Челен сблъсък между два товарни влака край София, има загинали (снимки)
Ранени са петима души, единият тежко, издирват се други двама
Обратно в новинатаКоментари - Челен сблъсък между два товарни влака край София, има загинали (снимки) | Днес.dir.bg
Коментари
Много е жалко, че има загинали и пострадали хора! Другото все ще се оправи, но хората няма как да се върнат. След като знаят какво е положението в системите за сигурност, ами карайте по-бавно, за да спрете когато видиш че иде влак отпред! Този жесток инцидент някакси показва и състоянието в държавата - катастрофално! Кой има вина ли, ами не знам някой да няма вина....всички, и аз и ти също!
Имаше една стара “естрадна” песен …:Колко пъти ,колко пъти , един ли , сто ли ?! ……. Закривай това БДЖ , то не бяха катастрофи,експлозии , пожари , уникални закъснения , аварии , проблеми ….мотриси , студени вагони , в които вали дъжд и сняг , то не бяха смени в ръководството , кой не се извървя там . Продайте го на някоя голяма чуждестранна фирма с огромен опит в железниците и да се приключва страданието .
В частните държави е така ! Или си собственик или си собственост !
се движи по държавните релси, бре. Затова ли фалирахме БДЖ. За да може да я приватизираме и използваме за частни нещица. Имало взрив, е как няма да има като се карат все неща които са за 404. Бързали са яко от частният превозвач, то това е ясно. Кат знам нашето БДЖ колко е мудно, не ми се верва да са надвишили 60 км/ч.
Г-н частна влакова композиция, А ти в ролята си на частно лице, пътуваш ли с частен автомобил по държавни пътища? Или и те трябва да са само за ползване от държавни автомобили?
Откровено казано линейки, пожарни, полиция, облществен превоз и снабдяване следва да използват отделни пътища, частниците да си се ръгат, бият и задръстват където си поискат
Влакът се движи по релси. Релисте и цялата инфра е изградена от бабите и дядовците ни. За да може да се ползва от всички като евтина и надеждна алтернатива за предвижване. За съжаление такива като теб с "частното" разбиране откраднаха всичко и го издоиха на макс, без да влагат и капка "пати" в него. затова и си толкова отворен и сменяш темата.
Г-н явно не си качвал на влак, На бабите и дадовците ти им е платено за труда. Или греша? От там нанатък пътят е държавен и всеки по един или друг начин си плаща за ползването. Не на бабите и дядовците ти. За съжаление такива като теб, с "държавното" разбиране, още не са разбрали, че всяка търговска услуга трябва сама да си заработва парите, иначе отива на частична или пълна издръжка на данъкоплатеца, без никой да го пита дали иска.
Г-н за да разбереш, Точно такъв въпрос очаквах, очаквах и да видя кой не разполага с техническа грамотност да си намери отговроа му сам. Тарифата за ползване на жп инфраструктурата е обявена на сайта на НКЖИ. Дали цените са ниски, как се контролира плащането... Ако е организирано зле, за това не е виновен частният. А не се ли запита поне мъничко как е уреден транзитът на пътници и стоки от чужди държави? Да не би сърбите да прекачват пътниците и да преточват нафтата и сярната киселина от сръбски цистерни в български, за да може успоредните релси да се ползват само от свои? Откъде ви намират такива?
Според мен си е чисто човешка грешка. Дали на машинистите от държавната компания, дали на машинистите от ПИМК - това ще се изяснява.
бъркаш влаковете с колите. Влакът се движи по релси и се ръководи от диспечер и стрелочник на всяка гара. Нямаш волан да завиеш у лево или у десно.
"Влакът на БДЖ е тръгнал на червен семафор, твърди частният превозвач." Това няма как да го знаят, само плюят по другите.
И пак 20 патрулки с прасета, които ни ги храним - за какъв чеп са там толкова обикновени куки не е ясно, ама да се водят 'на щат' мръсните пагони.
Този сблъсък е предвеснник на друг ГЕРБ-БСП
Над 14 години НКЖИ е ограбвано от фирмите на пеевски и герб, Не минава седмица без някакъв инцидент заради лоша инфраструктура, а всъщото време в НКЖИ се изсипват милиарди левове за проекти, които се печелят от фирми на герб и пеевски и резултатът е почти никакъв! Онзи ден европрокуратурата обвини представителя на консорциума ПЛОБУР, който трябва да изпълни точно системи за сигнализация и сигурност от Пловдив до Бургас, че е откраднал 180 милиона лева от проекта! Става дума за тотев от джи пи груп, бившия шеф на НКЖИ папукчийски - подписал договора въпреки лъжите в документите с които е спечелен и белелиев, собственик на мармет - фирма от консорциума! Та НКЖИ се ограбва, затова се случват инциденти, затова хората не искат да работят там. Докато грабежът не спре и докато ни управляват герб и пеевски чрез прокситъе, работата няма да стъане, ако ще и тръмп да сложите за директор на НКЖИ!
