява Европейската комисия за подписването и влизането в сила на споразумението, както и за всяка последваща промяна.“ § 26. В допълнителните разпоредби се правят следните изменения и допълнения: 1. В § 1: а) точка 14 се изменя така: „14. „Допълнителни услуги“ са всички услуги, необходими за експлоатацията на електроенергийната система, които включват участие в регулиране на напрежението и доставка на реактивна мощност, участие в първично регулиране на честота, автоматично вторично регулиране и ръчно регулиране на честотата и обменните мощности, възможност за пускане без помощта на външен източник и захранване на част от мрежа и регулиране на натоварването.“; б) създава се т. 24д: „24д. „Зелен водород“ е водород, получен чрез електролиза или други технологии, използващи възобновяеми енергийни източници. Електрическата енергия, използвана за производството на зелен водород, е с гаранция за произход на енергия от възобновяеми източници.“; в) точка 32б се изменя така: „32б. „Междусистемен газопровод“ е преносен газопровод, който пресича или следва границата между държави членки за целите на свързването на националните газопреносни системи на тези държави членки, или преносен газопровод между Република България и трета държава до територията на страната или до нейните териториални води.“; г) създава се т. 59в: „59в. „Стандартизиран товаров профил“ е профил на потребление на обекти на крайни клиенти на електрическа енергия без възможност за периодично измерване на количествата електрическа енергия за всеки период на сетълмент, който се разработва от операторите на електроразпределителни мрежи съгласно условията на правилата по чл. 91, ал. 2.“; д) точка 61 се отменя. 2. В § 1а след думите „Директива 2009/73/ЕО от 13 юли 2009 г. на Европейския парламент и на Съвета относно общите правила за вътрешния пазар на природен газ и за отмяна на Директива 2003/55/ЕО (ОВ, L 211/94 от 14 август 2009 г.)“ се добавя „Директива (ЕС) 2019/692 на Европейския парламент и на Съвета от 17 април 2019 г. за изменение на Директива 2009/73/ЕО относно общите правила за вътрешния пазар на природен газ (OB, L 117/1 от 3 май 2019 г.)“. Преходни и заключителни разпоредби § 27. (1) От 1 юли 2021 г. крайните снабдители не изкупуват електрическа енергия по преференциални цени от производители от високоефективно комбинирано производство на електрическа и топлинна енергия, произведена от централи с обща инсталирана електрическа мощност от 500 kW до 1 MW. (2) В срок до 31 май 2021 г. производителите по ал. 1 сключват с Фонд „Сигурност на електроенергийната система“ договор за компенсиране с премия. Договорите влизат в сила от 1 юли 2021 г. § 28. (1) От 1 юли 2021 г. крайните снабдители не изкупуват електрическа енергия по преференциални цени от производители на електрическа енергия от възобновяеми енергийни източници, произведена от централи с обща инсталирана електрическа мощност от 500 кW до 1 MW. (2) В срок до 31 май 2021 г. производителите по ал. 1 сключват с Фонд „Сигурност на електроенергийната система“ договор за компенсиране с премия за произведените от тях количества електрическа енергия до размера на определеното им нетно специфично производство на електрическа енергия, въз основа на което е определена преференциалната им цена. Договорите влизат в сила от 1 юли 2021 г. (3) Премията се определя ежегодно от Комисията за енергийно и водно регулиране в срок до 30 юни като разлика между определената до влизането в сила на този закон преференциална цена, съответно актуализираната преференциална цена на обекта, и определената за този период прогнозна пазарна цена за електрическа енергия, произведена от възобновяеми източници в зависимост от първичния енергиен източник. (4) Фонд „Сигурност на електроенергийната система“ уведомява обществения доставчик за сключените договори за компенсиране с премия. (5) Премията се предоставя до изтичане на срока по съответния договор за дългосрочно изкупуване или договор по § 7 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за енергията от възобновяеми източници, сключени до влизането в сила на този закон. (6) При реконструкция и модернизация на енергиен обект, които изискват въвеждане в експлоатация по смисъла на Закона за устройство на територията, предоставянето на премия се запазва до размера на нетното специфично производство за инсталираната мощност преди реконструкцията и модернизацията, като се прилагат ал. 3 и 5. (7) За произведената електрическа енергия производителите по ал. 1 заявяват издаване на гаранции за произход и ги прехвърлят на Фонд „Сигурност на електроенергийната система“. (8) Фонд „Сигурност на електроенергийната система“ след изплащане на премия прехвърля на лицата по чл. 36ж, ал. 1, т. 1 гаранции за произход за съответния месец пропорционално на размера на дължимите от тези лица за същия месец средства от цената и/или компонентата от цена по чл. 30, ал. 1, т. 17. (9) От датата на влизането в сила на договора по ал. 2 договорът за изкупуване на съответния производител по ал. 1, сключен до влизането в сила на този закон, се смята за прекратен и крайните снабдители не изкупуват по преференциална цена произведената от този производител електрическа енергия. § 29. В срок до 30 юни 2021 г. производителите на електрическа енергия по чл. 162 от Закона за енергетиката и по чл. 31 от Закона за енергията от възобновяеми източници с обекти с обща инсталирана мощност от 500 кW до 1 MW, които продават електрическа енергия на крайни клиенти, внасят във Фонд „Сигурност на електроенергийната система“ обезпечение по чл. 36ж, ал. 3 от Закона за енергетиката. В този случай данни по смисъла на чл. 36ж, ал. 3 са количествата електрическа енергия, продадени на крайни клиенти за периода от 1 декември 2020 г. до 31 май 2021 г. § 30. (1) Технически споразумения, свързани с експлоатацията на преносни газопроводи от и към трети държави, сключени от оператор на газопреносна мрежа до влизането в сила на този закон, остават в сила, доколкото не противоречат на българското законодателство, правото на Европейския съюз и приложимите решения на Комисията за енергийно и водно регулиране. (2) Междуправителствени споразумения с трета държава във връзка с експлоатацията на преносен газопровод или добивна газопроводна мрежа, сключени преди влизането в сила на този закон, остават в сила до влизането в сила на последващо споразумение между Европейския съюз и третата държава или докато се прилага процедурата по чл. 200б. § 31. В Закона за енергията от възобновяеми източници (обн., ДВ, бр. 35 от 2011 г.; изм., бр. 29 и 54 от 2012 г., бр. 15, 59, 68 и 109 от 2013 г., бр. 33 от 2014 г.; Решение № 13 на Конституционния съд от 2014 г. – бр. 65 от 2014 г.; изм., бр. 14, 17, 35, 56 и 100 от 2015 г., бр. 58 от 2017 г., бр. 38 и 91 от 2018 г., бр. 41 от 2019 г. и бр. 65 от 2020 г.) се правят следните изменения: 1. В чл. 6, т. 1 думите „1 MW“ се заменят с „500 kW“. 2. В чл. 18, ал. 1, т. 6 думите „1 MW“ се заменят с „500 kW“. 3. В чл. 31, ал. 1 думите „1 MW“ се заменят с „500 kW“. § 32. В Закона за изменение и допълнение на Закона за местното самоуправление и местната администрация (ДВ, бр. 70 от 2020 г.) § 7 от преходните и заключителните разпоредби се отменя. § 33. Подзаконовите нормативни актове по прилагане на закона се привеждат в съответствие с този закон в тримесечен срок от обнародването му в „Държавен вестник“. § 34. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в „Държавен вестник“ с изключение на § 7, който влиза в сила от 1 януари 2021 г. Законът е приет от 44-то Народно събрание на 21 януари 2021 г. и е подпечатан с официалния печат на Народното събрание. Председател на Народното събрание: Цвета Караянчева" ДОКАЗАТЕЛСТВОТО пряко от Държавен вестник: https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=155332 Вашият Вожд, Учител и пръв мафиот на България, заложи този капан за новите правителства, ако ще държавата да отиде по дяволите! И затова затворът ще е много малко наказание за ОПГ Герб и комуниста-българоубиец Борисов. Ще трябва и ТРИЧАНЕ.

