Да караш на инат: изводи от една анкета на Дир

Да се движим със скоростта на трафика, а не според капризите ни. Не може човек сам да решава кога ще бърза и кога ще кара бавно, за да прави напук на другите шофьори

Обратно в новината

Коментари - Да караш на инат: изводи от една анкета на Дир | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

прости хора - слаба държава. Има оба

Верни неща са написани... "Закона е врата у поле - кой е улав нека улази " - шопска поговорка.

У наше село,а то е на хвърлей от вашто, 1. скоростта се превишава от сульо и пульо, особено ако са тъпунгери до 25-30 години и карат що годе известна марка автомобил 2. Знака стоп се спазва от почти всички 3. Колани в повечето случаи се слагат, но не те са проблема, а превишената скорост 4. Да е...а и пешеходните пътеки- за какво ги рисуват като почти никой не спира пред тях, па и да блъснеш некой горе-доле в бг излиза е виновен блъснатия.

Значи пушенето в колата може? Е няма такъв цирк?

И какво излиза? Не било важно да стигнеш от точка А до точка Б, здрав и читав, независимо за колко време, а било важно да се "направиш" пред другите... МАН-ТА-ЛИ-ТЕТ!!!

Много примитивен коментар. Уж анализ на анкета с изводи за безопасността, но се е получило разсъждения на тема за манталитета на българите, разбира се, с извод, че, е, не са диваци, но определено непълноценни. В сравнение с канадските и другите западни водачи, разбира се. Наличието дори на 3% нарушители на някое правило веднага обявява това правило за тотално, напълно пренебрегвано и неспазвано. Да, има връзка между манталитета и безопасността, но ако не познаваш нито едното, нито другото, а особено ако подходиш с предубеждение - получава се нещо като статията. Хайде, трийте !

но са пропуснали да добавят, че на Запад никой нищо нямаше да спазва, ако не ги принуждаваха. Просто при нас нещата са изпуснати и трябва да се подходи много сериозно, за да се пооправят. Казано още по-просто в България всеки си мисли, че ще му се размине, независимо че не е съвсем така, а на Запад си мислят, че няма да им се размине, което също не е съвсем така.

Много слаб и видимо пристрастен коментар! Жалко, че се имате за журналисти!

Ако искате да се убивате взаимно по пътищата като не спазвате правилата, то така застрашавате не само вашия живот, но и този на другите участници в движението, както и пешеходците. Прекалено много хора се чувстват безсмъртни и безнаказани! Време е този манталитет да се промени!

Анкетите на дира пет пари не струват - участниците са най-вече от Савушкино... Явно добре плащат там!

Много от нещата могат да се променят ако КАТ стои на опасните места и регулира, а не да се крият по храстите където могат да те хванат в безобидно нарушение!!!

Държава, членка на ЕС, населена предимно с... човекоподобни, които мразят... себеподобните си, това ли е Бантустан?!?

ㅤ

Всеки път, когато някой "професор" се изкаже по въпросите за "малоумните ограничения", "излишните знаци", "новите коли" или други подобни глупости генерирани от едно- или най-много двуцифрен КИ на "личност" бъркаща демокрацията, правата и свободите с отговорностита, разума и безопасността, му предлагам да си вдигне импрегнираните от пот и пръдня гащи от удобния стол пред компютъра и да се занесе до АПИ. Нека кандидатства на работа там и ако евентуално го одобрят, после евентуално го задържат, след това евентуално се издигне до ръководна и/или експертна фигура, евентуално чак тогава да започне да прекроява наредби и знаци по "свой образ и подобие" сиреч интелект. Щото на теория всички "професори" по "пътни нАуки" и "теория на безопасната скорост с нов автомобил" са много силни пред клавиатурата, ама когато на пътя се сблъскат с някой по-ербап от тях и изведнъж обръщат другата страница. И както се казва "накрая, но не на последно място" ще кажа, че всички тези закони, ограничения и логистична организация на пътните елементи са ПРОЕКТИРАНИ от хора, които са УЧИЛИ за това, а не се изявяват като недосукали фейсбук-патриоти.

