Дизеловите газове убиват над 4500 души за година в Европа
Ново научно изследване разкрива, че дизеловите газове са отговорни за над 4500 случая на преждевременна смърт годишно в Европа.
Обратно в новинатаКоментари - Дизеловите газове убиват над 4500 души за година в Европа | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
xXx (нерегистриран)
Поредната порция опашати лъжи! Демек, оставете ГМО-храните, третото качество продукти за Източна Европа, Лигнитните въглища, гумите дето горят почти всеки ден в съседната маала и т.н. И я дайте да оправим дизелите?
Men (нерегистриран)
Така е пълни изроди са. Моята 20 годишна кола изобщо не замърсява!
478 (нерегистриран)
Затова бъдете европейци и инвестирайте в нов катализатор, вместо да "отпушвате" колата.
Stefan (нерегистриран)
А БЕ, ВИЕ ЕБАВАТЕ ЛИ СЕ? Я, някой да прочете заглавието и да си оправи грешката, това е направо нечувано!!! И това ми било медия!
Истината (нерегистриран)
Истината е, че съвременните дизелови коли имат толкова ниско ниво на замърсяване, че е смешно да се говори за замърсяване при тях. даже бензиновите замърсяват повече, но по друг начин. В България само около 10-15% от движещите се коли (не от регистрираните) са по-стари от 20 години, а около 40-45% за нови коли до 10 години.
Факт (нерегистриран)
Всъщност ни съветваш да купуваме "през ден" нов катализатор, за да има какво да крадат крадците на катализатори. Браво, явно си от тяхната мафия.
98 (нерегистриран)
Откога новите коли са на 10 години? И пропусна да напишеш, че 70% колите са с премахнати катализатори, тоест ЕВРО-0.
кофти (нерегистриран)
Дали ще гласуваш на всеки 4 години или ще купуваш катализатор, или ще плащаш заплати на милиционер, разлика няма и все ще плащаш.
Mитко Пешев (нерегистриран)
И аз така. МНОГО обичам НЕШУШАЧ, каращ ДЪРТ ДИЗЕЛЯК да ми протестира, за Пушенето на обществени места, колко било вредно
втддз (нерегистриран)
ми тва се е знаело винаги, ама хората не искат да го повярват, купуват си новите дизелови, тракащи трошки и се радват, че им е евтино.. ама тва го дишаме всички после. и да, стара бензинова кола е по-чиста от кой да е нов дизелов трошляк.
хаха (нерегистриран)
и никой, ама никой не прави изследване колко замърсяват самолетите, които летят ежедневно над главите ни... Щото керосина не е вода... Ще ви подскажа, че само 1 полет на голям лайнер замърсява въздуха, колкото автомобилите в средноголям град за ден.
и тигана (нерегистриран)
също може да убие.. кога ще ги спираме?
ами (нерегистриран)
те бензиновите миришат на теменушки
созе (нерегистриран)
не знам, как един самолет ще изгори толкова гориво, колкото автомобилите в един .. дори и малък град.
убиват на 4500 души (нерегистриран)
неграмотници, направете статия за всичките си неграмотни заглавия, ма!
Горд Европеец
Нафтата е най- мръсното въглеводородно гориво (ако не се смята мазута). Трябва да се забрани производството на леки автомобили на нафта. Изключително много окиси, сажди и смоли. А това, че има и други замърсители не означава, че нафтата не е сред тях.
Още (нерегистриран)
утре подавам молба до съда в Страсбург, за да осъдя големите компании, че ме тровят!
MM (нерегистриран)
Основни проблем на дизеловите двигатели, който ги различава от бензиновите са финните частици, които причиянват множество респираторни проблеми. Да не говорим, че понеже дизеловите двигатели са основно за бизнеса, камиони, автобуси и прочие, вероятно регулацията им започнала по-късно под корпоратвиния натиск от този на масовия бензинов автомобил. Както знаем у нас е голяма гъзария да си купиш 2.0+ литров двигател, така дизеларка да трака "убаво", ама да "арчи" по-малко, което нали пак си 10+ литра на сто извънградско щото големия двигател си лапа и тъй като панелнния тарикат няма пари за нови купува стари, сваля им де що има запушила се система за очистване, щото и те са си пара, шари 20 лв при технически преглед за почерпка и така...
