Коментари - ЕК с ултиматум за сигурността на колите | Днес.dir.bg

ЕК с ултиматум за сигурността на колите

Европейската комисия отправи днес последен призив за доброволно въвеждане на нова система за безопасност в автомобилите. Става дума за новата бордова комуникационна технология за спешни повиквания от превозните средства, e-Call, която според комисията може да спаси повече от 2500 човешки живота годишно в Европейския съюз.

Обратно в новината

Коментари - ЕК с ултиматум за сигурността на колите | Днес.dir.bg

Коментари

Идеята не е лоша, но е опасна. При сериозно произшествие първи излизат от строя системите с висока сложност. Ако поражнието на автомобила е такова, че да са тежко пострадали хората в него то най-вероятно и тази система ще е извън строя. GSM апарата в нечий джоб има по-голям шанс за оцеляване от бордовата електроника използваща GPS комуникации. През 80-те години военните имаха такива идеи, но бързичко се отказаха след като оцениха надежността на подобни устройства. От друга страна обаче подобна система позволява тотално следене на всички превозни средства оборудвани с нея. Като се прибавят щенията за чипове в личните документи, който да съхраняват уж биометричните ни данни си задавам въпроса кое ще бъде следващото? Чипове в мозъците ни?

Обикновено предавателя се свързва и към датчиците за airbags и има ниво на сработване като тях. Въздушните възглавници не ти се отварят от кашон на пътя или лек удар отзад, нали!

На борба за съхраняване на флората и фауната в автомобилите!

Нищо друго освен жестоки средновековни наказания, през които е минала западна Европа няма да оправи нещата в Б-я.

Как българинът все в себе си търси вината? Знаете ли колко удобно е това за крадицте на фондове? Събудете се, бе. Виновни за катастрофите по пътищата са тези, които окрадоха парите за пътища. Идиоти на пътя винаги ще има, има и в другите държави.

Това ще е края на личната свобода. Оттук нататък всеки ще може да каже къде си ходил, кога, с колко километра си карал и т.н. Това, че системата е вече въведена в най-полицейската държава в света САЩ не ме изненадва, но дали искаме и тук да сме тотално преследвани?

Поредна сатанинска система която уврежда тотално автомобила и флората и фауната в него позволява постоянно следене и манипулиране на водача и автомобила. Прокарв се чрез подмяна в тялото на чиновници и тотален мозъчен контрол вкл и обемен над тези които трябва да подкрепят предложението...

Ami, az mislq, 4e trqbva da izmisqlt i nshto, za da ne trugvat kolite, ako ne si slojish kolana...

Четох някъде, че тази система доста отдавна (поне 7-8 години) я имало на модели SAAB и GM по поръчка ....а впоследствие като стандартно оборудване .

100 euro za GPS s GSM i shock datchik i GPS antena + montaj - nevuzmojno niska cena. pone 300 euro. Lujat.

Системата съществува отдавна в САЩ. За много нови коли е стандартно изпълнение. Идеята е, че ако някой катастрофира на безлюдно място или се нарани до степен да не може сам да се обади, автоматично да се изпрати сигнал до Бърза помощ. Има и опция това да стане само с натискане на един бутон. Устройството е GSM с предавател, а връзката е сателитна и е много полезна за райони където няма GSM покритие. Има широко приложение и за България би била полезна при катастрофи на малки провинциални пътища, които обикновено стават през нощта, когато е безлюдно, на планински пътища и т.н. Ограничението на скоростта на автомобилите едва ли ще е много ефикасно. Болшинството катастрофи със загинали стават по ред други причини. Колко хора загиват само в градовете от катастрофи. И в колко случая скоростта е била над 120-130 км/ч?!?! Основното е култура на каране, постоянен контрол и безцеремонност към нарушителите.

аз пък какво измислих,като прочетох за тази фантазия:понеже сега искат да въведат нови лични карти,които случайно се забавят и технически чипът в тях не е проблем да комуникира в обсег до 2 метра с друго устройство ,тогава ми се струва съвсем реално примерно интерпол да знае чичо гошо във всеки момент къде се вози и така с всеки който си носи личната карта и е в автомобил.ехааааа.но май няма да е само фантазия.а пък българина ще се вози със заглушителто сега и без това много използват GPS GSM заглушители и системата пак в България ще е неефективна за тези ,които си ``хвърчат`` по нашите ``пътища``

В САЩ вече има изградена подобна система, On Star. Работи безупречно.

