11 българи са спасени от ферибота ”Норман Атлантик”
Всички 11 българи на ферибота "Норман Атлантик" са спасени, съобщи говорителят на МВнР Бетина Жотева пред БНР.
Обратно в новинатаКоментари - 11 българи са спасени от ферибота ”Норман Атлантик” | Днес.dir.bg
Коментари
След такава опасност, най-важното е, че хората са спасени. Да се прави новина от това, че някакви прокурори жабари са се втурнали да търсят виновни, е просто нелепо. За тези хора това ще бъде най-щастливата нова година. За загиналите, не ми се мисли как се чувстват роднините...
Прав си донякъде...има една стара българска приказка-Живите затварят очите на мъртвите,а мъртвите отварят очите на живите. Практиката за търсене на причините за авариите са за да се извлече поука и да се промени това ,което е допринесло за трагедията да не се повтаря никога повече! За съжаление не винаги става от първият път,но определено има полза.
Ами прав си, но те са имали предварителна информация, че корабите се претоварват. Спали са до сега или са били в кюпа. Изведнъж гръмко започват проверки. Напомня ми на нашата прокуратура. Живял съм 8г. в Италия, знам как действат. Общо взето не се различават от нашата кочина...Там всичко се повтаря...имаше един главен прокурор, който пое агресивна политика срещу мафията. Отнесоха го с бомба плюс целия му ескорт. Не си спомням името му, можеш да потърсиш в нета.
Бай Ганьо Хейтъра пак се развилня :)))) То не стига че хората седнали да му преведат, систематизират и актуализират информация, ами и иронични коментари пуска. Един език не се хванал да научи, ама все да плюе. Информацията е такава навсякъде. Ако ще иронизираш, Ганьо, почвай от извора и после наред по другите, че иначе не е интересно.
Аварийни ситуации в италианската компания в която съм бил сме тренирали всеки ден! Реално със спускане на спасителни лодки веднъж на три месеца-което хич не е добре според мен!На търговските кораби тренировките на екипажите са по-чести и по-екстремни! От близо 12 години не практикувам професията си ,за което в момента на строго професионални въпроси би трябвало да отговори друг,който практикува в момента защото много неща са се променили от тогава! Иначе от преди знам,че само на единият борд спасителните лодки ,плотове би трябвало да отговарят с броят си места на броят на всичките хората които корабът може да превозва максимално. Относно караваните-виждал съм такива на борда на фериботите точно по италиано-гръцките маршрути,но ги товарят на последната открита товарна палуба,където- разумно струва ми се ,могат бързо да бъдат евакуирани.Но според мен и това не е правилно!
Отговорът беше към човекът с ник mar. Всъщност благодарен съм за въпросът му,но не съм в течение на много от практиките на различните компании и не мога да отговоря точно-за съжаление. Като цяло мога да кажа,че международните морски конвенции специално в часта си за пасажерски превоз ,трябва да бъдат незабавно променени,но от специалисти,които са в нещата. Да погледнем набързо въпросът с фериботният превоз на къси дистанции. Няма предварителна най-елементарна подготовка за пасажерите в смисъл някой да ги разведе преди коръбът да напусне пристанището и да им покаже къде се намират да речем спасителните средства,какви сигнали биха очаквали при авария на кораба и какво трябва да направят! И най-вече човек стъпил на борда на кораб не е обикновен пасажер а лице ,което трябва да бъде запознато с основните практики за оцеляване на море и най-вече -НИКОГА да не се опитва да скача в морето в момент на паника!
Мисля,че външното ни министерство би трябвало да осигури юридическа защита за щетите причинени на българските пасажери от тази морска трагедия! Сега ще се нагледаме на искове от страна на италиански и гръцки пасажери.
9 -има са се качили на ферибота, а спасили 11,значи 2-ма са се качили без билет или 2 бебета са се родили :)
първо в нюз бг писаха, че българи нямало на борда, после навсякъде написаха, че били 6, а сега станаха 11, бах ва в новинарските сайтове, от къде научавате информацията, която ни поднасяте - от баба Пена чистачката в офиса ли?
По последна информация загиналите вече са 10! Продължава обмена на информация между италианските и гръцки морски служби за броят и имената на пътниците закупили билети и реално намиращи се на борда. Определен брой от спасените пасажери не присъстват в списъка със имената заявени от гръцките фирми продавали билети на пасажерите в Гърция! Италианската магистратура е издала заповед за арест на кораба, като ще се осъществят процесуални действия за разследване на трагедията!
да не се окаже че били 300? имало 9 на борда, намерили 7, а спасили 11... браво браво... преизпълнихте петилетката ;)
"11 БЪЛГАРИ СА СПАСЕНИ (от кого) - ОТ ФЕРИБОТА НОРМАН АТЛАНТИК" Браво на ферибота "Норман Атлантик"! Хем гори, хем от 9 българи на борда успява да спаси 11 българи!? Ами ако не гореше, колко ли щеше да спаси?(щото има за спасяване още около 5 млн.) Предлагам го(ферибота) за награда с орден "Стара планина"(то кой ли не се кичи вече с него). Защо ли не съм учуден от именцето на списвача, сътворил заглавието и новината - набеденната за редактор - Елица Петрова?
