Eксперт за катастрофата на "Струма": Тези стръмни наклони, тези виражи, това пропадане на пътя
Този път е проектиран по стари правила. Не е съвместим с изискванията за скоростен или магистрален път, казва инж. Йонко Иванов за катастрофата на магистрала "Струма"
Обратно в новинатаКоментари - Eксперт за катастрофата на "Струма": Тези стръмни наклони, тези виражи, това пропадане на пътя | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Алоха (нерегистриран)
Има една стара просташка приказка " На крив х.. вълната му пречи".
некой нейде (нерегистриран)
идейно: да пущат автобуси само с навътре отварящи се вратници, лека им пръст на гътналите се, съболезнования на роднини, живи & здрави
dir- ник (нерегистриран)
В Турция горивото е без пари заради евтината лира,колко ли бензин е превозвал автобусът в нерегламентирани резервоари? Щото катастрофата си е катастрофа,ама за скоротечния пожар няма разумно обяснение
Интересно (нерегистриран)
Всеки стана специалист и се изказва - нека фактите говорят моля ви! На мен най ми е интересно как се е запалил и изгорял толкова бързо автобуса - това и при здрави мантинели ще се случи навярно - и причината е другаде
от сащ (нерегистриран)
Всеки път е опасен, няма абсолютно безопасни пътища. Да не говорим, че като се налага караме и върху лед, което за мен е най-ужасното. Шофирането изисква максимално внимание и готовност за реакция, части от секундата забавяне могат да са фатални. Винаги има човешка грешка и никой не е застрахован от грешки. Моите съболезнования за невинните жертви, но съдбата им е била в ръцете на един човек и за съжаление той е допуснал грешка.
да бе да, (нерегистриран)
на рива ракета космоса й виновен
Илияс (нерегистриран)
Защо продължавате да хвърляте вината на пътя. Минавам по този маршрут по три пъри седмично с микробуса и нямам никакви забележки. Човек винаги трябва да се съобразява с пътните условия и да има добри гуми. Също така да се моли да няма среща с някой ненормалник на пътя.
Михайлов (нерегистриран)
Здравейте, Да се отговори на един въпрос: - автобусът бил ли е натоварен с допълнително гориво - бензин. - проверен ли е на входа на границата за транспортиране на такова гориво. Поздрави
теодор тошев
И как точно тоя инструктор по кормуване стана експерт по пътища? Сутринта слушах шефа на кат - на това място за всичките години до сега има 10 средни катастрофи без жертви и няма подадени сигнали, че пътя е лош, има проблеми с настилката или каквото и да било. И друго се питам - защо нито един от другите автобуси не е спрял? Всички са отцепили директно към границата а преди това са били плътно в пакет. Какво ли е имало в тях?
Евлоги (нерегистриран)
Хайде сега Киро и Асен да намират пари за ремонт на мантинелите на 1,20 м.
теодор тошев
Лесна работа. Има още 1 милиард дълг за теглене до края на годината.
Киро (нерегистриран)
Осрахме се отново!
Евлоги (нерегистриран)
Бас ловя че до седмица тази мантинела в дясно няма да я има, а на пролет в този участък ще има мост!
Ко (нерегистриран)
Асфалта не се яде и комунист оставка не дава!
Стига (нерегистриран)
С тия комунисти. Те са и в герб и сдс. Най ретроградните и продажбите са в сдс
И знаците (нерегистриран)
Остават след ремонти с години
Маркировките (нерегистриран)
По пътищата са ужасни. С години остават маркировките при ремонти и никой няма грижата да ги премахне
Ало (нерегистриран)
специалиста ! Да беше дал някакъв принос досега , в тази сфера ! За плямпане и аз мога и баба знае . Кой ти дава право за мнение ,и то в национален мащаб ?
Байно (нерегистриран)
На снимката, мястото на произшествие изглежда по-добре от 40% от АМ Тракия. Да ви таковам на експертите. 110км/ч е максимално допустима скорост за автобуси и камиони. Турските карат и по-бързо по републиканските пътища. Стига само пътя това, пътя онова. Иначе да слагаме макс скорост 80 на магистралите и да ви гледаме сеира на експертизите след това.