Абе почти си прав, ама не съвсем. Повечето пътни проекти са така замислени и изпълнени, че да се чудиш, кой идиот ги е мислил. Тъй че са прави хората да не са доволни.

На теория е така, ама на практика не е. Би трябвало в АПИ, или където и да се "коват" законите, да има мислещи хора, дето са учили за това, така е. Айде сега да ми кажете в Горубляне, на път за София, след светофара в центъра има още един. От това кръстовище вдясно се отива към Дружба, Практикер и т.н. Улицата, май се казва Павел Красов, няма значение. Та, на това кръстовище защо десния завой към Дружда е секциониран отделно? Така е от 80-те години на миналото хилядолетие. Продължаваме към София - След бензиностанцията В2 отдясно има нов светофар, откъдето надясно, под Цариградското се отива пак в Дружда или се включваш в Цариградското. ЗАЩО, когато правиха ремонта преди година-две, на светофара за десен завой не оставиха място за ДВЕ ленти??? Място има отдясно колкото искаш, а и отляво пешеходното островче може да е с 50 санта по-тясно. Направил си десния завой и пред теб има три ленти, от които 2 са за направо (според светофара) и една - за ляв завой. При положение че основния поток прави ляв завой, ЗАЩО двете няма 2 лени за наляво и една за направо... Драги Мишо, иска само да ти покажа, че по пътищата в БГ се правят мно-оого глупости. Това, разбира се не оправдава тия, дето не спазват закона, по никакъв начин!!! Ам не го спазват, 'щото никой не ги санкционира, на място. Позволената граница на алкохол в кръвта е 5 промила, нали. Според някой знае ли каква ще е реакцията ми, ако имам алкохол 0,40 или 0,51. Ама при 0,45 не съм нарушил закона, нали. Какво предлагам ли? Ами ниаква толерантност към шофьори, които са пили и после карат. Като преди - пил ли си - 8 часа не караш. Дали няма да е по-добре, а? Ама криво разбраната демокрация почва да се меси... И още нещо - коланите вършат чудесна работа, ама само при едно условие - само след катастрофа!!! Кое е по опасно - да карам без колан и да спазвам 50 км/час в града или да съм с колан и да карам с 80, при ограничение 50!? Ти кажи

Къде да ти сложа голям + Трябва да си опресня познанията по правилника за движение но навремето ми правеше впечатление че е много добре измислен. В момента ми прави неприятно впечатление че се вкарват доста двусмислени неща. Спазвайте правилника не е толкова трудно

"Позволената граница на алкохол в кръвта е 5 промила, нали"... Ако беше ПЕТ ПРОМИЛА, до сега жив човек да не е останал! Допустимата граница е 0.5%, (НУЛА ЦЯЛО И ПЕТ ПРОЦЕНТА), просто защото това е в границата на допустимата грешка, на старите дрегери, с които още борави КАТ... Рядкост е, някой да духне 0.0%, особено ако е ударил и една малка бозичка заедно със сутрешната мазна баничка...;-)

вижда се че изключително МНОГО ТАПАК е зад волана. спешно им вземете книжките! реалнотата дистанция за спиране от скорост 110 кмч е около 150 метра, идиоте прости! и само с добри гуми и ДОБЪР ШАФЬОР, се минават тея 150 метра! минимум 150 метра! вие не сте идиоти, вие сте абсолютни тапаци, глупаци, и т.н. уникално! добре, че няма да живея вечно! това щеше да е най-голямото наказание! да живееш вечно сред хора?!? що за тапанат би пожелал нещо такова, безумно? хахаахахах!!!:-)))))) тотални тапаци сте, ей!:-))))))

Абе, проблемът е най-вече, в това, че всякакви цървули скочиха от каруците в автомобили и се пръкнаха Сульовци и Пульовци, които не само не могат да управляват автомобил, а и много от тях са с купени книжки!... В тази ситуация, каквито и закони, правила и забрани да се налагат, ефект няма... А другия факт е, че залитането в посока, на непрекъснати рестрикции и прекомерните ограничения и тем подобни щуротии, в крайна сметка водят, до точно обратния ефект. Изобщо, царе сме да правим всичко възможно, за да ни е по-гадно! Прост пример: Ако в някоя "бяла държава", в някоя градинка се появи утъпкана пътека, защото хората са преценили, че оттам им е по-удобно да минават, от общината правят просто нова алея на това място... Докато у нас, ще се сложи телена ограда, надписи "ЗАБРАНЕНО ПРЕМИНАВАНЕТО", а и някой овластен гений, ще постави полицай зад храстите да дебне и да следи, да не се гази по тревата, налагайки глоби на нарушителите-престъпници... И те, така!