Мисля, че 1 (21.08.2009 г. 18:15ч.) е напълно прав - просто да се намалят възможностите на колите да вдигат твърде високи скорости, след като не могат да се възпитат водачите да не си въобразяват, че на магистрала или - особено в населено място - може да се кара толкова бързо и да е безопасно! И готово! иначе много ми намирисва на поредната далавера - измислил някой си нещо, вложил средства за разработка, прокарал чрез лобиране и отчисления или поне обещания за отчисления от печалбата си на някой си евробюрократ, и - давай, народе, внедрявай, създавай още и още, безброй много, умни джаджи, които ни опасват с вредни полета, а каква точно ефективност имат за спасяване на водача изобщо не може да се прецени! По нашите пътища тази система е безмислена, защото като падне някой от мост на магистрала /както стана няколко пъти напоследък/, и като всички вътре станат на кюфте, каква полза, че някоя си джаджа ще писка и ще вика линейки?! Ако и джаджата оцелее при такъв удар, естествено /нямам представа, просто се опитвам да си представям ситуации/? Или като стане едно меле с няколко десетки коли в Германия, и всичките писнат в един глас, колко линейки ще полетят натам - нали всичко друго трябва да спре, за да се спасяват някакви си на шосето, а в това време хора, които могат да бъдат спасени, ще чакат, докато се разбере кой жив, кой умрял, и се доберат до началото на мелето... Не ми харесва тази история, не вярвам, че разходите ще са само толкова на кола, аз лично и толкова не съм съгласна да давам неизвестно за какво, и много мразя тъпи евробюрократи да ми налагат измислени правила и да ме принуждават да правя нещо, в което не съм убедена! И като знам как хубавичко ще я побългарят у нас ... изобщо да не се подписва такова нещо, никому не е нужно!

довършването на магистралата ще спаси повече хора от това.

По-голяма простотия не бях чувал. Като начало , бих посъвтвал германците да си ограничат скороста по магистралите , в смсл да не е кой с колко може. Щото след падане с 250 в пропаст надали ще им е нужна по - спешна помощ от катафалка.

Предлагам журналистът да посети курсове по ограмотяване, за да научи, че държавата Нидерландия на български се нарича ХОЛАНДИЯ!!!

Глобализъм, глобализъм, глобализъм! Това са новите системи за запазване живота на катастрофиралите. Гладни, алчни старчета, окопът ви чака и няма никакво значение дали е златен, мраморен или дървен.

Тотален контрол. Кой къде е - с колко кара и къде нощува ... биг брадър 99 епизод ........

На всяка истинска БГ дупка/а те са хиляди/ тази СМАРТ система ще праща вопли за помощ и ще се задръсти!

Франция, Малта и Обединеното кралство все още не са готови - високи разходи, ама ние сме готови да подпишем!!! Само не знам като научат, че съм катастрофирал дали въобще някой ще си мръдне пръста да тича да ме спасява или системата автоматично ще обещава на докторите докторите бакшиши...

Шефа дада 21 хил. евро за да е вътре в нещата с тези джаджи (даде ги като рушвети в европа ) сега ние ще ги правим в бг. е естествено че няма да работят ефективно но важно е че ще изкараме някой лев. И ако това нещо спаси живота на един човек аз публично ще се извиня. Просто скоро ше има тракер система в всяко возило и куките ше разбират дали приближаващата кола е на Сульо Пулев и дали дължи пари на държавата. Полицейщина ама нека да е за добро. За спецовете който не вярват на думите ми само ще цитирам: ZIGBee казва на полицая каква е колата която приближава дали е за спиране или не. Е тва го правя аз от две години и сега ще го внедрим...

Чудят се как да измислят ново изискване, за да може хората да си сменят колите отново и за да се закрепят малко продажбите на автомобили от ЕС, защото продажбите се сринаха, а китайците и корейците превят вече достатъчно качествени коли.

Не е ли по-лесно да се правят по-безопасни автомобили (задължително въвеждане на строги стандарти за активна и пасивна безопасност) и пътища (обезопасени критични отсечки) и въвеждане на строг полицейски контрол, а не камери за сплашване на гаргите?

хубава статия.

Ами най-лесно е да се върже по някакъв начин за въздушните възглавници, а сигурно и още неща могат да се измислят - инженерите са гяволи ;). Реално ако се въведе подобна система с GPS локализиране + GSM/SMS известяване може да се спасят някои пострадали хора, ама като знам организацията в БГ и как дори и в града като се обадиш бърза помощ идва понякога след часове, ако изобщо дойде - съмнявам се дали ще има някаква полза от цялата тая работа.

Наще бонаци са готови да подписват пак, а после сигурно ще плащаме глоби дето закъсняваме с реализацията на системата.