да (нерегистриран)
ти п.кая на експерта ;–)
А защо (нерегистриран)
като си толкова компетентен не сигнализира на бат Бойко ? (Като се обърне каруцата пътища много.) Имал 40 годишен опит ????! Хайде бягай някъде .
Тираджия (нерегистриран)
Г-н инженер (образован) , защо не спомогна с нещо това да не се случи ? Много съжалявам за жертвите .
Kurasan (нерегистриран)
Изненада! На Боко магистралите - не са магистрали. Добро утро. Тоаи път никога не е бил магистрала, за да се откраднат парите. Корупцията - УБИВА! Бог да прости хората и да дава сили на близките им.
МалИИ (нерегистриран)
Пътя е открит 2004та. Тази отсечка никога не е била магистрала, защото не отговаря на изискванията.
Шило
Проектиран- чети повече
:-( (нерегистриран)
Този път няма Акт 16! Я пробвайте да си пуснете ток или вода в сграда без Акт 16...
Гоце (нерегистриран)
На този път му резнаха лентичката Станишев и Царя през 2007 година. Тогава дори Герберите на съществуваха.
БАРАТОЧКА
Да ме прощава този енженер, ама нещата, които говори, са алабализми. Нещо трябвало да се скъса във веригата път-кола-шофьор. Верно ли!???? Магистралата била проектирана през 2004-та по стари правила, които се променили през...2019г. Хъ??!??! Не съм експерт, всеки пише за всичко, сЕ едно е професор, но на магистрала ей тъй изведнъж да се запали автобус че и да гръмне...какво общо има пътят с това? Съжалявам за загиналите ни сънародници от Македония...
Мич (нерегистриран)
Приближена на властта фирма печели държавна поръчка за изграждане на пътна отсечка.Парите се открадват и всяка институция която има отношение към проекта си затваря отчите.Защо? Всеки един началник на тези институции има 2 опции-да вземе парите които му се дават и да си трае или да бъде отстранен от длъжност.АПИ, Прокуратура,Полиция,Съд, ДАЙ, Агенция по безопасност, ДАНС и прочие.Кой ги контролира? Много лесно.Всеки един началник е член на масонската ложа,която тотално се контролира от мафията.Там демокрация няма.Има власт и подчинение.Милиарди се изнасят от България всяка година като страната ни играе ролята на куха фирма за източване на евросредства, а народът е онзи глупак,чието име е регистрирано като официален собственик на фирмата и всички дългове и негативи се трупат на негово име.Дават му се жълти стотинки колкото да е жив физически.Това е България и българите за хазарския световен елит.
123 (нерегистриран)
Продажните българи веднага почнаха да си плюят пътищата, както си плюят и страната. Не разбрахте ли че е имало ВЗРИВ? Така си плюят страната и в чужбина, и в Европарламента. Жалки сте!
? (нерегистриран)
Влезте в едно гумаджийно и чуйте звука при монтажа на една гума за автобус. Същия е и като се спука гумата в бордюра.
Михаела (нерегистриран)
Стига! Стига плюхте! Пътя е добър! Ежедневно пътувам по този маршрут,по тъмно и светло. Няма заблуда с маркировките! Широко е ! Няма неравности ,няма кал! Кариерата е далече! Във всички случай се е карал много бърдо и при леко отклоняване на вниманието# движение на пътници // шофьора се е отклонил през мантинелата! Стига ,ами губите с бензин, как е пламнал като факла отпред,като резервоара е отзад? Стига!
Някой (нерегистриран)
Той е диделов автобуса бре моме стига разсъждава. Туби с бензин е имало. Пламнали са като факла хората.
Мич (нерегистриран)
Тази "магистрала" няма един завой който да е направен с обратен наклон.Всеки един просто следва терена.При скорост над 120км те изхвърля от пътя вместо да те държи на него.Аз карам 4x4 и освен на правите гледам да не вдигам повече от 120.Представи си висок автобус.Момент невнимание и си в мантинелата.
циклон
То там скоростта е ограничена на 120. Не те знам ти какво гледаш да не вдигаш
123 (нерегистриран)
Сега ли го откри, умнико?
