Референдумът за смяна на името на Черноморец е неуспешен
Референдумът за смяна на името на град Черноморец на Св. Никола се оказа неуспешен, тъй като не стигнаха нужните гласове. Гласували са под 50% от хората в града
Обратно в новинатаКоментари - Референдумът за смяна на името на Черноморец е неуспешен | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Влюбена (нерегистриран)
Кога ли Милена Табакова ще обяви брака си за безуспешен? Тодор Табаков пръска пари за любовници, а тя горката се примирява. С фалшивите бракове е така.
Майнатаун (нерегистриран)
Стига с тази мода да се сменят имена на населени места и местности. Голяма работа, че някои имена били от турски или преди не знам си колко години е имало еди какво си име. Като знам как чиновниците кръщават улиците - цял квартал с китки или дървета, си представям и какви олигофренски имена ще сложат на местностите. При наличие на интернет и хиляди статии и сайтове за всяко населено място/местност/забележителност...тепърва да се сменят имена е абсурдно
в моето сърце (нерегистриран)
и барак обама да го кръстят, това населено място си остава черниморец- сантимент от детството, с леко кривналата табела на разклона, окото, сцените от оркестър без име пред здравната служба, и великият ескимо за 25 ст....:)
щях да забравя, (нерегистриран)
кеят, на който странно но тодор колев имаше концерт с цигулката си в 11 сутринта, старият кораб на пясъка, модерния за времето си р-т бряст,евиния плаж където гледахме да зърнем някой чифт филии и киното в центъра в което столовете са почти равни и за първи път гледах имало едно време в америка и полицаят от бевърли хилс...м/у другото пиците в гофретените тавички и сега се продават на същото място- 30 г. по- късно:)
Черноморец Бургас (нерегистриран)
Кукерите и те не са наясно какво точно искат.Пък не искаха да са към Созопол,пък град да станели...Преди 60 години са били 30 души село,сега рИфИрендуми правят...
Това не са българи! (нерегистриран)
"Свети Никола"вече е друговерец!В черноморец няма българи!Няма и да има!
аз (нерегистриран)
Българите най обичат да мрънкат. Дадат ли им възможност да си изразят мнението, си стоят пред шльокавицата и салатата. Защо ли. Ами защото отнемеш ли им мрънкането, лягат и умират, лишени от смисъла на живота си.
Пич (нерегистриран)
Болезнено прав си, пич! Подкрепям те напълно!
дядо Кольо (нерегистриран)
В БГ един селски референдум не можем да направим, а говорим,особено политиците,големи работи. А тези които сега живеят в Черноморец явно родителите им не са живяли в Св.Никола. Там не беше ли яхтата на Доган! кой може да открадне мощите на св.Никола и Св.Стефан освен някой друговерец-фундаменталист ил някой англичанини- те така са свикнали да влачат откъдето минат поне от 500г. Забелязвам че тези които се именуват с 2-3 числа или яу-ба-мър.....са тролове на хонорар.
Damjan.Babavidin.1920@gmail.com
Един народ си има история, традиции, култура, религия. Всичко да загърбим и да ставаме американци или вурстове. На соросоидите много им пречи българското православие, ако ставаше дума за католически светец да речем свети Валентин щяха да благоволят референдума.
Пич (нерегистриран)
Българина е "ритуален", а не "православен" християнин - почита само празниците, в които не се работи и се яде и пие до пръсване (Коледа, Великден)... Знае колко ястия се сервират на трапезата, но не знае една молитва; може да боядисва яйца и да пече козунаци, но да дари лев за храм могат само бабите и... олигарсите... Е, чат-пат държи по някоя свещ, обикновенно на сватби и погребения, ама докато свеща гори си мисли пак за трапезата... Сори, ама 45-години безверие ни дойде дюшеш...
ohh (нерегистриран)
по думичката соросоид се познава - ти си червен боклук...следователно няма никакво значение какво пишеш-тъпо ще е...или вредно...или 15-15
Червен (нерегистриран)
Боклук,твоя цвят какъв е?
