Коментари - Гърция влага €4 млрд. в ЖП-проект с България | dnes.dir.bg
назад

Гърция влага €4 млрд. в ЖП-проект с България

Гърция подготвя проект за изграждане на железопътна връзка на пристанища Солун, Кавала и Александруполис с българските на Черно море и Дунав.

Обратно в новината

Коментари - Гърция влага €4 млрд. в ЖП-проект с България | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

"Тимео данаос ет дона ферентес" - Боя се от гърците, дори когато поднасят дарове( латинска поговорка). Бъдете сигурни, че 99% от печалбата ще отива за гърците, а един процент - за подкупи на наши чиновници.

Ами къде другаде.Трябва да има разделение ,от нас територията , за тях печалбата.Ама едно не нещо ме безпокой, те /гърците/нали са в дълбока криза ,та откъде ще вземат средства , освен , ако това не е някакъв балон да приберат паричките, а ние да плащаме.Няма да ни е първи път

""... Гърция е задължена единствено да предостави свободен икономически излаз на България на Бяло море с чл. 48 от Ньойския договор, което свое задължение тя напълно погазва." Уики

Браво на гърците. Дано стане, но и те като нас скъсани, от къде? Влагали, от къде бе съседи налагайте си парцалите? Не ставайте смешни? Има други хора за тази работа. Те не са гърци.

оставо гробарските малоумници да го прекарат през тунела под Шипка!!!

Ж.П. линията в участъка между Бургас и Варна е уязвима при обстрел от кораби в морето.

"""В началото на 50-те години на миналия век, у нас се пристъпва към изграждането на т. нар. Черноморска железница - проект за жп линия свързваща двата ни най-големи черноморски града Варна и Бургас. Транспортният проект е бил замислен като част от стратегическа жп магистрала, започваща от далечния Одески военен окръг и достигаща до българо-турската граница.До онзи момент в тази посока има изградено трасе единствено между гара Юнак, Варненско и село Старо Оряхово, а единствената и до днес жп връзка между двата черноморски центъра минава през Карнобат (8-ма линия) и после по 3-та главна линия до Синдел и Варна, което доста удължава маршрута. Началото на 50-те години на XX век е време на тотално противопоставяне между Източния блок и Запада, светът е бил на прага на нова война. Целта на военно-стратегическият обект е да се осигури по бързо придвижване от Северна в Южна България на дошлите да помогнат съветски войски при евентуален военен конфликт с Турция. Определеният маршрут на линията е Долно Езерово (Бургас) - Долен чифлик ( Варна), като продължение на Юнак - Старо Оряхово и с перспективата крайморската жп магистрала да се продължи към Елхово и Хасково

""""....Обектът се реализира при абсолютна секретност под наименование Обект А. Строи се докъм средата на 50-те години, когато в следствие промяна в политическата обстановка в световен мащаб, строителството е преустановено, изградените съоръжения са изоставени. А трасето на линията е било почти готово. Били са реализирани повече от половината от землените работи, а изкуствените съоръжения са били почти завършени. Остава недокопан и 5 километров тунел под Източния дял на Стара планина. Южният му портал е излизал при село Кошарица, където са били прокопани малко над 700 метра. От север е прокопан до с. Приселци (Несебърско), което се намира на самата граница между Бургаска и Варненска област. Там са били завършени почти 2,5 км, а навремето местното ТКЗС е отглеждало гъби в него,останали недопрокопани към 2 км.Конкретните причини за спирането на завършената на половина вече т. нар. Черноморска железница не са известни и до днес. Може би ще научим повече, ако един ден се разсекретят в пълнота руските военни архиви по въпроса . Смята се, че с разведряването на международната обстановка, последвала след смъртта на Сталин, обекти с подобно военно-стратегическо предназначение се оказват вече никому ненужни. При появилите се нови условия правителството счита за безмислено да продължи изграждането на съоръжението само за граждански цели, тъй като според икономическите разчети строежът се оказва нерентабилен, а транспорта между двата града се осъществявал по море и по шосе и нямало нужда от трети начин. Днес могат да се видят останки от незавършената жп линия. Ясно си личат още дигите по полето покрай селата Тънково, Кошарица и Каблешково. Мостовете по деретата също седят. Старият и затворен от десетилетия тунел в района на несебърските села Приселци и Кошарица си стои още там. Входът му е зазидан, но има пролука да влезе човек. В него, обитатели са влечуги, прилепи и земноводни. От време на време там се събират и наркомани.

