Експерт: Наложителна е промяна на формата на изпита за шофьори

Необходим е индивидуален подход към всеки кандидат за шофьор, казва доц. Дурхан Салиев

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Практическото обучение по време на курса на младите шофери е много важно , да научат правилника добре и да карат правилно. Но само до там. Все пак манталитета на един турбо - фолк селски бек никой по никакъв начин не може да промени , след получаването на книжката той ще забрави бързо всички правила и ще си кара като камикадзе.Затова промяна скоро не се очаква на пътя , не и към по добро.

Ако застане един пътен полицай на кръстовището на бул. "Вардар" и "Възкресение", гарантирам за една минута да регистрира минимум 6-8 нарушения. И това е почти на всички възлови булеварди в София. Няма превенция от страна на пътна полиция. Служителите предпочитат да се скатаят някъде на по - тихо местенце и да глобяват, вместо да застанат на проблемни места и на място да наказват нарушителите, които не са малко. Нима от КАТ не знаят кои са пътните връзки и участъци с най-голям прой произшествия и нарушения, но до сега никога не съм видял по тези места да има служител на КАТ.

един тъпни е наговорил, за доброто обучение е важно и практическото такова! Само че то такова липсва! За това старите шофьори обучавани на полигон по 3-4 месеца ще бъдат винаги по-добри от необучаваните. А сега е пълен смях и всичко това се случи заради това че частния бизнес не трябва да се спъва!!

Каква файда, че някой е ОТЛИЧЕН на изпита - теория и практика? Повечето (80%) внимават, изпълняват стриктно правилници, команди и т.н. но това е така САМО за пред изпитната комисия.... И после като вземат книжките се ЗАПОЧВА КУРмуването по Булгаристански: а) дрифтене; б) каране с несъобразена скорост; в) колкото си щеш неправилни маневри на подлез, надлез, магистрали, кръстовища, пешеходни пътеки, в тунели и пр.; г) НОЩНИ ГОНКИ; д) форсиране на двигатели от мощни мотори; е) каране на МПС от друга категария (за която нямат свидетелство) и т.н. и т.н. ЯВНО КОНТРОЛЪТ СЛЕД Т.НАР. ИЗПИТ И НАКАЗАНИЯТА ЗА НАРУШИТЕЛИТЕ ТРЯБВА ДА СА ОСОБЕНО ТЕЖКИ СЕРИОЗНИ И ЕФЕКТИВНИ - т.е. да влизат в сила (а не все някой да се измъква по терлички - той си презнал, съжялавал, нямало друг път тъй да прави и пр.)

Каракачанов, Симеонов, Борисов, Цветанов, Георгиев от КПКОНПИ , както и много други, да не би да не са образовани, та управляват цялата държава? И не само това, ами за тях по статистика гласува каймака на нацията - младите, образованите, хората с високи доходи.

УЖ учени глави, "експертини", и т.н. УЖ корифеи не си заврят дипломите.. Те си знаят къде.. Па да си извадят правилника от 1919-та година.. Вторият в Европа, държавен акт за движение, в който още от тогава се говори за точкова система и талон, проверочен изпит, два пъти в годината технически преглед и т.н. известни още оттогава нещица... Па да си извадят мотивите към закона за ликвидиране на ДАИ от 1968-ма год. В който е посочено решение.. Дали крайпътните дървета подбират безумните мотористи и шофьори на демократи, комунисти, мангали, българи, местни, гастарбайтери и т.н. Всякакви се лепят по дърветата като гербови марки или ги чегъртат от асфалта Когато си ликвидирал една система - добра или лоша, но система, вместо да я подобряваш и развиваш, сега само. с приказки и глоби не можеш да я замениш..

Каква част от 80% дебили са образовани? По презумпция в парламента са най-образованите и морални хора. Е, всеки ден слушате и четете за тях по новините, знаете каква държава е България, правете си изводите...

Защо се занимават само с любителите- шофьори- т. нар. професионални шофьори също имат пропуски в подготовката?

Кой е виждал патладжан зад волан на учебна кола? За книжка се иска средно образование сега, колко патладжани са с такова?

не означава готов шофьор. Това да се качиш на мощна кола, каквито са днешните коли, с някакви си часове опит е проблемът. Младостта, филмите и компютърните игри дават възмошности на младия човек да иска да подражава. Има обаче една народна мъдрост, че от всяко дърво свирка не става. Добър шофьор също може да пострада, защото не може да знае какви са възможностите и състоянието на останалите около него. В крайна сметка има изследвания кои са най-опасните причини за катастрофа. Не се набляга на причината превишена скорост, сцеплението на колата с пътя и динамиката на автомобила. Не случайно при двуколесните има допълнителни критерии за мощността и получаване на право за управление. Това трябва да се въведе и за мощностите на притежаващите ги млади шофьори. Дисциплината на пътя е най-решаващия фактор за безопасност! Може да се помисли за повишаване на квалификацията за желаещите да я имат със специални допълнителни курсове, а не да с наливат грешни пари за едното нищо, както се предлага!