Въпреки че подробности не се посочват, по всяка вероятност става въпрос за проекта от 2019 г., който бе спечелен от консорциум „Плобур“, в който влизат „Джи Пи Груп“ АД, „Мармет“ АД, „Бомбардие Транспортейшън Итали“ АД и „Бомбардие Транспортейшън Полска“ ООД. В този период генерален директор на НКЖИ е Красимир Папукчийски. Той оглавяваше предприятието в периода февруари 2017 – януари 2022 г. За какво става въпрос? Според разследването законните представители на фирмите, съставили консорциума, са подали невярна информация в НКЖИ, за да получат неправомерно евросредствата. По-специално, те са декларирали, че една от компаниите има предишен опит в глобалните системи за мобилна комуникация в железопътния транспорт (ГСМР) и в бъдещата железопътна мобилна комуникационна система , което им позволява да спечелят търга. Въпреки това, въз основа на доказателствата, е установено, че нито една от четирите компании няма необходимия опит. Става ясно, че бившият генерален директор на НКЖИ е подписал договора и е разрешил плащанията, въпреки че е знаел, че подадената информация е невярна.“
то за всичко са виНОВНИ Борисов и Пеевски. Нищо, че Борисов от сумати години не е е на власт. Той така си краде, задочно. Сульа и пульо се изредиха да управляват. БДЖ се разпада, на никой ну му пука. Да не говорим, че вече навсякъде работят пълни олигофрени, дето си земат само заплатите и ден да мине друг да дойде и да се пенсионират. нЕ И КРАЖБИ САМО. ПЪЛЕН НЕПРОФИСИОНАЛИЗЪМ. То така става, като всички работят само за едно изчегъртване.
Съболезнования на роднините на загиналите и бързо възстановяване на пострадалите. Тази система е за затваряне.
стига да влезете в някоя ЖП гара в дълбоката провинция или в помещение на сред полето на стрлочници или кантонери и да Ви стане ясно, че там са 50 години миналия век пълна мизерия
Как така ще се сблъскат, нали има диспечъри? Кой е пуснал частния влак да си пътува и то в отсрещната линия? Какъв е товара? Да не би да има някакви чужди сметки? Нещо много въпроси изникнаха, дали въобще ще ни дадат отговори...
на стрелочника му се обаждат пусни нашият да мине първи. Стрелочника е 100 % знаел, че в това време има друг влак по същото трасе. Но е преценил, че единият (частник) може да мине по - бързо и да се разминат. Но уви не са излезли семтките. Пуснали са частният влак, той яко е набримчил скоростта за да може да мине пръв и да се размине на следващата гара, ама его на един миг им е трябвало.
Вече и децата от детските градини знаят за къде пътуват българските товарни влакове.
С естествен интелект това се случваше веднъж на 5 години. С компютри ставаше даже по-рядко. С европейски изисквания става 5 пъти годишно. Хай да видим с изкуствен интелект от Европа.
Г-н Напредък, Може ли да напомните кои са тези 5 случая от последната една година? Според статистиката катастрофи с жертви след 2000 има през 2003, 2008, 2010, 2014, 2016 и сега - 2025. Средно една на 5 години. А във времената на естествения интелект - 1962, 1969, 1970, 1972, 1976, 1979, 1982, 1985, 1986, 1988, 1989, 1992, 1992 (пак) или 13 броя между 1960 и 2000, средно веднъж на 3 години. Само едно не е ясно - с какъв мотив така лъжеш?
И като я сравни, ще стане ясно, че катастрофите са горе-долу еднакви и преди, и след 1989 - просто нямаме толкова влакове и активни линии. Но г-н Напредък по-горе си говори глупости, факт е това.
Г-н Че Ге, Защо все аз трябва да ви търся информацията за това или онова и да я сравнявам? Особено след като хванах Напредък в лъжа, рискът да ме изпращате за зелен хайвер е голям. Да не би да сте технически неграмотни и затова да не можете да предоставите информация сами? Много съжалявам, но ако имаш някакви претенции, ще трябва да ги разясниш. Топката е при теб. Да не вземе да се окаже така, че и интензивността днес е по-голяма, било то и благодарение на транзитен трафик. Тук имай предвид, че влак с 15 вагона и влак с 3, даже и само локомотив, носят еднакъв риск от катастрофа като в статията.
ама защо и ние тук трябва да разбираме за това. Шест машиниста са потърпевши, ти ми извашдаш статистика. Знаеш ли от 681 г. досега колко неща са се променили "технически" ,"частно" и "държавно" през това време. Ако не статистически се погледни в огедалото и с линийка си измери височината на челото и разстоянието между очите в инчове. Може и да само да си откриеш каквоти е.