Понякога е много по-лесно да бъде въведена огромна система за контрол и безопасност отколкото да се премахнат причините за множество катастрофи които стават на едни и същи места и вече са заприличали на гробища от многобройните паметни знаци поставени там от роднините на загиналите.(например участъка от разклона за село Подслон до разширението на пътя за Нова Загора -няма и 3км а колко живота е отнел и трепе ли трепе)

ЗА КАКВО МИСЛИ ЕС ЗА ЖИВОТА НА ХОРАТА ИЛИ ЧЕ ЩЕ СПЕСТИ 26 млрд. ?

Много ми е интересно как автомобилът ми ще разбере, че е станала катастрофа и също каква е степента на увреждане на водача. Защото ако набия спирачки и се тресна в някой кашон на пътя - системата ще звъни ли на 112? Или пък ако някой ме хакне отзад, ама леко, без щети, пак ли ще тича линейката? Позволете ми да не се съглася, защото една такава система, която разсъждава толкова добре, би била базирана на изкуствен интелект, а него не го продават за 100 евро в кварталната аптека! То най-евтиният китайски GPS/GSM tracker, който има SOS функция, струва над 150 USD, та тази система ли ще струва 100 евро?! Че и той се управлява от човек, а автоматичната система си представям колко ще е ефективна...

Това добре, но защо от ЕК не помислият и за това да ограничат прозводителите на автомобили по отношение на максималната скорост, при положение че максималната разрешена скорост в ЕС (без няколко стотин километра магистрала в Германия)е 120-130км/ч кому са нужни коли развиващи 250+км/ч. доказано е че при катастрофа със скорост от на 100км/ч човешкото тяло трудно издържа на въздействащите му сили. Смятам, че по този начин ще спасят доста над 2500 човешки животи годишно е ЕС.

Барабар Петко с мъжете - ние още нямаме доказала се система 112, ча чак за автомобилна система ще я въвеждаме. Айде по-леко, а!?

Бъдещето днес

Системата работи успешно от много години в САЩ. А ако някой трябва да бъде следен ще го направят и по други начини. Дай сега да не ходим и по улиците, че някой може да тръгне след нас, да не говорим по телефона, че ни подслушват, да си изхвърлим GSM-ите, че и с тях се разбира къде сме и т.н. Параноята е лошо нещо.

Коментари - ЕК с ултиматум за сигурността на колите | Днес.dir.bg

ЕК с ултиматум за сигурността на колите

Европейската комисия отправи днес последен призив за доброволно въвеждане на нова система за безопасност в автомобилите. Става дума за новата бордова комуникационна технология за спешни повиквания от превозните средства, e-Call, която според комисията може да спаси повече от 2500 човешки живота годишно в Европейския съюз.

Обратно в новината

Коментари - ЕК с ултиматум за сигурността на колите | Днес.dir.bg

Коментари

Идеята не е лоша, но е опасна. При сериозно произшествие първи излизат от строя системите с висока сложност. Ако поражнието на автомобила е такова, че да са тежко пострадали хората в него то най-вероятно и тази система ще е извън строя. GSM апарата в нечий джоб има по-голям шанс за оцеляване от бордовата електроника използваща GPS комуникации. През 80-те години военните имаха такива идеи, но бързичко се отказаха след като оцениха надежността на подобни устройства. От друга страна обаче подобна система позволява тотално следене на всички превозни средства оборудвани с нея. Като се прибавят щенията за чипове в личните документи, който да съхраняват уж биометричните ни данни си задавам въпроса кое ще бъде следващото? Чипове в мозъците ни?

Обикновено предавателя се свързва и към датчиците за airbags и има ниво на сработване като тях. Въздушните възглавници не ти се отварят от кашон на пътя или лек удар отзад, нали!

На борба за съхраняване на флората и фауната в автомобилите!

Нищо друго освен жестоки средновековни наказания, през които е минала западна Европа няма да оправи нещата в Б-я.

Как българинът все в себе си търси вината? Знаете ли колко удобно е това за крадицте на фондове? Събудете се, бе. Виновни за катастрофите по пътищата са тези, които окрадоха парите за пътища. Идиоти на пътя винаги ще има, има и в другите държави.

Това ще е края на личната свобода. Оттук нататък всеки ще може да каже къде си ходил, кога, с колко километра си карал и т.н. Това, че системата е вече въведена в най-полицейската държава в света САЩ не ме изненадва, но дали искаме и тук да сме тотално преследвани?