03 (нерегистриран)
Дизеловите газове убиват ЗА 4500 души ПО година НА Европа. В началото на учебната година сме :))))
ами (нерегистриран)
единия от най-малките (от летище София излитат поне 40 на ден от този вид) е А 320. Резервоарът му събира 30 тона керосин. Не говоря за пристигналия в София А 380, но който лети над България (понеже обслужва дълги полети) и който събира 296 ТОНА керосин (които му стигат за полет - Лондон-Делхи примерно). Действително нямам представа дали примерно в Русе или Бургас се продават и горят по 300 тона гориво на ден....
Илиян (нерегистриран)
Това му се вика скрита реклама :) Бавно , но сигурно ДВГ си заминава и идват електромобилите :)
450 000 (нерегистриран)
...са жертвите от токов удар. Така че, хибриди .. тесли .. мани-бегай. Карайте си дизеларките... и ич да не ви е!
Факт (нерегистриран)
Не знаеш за какво става въпрос. Правили са експерименти и се оказало, че една цигара замърсява повече с ФПЧ в сравнение с работещ на празен ход съвременен дизелов двигател.
stan_posta@
Винаги ще се намерят "учени", които за малко плащане (не искат много - само да им платиш да отидат на конференция) ще ти докажат каквото искаш !
ФПЧ и МДН (нерегистриран)
Странно! В София през лятото замърсяването с фини прахови частици (ФПЧ) е около 70-80% от максимално допустимите норми (МДН), като около 1/4 от това замърсяване се дължи на колите, а около 2/3 на неизмитите улици. През зимата, в най-студените дни при замърсяване с ФПЧ над 6 пъти над МДН, делът на колите в това замърсяване е около половин процент.
Истината (нерегистриран)
Митът, че колите замърсявали много става все по-актуален, защото властите в много градове, не могат да се справят с организацията на движението и паркирането заради нарасналия брой коли. Като са некадърни да се справят с проблема, започват забраните, като за целта лъжат и мажат както са си свикнали. Сега ни лъжат за дизеловите коли, утре ще ни лъжат за бензиновите (разделяй и владей).
Alex (нерегистриран)
Е да де, но токът от някъде трябва да дойде. И ако идва от ТЕЦ, почвам да се съмнявам в екологичността им. Отделно колко е мръсно произшодстшото на акумулаторите.
До Илиан (нерегистриран)
Електрическите коли замърсяват повече от дизеловите и бензиновите, но замърсяването е изнесено извън градовете. Повече замърсяват заради самото им производство, както и за производството на ел. енергия, а после и за унищожаването на ел. коли, вкл. акумулаторите им.
Стъмистика, а не факти (нерегистриран)
Ясно е, замърсяването от дизеловите коли никого не убива. Тук явно става дума за някакви проценти - какъв е процента на замърсяване от дизеловите коли в някакво общо замърсяването, в което делът на дизеловите коли е пренебрежимо малък, примерно 1%, но като цяло замърсяването убива и така част от починалите (1%) се слагат към дизеловите коли, въпреки че не те са виновниците.
Илиян (нерегистриран)
Това което пишете говори само едно. Въобще не сте наясно :) Само един факт ще ви сервирам :) От 2025 Волво спират производство на автомобили с ДВГ. След тях са Рено , Пежо и Ситреон :) И като допълнение най-големият завод за батерии се строи от Мерцедес и скоро ще изкарат прототип на електроКамион ! Вие както искате си ги анализирайте тези факти !
Да бе (нерегистриран)
Даже и да се спрат от движение всички дизелови коли, тези починали уж заради дизеловите коли, пак ще си умират. Ясно е защо.
311 (нерегистриран)
Явно нищо не разбираш от двигатели и харчене.
Илиян (нерегистриран)
Когато се правят батерии за колите е опасно , но като се правят батерии на смартфони,смартуатч и други смарт не е опасно ;) Май си протиречиш :)
:-) (нерегистриран)
Ти ще си първият европеец, монтирал катализатор на дизелов автомобил. Браво на разбирачите като теб
Митко Пешев (нерегистриран)
Друго си е да имаш въображение. НЕПУШАЧО, каращ ДЪРТ ДИЗЕЛЯК
хахааааааа (нерегистриран)
Ти затова ли лапаш ауспуха на колата си
Глупости (нерегистриран)
Е това е най-глупавата статия която съм чел...стъкмистика отвсякъде. Без дизела няма транспорт, горивото е по-евтино и с по-висок КПД от бензина. Аман от платени глупости...
axa,.. (нерегистриран)
Kаквото и да говорят, да знаете, че става дума за пари!!! A газовете от керосина които бълват хиляди самолети на ден, а газовете от хилядите гигантски кораби по океани и морета, те не замърсяват ли, не умират ли хора и животни от тях???? Aла бала, хиените пак замислят дране с такси и данъци и затова измислиха "враг"!! бля, бля:..;)
ami,.. (нерегистриран)
да спрат самолетите и алчните хиени които измислиха тази глупост да ги качат на файтони бе!!