Като бившо морско лице,работил на фериботи и по-късно пътувал като пасажер на много от тях, един важен съвет към пасажерите на такива морски транспортни средства! Съвет първи- при закупуването на билет,трябва да е записано името ви на него! В никакъв случай не плащайте билет с друго име! Когато се качите на ферибота ако сте с кола и не искате да плащате кабина,а да спите в автомобила си-не го правете!Първо е забранено,но по някога екипажът го допуска! При качването на ферибота първото нещо ,което трябва да направите за свое успокоение и сигурност, е да обходите и запомните коридорите с изходите им към палубите!Това е едно от най-важните неща,които в случай на инцидент с кораба,може да спаси животът ви! Най-вече,запомнете изходите към спасителните средства-било то лодки или надуваеми плотове! Ако чуете сигнал на корабните звънци 7 или повече къси и един продължителен дълъг -това е общокорабна тревога! Означава,че с кораба се е случила авария-пожар,наводнение на отсеци или друг тип,заплашващ както живота на екипажа ,така и на пасажерите и вие трябва да отидете до спасителните средства -лодки,плотове ,като преди това сте облекли спасителната риза! Винаги слушайте препоръките и наставленията на екипажа в такива моменти и не се отдавайте на паника! Винаги при качване на ферибот и при настаняването ви в кабината проверявайте първо дали има наличните лични спаистелни средства -спасителни жилетки ,ризи,според броят легла в кабината! Ако липсват изискайте ги незабавно от камариерът на рецепцията!Те са длъжни да ви ги осигурят!
Никога в момент на паника не скачайте зад борда! Вероятноста да се нараните или да загинете е много голяма,като се има в предвид,че бордовете на фериботите са доста високи и още повече не сте минали специална подготовка за скачане в морето с спасителна риза на гърба. При удара в водата, спасителната риза може да ви счупи вратът ако не сте си сложили ръцете скръстени отпред над ризата под брадичката! Запомнете,че корабът до последният момент си остава най-сигурното място за евакуиране на пасажерите!
Аз съм пътувал Анкона-Игуменица. Никакъв шанс да спя в колата, защото е забранено да си на долните нива, където са колите.Там паркираш и отиваш на дека или за където си платил. За кво спане в коли говориш?
...е,който както иска да го разбира... Игуменитца -Бари имаше случаи пред очите ми! И като,че ли по-многобройни групи пасажери от български произход пътуват в тази посока!
Ти може да си пътувал и да не са допускали, но в един кораб да го допуснат и да стане белята е достатъчно... Това, че на теб не се е случвало, не значи, че изобщо не става. А човекът, на който опонираш, даде полезни съвети и както се вижда малко повече се е повозил от теб на кораби ;) Така че по-спокойно. Защо всичко трябва да се оспорва? Толкова ли е трудно да приемем, че може да има някой с по-голям опит и знания от нас?
Пътувал съм повече от 30 пъти на гръцки ферита - и на къси, и на дълги дестинации. Единственият път, когато съм видял екипажът да допусне "пасажери" да останат при колата си беше, когато циганско семейство с пикап направо ги заставиха да седят до колата (в колата) и да не мърдат оттам... просто не ги допуснаха горе при останалите, защото бяха мръсни и миризливи като прасетата в нашия зоопарк. През цялото време, обаче, имаше човек от екипажа до тях да ги наглежда.
Благодаря за съветите, приятелю! Това лято се канех да пътувам с ферибот от Игуменица до Италия, но поради други причини се отказах. Съветите, които даваш, са ценни. Дано повече хора ги прочетат и осмислят. Никога досега не съм пътувал по море с кораб (само веднъж с "Комета" преди много години от Варна до Созопол) и съм си мислел, че тези огромни фериботи, които съм виждал и в Пирея, са надеждни. Но явно и при тях стават фаулове.
юююююююююююююблагодаря за съветите - разумни са. Само да попитам защо много фериботни компании предлагат услугата camping on board за пътуващите с кемпери и каравани през лятото? Съответстват ли местата в спасителните рафтове на капацитета на кораба? Колко честосе преглежда изправността на спасителното оборудване - механизми за спускане, състояние на рафтовете и т.н.+ олко често екипажите на тези кораби тренират аварийни ситуации?
От седем българи на ферибота, са спасени единайсет. Какво преизпълнение на плана :)
добре че е вожда борисов иначе са щели да изгорят на ферито.
Не били девет ами единайсет, /тъпото МВнР нучава последно!/ , ама нейсе народа обича да има.....
Не само Външно, но и никой може да не знае, че си на борда, ако си си взел билета на гишето без предварителна резервация онлайн - в него не се записва име. Ако искаш каюта, тогава те записват на рецепцията на ферито, но ако си на седалка - никой не знае кой си - но не си нелегален пътник, каквито коментари се появиха тук-там.....
"Бил даден 15-дневен срок за коригиране на пропуските и липсите", но не се казва проверено ли е изпълнението.
Поздравления за правителството за положените усилия за спасяването на нашите сънародници!
Според италянските власти за сега се знае за 8 загинали и 37 в неизвестност,това е за сега всички са напуснали кораба.