Абе като пишеш едно и също 10 пъти олеква ли ти? Я намери и другата наредба дето определя цената на енергоносителите и кой я е подписал? И защо преди се купуваше 1м3 газ а сега купуваш еквивалента му в енергия?

Кире, моля те отговори ми в Grindr!!! Приятелят ти от Канада се притеснява за теб!

Енергийна криза няма, има скок на световните цени. А за състоянието на енергетиката е редно да отговарят ГЕП , тя е такава , каквато ния остави след 12 г ГЕП. И световните цени и енергетиката нямат общо с Киро, който управлява от един месец, той адекватно намали шока върху населението през зимата , с мораториум върху цените и компенсция за бизнеса. Другото е грухтене за копанката на разжалвани на три избора гепатджии и патериците им.

Ти си като оня от пп на трибуната на НС дето му спре тока. Меца, мънка, извинява се, и изведнъж се самозапалва да каже “вие 12 години”, и пак губи връзка с главния мозък

Това са бели кахъри. Важното е зеленият сертификат, бустрирането да е на пълна пара и да има война, без значение къде. Все пак за всичко са виновни антиваксърите. Ако се бяха имунизирали, токът им нямаше да е толку скъп. Продължаваме Потапянето. Вода има за всички. :-)

Пропускаш Гешев, той спира възхода на страната, него ако го махнат, тока става 1 ст. килото, газ почваме да вадим от Странджа, ама Гешев не дава

къде го добавихте коментара , че не ми се коментира @

Не ми се коментира - по-лошо няма накъде !

Чакай още месец два

Енергийната криза ЗАПОЧА ! К ога , бе Киро, кога - тя вече се вихри навсякъде ! Само наш Киро казва : Не се ФРУСТИРАЙТЕ - КАКВОТО И ДА ЗНАЧИ ТОВА НЕГОВО ТВОРЕНИЕ ! ПРОСТ КИРО - как върви на пазара ПРОВИОТИКА и ТОРТИЧКИТЕ НА ЛИНДА ? Като няма хляб - яжте пасти ! Киро, докато е време постави " на най-висок приоритет " справянето с каскадата от кризи , дето ги поръча Радев , твоя творец! Няма време, не чакай белия автобус ", с него идват и камъните !