Факт (нерегистриран)
Колата ми е на 5000 км, купена чистак нова от магазина и е по ЕВРО 6 стандарта и още не са ми откраднали катализатора. За останалото позна - непушач съм и колата ми е дизелова. Всяка цигара, която ти изпушваш, замърсява повече отколкото моя нов дизелов автомобил, при това ти обикновено тровиш много повече околните, защото са по-близо до теб когато пушиш, отколкото при мен, шофираш повечето време извън населени места. Факт!
Демон (нерегистриран)
И днеска зарибиха биомасата ...
Като сме започнали... (нерегистриран)
Принципно и пешеходците замърсяват въздуха като вървят и вдигат ФПЧ във въздуха, т.е. и те имат дял в тази смъртност, примерно заради пешеходците умират по 5000 човека годишно в ЕС. Колоездачите също имат голям дял, защото замърсяват по същия начин, да кажем още 10000 човека. Да продължавам ли?
аха (нерегистриран)
Ти ако налапаш чучура на чешмата и пиеш без мярка чиста питейна вода пак ще умреш, така че, коментара да лапнеш ауспуха е смешно.
Ами преди да питаш риторични въп (нерегистриран)
... просто се поинтересувай и чети - всичко има вече в интернет. В Европа дизеловите автомобили (не само коли, но и камиони) са отговорни за 35% от фините прахови частици (това е различно за различните страни) - именно те са най-опасните за здравето. Затова и в страни, като БГ, където има много ТЕЦ и хора, които се греятна въглища този проблем е по-голям.
:) (нерегистриран)
Това като нашето влизане в Шенген..като стане пак ела -ще пием по едно за екологията. Ама нито ел.пренос, нито АЕЦ, нито рециклирането на батерии ще стане както си го представят Юнкер и сие.
AAA (нерегистриран)
А бензиновите не могат да ни убият така ли? Стига с тази пропаганда!!! Журналисти помислете малко преди да пишете глупости и да цитирате сляпо пропаганда.
ха-ха-ха-ха (нерегистриран)
35% е само там, където няма тецове и няма отопление с твърдо гориво през зимата и улиците се мият. Все неща, които ги няма в България. При това тези 35% от замърсяването в другите държави отговаря на 10-15% от максимално допустимите норми, но не и за България, където другите замърсители, различни от дизелите, замърсяват многократно повече и дизелите остават много малък процент в общото замърсяване, особено през зимата, като делът им е около половин процент.
ази (нерегистриран)
Голфаджиите пищят нещо тука ...на обидено. Ще им отнемат най-ценното, 20год гоуфче. Ще настане сейна трагедия, а тъкмо са му изрязали катализатора и сега върви супер чисто!
Реалист (нерегистриран)
Ти явно си от тези дето изрязват катализаторите от колите на хората или казано накратко, крадеш катализаторите им, та си много светнат по въпроса. Да, трагедия е за българина, когато някой като теб им открадне катализатора. От една страна хората искат чист въздух, от друга страна не могат да си позволят всяка седмица да им крадеш катализатора и те да си купуват нов.
... (нерегистриран)
Фолксваген са фашисти, но и най-смърдящия голф изпуска газове само когато двигателят му работи. Всеки трол отделя отровни газове постоянно, дори и да спи. Освен за троловъдството същото се отняся и за житотновъдството така, че бъдете вегани и не отглеждайте домашни животни.
НАЙ
Осъдиха на 3,5 г. затвор заради подкуп бившата здравна министърка на Румъния
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
Руски атаки срещу енергийна инфраструктура в 3 украински области. Ударени са 4 ТЕЦ-а
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
Руски атаки срещу енергийна инфраструктура в 3 украински области. Ударени са 4 ТЕЦ-а
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище
Асен Василев: Хората си дават сметка кое е важното - повишените доходи или измислените скандали