Първи полет на китайски пътнически самолет (снимки)

Големият китайски пътнически самолет С919 извърши първия си изпитателен полет. Машината беше близо час и половина във въздуха на височина 3000 метра.

Обратно в новината

Коментари - Първи полет на китайски пътнически самолет (снимки) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

От как Мао им каза- Каква велика нация сме след като неможем и картоф да изпратим в космоса , напреднаха китайците и не само картоф пратиха в космоса. Друг е въпроса че този самолет по ми прилича на Боинг но нейсе :) !

Kоито иска да патува! Aз - в никакaв случаи!!!

Те са страхотно мотивирани и в индивидуален и в общностен план. Първо, всеки просперирал получава шанс да се измъкне от оризищата, където би работил в общия случай. Второ, завистта е в поносими норми и междуличностната конкурнеция е феърплей!

е държава с причудливо политическо ръководство: комунизъм+капитализъм. Очевидно теорията за конвергенцията на Збигнев Бжежински се оказва вярна. Ще доживеем времето Китай да изпревари САЩ в икономическо, технологично, научно отношение и да стане No.1 в света.

Ясно е! За теб БУКВАР!

С какъв GSM си?

хахахах а българите сте за посмешиште хахахаааа ЕДИН ДОМАТ НЕМОЖЕТЕ ДА ПРОИЗВЕДЕТЕ!

И ние можем да построим подобен самолет, обаче не ни достигат стари щайги от зарзават.

булгарски !!!! а не като теб!... :-)

Китай изпревари по размер на икономиката САЩ.Освен това държи САЩ за "топките" с облигации и ги разпродва когато си поиска .Между другото това направи вече и Русия, че и съюзника на САЩ - Белия която разпродаде токсичкни американски активи за 1,3 тлрн.д. 2016г.

това са чужди технологии и чужд KOHTPOл !!!

МЧИ НЕ СИ ЛИ ЧЕЛ НА САЙТА НА ОНН . КИТАЙ ОТ 2007 Г Е ПЪРВА ИКОНОМИЧЕСКА СИЛА С БРУТЕН ПРОДУКТ 38 ТРИЛИОНА ДОЛАРЕС . ЗА СРАВНЕНИЕ НА КРАВАРСКИТЕ ЩАТИ Е УЖ 18 ТРИЛИОНА ..... АМА ЕДВА ЛИ .

Браво на Китай, а на старите пушки от Боинг и Еърбъс май започва да им пари под краката. Перспективата да загубят китайския пазар изглежда съвсем реална. Но има и малко въпроси: Доколко е надежден този самолет, колко му е експлоатационния живот, колко струва поддръжката, колко харчи? Ако тези характеристики се доближават до тези на старите производители, те има от какво да се притесняват.

Всичко опира до матрияла! Обществените отношения и политическата система може да дадат само възможност на хората да развият потенциала си, но не може да го заместят! Никой няма да направи нищо вместо тях при която и да е система! Същата система ако я приложат в арабска държава или пък дори в България, същото ли ще е?

от както в БГ почнаха да внасят краставици от Еквадор съм загубил надежда...... Китайците самуети правят тц,тц,тц...

Ти на това ли казваш "малко въпроси"?!? :)) Не знам колко често летиш, но само едно си помисли - би ли се качил на китайски самолет? Аз може би бих, ама след 20 години и ако имат милиони полети без инцидент...

Всъщност повече прилича на Еърбъс 320, особено отзад

"Как ще ги стигнем китайците, че и задминем дори?"

Най-интересното в статията е че режимът в Китай е наречен комунистически!

Бих прибавил и праз от Албания,за стотинки.Направо обидно ми стана.

Приличал на "Боинг" и на "Ербус". Ми на какво да прилича. Развитието на гражданската авиация е достигнало до някаква оптимална форма на самолета в момента. Естествено е да се ползват най-добрите форми и постижения за проекта. Като паралелепипед ли да го направят ? Важното е да е надежден и да им върши работа. Само адмирации за постижението.

valentor

Питай чичко гугъл и той ще каже истината : от къде кой какъв МОЗЪК е налял в това творение чайнесто.Казва за предимно САЩ, Франс и тук там чайнестото

Корпуса и електрониката иди дойди...Но виж двигателите, двигателите какви са? Това ми е интересно на мен.

Да бе,къде е този комунизъм в Китай че не го виждам ?!? Те докато строяха комунизъм без да искат построиха такъв капитализъм, че чак САЩ притесняват... Също като капитализма на Англия,Швеция и Германия - и те градиха градиха капитализъм, а пък постигнаха такъв социализъм какъвто ние така и не успяхме за 40г. Обаче тихо! Не им казвайте,че много се страхуват като чуят "социализъм" или "комунизъм" !!! Абе накъде върви света не знам...