Нищо, затова пък Европата е доволна, че сме послушковци и затворихме блоковете на Козлодуй навремето! И върху злато да сидим, от глад ще пукнем, но- послушни!

Мили българино, регистрирай се в Grindr и се топли с мъжка любов. Киро Харварда.

еми грейт ризет, ко да се праи Някои правителства взимат мерки в защита на населението, но повечето не, тъй като са прости и са захапали куката като шарани.

Нас това какво ни засяга? Когато обикновен човек или малка фирма закъса, винаги излиза някой държавен експерт и се почва:Да си си правил сметката по-добре, да си работил повече, да си спестявал, да не си харчил безразборно, да си се усъвършенствал и т.н. Няма такава гадост като двойният аршин.

А всъщност как се стигна до тук? Само не ми казвайте Кирчо и Кокорчо щото цяла гейропа е изправена пред същото, не само ние.

Човекът, Радевата марионетка, усмивката на двама млади, с мечта за върхове и звездопади ни точат ножа. Не разбирам, защо се сърдите. Човекът иска да продължи промяната, но не е обещавал, че тя, ще, Ви хареса. Просто и чисто си прави промяната за да, Ви е много хубаво

От Харвард обявиха,че ще направят всичко възможно да махнат Киро от поста министър-председател, че им срива репутацията.

Всичко това е заложено в закона , приет миналаа година януари от Герб и сие, забраняващ пряко договаряна на портебителите с производителите на ел. енергия, а задължителното пращане н борса, където далаверата е осовен инструмент. За жалос, новите си мълчат като комунисст на разпит, нямат и грам намерение да променят нещата.... вятър промяна.. Жалкото е , че след 1 юли тази година и битовите потребители ще са принудени да плащат по тази уродлива крадлива схем . Народът го е казал - вода гази - жаен ходи..

Ами Променете го тоя закон бе, простокиропитеци, цялата власт е ваша, обута в зелени чорапи Два месеца един закон не сте внесли в НС!!!!!!!!!

Киро: Обещах ви промяна, те това е бърза промяна. Ще си давате парите за ток и ще сте на диета. Ще се вталите и ще се разхубавите. Вижте ме как аз съм все усмихнат и не ми пука за нищо, така трябва и да сте вие. Честита ви промяна!

не ривахте. Сега ривете. Ами... хак ви е

Всичко се прави 100% целенсочено, криза няма да има ако просто схванате тази сатаниснка игра срещу нас и докато имате сили за съпротива вместо за митинги се вдигнете за революция. В момента всяка държава е подписала квота с колко да съкрати населението си и за България е разписано да останат само 1.5 милиона в които влизат всички етноси. Ток иначе има, дори след спиране на мощтностите на АЕЦ, само с текущите, ако не изнасяме ток има предостатъчно. Има и много повече, но на задремали граждани неспособни да си извоюват свободата е предвидено да се дава само стригане до смърт.

Новото управляващо мнозинство е страшно некомпетентно. То хубаво да си млад, но опит и компетенции идват с времето... В момента се ширят няколко кризи на местно и международно ниво и всичко, което новите правят е да наблюдават кризите.. Връх на решение от тяхна страна е да се вземат заеми. До там се простират решенията им. Е, да, но не става само да повтаряш, че си завършил Харвард, а на практика идеите ти да се простират до задлъжбяване на народа. В същото време не се работи по бюджет, преди края на Март няма да има бюджет. Т.е. Управлението на проблемите се отлага за към Април. Плана за възстановяване е с 42 страници забележки, не се чува до къде сме с оправянето им, но и там няма да видим пари тази година. Отделно сега трябва да се започва кандидатстването по оперативни програми за периода до 2029. Отново източник на средства, който не се използва от новите. Но за сметка на това, те смятат да ни задължят с близо 8млрд повече през тази година... Защо не използваме европейски програми за финансиране?

Абе нали сложиха лед осветление по европроекти. Е то нали е с 80% по-икономично! Е тогава защо трябва да спират уличното осветление?

сме смешни ние, българите! Първо гласуваме без да мислим, после като започнат да ни дерат и ...т, си мълчич! Е, как да стане промяната!

Догодина да не се чудите като ви дигнат данък сгради с 200% ! Честито на набуталите се с излишни тухли и бетон!

200 е малко за "инвеститорите" във втори трето жилище, което купуват на кредит и плащат с наема после. по 10 трябва да са данъците за втори имот за да се нормализира малко имотния пазар

изкупува квоти евтин ток от АЕЦ и ги препродава с космическа печалба? Защо този ток не го продава АЕЦ на същите цени на “държавата” и да се разпределя за държавни енергоемки предприятия, общини, болници, училища, битови потребители...

защото ЕС не дава така. НАрушава се "свободния пазар" и няма печалби за посредниците. Всичко идва от ЕС регулациите, ако не ги спазваме има глоби. Ако не ни харесва трябва да излезнем както направиха ингилизите, а те не са по-глупави от нас....