Поредна сатанинска система която уврежда тотално автомобила и флората и фауната в него позволява постоянно следене и манипулиране на водача и автомобила. Прокарв се чрез подмяна в тялото на чиновници и тотален мозъчен контрол вкл и обемен над тези които трябва да подкрепят предложението...

Ami, az mislq, 4e trqbva da izmisqlt i nshto, za da ne trugvat kolite, ako ne si slojish kolana...

Четох някъде, че тази система доста отдавна (поне 7-8 години) я имало на модели SAAB и GM по поръчка ....а впоследствие като стандартно оборудване .

100 euro za GPS s GSM i shock datchik i GPS antena + montaj - nevuzmojno niska cena. pone 300 euro. Lujat.

Системата съществува отдавна в САЩ. За много нови коли е стандартно изпълнение. Идеята е, че ако някой катастрофира на безлюдно място или се нарани до степен да не може сам да се обади, автоматично да се изпрати сигнал до Бърза помощ. Има и опция това да стане само с натискане на един бутон. Устройството е GSM с предавател, а връзката е сателитна и е много полезна за райони където няма GSM покритие. Има широко приложение и за България би била полезна при катастрофи на малки провинциални пътища, които обикновено стават през нощта, когато е безлюдно, на планински пътища и т.н. Ограничението на скоростта на автомобилите едва ли ще е много ефикасно. Болшинството катастрофи със загинали стават по ред други причини. Колко хора загиват само в градовете от катастрофи. И в колко случая скоростта е била над 120-130 км/ч?!?! Основното е култура на каране, постоянен контрол и безцеремонност към нарушителите.

аз пък какво измислих,като прочетох за тази фантазия:понеже сега искат да въведат нови лични карти,които случайно се забавят и технически чипът в тях не е проблем да комуникира в обсег до 2 метра с друго устройство ,тогава ми се струва съвсем реално примерно интерпол да знае чичо гошо във всеки момент къде се вози и така с всеки който си носи личната карта и е в автомобил.ехааааа.но май няма да е само фантазия.а пък българина ще се вози със заглушителто сега и без това много използват GPS GSM заглушители и системата пак в България ще е неефективна за тези ,които си ``хвърчат`` по нашите ``пътища``

В САЩ вече има изградена подобна система, On Star. Работи безупречно.

Мисля, че 1 (21.08.2009 г. 18:15ч.) е напълно прав - просто да се намалят възможностите на колите да вдигат твърде високи скорости, след като не могат да се възпитат водачите да не си въобразяват, че на магистрала или - особено в населено място - може да се кара толкова бързо и да е безопасно! И готово! иначе много ми намирисва на поредната далавера - измислил някой си нещо, вложил средства за разработка, прокарал чрез лобиране и отчисления или поне обещания за отчисления от печалбата си на някой си евробюрократ, и - давай, народе, внедрявай, създавай още и още, безброй много, умни джаджи, които ни опасват с вредни полета, а каква точно ефективност имат за спасяване на водача изобщо не може да се прецени! По нашите пътища тази система е безмислена, защото като падне някой от мост на магистрала /както стана няколко пъти напоследък/, и като всички вътре станат на кюфте, каква полза, че някоя си джаджа ще писка и ще вика линейки?! Ако и джаджата оцелее при такъв удар, естествено /нямам представа, просто се опитвам да си представям ситуации/? Или като стане едно меле с няколко десетки коли в Германия, и всичките писнат в един глас, колко линейки ще полетят натам - нали всичко друго трябва да спре, за да се спасяват някакви си на шосето, а в това време хора, които могат да бъдат спасени, ще чакат, докато се разбере кой жив, кой умрял, и се доберат до началото на мелето... Не ми харесва тази история, не вярвам, че разходите ще са само толкова на кола, аз лично и толкова не съм съгласна да давам неизвестно за какво, и много мразя тъпи евробюрократи да ми налагат измислени правила и да ме принуждават да правя нещо, в което не съм убедена! И като знам как хубавичко ще я побългарят у нас ... изобщо да не се подписва такова нещо, никому не е нужно!

довършването на магистралата ще спаси повече хора от това.

По-голяма простотия не бях чувал. Като начало , бих посъвтвал германците да си ограничат скороста по магистралите , в смсл да не е кой с колко може. Щото след падане с 250 в пропаст надали ще им е нужна по - спешна помощ от катафалка.

Предлагам журналистът да посети курсове по ограмотяване, за да научи, че държавата Нидерландия на български се нарича ХОЛАНДИЯ!!!

Глобализъм, глобализъм, глобализъм! Това са новите системи за запазване живота на катастрофиралите. Гладни, алчни старчета, окопът ви чака и няма никакво значение дали е златен, мраморен или дървен.