така добре написана статия! Искам само да добавя: в Шатите има два вида знак СТОП - единия е по-голям и регулира трафика на кръстовища без светофар, докато другия е по-малък и обикновено се слага пред зебра, или т.н. пешеходна пътека - той също е задължителен - трябва да се спира, при наличието на пешеходец, но не е задължително да се спира, АКО няма човек. Това са правила, като обикновено по-малкия знак СТОП не се спазва и в хрониките има често прегазени пешеходци точно на пешеходна пътека, обикновено там, където слизат от влак или метро, или където пешеходецът трябва да пресича на тъмно напр. и си мисли, че шофьорът е длъжен да спре, но....

Почти ги уцели - не е 0,5%, а ПРОМИЛА - т. е. 0,5 на хиляда. И не е само заради бозата границата - много лекарства могат да дадат грешен положителен резултат, защото "дрегера" измерва алкохола в издишания въздух, който само косвено показва алкохола в кръвта. Само кръвния тест е наистина точен, но няма как да се прави на място.

я вземи малко се образовай 1 промил [‰] = 0,1 процент [%]. Допустимата норма за съдържание на алкохол в кръвта на шофьора е 0,5 ‰ и това за дрегерите кога го сънува. почти в цяла европа са такива нормите.

В анкетата няма нищо напук на констатацията на МВР, че отнемането на предимство е сред водещите причини за катастрофи. Просто от 5 отнети предимства поне едно е катастрофа, а от 1000000 превишени скорости я се случи една, я не.

От 110 км/ч до 0 спираш 150 метра? Да не спираш като Фред Флинстоун с краката? За в града това е доста висока скорост, защото може да изскочи нещо и реално белята е готова. Обаче на Ботевградско шосе с 4 ленти ограничението да е 50 ?!?!?! Там какво ще ти изскочи изневиделица, което няма да видиш от далече и да намалиш от разумните 80 до 0 ?

аз ще Ви кажа. Точно на това хубаво четирилентово шосе проектантите и изпълнителите са наслагали едни безумни пешеходни пътеки (щото са по-евтини от пешеходните надлези) и на тях винаги може да изскочи някой.

Катастрофите и нарушенията ще намалеят чувствително, ако КАТ излезе от колите и тръгне пеш по различните кръстовища. Самото наличие на полицай дисциплинира. Друго предложение. По примера на Русия - видео регистратори във всяка кола. Поне наистина виновните да го отнесат, а не паричковците да се измъкват.

