"Колко ниска е най-ниската цена": АПИ отговори на Кирил Петков за схемите при обществените поръчки
Спорът избухна за строителството на магистрала Русе-Велико Търново, практиката на кабинета "Денков" за най-ниска цена и как за една година поскъпна с над 1 млрд. лв
Обратно в новинатаКоментари - "Колко ниска е най-ниската цена": АПИ отговори на Кирил Петков за схемите при обществените поръчки | Днес.dir.bg
Коментари
Ето че Кирил Петков можел да каже и нещо честно и умно. Явно изключения има във всичко. Иначе момчето е посредниче и когато отпадна ролята на посредничество между интересите на посолството и ресурсите на България, той вече не си прави селфита с Урсула дори. Обезсмисли се. Та ето това за обществените поръчки намирам за изключение. Малко късно обаче чуваме за този факт, макар да е от годни в тези неща. Помня, че и нарушение на количествтото материали за магистралите и околовръснтото беше намерил и то на места двойно по-малко материал от декларираното, но след това 'забрави' за този проблем. Кирил е... келеш и бита карта. Хелем като бъркаше на колежката отдзад, съвсем падна низко. И с декларацията, че с още малко търпение ще има пенсии на остров за екипа му... Келеш.
Без да влизам в безмислените спорове за начина на възлагане, искам да попитам, наистина ли някой вярва, че един километър магистрала струва 50 млн. лева?
Принципът за определяне на изпълнител винаги е бил един и същи - да спечелят нашите фирми на възможно най-висока цена и най-ниско качество. Вижда се по вече изградените нови съоръжения - АМ Струма, тунел Железница, скоростна тангента на София и още други - ремонтите започват скоро след откриването им. В конкретния търг отново схемата ще е същата.
АПнИ показват проекти по "случаен принцип". Залагането на качеството трябва да е е описанието на проекта. А не после по субективни принципи да се избират нашите. И после се оказва, че настилката се рони, нагъва или е наполовина. От високото качество.
При ГРОБ се обявяват на най-висока цена. Нъцки....
Прочети пак статията и този път по внимателно.Ще забележиш,че при ПП-ДБ завишенията са около60-70% в сравнение с първоначалната преценка.Магистралата Русе-Търново е завишена с 30% спрямо първоначално предложените.Проблема на Петков и неговата клика е,че не могат да откраднат от този обект и затова вдигат такава олелия.Предстви се колко са откраднали досега.