300 (нерегистриран)
А най-българско е последното изречение от материала...
Damjan.Babavidin.1920@gmail.com
Към 451-а години селището се казвало Свети Никола, след това от БКП е преименувано в Черноморец за 63 години. Мисля че основната причина е религиозна, името е на наш православен светец. Редно е да се върне истинското име Свети Никола, все пак сме православни и трябва да се подкрепя религията.
pastoral (нерегистриран)
на разкрачените им дай ценности, за да ги осквернят.
АЙ СТИГА ПРОСТОТИЯ (нерегистриран)
ne si padam po religii,vse pak sme mai v 21 vek,stiga prosstotii i DA ЗАВРЪЩАТЕ МИНАЛИ ВЕКОВЕ
Умен (нерегистриран)
Ако можеше да осъзнаеш колко си прост... щеше сам да се унищожиш... с особена жестокост!
Пич (нерегистриран)
Колкото Михайловград цъфна и върза като стана Монтана, толкоз и село Черноморец ще прокопса повече, като се кръсти на светия... От хората и тяхната лошотия и простотия (говоря по принцип) идва всичко, а не от името на населеното място... Който е пътувал в чужбина знае, че населени места и дори улици не са преименувани с векове, а у нас - на всеки три дена... И кво?!
интересно (нерегистриран)
интересно е някой сам да си се кръсти пич
Пич (нерегистриран)
Защо, теб кой те кръсти "интересно?" Мама и тате ли?
pastoral (нерегистриран)
от каква гледна точка ти е интересно кой как се кръщава? питам. не може ли вече?
Някой
Няма комунизъм в името на Черноморец ,но наистина както си решат жителите му .Само да не е за по лошо като го прекръстят на Свети Никола нали от там изчезнаха мощите на светеца.
СТЕФАНО (нерегистриран)
ДО SAN-ИМА-ИМА.МНОГО ГИ "ОБИЧАМ МИЛИТЕ 15/15".И ТИ АКО СИ ЖИВЯЛ ПО ТЯХНО ВРЕМЕ, И ТИ ЩЕШЕ ДА МИСЛИШ КАТО МЕН!!!
pastoral (нерегистриран)
вижте, господине. и аз съм живял под техен ботуш, но под вашите мъжки роклички не ми е много по-добре. една еволюция е време за развитие, а не за сляпо унищожение. какво повече дадохте за образованието и развитието на тези, от онези? или ще започнете да ми изреждате недостатъците им, за да се издигнете в очите на слепите. аз ви гледам от всички страни. можеш да ми вярваш.
91 (нерегистриран)
За референдума, само да попитам, а шоколадовите бонбони "Черноморец", и тях ли ще ги прекръстят на "Св. Никола"?
pastoral (нерегистриран)
честно, не разбирам какъв комунизъм може да се крие в име като черноморец. просто е невъзможно смяната на името (в тоя конкретен случай) да доведе до някакво чудо. но, щом народа ще си решава - справедливо е да се приеме решението му.
The Final Decision (нерегистриран)
...... В Черноморец гласуват дали да се смени името на Св. Никола.............. ! Sveti Hasan (rob na Sultana!) !
СТЕФАНО (нерегистриран)
ВАРНА ДА СТАНЕ:СТАЛИН.ШУМЕН ДА СТАНЕ:КОЛАРОВГРАД.ВРЪХ МУСАЛА ДА СТАНЕ:СТАЛИН.И ТАКА КОМУНИЗМА СЕ ЗАВРЪЩА,НЕ СПЕТЕ СПОКОЙНО ДЕЦА!!!!
san (нерегистриран)
какво общо има комунизма? Що за промит мозък
ла тулуп (нерегистриран)
Просто на човека не са му сменяли грамофонната плоча от 25 години...