България осъжда остро терористичния акт на "Хамас" и застава категорично зад Израел. Турският президент Реджеп Тайип Ердоган заяви днес, че кюрдските бойци в Сирия или ще свалят оръжие, или "ще бъдат погребани", ... https://static.dir.bg/uploads/images/2023/10/15/2611386/orig.jpg?_=1697369412
Стари влакове и електроника, при червен светофар влака трябва да блокира и да не може да се задвижи
на Транспоръта Гроздан Караджов Има такъв народ От 1990 до 1995 г. работи във фондация "Отворено общество" - София, където последователно заема длъжностите "програмен координатор", "главен секретар" и "програмен директор". УДРИ ВОВА ТАА МАЧКА НЕ Э НАЩА Неговата макя да Эба
Всекидневни товари за Украйна. Да бяха се взривили, майната им, щом отново сме на грешната страна с нацистите.
До колкото разбирам машинистите от БДЖ са тръгнали на червено и са платили с живота си!
О Боже, семафор се казва сигналното устройство на ЖП. Плюс частника няма място на държавните релси - да си построи релси и да си вози.
ко следва.... оставки на жп номенклатура, зам министри, трас министри и тн до Путин......
Пиронков ли си,Гвоздейков ли си...3 часа до морето Герб е радост
Който управлява стрелките или който се грижи за изправността им е вероятният виновник.
С приложението гоогле мапс може да споделиш положението си. Толкова ли е сложно машинистите да си предават положението ще се виждат по цялото трасе. БДЖ толкова ли са тъпи?
Добре де тия влакове нямат ли тракери така че двамата машинисти да се виждат много много много преди колизията.
Къде ти, айде софтуер, дето да следи за евентуални колизии ще ти натрака някой студент за ден-два, ама при тия дългове на БДЖ кой ще плаща дузина левове на локомотив на месец за сим карта?
Частните железопътни превозвачи да се вдижат по частните жп мрежи и проблемът е решен.
Уж щяха правят терактове срещу авиокомпании,пък подкараха влаковете. Не могат да различат самолет от влак.
И това при положение, че я се движат десет влака по България, я не?
Върви на разпадане в таа кочина. Няма ред и дисциплина = няма спокойствие, има анархия, има смърт. Виновните за това положение: 1. Буци 2. Прасето
България си се превърна в чиста кочина. Кочината, в която се съсипаха всички български заводи,се съсипа енергетиката,част от АЕЦ Козлудуй,съсипа се БДЖ и влаковете се палят,катастрофират,бутат ги,нямаме ни една свестна магистрала,пътищата са осеяни с ровове,в които не само,че си трошим колите,но и губим животите,кочината,в която масово работещото население работи и изкарва пари,колкото да оцелява,докато работодателите живеят,като царе и имат всичко,яхти,хотели,палати,лимузини и спортни коли,любовници,преяждат по ресторантите и т.н... Но въпреки това цените на всичко са в космоса,ние все едно живеем в лукс,цените на жилищата и той разпаднали се са по високи от тези в най развитите държави,цените на автомобилите,на храната,на техниката,всичко ни е лукс... Милиарди в банките от депозите на крадците,перачите и робовладелците,институциите ,като МВР и Прокуратура пък работят в услуга на мафията,затова и оправия няма да има... И тоя случай ще е с поредните загинали,ще обвинят машинистите или някой клошар и ще замажат очите на народа,че всичко е наред в БДЖ,което отдавна е съсипано...
Генералния директор на НКЖИ да си ходи, всяка седмица инциденти. Отмениха конкурса за да остане, ама не става човека за тази работа.
Железницата на всяка една държава е олицетворение на самата държава и индикатор за нейното състояние> Никъде по света не съществува просперираща държава със скапана железница, както и това, че никъде по света не съществува просперираща железница, чиято държава е пропаднала като нашата. 35 години на яката "свобода и демокрация" в условията на див капитализъм ни доведоха до "завидното" първо място в Европа, а и не само, по смъртност, по корумпираност, по изключително скапана здравна и образувателни системи, по най-бързо намаляващо и застаряващо население и още и още... Стоим на студено и тъмно, но подаряваме ток на Покрайна, както и оръжие и боеприпаси. Съсипана е енергетиката ни, от износител на ток №1 на Балканите по времето на гадният социализъм, от няколко години сме нетен вносител на ток и цената му яко расте. Съсипано е животновъдството и селското стопанство и все не можем дори и само да се изхранваме. А по времето на гадният социализъм, при над 9 000 000 население се самоизхранвахме и изнасяхме продукция за още 3-4 държави като България. Съсипаха леката,средната, и тежката промишленост. Нямаме никаква металургия вече... Общо взето всичко е леш. Най-голямо развитие търпят циганизацията, чалганизацията и опростачването на едни цел народ. Е, как да има стабилна и сигурна железница, а...? Вива усраине !!!! Вива кокаине !!!! Българите - кучИта ги яли....