"Направил си десния завой и пред теб има три ленти, от които 2 са за направо (според светофара) и една - за ляв завой." Това поне го промениха, маркировката на платното вече е "2 ленти наляво, най-дясната направо". Но си адски прав за подобни недомислици. Пример - излизането от "Дружба" 2 към "Цариградско шосе". Минаваш под моста за летището (бул. "Брюксел" май се казва" и трябва да направиш ляв завой. Пътят е ЧЕТИРИлентов, като 3 от лентите са за направо и само най-лявата - за наляво. "Зеленото" за направо е 40 секунди, за наляво е 20 секунди. А потокът е в най-добрия случай 50/50. Значи за 20 коли (примерно) имаме 3 ленти и 40 секунди, за другите 20 коли имаме 1 лента и 20 секунди. На този светофар опашката за лев завой сутрин започва далеч преди ПРЕДИШНИЯ светофар... И какво направиха умниците от АПИ, дето са учили как се ръководи и регулира движението? Тъй като въпросната най-лява лента (единствената за лява завой) започваше на 20 метра преди светофара (побираха са 4 коли, моята е дълга 4,50 метра), преди 2-3 години решиха да правят ремонт. Викам си - ей, най-сетне има дойде акъла. Е да, ама не. Изкъртиха бордюра и направиха най-лявата лента да започва 40 метра преди светофара. Регулацията на движението си остана същата - 3 ленти с два пъти по-дълъг зелен сигнал за направо и 1 лента с 20 секунди зелено за наляво. А място за две ленти за ляв завой има. Дали най-левите две от наличните и да резнат малко от полянката и да направят пета лента - все тая, но можеШЕ да се направи това улеснение за шофьорите, вместо недомислицата с удължаването на най-лявата лента. Та относно спазването на закона - супер е и честно казано в 99% от случаите го спазвам. Но точно на това кръстовище доста често го нарушавам - правя ляв завой от съседната лента като много-много други колеги и дори автобуси от градския транспорт. А милата родна полиция сие направила хранилка малко по-нагоре (пред входа на "Фесто") и пише актове и фишове на такива дяволи. Вместо от самите тях да излезе предложение регулацията на това кръстовище да се промени. Бих казал - за брагото на всички.

Тези, които са учили за пътна безопасност в ТУ - из страната не бих казал, че първо - са учили при най-подходящите специалисти а второ - това, което са научили не значи, че знаят какво представлява и как да го прилагат. Като виждам председателя на комисията по безопасност в Парламента ми става ясно какво се учи... Трябва да се започне с психологическа оценка на кандидата за шофьор, да премине обучение по безопасност по време на курса, което като време да е равно на практическото обучение. Нека целта на знаците е да те предупреждават, а не толкова да те ограничават - колкото повече ограничения и забрани има, толкова повече те няма да се спазват. Нека да не се дават книжки на хора, които са социопати и не отговарят на психологическата оценка. Автомобилът е само машина, която се управлява от човек - сам по себе си автомобилът не извършва нарушения или катастрофи, хората които го управляват са главната причина за това. Нека за купени книжки да има строг затвор и конфискация - независимо от собствеността на автомобила и собственикът носи отговорност за това имущество.

Дисциплината на шофьорите е само малка част от проблема.. ето и други: - лош асфалт; - лоша маркировка; - лоша организация на пътя; - стари коли; - липса за ограничение за минимална скорост; - липса на камери;(контрол) - подкупни полицаи; - даващи подкупи шофьори; Дисциплината на щофьорите е капка в морето.. повечето караме супер напрегнати, само защото знаем колко зле е положението..

За изнервените шофьори и безумните им решения фактор са и лошите пътища, и липсата на контрол. А да не споменаваме, че доста от тях карат с купени книжки. Все постижения на псевдо- държавата...

ㅤ

Уважаеми "професори" между двата ми коментара, ТОЧНО ТОВА ми беше мисълта. Пишете едно и също кой колко бил недоволен и кой колко бил некадърен. И аз ТОЧНО ТОВА ви посъветвах - кандидатствайте на работа в АПИ за да покажете Вие колко сте кадърни. Аз съм доволен от ограниченията. Не съм доволен, че не се пазват заради изтъркани клишета.

Интересно ми е как като пътищата са толкова зле всички превишават ограниченията

Има един проблем със стоповете и паркиралите автомобили. На много места като спреш на B2 и не виждаш нищо в посоката, заради която си спрял и щеш не щеш се примъкваш напред, докато стигнеш до видимост, което понякога означава, че предницата ти стърчи половин метър в кръстовището. На междуградски пътища на места това се получава заради неподдържана растителност около пътя.