УКАЗ 1315 от 9.07.1975 г. за на (нерегистриран)
Правомощието на президента на Република България да "наименува обекти с национално значение и населени места" е уредено изрично в чл. 98, т. 13 от Конституцията. Няма съмнение, че правно и логически в това правомощие се включва и преименуването (промяната в наименованието) на вече наименувани обекти. Правомощията на президента са изброени в Конституцията въз основа на принципа на изричното възлагане. Недопустимо е ограничаването със закон или референдум на конституционно установените правомощия.
Lucky expat (нерегистриран)
Браво, а дали случайно сте забелязал/-а, че КРБ беше промененна през 1991? Само питам, защото виждам, че искате да покажете юридически познания :))). Да нямате диплома по Право от бургаскя плаж, пардон, университет?
ursus (нерегистриран)
аз пък покрай приемането на нова КРБ през 1991 не съм забелязал кога са променили старата
bbbbbb (нерегистриран)
ей 21 век е .. какви светии какви богове ви гонят.. що за малоумие
жертва на комунизма (нерегистриран)
Всички имена, наложени от кървавите комунистически палачи, трябва да бъдат премахнати! Господ да пази България от комунисти и русофили!
Real One (нерегистриран)
И с какво точно те малтретира комунизма? Че майка ти и баща ти бяха комунисти ли и са те пошляпвали, когато не ходиш на училище.
... (нерегистриран)
Господ да ни пази от озлобени истерици, като теб :)
stan_posta@
А къде е комунистическото начало в "Черноморец", че да го сменят ? Неведоми са пътищата общинарски ...
Ами (нерегистриран)
били били набожни хорицата. Щом искат нека си го сменят
LeGrandTulup
Ако го прекръстят, ще трябва да добавят и едно "Юг" в името. А на другото село Свети Никола, което е също на морето, до Каварна да добавят "Север".
Lucky expat (нерегистриран)
Хахахаа, всичко Мара втасала, сега само името да му сменят на това село и край, всичко ще им е наред :))) а дали някой пресметна колко пари от бюджета ще отидат за смяна на документи, табели, карти и т.н. ?
като (нерегистриран)
имат пари и време да си сменят документите... ..само да не объркат и предварително платили летуващи, реклами...
Ценител (нерегистриран)
Гласувайте за "Свети никола", а Черноморец си е селище в Русия!
СТЕФАНО (нерегистриран)
ЕДНО ВРЕМЕ ИМАХ, ЕДИН УЧИТЕЛ В ГР.ДЕВИН ПО МАТЕМАТИКА, ДЕЦАТА МУ СЕ КАЗВАХА:ЛЕНИН И СТАЛИН! ДА ТОЧНО ТАКА.НО КОМЕНТАР!!
Възродителен (нерегистриран)
Троян да го кръстят Баба Гуси,Варна Метрополитен Кирил ,а Ямбол-Воленгарадой
Гого (нерегистриран)
Колко ли трябва да е прост човек,за да гласува за"Свети Никола"?Кукери,опомнете се!Това е сантимент за малкото хора родени през четиридесетте години.Младежите като цяло са против.Резултатът е предизвестен и всички знаят какъв е той.Дори Румбето!!!
еййй (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Оо (нерегистриран)
Да ти се връща стократно!
Коя е съдийка- мъдийка? (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
"Български пощи" (нерегистриран)
Това писмо е до адвокатин хаджи Генчо, опълчил се Срещу прокоратурата, спасил на Делянчо враговете Виновната сложителка, Тодорка Тодорова е У ВОЛ НЕ НА !
Айде стига с тъпотиите (нерегистриран)
радикалите не знаят умора - като лудите. Защо не кръстят селото Свети дух или Преизподня, или някаква подобна дивотия? Или Свети Цветанов? Страната се дави в простотия, реакционните приумици станаха визитна картичка за принадлежност към една неестественна демокрация. Забравя се, (е има и друга България, която има право да предяви искане за ново име - Червеният октомври или Пролетарий. Църковните приумици дават право за такова искане.
