Коментари - Акция "Зима" вече е в ход: Полицията започва да глобява шофьори с несменени гуми | dnes.dir.bg
назад

Акция "Зима" вече е в ход: Полицията започва да глобява шофьори с несменени гуми

"Започваме активно да санкционираме водачите. Има достатъчно време да се подменят гумите, да си проверят осветителната система, техническото оборудване за зимния период", заяви комисар Мичев

Обратно в новината
| Редактор : Радостина Димитрова

Коментари - Акция "Зима" вече е в ход: Полицията започва да глобява шофьори с несменени гуми | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Комисарят да вземе да прочете закона в който НИКЪДЕ не е упоменато че трябва да сме със зимни гуми...ама явно е по-изгодно да работи на процент от гумаджийници

"Полицията започва да глобява шофьори с несменени гуми" Верно ли! Няма задължение за зимни гуми, четете бре.

Отново подвеждаща статия, зимните гуми не са задължителни. По закон всякакви гуми са разрешени стига да имат грайфер толкова. Който иска да плаща хотел за гуми, имал бол пари платил.

Къф хотел, бе?! Държиш си ги в гаража. Къф голтак трябва да си да имаш скапан таралясник, а да нямаш гараж?!

КАТ не може да глобява за несменени летни гуми с грайфер над 4 мм. Не заблуждавайте хората.

Започна акция "Зима"... че те и преди си зимаха...

Ами ако съм със зимни гуми, но протектор по-нисък от 4 мм, ще ме глобят ли?

Ами да ще те глобят. Гуми с грайфер над 4мм. То под 4мм какви гуми са това - галоши

Нали МВР арестуваха хора с гуми в багажника, уж ще палят парламента. Сега им пишат глоби

Я съм с коня,требва ли да му турам зимми подкови и колко мм требват че гледам мангалите не ги закачат

Освен това, вече трябва да го поиш с антифриз, за да не замръзне!

Техническото оборудване за зимния сезон? Стъргалка за лед и вериги ли, що ли?

Тоест, ПАК ще пишем едни актове, дето при оспорване в съда директно падат.... Ама какво поле за сакралното "и к"во праим сега?!!!". Пък и пунтираме дейност...

А шефове на АПИ, кметчета и други пишман "стопани" на пътната инфраструктура, КОГА ще бъдат глобявани и вкарвани в панделата за умишлена безстопанственост?!?

Шублера с който ченгето мери дълбочината , ТРЯБВА да е сертифициран и да е с печат ! Иначе не важи !

Измерителният уред трябва да е преминал редовен метрологичен контрол и калибровка, извършва се задължително всяка година в акредитирана лаборатория. Между другото, това би трябвало да важи и за всички радари на кат.

От 2023 има промяна в закона от гласуван 2016 - Чл. 139 АЛ. 4., където изрично се упоменаваше да се слагат зимни гуми с минимална дълбочина на протектора, по новите изисквания остана единствено дълбочината на грайфера, като ако имаш изисканата дълбочина (посочена в статията), нямаш проблем. Естествено, силно се препоръчва за хора които пътуват извън града да са със зимни гуми по простата причина че летните са с по-твърд каучук и когато асфалтът изстине, сцепление драстично намалява и увеличава спирачният път, както и прави колата по-нестабилна в завои. Моите коли винаги са със зимни/летни гуми в съответните сезони, както и никога не държа гума повече от 3 сезона (независимо степента на износване). Пожелавам на всички шофьори безаварийни километри.

"Моите коли винаги са със зимни/летни гуми в съответните сезони, както и никога не държа гума повече от 3 сезона (независимо степента на износване)". Ето това е! Така се прави и така трябва да бъде, защото всяка нова гума е по-добра от старата. В Скандинавия, например, всяка гума кара по една година, т. е. на всеки две години трябва да слагаш нови зимни и летни гуми на автомобила. Гумата е "посредник" между пътната настилка и колелата и от тази гледна точка най-важния компонент за безопасност. Всичко казано за двата типа гуми в пълна степен важи и за задвижване 4х4. Няма никакво значение, че джипа ще излезе от преспата и с летни гуми. Не това е важното, а управлението в завоите и най-вече спирачния път.

Много точно, сегашните ми коли са 4х4, като и 2-те са с модерни системи за различни видове настилки тип (сняг, пясък, кал и т.н.), но от ... вече доста голям опит събиран през годините мога да кажа че 4х4 в доста случаи се нуждае много повече от хубави гуми за даденият сезон, спрямо колите със задно/предно предаване, по простата причина че е много по тежък и системата му за буксуване изисква различно поведение на водача при "занасяне". И макар от спряло състояние да тръгва много по-лесно с всякакъв тип гуми, то в завои нещата не стоят по този начин и ПТП-та възникват точно поради неправилната моментна преценка на водача на 4х4 автомобила, поради свръхувереността в системата.