Проблема в много случаи е във възпитанието и манталитета, а не толкова в образованието. Ако си възпитан да спазваш обществените норми, няма да има проблеми и при шофирането. А в противен случай, колкото и образован да си, ако си от тези със сините лампи, които изблъскват останалите участници в движението от пътя и създават предпоставки за ПТП-та, ако си безкрупулен, ако част от схемите на апартаментгейт или КТБ, или некачествените пътни ремонти, от които загиват хора, най-вероятно ще си от тези, които са отговорни за голяма част от катастрофите. "Хората се обучават по един и същ начин, но всеки възприема наученото различно" Това е проблема на цялото образование. Хората са различни, а образованието ги третира еднакво, което е доказан проблем.

На някой от умните глави не му ли светка лампичката да разбере,че само с драстични санкции нищо не става.В последните години се въведоха жестоки глоби,затвор за някои нарушения,сваляне на номерата на автомобила и още куп санкции,но ефекта е никакъв.Даже по-зле става.Значи въпроса не опира само до санкции.

а колко човека разбра че са получили тези тежки санкции? половин? или един цял?

Когато видя представител на братята роми в учебна кола,ще повярвам,че нещо е тръгнало да се променя.

Да бе, все едно 99% от катастрофите не са от българи - това мотористи, камионджии, пишман дрифтъри, гъзари с джиБове - ами все наши чисти българи.

Пълни простотии! Абсолютно лобистки твърдения или ако не са лобистки са некадърни и неадекватни. Може ли инструктора да налее ъкъл тиквата в на говедото, в която има само 30 годишно БМВ и как ще го изрязва по пътища и магистрали?! Всичко опира до възпитанието в къщи, ама как да стане, когато баща му сяда зад волана пиян и псува нляво и надясно, че все някой му пречи.

Дурхане, издухал си куп празни приказки. Техниката на шофиране се учи в практиката. Съвършенно различно е да се учиш и шофираш в София и Сомовит. Проблемът е в поведението на водачите. Липса на дисциплина и култура. Шофирането е лесна работа , но не е за всички хора.... Така, че духай Дурхане, духай врели некипели ....

а в Лондон как е?

Преди "изпита" има ....О Б У Ч Е Н И Е !!! Изпита е последваща фаза... А да не казвам, че преди ...ОБУЧЕНИЕТО има и други ,допускащи до такова ...ИЗИСКВАНИЯ ,чийто нива, днес трябва да се ...ЗАВИШАТ ! Като ...ОБРАЗОВАНИЕ и ...ПСИХО годност !

Колко процента са недъгаво-неадекватните шофьори при 80%дебили?

важно е формата да се промени. новата форма да е трапец!

Мойте уважения към инструктори и изпитващи,но каквото и да се прави корупцията не може и не искат да се изкорени! Да, защото дори да знаеш и можеш ,те просто си искат за да вземеш изпита при кормуването! Не се ли даде ,ще намерят начин да те скъсат! Дадеш ли ,няма проблем! Това е истината, другото са приказки от Шехерезада!

Абе к'ви са ти я глупости бе, спрете да продавате книжки. Джаглите въобще не са ходили в учебни коли. Да не говорим за всякаквите кифли и камикадзета по пътищата.

Това що не е обозначено като реклама? Техните обучени били много по-обучени от другите обучени. Скоро ще направят курса за книжка поне бакалавър. Автошколите ще станат университети. Всяка година нови и нови простотии, дело на разни "експерти" като тоя, а нещата не не се променят и на йота. От полигона нямало смисъл?! Що никой не пита как циганите взимат книжки като са абсолютно неграмотни? То не може да говори на български, как е прочело въпросите на изпита си? Не чувам много шум по темата от разни "експерти".

Положението у нас е неспасяемо! Докато у нас властва простотията, селянията и девиза: Аз към прост и вие сте прости....., така ще бъде! У нас никой не уважава по-възрастния, учения, по-умния! Много станаха гражданята. Докато не се смени, манталитета, чипа на българина, то ва ще бъде! Милиционерските "пътни експерти" нямат край - малина, калина, капина, милков, василев, стратиев, миланов! За пътната безопасност отговарят - пътна агенция, институт по пътна безопасност, кат, междуведомствен пътен щаб, неделни сбирки по безопасност в дома на баш експерта бай хой, с видими резултата до 10 дни ....!

Няма значение обучението. Повечето инструктори са без квалификация за такива. Наемат пенсионери да си врещят нещо там и на изпита ДАИ-джията преди да сложи камерата те сръчква и си отваря джоба на елечето. Ако им се опънеш отиват в полицията и се оплакват от тормоз. Защо мен не ме изтормозят с 1000 лв.? Гнусни са.

goose

Нерегламентирани кръстовища? Това го срещам за първи път ... на бас, че е трябвало да бъде нерегулирани ...

каквито и форми на курсове и изпити да правите всеки започнал курса ще вземе книжка независимо дали се явява един или няколко пъти на изпит .Или въобще не ходи на курс и не се явява на изпит

Ако имаше контрол от страна на КАТ и глоби който няма как да се избегнат e.g. да са обвързани с данъци/помощи и други то точно тези с купените книжки и тези дето считат че правилата не са за тях ще могат да карат точно 2 светофара. но контрол няма когато има поради това че водача неиска да даде пари за кафе и баничка от ония дет струват по 20 лв то се пишат едни глоби който никаго не се плащат

А,бе,простак

Най-необходимо е да се криминализира- продажбата на книжки на некадърни и неуки хора !!!С тежки присъди за тези,които им ги дават! Така ще се оправи положението!

Манго кара без книжка. Какво ще се промени за Манго, когато се промени формата на изпита?