Ми то да излезем ама после еврофондове няма, план за възстановяване няма и т.н. - нямането ще е повече от печалбата от exit-а

Всичките лъжливи гербопитаещи в сайта, които се мъчат да изкарат Кирил Петков виновен за законите, прокарвани от тиквеното правителство Директно от Държавен вестник, тук: https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=155332 "Закон за изменение и допълнение на Закона за енергетиката УКАЗ № 24 На основание чл. 98, т. 4 от Конституцията на Република България ПОСТАНОВЯВАМ: Да се обнародва в „Държавен вестник“ Законът за изменение и допълнение на Закона за енергетиката, приет от 44-то Народно събрание на 21 януари 2021 г. Издаден в София на 27 януари 2021 г. Президент на Републиката: Румен Радев Подпечатан с държавния печат. Министър на правосъдието: Десислава Ахладова Министър-председател: Бойко Борисов ЗАКОН за изменение и допълнение на Закона за енергетиката (обн., ДВ, бр. 107 от 2003 г.; изм., бр. 18 от 2004 г., бр. 18 и 95 от 2005 г., бр. 30, 65 и 74 от 2006 г., бр. 49, 55 и 59 от 2007 г., бр. 36, 43 и 98 от 2008 г., бр. 35, 41, 42, 82 и 103 от 2009 г., бр. 54 и 97 от 2010 г., бр. 35 и 47 от 2011 г., бр. 38, 54 и 82 от 2012 г., бр. 15, 20, 23, 59 и 66 от 2013 г., бр. 98 от 2014 г., бр. 14, 17, 35, 48 и 56 от 2015 г., бр. 42, 47 и 105 от 2016 г., бр. 51, 58, 102 и 103 от 2017 г., бр. 7, 38, 57, 64, 77, 83, 91 и 103 от 2018 г., бр. 17, 41 и 79 от 2019 г. и бр. 25, 38 и 57 от 2020 г.) § 1. В чл. 21, ал. 1 се правят следните изменения и допълнения: 1. В т. 8а думите „студен резерв въз основа на тръжна процедура“ се заменят с „допълнителни услуги по реда на чл. 105, ал. 2“. 2. В т. 8б думите „1 MW и над 1 MW“ се заменят с „500 kW и над 500 kW“. 3. Създава се т. 17а: „17а. утвърждава разходи за лихви по чл. 36б, ал. 1, т. 3;“. 4. Създават се т. 28а и 28б: „28а. си сътрудничи с компетентните органи на трета държава, след като се консултира с компетентните регулаторни органи на други заинтересовани държави членки, за да се гарантира спазването на българското законодателство по отношение на газова инфраструктура до и от трета държава, в рамките на територията на държавите членки, когато първата точка на междусистемно свързване с мрежата на държавите членки е разположена на територията на Република България; 28б. може да се консултира и да си сътрудничи със съответните компетентни органи на трети държави във връзка с експлоатацията на газова инфраструктура до и от трети държави, за да се гарантира прилагането на българското законодателство по отношение на съответната инфраструктура на територията и в териториалните води на Република България;“. § 2. В чл. 31, т. 8 думите „студен резерв“ се заличават. § 3. В чл. 33а, ал. 1 думите „1 MW и над 1 MW“ се заменят с „500 kW и над 500 kW“. § 4. В чл. 35, ал. 2, т. 3а думите „1 MW и над 1 MW“ се заменят с „500 kW и над 500 kW“. § 5. В чл. 36б, ал. 1 се правят следните изменения и допълнения: 1. В т. 2 думите „1 MW и над 1 MW“ се заменят с „500 kW и над 500 kW“. 2. Създава се т. 3: „3. за лихви, договорени с рамково споразумение между фонда и кредитна или друга финансираща институция за финансиране на проекти за енергийна ефективност; размерът на финансовия ресурс, който фондът предоставя за лихви, се утвърждава от комисията по предложение на председателя на фонда.“ § 6. В чл. 36г, ал. 5 се създава т. 5: „5. приема правила за определяне на минималните условия по рамковите споразумения и за избор на кредитни или други финансиращи институции по чл. 36б, ал. 1, т. 3, които представя за одобрение от Министерския съвет.“ § 7. В чл. 36е, ал. 1, т. 1 се създава изречение второ: „Производителите на електрическа енергия от енергиен обект за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници или от зелен водород, въведен в експлоатация след 1 януари 2021 г., с изключение на производителите по чл. 24, т. 1 от Закона за енергията от възобновяеми източници, на които електрическата енергия се изкупува при условията на чл. 31 от същия закон, не дължат вноска във фонда.“ § 8. В чл. 36и, ал. 1 думите „1 MW и над 1 MW“ се заменят с „500 kW и над 500 kW“. § 9. В чл. 38б, ал. 1 се създава т. 9: „9. информация относно вида на причисления стандартизиран товаров профил на потребителите на енергийни услуги, свързани с доставката на електрическа енергия.“ § 10. В чл. 39, ал. 4 се създава т. 6: „6. продажба на компресиран природен газ, получен чрез станция за повишаване на налягането на природния газ чрез компресиране, както и за продажба на природен газ от добивно предприятие от местен добив.“ § 11. В чл. 84, ал. 2 думите „диспечирането, предоставянето на студен резерв и“ се заменят с „диспечирането и предоставянето на“. § 12. В чл. 93а, ал. 1, т. 1 думите „1 MW“ се заменят с „500 kW“. § 13. В чл. 100, ал. 4 и ал. 6 думите „1 MW и над 1 MW“ се заменят с „500 kW и над 500 kW“. § 14. В глава девета наименованието на раздел VIII се изменя така: „Сделки за пренос, достъп и допълнителни услуги“. § 15. В чл. 105 се правят следните изменения: 1. В ал. 1 думите „и студен резерв“ се заличават. 2. Алинея 2 се изменя така: „(2) Операторът на електропреносната мрежа закупува разполагаемост за резерви за първично регулиране на честотата, автоматично вторично регулиране и ръчно вторично регулиране на честотата и обменните мощности въз основа на тръжна процедура.“ 3. Алинея 3 се отменя. 4. В ал. 4 думите „активиран студен резерв“ се заменят с „активирани допълнителни услуги“. 5. Алинея 5 се отменя. § 16. В чл. 112, ал. 2, т. 1 думите „резерв и“ се заличават. § 17. В чл. 116, ал. 5 се създава изречение второ: „Електропроводите високо и средно напрежение, които свързват уредбите по ал. 4 със съответната електрическа мрежа в мястото на присъединяване и не са елемент от електропреносната или съответната електроразпределителна мрежа, се изграждат от производителя за негова сметка и са негова собственост.“ § 18. В чл. 117, ал. 5 се създава изречение второ: „Електрическите уредби високо и средно напрежение остават собственост на клиента и в случаите на присъединяване с директен електропровод на производител на електрическа енергия към уредбата на клиента за снабдяването му с електрическа енергия.