Пич, не можеш да сравняваш на общо основание Лада от 1970г с каквото и да е съвременно. Баща ми ако не беше колана щеше да си счупи носа, защото натисна спирачката на моя автомобил по същия начин като на Лада-та. Друго, защо на Ал. Малинов има отделна секция за ляв завой, след като ако се спазва, задръстването ще е 3 пъти по-дълго. Никой не мисли с главата си (горната) нито в КАТ, нито в АПИ, нито в общината. BUS лентите дето първо ги разчертаха, после ги замазаха отгоре с нетрайна боя сега BUS ленти ли са (отделени са с жълта боя от другите), или са нормални - не можеш да разбереш, ако не си обърнал внимание на знака преди тях. А двусмислията, които създават. Ето ти само два примера - светофара в Горубляне под моста с Цариградско в посока жк.Дружба. Три ленти, по светофар средна и дясна са маркирани и светят за направо, лява за наляво. По маркировка (която трябва да си медиум да разбереш кой пласт боя върху кой е) средна лента и лява лента са за ляв завой, дясна лента за направо. По знак е същото като по маркировка. Друг пример, околовръстното посока от Горубляне към Бояна, светофара пред Технополис. По светофар и знак, дясната лента е за направо и надясно, по маркировка е само за надясно. Лявата лента по светофар и знак е за направо, по маркировка е за направо и наляво. Как се кара там, а, виждал ли си? За ограничения на скоростта въобще не ми се коментира, защото ограничението важи за всички типове МПС - от мотор през автомобил, SUV и автобус до камион. Това ограничение няма как да е едновременно адекватно за всичките МПС. Едното е 200кг, другото е 20 тона, невъзможно е да е адекватно за всички едновременно. В Германия като няма ограничение на магистралите като тук ли се трепят? Ше ти кажа, не, не се трепят като тук, но има контрол, който тук липсва. Това, което ни липсва тук не е закон, а наказания и неотменимост на наказанията. Като знаеш, че при 80% от случаите като сгафиш ще те хванат и ще си платиш, дали ще караш така, че да плащаш много пари и да ти вземат книжката или колата...

Пропуснали сте и главната причина - КАТ, които се занимават с всичко, друго освен да изпълняват задълженията си да осигуряват движение. Докато не се разформирова тази рекетьорска служба, така ще е.

Пропуснали сте и главната причина - КАТ, които се занимават с всичко, друго освен да изпълняват задълженията си да осигуряват движение. Докато не се разформирова тази рекетьорска служба, така ще е.

Пропуснали сте и главната причина - КАТ, които се занимават с всичко, друго освен да изпълняват задълженията си да осигуряват движение. Докато не се разформирова тази рекетьорска служба, така ще е.

Пропуснали сте и главната причина - КАТ, които се занимават с всичко, друго освен да изпълняват задълженията си да осигуряват движение. Докато не се разформирова тази рекетьорска служба, така ще е.

Ще ви дам два примера разбирайте го както искате, първия е свързан с мой роднина който се прибра за 1 месец от САЩ , след 6 годишно отсъствие и му дадох моята кола за да има с какво да се придвижва , обръщам внимание че аз съм ходил там няколко пъти и шофирането както знаете не е за удоволствие а просто нямаш избор , всеки шофира и спазването на правилата се следи изкъсо. Та да се върна моя роднина обади ми се още първия ден към обяд , беше тръгнал от един столичен квартал към друг, каза че след като направил 2-3 завоя по уличките отбил за да може малко да си почине както се изрази ( по - скоро да осъзнае какво му се случва) а думите по-натам бяха , всеки се е изнервил завира се с колата си толкова близо че имам усещането че ще ме удари и т.н. Знаете ли какво го посъветвах казах му карай малко из квартала и ще забележиш, че в България не се кара по правила а на усет т.е. има малка уличка и по широка която я пресича извод широката е с предимство ( говоря за не урегулираните кръстовища в кварталите) така се кара тук по същия начин ако не виждаш коли при знак стоп извод : преминаваш иначе този от зад ще те удари. Втория пример е за две сестри пак от друга страна дойдоха на гости на приятел от Надежда , е той ги взел от летището с кола както повелява добрата българска традиция и ги транспортирал до надежда , резултата : двете момичета пищяли през цялото време до Надежда . Извода е че ние много мислим върху правилата за движение и ги превръщаме във футболен мач, т.е. всеки разбира и знае, а всъщност те не са нещо неясно или което ние си интерпретираме както ни е угодно : 1. скоростта е за спазване , тези които казват че ограниченията са безумни искам да ги питам някога катастрофирали ли са имат ли представа какво се случва в един автомобил който спира от никаквите 60 км. до нула забивайки се в друг предмет вътре в купето всичко хвърчи във всякакви посоки а шофьора ако не е с колан си размазва лицето във волана на автомобила. Колеги това не е електронна игра а реална ситуация в която можете да се обезобразите при съвсем ниска скорост. 2. Постоянното хитреене на колеги които изпреварват колоната за да се шмугнат защото карат по-скоро произведени ламарини в които губят представа за това че са на пътя а не в симулатор на F1, спрете си возилото и застанете на банкета усетете реално какво се случва когато покрай вас премине автомобил с дори минимална скорост и ще разберете че ламарината се движи еднакво без значение колко нова и стара е и еднакво убива и се мачка. 3. Камерите - трябва да ви има и да не са оказани и закона да не позволява да се избягват глобите , това не е наша работа , но този който го прави носи по-голяма отговорност дори от шофьорите , защото в момента в който има оставена и минимална вратичка да се избегне плащане на глоба , веднага си казваме "това е оставено за онези с парите които сега ще карат и няма да си плащат глобите , я да видим как става АХА ето го начина" и законодателя става реален убиец на пътя предизвиквайки индиректно много ПТП. КАК НЕ СЕ РАЗБРА В ТАЗИ МАЛКА ДЪРЖАВА ЧЕ ЗАКОНИТЕ ТРЯБВА ДА СА ЯСНИ И ПРОСТИ , И ЧЕ ТРЯБВА ДА СЕ СПАЗВАТ.