не бой ся ва! сега антилерията стреля до 70 км. !! и точно до 10 м.!

"От север е прокопан до с. Приселци (Несебърско), което се намира на самата граница между Бургаска и Варненска област. " :D

Сарказма ти остана неразбран за мнозина. :)

Такива жп и удобни автотранспортни връзки много сериозно конкурират пренатоварените Босфор и Дарданели. В един момент дори могат да ги обезсмислят стратегически. Това е замислено отдавна и от европейските страни и от Русия, но така и не са успели да се разберат за контрола на трасето Дедеагач- Бургас и Варна. Явно времето чрез ЕС е дошло. Турция е в лоши взаимоотношения и ЕС и с НАТО и следва наказание- отдавна замислено, но никога не приложено.

Ей големи сте глупаци няма нищо странно, това се прави по американска поръчка, за да могат да прехвърлят оръжие и войски до Румъния, Молдова и Украйна, през Босфора не става, руснаците от Крим контролират Черно море. Иначе кой ще им даде пари за ж.п. връзки?

Ако един проект в България не минава през София, то той няма бъдеще .... Ще се прокопае канал от Бургас до София и от Лом до София, така София ще има пристанища както на Черно море, така и на Дунав и тогава Гърците ще прокарат само една ЖП линия от Солун до София

Само дето в България не са и чували за такива проекти. Без това на таз територия е непосилно постижение построяването на магистрала, камо ли на тунел! Върха на пътното строителство тук е вечен ремонт на съществуващите такива!

Ти по света обикалял ли си? Да не си мислиш, че на запад като построят магистрала не я пипат после 100 години.

А стига бе..тази фалирала държава откъде толкова пари имат малаките-май ние сме по фалирали от тях .

jingiby

Гърция е в криза. Тя дължи стотици милиарди. Откъде имат 8 млрд. лева? Ние за 12 км. непостроен път оревахме орталъка оня ден. А не сме в криза и всичко ни е наред...

Май много повече се краде тук -стадото плаща.

България има право на собствен терминал на пристанище Дедеагач (Александруполис), още от времето на Стамболийски.

пиргос -александруполис

Сега има дудук с една дупке

Никой не коментира как с европейски пари ще отслабят допълнително и без това не особено конкурентните пристанища във Варна и Бургас.

е по-изгодно с ЖП транспорт дреме ми за тимаджиите. И двете пристанища са техни!

За всяко нещо чета само негативни коментари. Дали пък не ги пише един и същи човек или групичка от трима четирима си пригласят и настройват негативно обществото за всяко нещо случващо се в държавата. Кой ви плаща или имате нужда от психолог и психотерапия!

Най-интересното тук е - откога гърците имат 4 милиарда?

3 пъти БВП е по голям от нашия за това са мързеливи.

... да може по-бързо да изпращат нелегалните насам...

Че то и сега има жп връзка между цитираните градове ! Единствено гърците да се електрифицират своята ! Тук мирише на грандиозен гешефтарски проект !

Наща тиква като е преоблечено комуне та какво.

Имаше един незабравим югославски филм "Горещ вятър" ,с една култова реплика "Але-ле , але-ле",какво крадене ще настане и от двете страни на границата

Дежурния коментар за всеки нов голям строителен обект. Защо не се върнеш да живееш в пещера, защото при всичко построено може някой да е откраднал нещо.

...А следващата фраза: "Немой да ми лелечиш!"