“ § 19. В чл. 162, ал. 1 думите „1 MW“ се заменят с „500 kW“. § 20. В чл. 162а думите „1 MW и над 1 MW“ се заменят с „500 kW и над 500 kW“. § 21. В чл. 172б се създава ал. 5: „(5) Когато началото на добивна газопроводна мрежа е разположено в трета държава и първата входяща точка към газопроводната мрежа на държавите членки е разположена на територията на Република България, министърът на енергетиката се консултира с компетентния орган на третата държава, за да се гарантира спазването на българското законодателство и правото на Европейския съюз по отношение на съответната газопроводна мрежа на територията на държавите членки.“ § 22. В чл. 172г се правят следните изменения и допълнения: 1. В ал. 2 т. 5 се изменя така: „5. освобождаването не е във вреда на конкуренцията на съответните пазари, които е вероятно да бъдат засегнати от инвестицията, на ефективното функциониране на вътрешния пазар за природен газ, на ефективното функциониране на съответните регулирани системи или на сигурността на доставките на природен газ в Европейския съюз.“ 2. Създават се ал. 7 и 8: „(7) Преди да приеме решението по ал. 6 комисията провежда консултации: 1. с регулаторните органи на държавите членки, чиито пазари е вероятно да бъдат засегнати от новата инфраструктура; 2. със съответните компетентни органи на трети държави, когато инфраструктурата е свързана с мрежата на Европейския съюз под юрисдикцията на Република България и е с начало или завършва в една или повече трети държави. (8) Комисията може да приеме решение по ал. 6 и в случаите, когато органите на третата държава, към които е отправено искане за консултация, не отговорят на искането в тримесечен срок.“ § 23. В чл. 172д се създават ал. 5 и 6: „(5) Когато съответната инфраструктура представлява преносен газопровод между Република България и трета държава и когато първата точка на междусистемно свързване с мрежата на държавите членки е разположена на територията на Република България, преди да приеме решението по ал. 2 във връзка с освобождаването, комисията може да се консултира с компетентния орган на третата държава, за да се гарантира спазването на българското законодателство по отношение на съответната инфраструктура на територията на Република България, а когато е приложимо – в териториалното море на Република България. (6) Комисията може да приеме решение по ал. 2 и в случаите, когато органите на третата държава, към които е отправено искане за консултация, не отговорят на искането в тримесечен срок.“ § 24. В чл. 175, ал. 1, т. 7 след думите „природен газ“ се добавя „или лице, което продава компресиран природен газ“. § 25. В глава дванадесета се създава раздел VII с чл. 200а и 200б: „Раздел VII Споразумения във връзка с експлоатацията на преносни газопроводи или добивна газопроводна мрежа Чл. 200а. (1) Операторът на газопреносната мрежа може да сключва технически споразумения, свързани с експлоатацията на преносни газопроводи от и към трети държави, доколкото не противоречат на правото на Европейския съюз. (2) Операторът на газопреносната мрежа уведомява комисията и регулаторните органи на заинтересованите държави членки за сключените технически споразумения по въпросите на експлоатацията на преносни газопроводи от и към трети държави. Чл. 200б. (1) Преди започване на междуправителствени преговори с трета държава с цел изменение, удължаване, адаптиране, подновяване или сключване на споразумение във връзка с експлоатацията на преносен газопровод с трета държава Министерският съвет определя компетентния орган, отговорен за провеждането на преговорите. (2) Не по-късно от 5 месеца преди предвидената дата за започване на преговорите компетентният орган по ал. 1 уведомява писмено Европейската комисия, като предоставя съответната документация и указва кои са разпоредбите, които подлежат на договаряне или предоговаряне, целите на преговорите, както и всяка друга информация, която е от значение. (3) При провеждане на преговорите компетентният орган по ал. 1 се съобразява с насоките, дадени от Европейската комисия, съгласно Решение (EС) 2017/684 на Европейския парламент и на Съвета от 5 април 2017 г. за създаване на механизъм за обмен на информация във връзка с междуправителствени споразумения и необвързващи инструменти между държавите членки и трети държави в областта на енергетиката и за отмяна на Решение № 994/2012/ЕС (OB, L 99/1 от 12 април 2017 г.), наричано по-нататък „Решение (EС) 2017/684“. (4) Компетентният орган по ал. 1 уведомява Европейската комисия за напредъка и резултатите от преговорите по време на различните им етапи. Европейската комисия може да участва в преговорите между Република България и третата държава със статут на наблюдател съгласно Решение (ЕС) 2017/684. (5) Преди подписване на междуправителствено споразумение с трета държава компетентният орган по ал. 1 уведомява Европейската комисия за резултатите от преговорите и представя текста на договореното споразумение. (6) Междуправителствено споразумение с трета държава се подписва след получаване на разрешение от Европейската комисия. (7) Компетентният орган по ал. 1 уведомява Европейската комисия за подписването и влизането в сила на споразумението, както и за всяка последваща промяна.“ § 26. В допълнителните разпоредби се правят следните изменения и допълнения: 1. В § 1: а) точка 14 се изменя така: „14. „Допълнителни услуги“ са всички услуги, необходими за експлоатацията на електроенергийната система, които включват участие в регулиране на напрежението и доставка на реактивна мощност, участие в първично регулиране на честота, автоматично вторично регулиране и ръчно регулиране на честотата и обменните мощности, възможност за пускане без помощта на външен източник и захранване на част от мрежа и регулиране на натоварването.“; б) създава се т. 24д: „24д. „Зелен водород“ е водород, получен чрез електролиза или други технологии, използващи възобновяеми енергийни източници. Електрическата енергия, използвана за производството на зелен водород, е с гаранция за произход на енергия от възобновяеми източници.“; в) точка 32б се изменя така: „32б. „Междусистемен газопровод“ е преносен газопровод, който пресича или следва границата между държави членки за целите на свързването на националните газопреносни системи на тези държави членки, или преносен газопровод между Република България и трета държава до територията на страната или до нейните териториални води.“; г) създава се т. 59в: „59в. „Стандартизиран товаров профил“ е профил на потребление на обекти на крайни клиенти на електрическа енергия без възможност за периодично измерване на количествата електрическа енергия за всеки период на сетълмент, който се разработва от операторите на електроразпределителни мрежи съгласно условията на правилата по чл. 91, ал. 2.