Бахх (нерегистриран)
"През седмицата при обир от храма бяха взети две ковчежета с мощи на Свети Никола и Свети Стефан" - ооо! Това е силен журналистически аргумент за преименуването! Или пък против? Важното е, че се вписва в темата. Нали? Или пък ... А?
Синьор Дон Амичи (нерегистриран)
Много свестни коментари прочетох тоя път. С изключение на кекето, на когото коментара, освен че не е по темата е нелепо прикачен. Наверно му плащат за това на парче. Понеже няма какво да прибавя, ви поздравлявам с песента "С тая песен те прегръщам". Ако не сте срещали скоро нещо перфектно, то тогава си струва да чуете едновременно перфектна мелодия и перфектен текст. Ама то самото заглавие подсказва това. Въпреки опитите ми, освен с размяна на коментари, да си разменяма и шеги и сполучливи анекдоти, до сега само няколко коментатори ми отговориха със същото. Нима смятате, че това е лоша идея, та не я подкрепяте. Нищо не ни пречи, освен писачи, да имаме и други "слабости". Хайде и хев а найс дей.
Колебая се (нерегистриран)
Дали да ви почерпя с евтини бонбони-кръц "Черноморец", или може би с лимонови резенки?
кекеке (нерегистриран)
Аз искам Москва да се преименува на Свети Путин Фашизоидник.
тъпаци (нерегистриран)
абе вие напълно сте се побъркали какво общо има черноморец к путин
magit@abv.bg
А аз пък нещо не мога да разбера. Защо референдума е само на местно ниво и това конституционно ли е? Въпроса ми е , защото имам опасения, че по този начин могат много градове да си сменят имената само на местно ниво и по точно визирам градовете населени с турци
ИМА (нерегистриран)
има закон за местното самоуправление и администръция.. прочети правомощията на ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ
magit@abv.bg
Мерси. Ще прочета
А бе (нерегистриран)
Това "администрЪция" с референдум ли стана или без? Щотооо ...
да бе (нерегистриран)
глупости са за теб и Дира да го маркирате е смешно...това е старото име на града и ако за вас такива неща са глупости за много хора не са
brigante (нерегистриран)
харчене на пари за тъпотии... много знаете дали е светец или не пфффффффф свят човек няма... всички сме грешни! покровители на това - покровители на онова?! пшшшшш! а и името черноморец си е супер аман от светии, то зат'ва сме на тоя хал... к'о се пра'ите на вярващи бе бахти неверниците смотани сте, тъпи лицемери! църква там няма да построят, но палати и хотели може, нали... алчни двуличници!
я (нерегистриран)
спри се
magit@abv.bg
Много правилно и истински си го е казал
brigante (нерегистриран)
к'во да се спирам, то само простотии в тая дупка заблатена, наречена бг ... като преименуваха мичурин на царево и к'во? к'во му е царевското? кой цар? к'ъв цар от приказките няк'ъв ли? пффффф! божееее!!! к'во му беше на мичурин, бре? к'во му е сега на черноморец? к'во готино си звучи! свети еди кой си хаххахаха стига сте подражавали на тъпите американци, които привидно вярват!!! опорочавате само! та кои сте вие та да давате светини? божееееее!
Ъхъ (нерегистриран)
Не споделям идеята постоянно да е преименуват градове, улици и т.н. Тези неща не носят нищо освен да объркват хората, нямат никакъв практически смисъл. А Черноморец си е хубава благозвучна българска дума.
да но се промени (нерегистриран)
Що е след 1944 няма какво да говирм Свети Никола ..аз съм за ще има блогословение за това
brigante (нерегистриран)
ше има таратанци... аман от глуповати човешки небивалици... богатото ви въображение ше има:) да сте прости, никой няма ви помогне:) чакайте на светиите тогава:)
Мангосуто Бутелезе (нерегистриран)
Българска, нали? Като Черноморец от Одеса. Сигурно него бесарабски българи са създали?!?