ВЕЧЕ! Трябваше да добавиш вече на края. ЕДИН ДОМАТ НЕМОЖЕТЕ ДА ПРОИЗВЕДЕТЕ ВЕЧЕ!

Икономиката на Кирай е все още около 60-65% от тази на САЩ и около 75% от тази на ЕС. Поне цифрите така казват. А ти откъде черпиш тази информация ?

и тях ще почнат да правят. А дотогава нищо не им пречи да купуват от чужди - не са под санкции. Американците също нямат скрупули да купуват Ролс Роис.

Абе и двигателите могат да ги докарат в някаква степен, но има възли и компоненти, за производството на които се искат технологии и опит - примерно лопатките, лагери на турбините и още едно две неща, които с реверсивен инженеринг няма как да ги докараш до характеристиките на произвежданите от Ролс Ройс да речем...

кога ще ги стигнем КИТАЙЦИТЕ поне 0.000001%

С американски двигатели е

С лош матрял кат тебе - никога.

А ти какво можеш да произведеш?

Много прав си. Но китайското правителство може да задължи местните авиокомпаний да купуват този самолет. Както по време на кризата в някой провинции задължаваха хората да си купуват цигари да не фалира фабриката.

АКО РАБОТИМ КОЛКОТО КИТАЙЦИТЕ ЩЕ СЕ ОПРАВИМ,А КАК ЩЕ МУ ВИКАМЕ НА СТРОЯ НЯМА НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ.

Ами ей ти земята, ей ти мотиката - произвеждай. някой ти е виновен, че си некадърен и мързелив ли?

КАТО СИ СПОМНЯ КАК ПРОХОЖДАХА ,ЕЛИТ,НЕО,МИДЕА И ДР КИТАЙСКИ НОВИ ПРОИЗВОДСТВА ПЪРВИТЕ 2-3000 ПОЛЕТА НЕКА СИ ГИ ТЕСТВАТ СЪС СОБСТВЕН МАТЕРИАЛ;)

Много хора на Запад продължават да гледат с пренебрежение на Китай, като на страна, произвеждаща евтини и чупещи се детски играчки и евтина и нискокачествена електроника. Плюс евтина работна ръка за западните мултинационални компании... Това наистина беше така през 90-те години на миналия век, но постепенно китайците натрупаха огромно ноу-хау и в много области започнаха да настигат и даже да изпреварват западните фирми. В електрониката в момента Китай е доста по-напред от Европа - и като обем, и като качество, и даже като иновации! В сектора на телекомуникациите Huawei се превърна в най-голямата и успешна фирма и буквално уби западните си конкуренти! По принцип на китайците им липсва иновативност. Но са много добри да подхванат някаква идея в зародиш и бързо да я реализират.

И какво от това ,американските ракети са с руски двигатели ,в наше време всеки ползва най доброто оборудване.

Производителността на труда се определя от автоматизацията, роботизацията и новите технологии. Иначе дори да съберем цело село, заедно с циганите и да маат с лопатите и кирките по 15 часа пак нема да стигнат производителността на един съвременен ескаватор.

какъв двуполюсен модел в пътническите самолети :) къде ги слагате французите и бразилците и руснаците :) . не я разбирам тази мания да се списват статий в полза на китайците , особено където са на светлинни години от утвърдени производители...

Китайците купиха патента от Airbus това е точно копие на А320

Сигурен съм, че китайците ще направят един относително сносен самолет. Аз лично обаче винаги ще предпочитам да летя на Еърбас, понеже за мене те са Нашите.

монополите изживяват края си

Ами и първият руският МС-21 е готов и започва изпитания с американски двигател,но и руските двигатели са готови и те ще бъдат за втория самолет!Просто не мога да проумея как се получи това съвпадение-руския и китайския самолети готови по едно и също време.Не вярвам в такива случайности!

Никой не гледа с пренебрежение на Китай - това са си твои лични предубеждения.

това е малко сравнение на круши с ябълки. Американците ползват руски не зашото не могат да направят тяхни а защото двигателите са евтини, Китай ползват американски двигатели защото не могат да направят тяхни, поне засега

Абе то затова целия свят е пълен с китайски емигранти щото гледам са се "оправили" там в Китай...

Но такива огромни средства са хвърлили в R&D, че рано или късно няма как да не постигнат резултат. Дори във военната сфера - вече декларираха че 24те Су-35 са последните бойни самолети които купуват зад граница.

ама са не само в китайските ресторанти, но и в най-престижните западни университети.