“; д) точка 61 се отменя. 2. В § 1а след думите „Директива 2009/73/ЕО от 13 юли 2009 г. на Европейския парламент и на Съвета относно общите правила за вътрешния пазар на природен газ и за отмяна на Директива 2003/55/ЕО (ОВ, L 211/94 от 14 август 2009 г.)“ се добавя „Директива (ЕС) 2019/692 на Европейския парламент и на Съвета от 17 април 2019 г. за изменение на Директива 2009/73/ЕО относно общите правила за вътрешния пазар на природен газ (OB, L 117/1 от 3 май 2019 г.)“. Преходни и заключителни разпоредби § 27. (1) От 1 юли 2021 г. крайните снабдители не изкупуват електрическа енергия по преференциални цени от производители от високоефективно комбинирано производство на електрическа и топлинна енергия, произведена от централи с обща инсталирана електрическа мощност от 500 kW до 1 MW. (2) В срок до 31 май 2021 г. производителите по ал. 1 сключват с Фонд „Сигурност на електроенергийната система“ договор за компенсиране с премия. Договорите влизат в сила от 1 юли 2021 г. § 28. (1) От 1 юли 2021 г. крайните снабдители не изкупуват електрическа енергия по преференциални цени от производители на електрическа енергия от възобновяеми енергийни източници, произведена от централи с обща инсталирана електрическа мощност от 500 кW до 1 MW. (2) В срок до 31 май 2021 г. производителите по ал. 1 сключват с Фонд „Сигурност на електроенергийната система“ договор за компенсиране с премия за произведените от тях количества електрическа енергия до размера на определеното им нетно специфично производство на електрическа енергия, въз основа на което е определена преференциалната им цена. Договорите влизат в сила от 1 юли 2021 г. (3) Премията се определя ежегодно от Комисията за енергийно и водно регулиране в срок до 30 юни като разлика между определената до влизането в сила на този закон преференциална цена, съответно актуализираната преференциална цена на обекта, и определената за този период прогнозна пазарна цена за електрическа енергия, произведена от възобновяеми източници в зависимост от първичния енергиен източник. (4) Фонд „Сигурност на електроенергийната система“ уведомява обществения доставчик за сключените договори за компенсиране с премия. (5) Премията се предоставя до изтичане на срока по съответния договор за дългосрочно изкупуване или договор по § 7 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за енергията от възобновяеми източници, сключени до влизането в сила на този закон. (6) При реконструкция и модернизация на енергиен обект, които изискват въвеждане в експлоатация по смисъла на Закона за устройство на територията, предоставянето на премия се запазва до размера на нетното специфично производство за инсталираната мощност преди реконструкцията и модернизацията, като се прилагат ал. 3 и 5. (7) За произведената електрическа енергия производителите по ал. 1 заявяват издаване на гаранции за произход и ги прехвърлят на Фонд „Сигурност на електроенергийната система“. (8) Фонд „Сигурност на електроенергийната система“ след изплащане на премия прехвърля на лицата по чл. 36ж, ал. 1, т. 1 гаранции за произход за съответния месец пропорционално на размера на дължимите от тези лица за същия месец средства от цената и/или компонентата от цена по чл. 30, ал. 1, т. 17. (9) От датата на влизането в сила на договора по ал. 2 договорът за изкупуване на съответния производител по ал. 1, сключен до влизането в сила на този закон, се смята за прекратен и крайните снабдители не изкупуват по преференциална цена произведената от този производител електрическа енергия. § 29. В срок до 30 юни 2021 г. производителите на електрическа енергия по чл. 162 от Закона за енергетиката и по чл. 31 от Закона за енергията от възобновяеми източници с обекти с обща инсталирана мощност от 500 кW до 1 MW, които продават електрическа енергия на крайни клиенти, внасят във Фонд „Сигурност на електроенергийната система“ обезпечение по чл. 36ж, ал. 3 от Закона за енергетиката. В този случай данни по смисъла на чл. 36ж, ал. 3 са количествата електрическа енергия, продадени на крайни клиенти за периода от 1 декември 2020 г. до 31 май 2021 г. § 30. (1) Технически споразумения, свързани с експлоатацията на преносни газопроводи от и към трети държави, сключени от оператор на газопреносна мрежа до влизането в сила на този закон, остават в сила, доколкото не противоречат на българското законодателство, правото на Европейския съюз и приложимите решения на Комисията за енергийно и водно регулиране. (2) Междуправителствени споразумения с трета държава във връзка с експлоатацията на преносен газопровод или добивна газопроводна мрежа, сключени преди влизането в сила на този закон, остават в сила до влизането в сила на последващо споразумение между Европейския съюз и третата държава или докато се прилага процедурата по чл. 200б. § 31. В Закона за енергията от възобновяеми източници (обн., ДВ, бр. 35 от 2011 г.; изм., бр. 29 и 54 от 2012 г., бр. 15, 59, 68 и 109 от 2013 г., бр. 33 от 2014 г.; Решение № 13 на Конституционния съд от 2014 г. – бр. 65 от 2014 г.; изм., бр. 14, 17, 35, 56 и 100 от 2015 г., бр. 58 от 2017 г., бр. 38 и 91 от 2018 г., бр. 41 от 2019 г. и бр. 65 от 2020 г.) се правят следните изменения: 1. В чл. 6, т. 1 думите „1 MW“ се заменят с „500 kW“. 2. В чл. 18, ал. 1, т. 6 думите „1 MW“ се заменят с „500 kW“. 3. В чл. 31, ал. 1 думите „1 MW“ се заменят с „500 kW“. § 32. В Закона за изменение и допълнение на Закона за местното самоуправление и местната администрация (ДВ, бр. 70 от 2020 г.) § 7 от преходните и заключителните разпоредби се отменя. § 33. Подзаконовите нормативни актове по прилагане на закона се привеждат в съответствие с този закон в тримесечен срок от обнародването му в „Държавен вестник“. § 34. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в „Държавен вестник“ с изключение на § 7, който влиза в сила от 1 януари 2021 г. Законът е приет от 44-то Народно събрание на 21 януари 2021 г. и е подпечатан с официалния печат на Народното събрание. Председател на Народното събрание: Цвета Караянчева" ДОКАЗАТЕЛСТВОТО пряко от Държавен вестник: https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=155332 Вашият Вожд, Учител и пръв мафиот на България, заложи този капан за новите правителства, ако ще държавата да отиде по дяволите! И затова затворът ще е много малко наказание за ОПГ Герб и комуниста-българоубиец Борисов. Ще трябва и ТРИЧАНЕ.