One Wise (нерегистриран)
Пътя си е много хубав , минавам от там почти всеки ден. Шофера просто е заспал, такъв дълъг преход не се прави без спирка за сън.
... (нерегистриран)
Автобусът е изгорял като факла за 5-6 минути... Автобус на дизел.... Имало е леснозапалима течност... Май има нещо в теорията за туби с бензин
520 (нерегистриран)
Знака е хвръкнал на 45 метра.... По всяка вероятност скоростта е била несъобразена за условията, според мен - посред нощ, дъжд... Интересно какво се е възпламенило толкова бурно, при все, че е на дизел...
Шило
За сифаление, нивото на журналистиката ни е такава, да ме прощавате дираджии. Ама продуцентите искат новина; В България се "харчат" "черните" новини. С агенциите стават арена на какви ли не упражнения, като се забравя и морала. Само два примера от оня ден- изгорелия дом за стари хора и катастрофата: Още вървяха спасителните дейности в дома, както и гасенето, медиите вече гърмяха.И пощуриха близките на старците. Защото не знаеха, какво става. Ами няма от къде да знаят, чисто технически от дома не са имали време да уведомят близките на загиналите. С тази катастрофа е същото. Да, имат право медиите да осведомяват, ама кога и как?
112 (нерегистриран)
112то място
В България журналисти няма. (нерегистриран)
тука има само приемо-предавателници. Един журнали по принцип трябва да разлседва и да пита интересни въпроси, а те тука нашите само повтарят
Да бе... (нерегистриран)
на калпава ракета - космосът ѝ крив... И какво пречеше да тръгнат 4 часа по-късно, когато вече шофьорът се е наспал добре? Или гонят "график", биснес - "времето е пари"... Загубена работа! Да рискуваш живота на децата и на клиентите си... за някой динар отгоре...
СТИГА СТЕ ГОВОРИЛИ (нерегистриран)
ПРЕДИ ДА ЗНАЕТЕ ВСИЧКО АМАН ОТ ТЪПАЦИ КАТО ВАС..... "ЕКСПЕРТИ"
А ти какво знаеш бе, льольо? (нерегистриран)
Винаги тръгваш сънен и пътуваш нощем - това ли знаеш? И сигурно си мислиш, че това е безопасно?!
има адски много шофьори които карат през нощта (нерегистриран)
в цял свят има автобуси които се движат през нощта....нали се сещаш че и трафика е с пъти по малък от колкото през деня. От къде знаеш, че шофьора не е бил наспан???? ОТ КЪДЕ??? Ами ако му е станало лошо, ако спирачките на автобуса са отказали??? ЗАТОВА СПРЕТЕ ДА ПЛЯМПАТЕ ПРЕДИ ДА СТЕ РАЗБРАЛИ ВСЪЩТНОСТ КАКВО СЕ Е СЛУЧИЛО...
Някой (нерегистриран)
Виновни са всички включително и извънземните само не и наглите макета, каращи с превишена скорост и накупили евтиндос бензин от турско. Дори не смеят да кажат дали втория шофьор е жив.
люхмак (нерегистриран)
а всички останали катастрофи от тъпи българи по пътищата ни... пак ли макетата са виновни и турския бенз.... деееба и простите
Е точно за тази (нерегистриран)
българин не е виновен! Изивинявай, льохмак...
Някой (нерегистриран)
Що бе в Германия ремонти не се ли правят? Там няма ли ограничителни знаци и нормалните шофьори да намалят или тия понеже знаят, че няма кой да ги глоби и си карат, както искат. Всеки ден минават хиляди ППС. Имали са и малшанс освен некадърен шофьор.
в Германия баш (нерегистриран)
има път без ограничение.
Някой (нерегистриран)
Имам предвид при ремонт ограничителни знаци, ама чукча не читатель он писатель. Всички сме запознати за аутобаните без ограничения в Германия.