е свети Никола (нерегистриран)
хубаво име
LeGrandTulup
Ще бъде глупаво да се преименува по следните според мен причини: - Черноморец си е хубаво име; - излишни разходи по смяната на името; - Свети Никола - вече си има такова село близо до Каварна (преди курорта Русалка); - залитането по религиозните "ценности" след избухването на демокрацията през 1989-та ми се струва най-малкото лицемерно. - по надолу някой беше дал чудесен пример с курорта до Варна. Преди беше Дружба - кратко, ясно и лесно за изговаряне. При това няма нищо лошо в дружбата, напротив. Обаче сега е Свети Свети Константин и Елена. Пришки да ти излязат на езика докато го кажеш. Пак светии, пак религиозни чудесии, все едно живеем в XIV век.
Да! (нерегистриран)
Да не говорим болниците какви светии са, какво чудо. Ще кажеш, че мнго духовен народ, а той по-скоро суеверен и прост. Много опошляващо е да се развяват духовни знамена при такава бездуховност, лицемерие е вярната дума.
защо (нерегистриран)
Защо няма болница Св. Петьр?
brigante (нерегистриран)
абсолютно си прав/а!
случайно прочетох (нерегистриран)
Трябваше още 1990г да се възстановят, с едно решение на парламента, старите имена на улици, градове и села и да се сложи край на комунистическите извращения.
Бургас (нерегистриран)
"10 сгради в центъра"
Бургас (нерегистриран)
София дори не заслужава да се преименува Пхенян 2 ... голямата гордост на България...10 сгради в музея,добре че ги построи комунизмЪ,а и 10-на музея плюс 4-5 хотела...толкова изкуствено живеете там,честно.
... (нерегистриран)
що не вземеш да станеш брат на вятъра.
ЗА ИМЕТО НЕЗНАМ (нерегистриран)
НО ПРЕДИ МЕСЕЦ БЯХ ТАМ И ТРЯБВА ДА ВИ КАЖА ЧЕ ВСИЧКИ УЛИЦИ И УЛИЧКИ СА С НОВ АСФАЛТ И МАРКИРОВКА. ПОВТАРЯМ- ВСИЧКИ- ОТ РАЗКЛОНА, ДО ОКОТО И НАВСЯКЪДЕ! ...УНИКАЛНО РАЗТРОПАН КМЕТ!
:))) (нерегистриран)
Поредната българска глупост- като "Свети Константин и Елена" вместо "Дружба"!Дълго за изговаряне и изписване, разходи по промяна на документи, надписи и много други неудобства.
swot (нерегистриран)
Днес сте много плахи с мрънкането... Хайде раздвижете се, де! :)
свети мюмюн (нерегистриран)
а софия кога ще я преименуваме
Мангосуто Бутелезе (нерегистриран)
Ако хунвейбините/червените кхмери успеете да ни избутате в Евразия (съюза на Русия, Турция и Китай, евентуално и Иран), предполагам че тоя път няма много да се церемоните да преименувате София. Не знам на кое име сте се спрели - и руснаците, и турците никога не са давали име на града, така че ще трябва да измисляте тепърва такова. Може да се допитате доо персите или китайците. 1944г. ще ни се струва като светла дата с това, което сте ни замислили там.
НАЙ
Борис Бонев обяви края на Симеоновския лифт
Загиналият при катастрофата с Кирил Петков е професионален шофьор
Голямо задръстване и човешки останки на пътя след катастрофа на един от изходите на София
"Сова Харис": ГЕРБ е лидер с 26,6%, интрига за второто място между ПП-ДБ, "Възраждане" и ДПС
Путин: Москва засега няма намерение да превзема град Харков (видео)
Путин: Москва засега няма намерение да превзема град Харков (видео)
"Сова Харис": ГЕРБ е лидер с 26,6%, интрига за второто място между ПП-ДБ, "Възраждане" и ДПС
Загиналият при катастрофата с Кирил Петков е професионален шофьор
Борис Бонев обяви края на Симеоновския лифт
НСО след катастрофата с Петков: Съболезнования за загиналия, въздържайте се от спекулации