Спри да пиеш и да се дрогираш - от снощи копираш едни и същи глупости! Тъпанар и Мунчовски мухльо!

Така! Хайде сега малко разяснения. На практика с високите сметки за ток всички ние пълним бюджета и в много по-малка степен тук-там някой джоб по веригата. Как става това? България произвежда над два пъти повече ток отколкото й е необходим. Произвеждаме около 6 MW, при необходими около 2-3 MW. В тези мегавати се включва както евтиния ток от АЕЦ (уф, каква мръсна дума), така и далеч по-скъпия ток от Мариците и другите централи на твърдо гориво. Мариците може да са скъпи, но са демократични. За тях имаме договори за задължително изкупуване на произведената енергия, които достигат до нас благодарение на Костов, а той пък достигна до виличка във Витоша, фондация Демокрация и 2 млн. в КТБ, които не изгоряха. И оттук важното е кой ток къде отива. Евтиния ток отива на международния пазар. Този пазар е свободен и цената и сигурността на доставката са единственото, което има значение. От тук държавата печели по около 800млн. годишно. Тези пари влизат директно в бюджета и се разпределят по усмотрение на правителството, което е на власт тогава. Скъпият ток отива за вътрешно потребление, защото вътрешния пазар не е свободен, а е сигурен. На принципа "Къде ще ходиш?". Не можем да спрем Мариците, защото първо имаме договори и ще плащаме неустойки (а тези дела няма да се бавят 5 години, сещате се нали) и второ в момента, в които спрем да изкупуваме тока едни фондации, Пасита и Ленчета-Кремчета веднага ще получат едни пари и веднага ще започнат едни спонтанни протести и правителството ще падне. И ще пада дотогава докато не започне отново да се държи уважително към Мариците. А те са демократични. Какво ще стане ако завъртим нещата наопъки? Ние ползваме тока от АЕЦ (уф, каква мръсна дума), а изнасяме тока от ТЕЦ-овете. Тогава скъпият ток просто няма да има кой да го купи. Бюджетът губи 800 млн. приходи, а ние ще продължаваме да си изкупуваме тока на Мариците дори и да не го ползваме, което ще е още няколко стотин милиона. Да закръглим на общо 1 млрд. На минус. На година. Или иначе казано, има един милиард, който всички ние трябва да платим с месечните си сметки за ток. Можем само да се разберем как да си го разделим. На печелившите честито.