Всеки селски цървул скочи в таратайка и започна да се смята едва ли не за нещо велико. Но пак си остава абсолютно същия цървул. Колата не е за всекиго. По цял свят стремежът е да слезеш от колата и да ползваш по-икономичен друг вид транспорт. Само у нас се смята за някакъв вид престиж да ходиш с 20-годишна бракма до съседната улица за хляб. А че се замърсява планетата - на кой селски дебил му пука?

... не бях чел толкова дебилни мение, като твоето ... САЩ са ЕДИНСТВЕНАТА страна в света с такава система за регулиране на кръстовища. Но не са страната с НАЙ-МАЛКО ПТП на глава от населението. В Швейцария важат европейските (както и Булгаристан) правила за движение - а има далеч по-малко ПТП от Щатите. Не какви точно са законите, а ОСИГУРЯВАНЕТО на тяхното спазване е ключът към проблема. Всичко друго е - отишъл бай Ганьо на екскурзия в Сингапур и хоп, дай да въведен и ние видеонаблюдение навсякъде - да, ама ако няма кой да те санкционира за СПИРАНЕ, (да не говорим за паркиране) на знака с Хикса ... кел файда и от видео наблюдение и от жив полицай до всеки знак - пак всеки ще си прави каквото иска - просто такава е човешката природа - наймалкото съпротивление.

ми колко? 60? да ти припомня че един човешки труп е дебел само 0.5 метра. Та с твоите само 60 метра ще минеш през 120 трупа докато спреш. Спирачния път се увеличава логаритмично от скоростта, не е линейно. От 40 спираш за 5-6 метра, което са 2-3 дължини на колата. И в уж въображаемия, но у нас изключително реален и постоянен случай да ти поднесе 1 или повече колела спирачния път изчезва и се появява пързалка или въртележка - според случая. Нещо такова увира ли ти дървената чутура? А увира ли ти, че човешкия мозък няма нищо, ама нищо общо с механизмите? Като караш със 150 40 минути и тази скорост започва да ти се струва нормална. Но, уви, ламарината не мисли и нещата не й се струват, ами са в абсолютно директна и постоянна връзка с реалността. Каквото и да ти се струва на теб всеки 10км/ч отгоре са нещо съвсем друго за реалността. 60км/ч е ограничение за място - завой или пресечка - в тази скорост може да караш съвсем спокойно, да реагираш не на гръбначен мозък а преценено и правилно. Гръбначните реакции правят пързалките и въртележките и убиват хора.

първо си върни парите, които си платил на учителя си по математика за трети клас. След това върни и свидетелството си за управление на МПС, защото е забранено за неграмотни.