Тъпите ченгета кво да правят

Я ги сменям бе - зимъска предните летни гуми отиват отзаде а дзадните отпреде!

Аз пък ги завъртам по часовниковата стрелка

я ги враткам обратно на часовникъ

За поредна година твърдя, че тая работа е ала-бала. Както е записано "зимни гуми или гуми с дълбочина на протектора 4мм" аз го тълкувам, че може и с летни 4+мм (това ясно), но може и със зимни под 4мм -> т.е. излиза, че няма изискване за "зимните" да са над 4мм...или както беше старото правило трябва да са над 1.6мм. Та, г-да законотворци: със "зимни" гуми на 1.7мм сме супер, нали ?

Това е така поради затопляне на климата и намаляване на количеството снеговалежи през зимата. Освен това законодателя се е съобразил и с по-ниската покупателна способност на българите. За това е този реверанс с летните гуми. При температура на асфалта под 7 градуса летните гуми са неадекватни и няма никакво значение колко е дълбок грайфера, защото най-важни са смеските, от които се правят различните видове гуми. От тази гледна точка при зимни условия, особено сняг и лед по пътя, зимна гума с грайфер 1,7 мм. е в пъти по-добра от лятна с грайфер 4 мм. Настрана оставям и съвсем различния начин на оформяне на грайферите на двата типа гуми. Впрочем, същото е и в обратна посока. За любителите на зимни гуми, които си шофират с тях през лятото, защото возят по-меко или по други (най-вече финансови) причини ще обясня: при температура на асфалта над 7-8 градуса зимните гуми започват да спират по-зле от летните. По-лошо е, че започва ускорено износване на гумата, последвано от "изпичането" и при по-високи температури. Гумата с втвърдява и за следващия зимен сезон само си мислиш, че автомобила е оборудван със зимни гуми. Зимните гуми (пак поради архитектурата на грайфера) са много неефективни при дъжд, особено силен - време характерно за пролетта и началото на лятото. Като цяло са с по-лоши показатели по отношение шум и горивна ефективност от летните и са по-нетолерантни към по-спортно шофиране. Така че по същество това са два различни инструмента и следва да се използват по предназначение.

Зимни гуми за бусове има и в българия и се слагат. За камионите е малко по специфично защото едно преобувне на камион и ремарке е 12000 лева. Отеделно както тръгне от италия при +25 и отиде в скандинавията при -10. А за летните гуми не е точно така че при под 7 градуса издъхват. При тестовете излиза че държат добре и при отрицателни температури, ама на сухо. Ако е мокро значи е лед и не държат. Същото обаче важи и за зимните - при над 20 градуса на мокро масово зимните гуми пързалят зверски. Тези на по гомемите производители се справят и на мокро горе долу, но и най калпавата лятна държи по добре от зимна при +20 и дъжд. И зимни- летни гуми не е прост търговски трик - разликата в сцеплението на зимна и лятна гума на сняг и лед е над 4 пъти и съответно спирачният път на зняг и лед е 4 пъти по дълъг за летните гуми.

Е секси, ама другия е за пенсиониране.

Истинските зимни гуми са много скъпи , на пазара има евтини гуми на които пише, че са "зимни" но като материал нямат нищо общо с зимните гуми ,единственото е че грайфера им е по дълбок и различен .

"не са сменили летните гуми на автомобилите си със зимни" Не че нещо ама да попитам в кой нормативен акт има изискване за ЗИМНИ гуми. За дълбочина на грайфера - ОК, ама зиимни/летни си е само журналистически фолклор. Като изключим горната ми забележка горещо препоръчвам хората да си купят зимни гуми.

Закон за движение по пътищата: Чл. 139 АЛ. 4. (нова - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 мм през периода от 15 ноември до 1 март. Не са го написали много добре защотои гума предназначена за движени при зимни условия е доста разтегливо понятие. Но пак е по- добре от малоумното изискване за каране с включени фарове поради което всички коли дето нямат отделни дневеи светлини остават на втората година без фарове защото им изгарят рефлекторите. и нщно време не виждат нищо. Отделно идеята да си светим в очите в града докато дебнем пешегците дето ходят без включени фарове е супергениална и този дето я е измислил трябва да го обесят на първата лампа.

Това че са паразити е едно на ръка. Няма истински контрол, няма истински глоби, народът е без самодисцоплина. Фактори много. .... аз съм с гуми за мъгла...

Я каката дето е списвала тази статия да вземе да прочете закона и да цитира точно къде пише, че змните гуми са задължителни!

Няма такъв закон.

Ааа,ама за глоби и вземане на пари от хората грешка нямате,бе! Българският народ е грабен от много места!

Мръсни паразити, хрантутени от нашите данъци, за да ни мачкат.

Не им давай повод да ти искат пари и няма да те мачкат. Хлебарките или ги унищожаваш с много отрова, или си изчистваш кочинката, така че да я направиш непривлекателна за подобни твари.

Ти и да не им даваш повод,те си го намират!