С цел доене на овцете. Овцете мълчат, а доенето си върви.

Кирчо, Кокорчо и Чорапчо ни водят по пътя на предшественицште си Виденов и Орешарски.

Поредния фалит на България наближава. Прости хора. Кланяйте се на радев и мафията му.

Може ли да ми кажеш какво точно Борисов щеше да направи в тази ситуация? Щеше да вдигне джука и да свали цената на тока ли? Или щеше да раздаде едни милиони на принципа "На ви и ме оставете да си крада?

Нещо бъркаш При Радев мафия няма. Около него само ДС съветници и генерали .Генерали от Митко нагоре. Това не е мафия, това е ХУНТА ,създадена с помощта на недоубитото ДС.

Ами мафия си е! Генералска мафия. Долни антибългари. И с теб съм съгласен.

ПРОМЯНА

Защо беше необходимо да се изкара и търгува на борсата с ден напред промишления ток???? За къв чеп е нужно това? Кой малоумник/ци/ или подкупни политици взеха това решение.......да им се ........ на муцуните!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Истината за високите сметки се крие в енергийната борса,много тайно място,където не дават никаква информация колко ток са продали,на кого и на каква цена.Защо крият тези данни.Доставчиците и прекупвачите предлагат ток по 0.46 ст/квч с надценка 19.5 квч,което е над 42% .Голяма печалба е това.Трябва да бъдат регламентрани най-високите надценки по веригата.Пък министъра е от ИТН-парашутист,много е слаб и има интерес от високи цени,май беше фотоволтаик.

Доставката на газ и електроенергия в България става през посредници, бизнесмени около ДПС, ГЕРБ и БСП, които са се впили като пиявици и са една от основните причини за ръста на цените у нас. Те са окупирали държавната АЕЦ и на практика управляват енергетиката на страната. КЕВР е маша в техните ръце и узаконява желанията им срещу бомбонки и шокобадчета. Ситуацията е неимоверно тежка и грешките в управлението на енергетиката сега могат да са фатални за икономиката. Заводи в Турция затварят заради скъп ток и газ, това става и в Италия и др. страни. Ако бяхме си построили АЕЦ Белене щяхме да сме най-добре в Европа, но там крадоха всички партиии от статуквото и това не стана. Единствения правилен начин в момента е / пак повтарям - изнънредна мярка в извънредна ситуация/ е държавата да остави на свободния пазар само излишъка от произведената енергия от АЕЦ. Първо да се задоволява вътрешното търсене на населението и промишлеността и едва останалите количества да се пускат на своб. пазар

В едни трудове на едни хора пише - "От криза се излиза или с пандемия или с война".

Това заслужава българското говедо-промянс?

Обещаха ни криза ,още преди две години ,а също така и спиране на тока и много стриктно работят по спазване на обещанията си.В три азиатски държави едновременно направиха тест с тотално спиране на тока ,за да нидят реакцията на заспалото население и сега метода ще бъде приложен и в европата но плано и твърдо ,за да може кризата да е тотална .Не случаино ядреният ни реактор го лигавят толкова време и не могат да намерат място къде да го построят

Тъпи изчегъртани герберасти, няма да има режим на тока, защото няма енергийна криза а има ценова криза, Ток има колкото искаш, стига да можеш да го плащаш. Ей добре че ги махнаха Тиквун и команда!

Олекна ли ти, Иванчева? И с Борисов и без него пак ще търкаш нара в сливенския затвор. Га краде не рива, а сега ривеш!

криза няма бе празноглавец , ама тия цени ще ни изчегъртат всички бе малоумник .

Тези цени са завещани от Борисов. Те промениха закона и създадоха хаоса.

Истината е, че Борисов се справяше , а тези новите и това не могат.Киро канадеца е живо доказателство.Или както е казал народът , това че бащати има пари да те изучи в Харвард , не означава ,че ти самият ставаш за нещо.