Шило
Виновни са извънземните. Че, е са поставили знаци, ограничаващи скоростта преди отбивката /принципно има навсякъде/, както и не са поставили указателен знак,, че има такава. Не знам, може и да има, не споря.Ама и по тази тема, много експерти се събрахме...По отношение на казаното от Иванов...Доста смело, при положение, че е видял само това, което е показано от медиите.
mimi (нерегистриран)
какви са тея експерти като не са инжинери и не са правили никога пътища .толкова коли камиони минават на ден и няма проблем с пътя -кКто карат бързо и златен да е пътя пак ще стане нещо. Как ще се оправи наколна с насипване на милиони камиони пръст ли .как може една учителка да е експерт и да има 10 фирми- НПО.
Ей такива - като Герджика - (нерегистриран)
цял живот ала-бала и ръцете дълбоко в гъ..а!
Хм (нерегистриран)
Прост човек си. Виждал си университет само отвън
да бе да (нерегистриран)
„Инж. Йонко Иванов е председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка ..“ Този може да е експерт по подготовка на шофьори и най - вероятно и инженер двигатели в вътрешно горене но не е специалист по пътна инфраструктура или инженер по пътно строителство .Явно като има пред името си инж. Може да коментира и космическата техника и авариите при нея .Трагедията е че такива „експерти „ са на ръководни позиции и дават „компетентни „ и “експертни „ становища.
Някой (нерегистриран)
То като ги гледам младте шофьори ми се чинш, че тоя е поредния търтей дрънкаш глупости при първа възможност.
до "всеки дрънка.." (нерегистриран)
Съдейки по спирачни я път, и по това че е отнесъл мантинелата на 100 метра - едва ли е карал с 20...
и да е карал с 80 пак е същото (нерегистриран)
тъпак
Да обвиняваме политици няма смисъл (нерегистриран)
на ден по този път минават по хиляди камиони и автобуси, нелеп случай просто. Стига сте намесвали Борисов и Радев. Това не е политика глупаци такива
Инфо (нерегистриран)
Вече споменаха тук-там, че нямало спирачен път. Как голям автобус, натоварен до краен предел с хора и багаж е слизал по "ужасен наклон" както говори този тук и не е употребил поне малко спирачка. Как преди да се удари в знака не е настъпил спирачката? Възможно е да е колабирал, да е пропаднал, уви да е заспал....
Бат Боян (нерегистриран)
АКО докато е "газил" дясната част на мантинелата тя е скъсала тръбите за въздуха на спирачките... е напълно очаквано да няма спирачен път ! Блъсна ме една "Жигулка". Челно. От ударът се огъна предният мост на "Шкода"-та. Само за част от секундата видях как стрелката на "часовника" от 9 атм. падна на нула. А при "Шкода" няма ли въздух ... няма спирачки ,НО НЯМА И СЪЕДИНИТЕЛ !
Не (нерегистриран)
Автобусът е бил на 3 год. Новите имат система за блокиране на гумите при липса на въздух в спирачката
Симеон (нерегистриран)
А Тиквата и Шайката му крадци, лъжци и убийци, кога ще бъдат съдени за Своге?
Мхм (нерегистриран)
Когато осъдят служебните слуги на Радев за смъртните случаи по пътя София - Варна от това лято. Отсечките на магистралата стоят готови, а служебните глупаци ни карат да се блъскаме по старото трасе
Анонимен (нерегистриран)
Като я гледаш Комикова, според теб дали и пука?
Виолет Щърбата (нерегистриран)
Комитова не можа да организира дори подрязването на храстите по пътищата. Изчака да дойде есента и да опадат листата, и проблемите да се решат от само себе си
?? (нерегистриран)
Това е планински маршрут, как няма да има завои, наклони... Освен това, първите 3 автобуса са минали успешно от там, а при този говорят, че май няма спирачен път. Шофьора може и инфаркт да е получил
Коко (нерегистриран)
Аман от пишман пророци, утре и на самолетните трасета ще намерят кусури за да лъснат с кухоглави твърдения като тенекия на месечина. И утре ще получим 46 иска в съда за милиони...
Анонимен (нерегистриран)
Много ме "кефят" надписите Kulata, Kalotina и тем подобни. Вместо да изпишат GR, SRB и т. н. Излиза, че чужденците трябва да познават добре нашата география, за да нацелят пътя. И всичко това на неосветени или зле осветени отбивки.