Тотален контрол. Кой къде е - с колко кара и къде нощува ... биг брадър 99 епизод ........

На всяка истинска БГ дупка/а те са хиляди/ тази СМАРТ система ще праща вопли за помощ и ще се задръсти!

Франция, Малта и Обединеното кралство все още не са готови - високи разходи, ама ние сме готови да подпишем!!! Само не знам като научат, че съм катастрофирал дали въобще някой ще си мръдне пръста да тича да ме спасява или системата автоматично ще обещава на докторите докторите бакшиши...

Шефа дада 21 хил. евро за да е вътре в нещата с тези джаджи (даде ги като рушвети в европа ) сега ние ще ги правим в бг. е естествено че няма да работят ефективно но важно е че ще изкараме някой лев. И ако това нещо спаси живота на един човек аз публично ще се извиня. Просто скоро ше има тракер система в всяко возило и куките ше разбират дали приближаващата кола е на Сульо Пулев и дали дължи пари на държавата. Полицейщина ама нека да е за добро. За спецовете който не вярват на думите ми само ще цитирам: ZIGBee казва на полицая каква е колата която приближава дали е за спиране или не. Е тва го правя аз от две години и сега ще го внедрим...

Чудят се как да измислят ново изискване, за да може хората да си сменят колите отново и за да се закрепят малко продажбите на автомобили от ЕС, защото продажбите се сринаха, а китайците и корейците превят вече достатъчно качествени коли.

Не е ли по-лесно да се правят по-безопасни автомобили (задължително въвеждане на строги стандарти за активна и пасивна безопасност) и пътища (обезопасени критични отсечки) и въвеждане на строг полицейски контрол, а не камери за сплашване на гаргите?

хубава статия.

Ами най-лесно е да се върже по някакъв начин за въздушните възглавници, а сигурно и още неща могат да се измислят - инженерите са гяволи ;). Реално ако се въведе подобна система с GPS локализиране + GSM/SMS известяване може да се спасят някои пострадали хора, ама като знам организацията в БГ и как дори и в града като се обадиш бърза помощ идва понякога след часове, ако изобщо дойде - съмнявам се дали ще има някаква полза от цялата тая работа.

Наще бонаци са готови да подписват пак, а после сигурно ще плащаме глоби дето закъсняваме с реализацията на системата.

Понякога е много по-лесно да бъде въведена огромна система за контрол и безопасност отколкото да се премахнат причините за множество катастрофи които стават на едни и същи места и вече са заприличали на гробища от многобройните паметни знаци поставени там от роднините на загиналите.(например участъка от разклона за село Подслон до разширението на пътя за Нова Загора -няма и 3км а колко живота е отнел и трепе ли трепе)

ЗА КАКВО МИСЛИ ЕС ЗА ЖИВОТА НА ХОРАТА ИЛИ ЧЕ ЩЕ СПЕСТИ 26 млрд. ?

Много ми е интересно как автомобилът ми ще разбере, че е станала катастрофа и също каква е степента на увреждане на водача. Защото ако набия спирачки и се тресна в някой кашон на пътя - системата ще звъни ли на 112? Или пък ако някой ме хакне отзад, ама леко, без щети, пак ли ще тича линейката? Позволете ми да не се съглася, защото една такава система, която разсъждава толкова добре, би била базирана на изкуствен интелект, а него не го продават за 100 евро в кварталната аптека! То най-евтиният китайски GPS/GSM tracker, който има SOS функция, струва над 150 USD, та тази система ли ще струва 100 евро?! Че и той се управлява от човек, а автоматичната система си представям колко ще е ефективна...

Това добре, но защо от ЕК не помислият и за това да ограничат прозводителите на автомобили по отношение на максималната скорост, при положение че максималната разрешена скорост в ЕС (без няколко стотин километра магистрала в Германия)е 120-130км/ч кому са нужни коли развиващи 250+км/ч. доказано е че при катастрофа със скорост от на 100км/ч човешкото тяло трудно издържа на въздействащите му сили. Смятам, че по този начин ще спасят доста над 2500 човешки животи годишно е ЕС.

Барабар Петко с мъжете - ние още нямаме доказала се система 112, ча чак за автомобилна система ще я въвеждаме. Айде по-леко, а!?

Бъдещето днес

Системата работи успешно от много години в САЩ. А ако някой трябва да бъде следен ще го направят и по други начини. Дай сега да не ходим и по улиците, че някой може да тръгне след нас, да не говорим по телефона, че ни подслушват, да си изхвърлим GSM-ите, че и с тях се разбира къде сме и т.н. Параноята е лошо нещо.