И как са навлезли един срещу друг, кой ги е пуснал така ?!
Е толкова мръсна, очевидно не е мита с години ! Вътре сигурно е същия кенеф ! И Путин ли е виновен за това, кажете бе, третополови !
Къде видя мръсна линейка пък ти ?! Снимана е през храсталаци, тая твоя "мърсотия" върху нея са нефокусираните изображения на по-близките храсти!
Че пак комунистите или Путин са виновни ! Първите - че не са направили релси и локомотиви, дето да изкарат 1000 години.
Тази "дъвка" вече е издъвката.. Не ви ли писна на всяка тема, коментарът (не го казвам за Вас, а попринцип за повечето коментиращи) да е за Путин и комунизма...?
Ало, Предполагам, троле руски, Всъщност отново използваш инцидент, с който Путин очевидно няма нищо общо, за да внушиш впечатлението, че Путин бил обвиняван за щяло и за нещяло. Разбирам да беше за пръв път, обаче това го правите редовно. И нямаш капка срам. Трол!
Третополов, нали все Путин ви виновен за всичките ви злини в държавата бе ! Или ще е той, или комунистите ! Нали 35 години сте демокрация ? Какво направихте - всичко на скрап, тук-тяме някое цехче работи на ишлеме, няма армия, няма промишленост, няма селско стопанство. А - имате гей-паради, няма що. Нямаш особени поводи за гордост - никой не ти ебава жалката държавичка васал на САЩ. Аре сега ми кажи "чемодан, вокзал" - нали това пеете, когато ви кажат неприятните истини !
Ало, Аре бе, троле руски, Първо "третополов" може да викаш на майка си. Мен не си ме виждал, за да знаеш какъв съм. Можеш само тролски предположения да правиш. Всеки ден и за всичко е "виновен" Путин според вас, за да внушите на хората, че е обвиняван за щяло и нещяло. Но в действителност далеч не е така. За 35 години на скрап отиде неефективното комунистическо производство, предимно предприятия, които без държавни помощи биха фалирали за много кратко време. Ти знаеш ли, че първият български персонален компютър е копие на Епъл 2, излиза на пазара 3 години по-късно от оригинала и цената му е 2 пъти по-висока? Тайванците също го копират и цената му е два пъти по-ниска. Същото важи в голяма степен за втория, третия и т.н. български персонални компютрим като последните са произведен с 5-10 пъти повече брак. Няма на света такъв завод, който не е фалирал. Освен това, сега имаме и икономика, и земеделие. И по-важното - далеч по-ефективни са и могат да се самоиздържат. Който не може, бързо фалира и го замества друг, по-добър. Днешният цех произвежда колкото едно време произвеждаше цял завод. Обаче на вас такива познания не са ви инсталирали и ги държат в тайна. Защото си трол!
В БДЖ продължават по един и същ начин да "работят". Няма дисциплина, няма професионалисти, няма желание за качество, поне малко от малко. Железниците тотално се разпаднаха. Стават само за приют за бездомни...
Откога има частни влакове? Кой намаза дебело от държавната/нашата филия? Кой са тези ПИМС?
Хохохо май сте проспали бая неща от модерната икономическа история на България. Този вид неграмостност е основна причина за тресавището, което представлява България. Тъп народ, ама се и обижда.
Абе, Хаховец, Освен дето всички разбраха, че няма радост, щастие и смях в живота ти, та затова постоянно пишеш "Хаха", "Хохо" и "Хихи", ражбраха, че ти заливаш с кафява субстанция винаги, когато си отвориш устата. Несполучливият ти сексуален живот и постоянно наболяващия задник, са те накарали всичко кафяво вече да отделяш през устата. И колкото и да пишеш "Хаха", това не е смях и радост, а болка на злобар, които гние и вие.
Резултата от демокрация, членство в ес и нато. По времето на бай тошо е построена цялата жп мрежа, каквато я знаем днес. Кажете за 36 години демокрация и ес, колко нови ж.п. линии са построени и пуснати в експлоатация
Правете разлика между оператор на железния път - НКЖИ, който управлява цялото движение по линиите, и подвижен състав - БДЖ и превозвачи като ПИМК на дпс. Някой е насочил двата влака един срещу друг, това е операторът на железния път, т.е НКЖИ. Този инцидент за пореден път показва, че не се инвестира в системи за сигурност и сигнализация на железния път.