С (нерегистриран)
Причините ще са няколко, то е ясно, но пътя не е помогнал в случая. Отбивка в дясно на десен завой, с ограничена видимост заради наклона... От птичи поглед като го погледнеш наистина много тъпо. Много хора тук не разбират че лошия дизайн не води до 100% катастрофа, но просто повишава вероятността за такава. Затова хората планират и постоянно обновяват пътища. Това е нормален процес, не само във инфраструктурата, ами във всяка област. Само пътя не е виновен но в същите кондиции и същия шофьор това нямаше да стане ако я нямаше тази отбивка. Много просто. Колкото и да плюете по експерти, трагедията е на лице. А ако не искате да има експерти, е... какво мога да кажа.
Пак аз (нерегистриран)
Да не говорим те какъв ужасен късмет са изкарали, автобуса така да се забие във втората мантинела, което по някакъв начин е причинило този пожар. Но това е друга добра точка на този експерт, които толкова ненавиждате, че с по-високи мантинели изходът щеше да е сигурно по-различен. Шофьорски грешки стават. Затова се стремим винаги да подобряваме различни системи, за да може вместо трагедия да стане само инцидент. Добра информация е дал този инженер според мен, но може би за бай Ганьо е малко трудно да го схване.
Доста (нерегистриран)
Е рисковано да пренасяш през границата евтино гориво в туби и да ги подредиш в багажното на автобус, под салона с пътници преобладаващо майки с деца. Стават грешки.
Да де (нерегистриран)
ама преди мантинелата е имало пътен занак в който ахмака се е надънил и спукал гумата,
Ауто (нерегистриран)
Инж. Иванов и дж. Русинова от седмица алармират Дойче Веле за опасни разрешени скорости 120км/час по ремонтиращи се пътищата на България Няма закон в Света ограничаващ скоростта нощно време и лоша видимост до безопасните 30км/час. Русинова знае, в България видимостта е постоянно лоша особено от 15 години .. Русинова и инж. Иванчо да се сверят с новото динамично време мах-мин.
Виновен (нерегистриран)
Този участък не е ОК, но е на около 15 години. За това време от там са преминали милиони автобуси. Явно не е виновна само магистралата ...
абе (нерегистриран)
Я "експерта" да покара по австрийските аутобани, после по унгарските да види виражи и пропадания, после да ги яде за "Струма"...
... (нерегистриран)
Кое не е така бе? Магистрала Струма винаги е била със завои с обратен вираж, защото тъпанарът проектант не си е свършил работата като хората. Още навремето така я направиха цялата. Въобще не се прави на ударен. Няма как да не си усетил, че във всеки завой центробежните сили те изхвърлят към външната мантинела. По принцип трябва да те притискат навътре в завоя. Аз лично ако не упражнявам лек обратен натиск на волана докато карам на Струма, просто ще си излетя като финикиец навън в полето на някой завой. Обяснявай ми ти как пътят бил качествен. Кой малоумник проектира отбивка или почивно място, намиращо се в завой?! Съвсем нормално е в 2 през нощта да се подведе шофьорът и да не види хубаво лентите, все пак на тъмно видимостта е доста ограничена, пък и кой знае какво е осветлението. Няма как да е заспал шофьорът, защото преди 20 минути е зареждал на бензиностанция, което означава, че се раздвижил и освежил. За съжаление, поне според мен, тази трагедия е станала основно заради некадърността в тази държава, като тук не става въпрос за конкретната магистрала или участък, ами за това, че абсолютно всичко се прави по некадърен начин. Въобще не ми се хвалете с Бойко и магистралите му, защото със сигурност сте забелязали главоломната разлика между пътищата у нас и в Западна Европа, ако сте излиза от нашата дупка въобще. Да шофираш както трябва в България се превръща за съжаление в една мисия невъзможна, а състоянието на пътищата е престъпно. Кой знае още колко невинни хора трябва да си отидат от този свят, за да може нещо да се промени. Абееееее, никак не ги виждам нещата. Все повече се замислям да товаря всичко, паля колата и айде газ за Германия. Няма да се занимавам с простотии и олигофрени по цял ден. Все пак живеем един кратък живот - ами всеки заслужава да си го изживее по своя си начин както смята за добре, но най-важното - с удоволствие и достойнство - неща, непонятни за България!
забелязали сме (нерегистриран)
постоянни баущелета по аутобаните и бундесщрасите.. забелязали сме и как там не риват, че някой налива милиони за ремонт на километър а и сме забелязали, че все номенклатурни утрепки са на високи постове навсякъде
e (нерегистриран)
може би червените боклуци-болшевици, само са били на плаца и не са пътували много, освен по пуфовете да им шприцнат здраво в ауспуфа... и затова не са видели баущелета или липса на паркоместа в градовете
niko (нерегистриран)
Дай да не плюеме още,не знаеме какво се е случило.И да не забравяме,че са пътували 4 автобуса заедно и първите 3 не са имали проблем на тази отсечка.Трагедията е голяма и не искам да кажа,че пътя не е виновен,но все пак не можем да виним само проектанта.Пътя е правен преди много години по предишни изисквания и човека го казва ясно и точно,че преди 2 години са променени изискванията.Не е виновен проектанта,виновни са нашите структури които отговарят за тези изисквания,защото не е трябвало да чакат ЕС да наложи нови изисквания за да се построи безопасен път.Все пак това е само мое мнение,жалко за хората.
Пенсионера (нерегистриран)
Абе виражите както и да е ама да рехабилитират дупките. Поне най големите.
ъх (нерегистриран)
Пътят си е супер.Минавам по 5 6 пъти на месец от там и не знам как може да се обърка шофьор.Може би при някаква мъгла е възможно,но все пак е достатъчно да следваш маркировката между двете платна.
L (нерегистриран)
Освен това пред него са се движели другите три автобуса. Обикновено не се движат на много голямо разстояние /в случая , не зная/, но твърде вероятно е да е виждал откъде се движи автобуса пред него / посоката/ , освен ако не се е разсеял, задрямал или да е станала авария, която са го отклони
ПОАРО (нерегистриран)
Ами при мъгла ако е следял мантинелата или дясна бяла линия?
на крива ракета... (нерегистриран)
Колко автобуса минават всеки ден оттам. Как пък някой друг не се натресе по такъв малоуомен начин. Или е заспал шофьора или е пукнал гума. Айде стига под вола теле...
правилно! (нерегистриран)
И къде е сега тъпата Тиква да се похвали какви изродени и окаяни пътища ни е направил, че да се изтрепем по тях..... А уж се хвалеше, че бил изграждал магистрали и какво още искаме ние простите и тъпите, а той умен, умен....
ПОАРО (нерегистриран)
Причината за катастрофата може би е породена или от съвкупност от грешки на неправилно поставена мантинела, слаба видимост и висока скорост и невнимание на шофьора, но повече ме навява мъсълта за шофьора, може са е получил и инфаркт или е заспал, защото дори и да се е объркал щеше да има някакъв поне малко следи от спирачен път, а той се е натрясъл директно, но пък как точно на тази отбивка и мантинела, това е някаква мистерия
Хахахахах (нерегистриран)
Господин експерт, педал червен! Защо не кажеш направо че Бойко е виновен!
аха (нерегистриран)
Проектирали пътя преди 20 години, ама преди 2 сменили правилата и пътя е виновен!
НАЙ
Дъждът не попречи на магията в първата вечер на LUNAR 2024
Шест патрулки и жандармерия преследваха кандидат-депутат в центъра на София
"Маркет Линкс" при избори днес: ГЕРБ и ДПС със 121 депутати
Забраняват вноса на коли с еко стандарт по-нисък от "Евро 4"
Нов фронт: Руските сили започнаха сухопътна атака в Харковска област
Нов фронт: Руските сили започнаха сухопътна атака в Харковска област
"Маркет Линкс" при избори днес: ГЕРБ и ДПС със 121 депутати
Забраняват вноса на коли с еко стандарт по-нисък от "Евро 4"
Галъп: Разликата между ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ достига 10%
Милен Керемедчиев: Северна Македония поема към сближаване със Сърбия, Русия, Китай и Унгария